Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רגע לפני ה"גרנד-פונטו" - אני יוצא לסיבוב ארוך במיוחד על פונטו-דיזל-ידנית


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 6776 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל כך הרבה נכתב על הפונטו מבית פיאט לאחרונה, שאני מרגיש מחויב להוסיף את חמשת הסנטים שלי על הרכב.

 

את הפונטו, על שלל גרסאותיה שנמכרו בארץ אני מכיר מקרוב. הרבה קילומטרים העברתי בהם, גם בנהיגה וגם בנסיעה. הפונטו שנפלה לידי בשבוע שעבר היתה הפתעה נפלאה.

 

כבישי טוסקנה - מקום מדהים בכלל, ולנהיגה בפרט. הייתי רוצה לעבור אותם בתוך אלפא GT או פרארי כלשהיא, אבל האיטלקיה הקטנה ומונעת הדיזל שקיבלתי בסוכנות השכרת הרכב תצטרך לעשות את העבודה, ולהעביר אותי ממקום למקום.

 

מנוע דיזל מתקשר אצלי מיידית לאחד משני דברים. הראשון, הוא טרטור המנוע של מונית ישראלית ממוצעת ברמזור, טרטור שרק מדרבן אותי להעיר את עדר הסוסים הצנום של הפיג'ו שלי ולהשאיר להם אבק בחלון. השני הוא זכרונות מהטיוטה היילקס-דיזל עליה נאלצתי לנהוג בשירותי הצבאי. רכב מעולה, ממש גמל מכאני, אבל המנוע... מנוע? מכונת רעש. כוח? דבר עם חטיבת הספורט של טיוטה, אולי הם יכולים להשאיל כמה סוסים?

 

אבל הפונטו הזאת שונה... קודם כל, לוקח לי כמעט שלוש שניות לאחר ההתנעה להבין שמשהו לא בסדר בקול שבוקע מלפנים. אני מדומם מנוע, ויוצא להסתכל על מכסה הדלק, ממש לא מאמין.

חיצונית היא דומה לחלוטין לאחיותיה לוגמות הבנזין. ההבדל היחיד הנראה לעין האנושית הוא מדבקת "MultiJet" המודבקת ברשלנות משהו על תא המטען.

בפנים תא הנוסעים המוכר של הפונטו, רק בצבעים שונים. מישהו צבע הכל בשחור מדכא. זה נראה לי כבד ונותן תחושה ארכאית משהו. הנדסת האנוש סבירה, ואני מוצא את מקומי מהר מאוד, כנראה כי אני מכיר את הבעיות מהבית. מתג כיוון מראות הצד ממוקם מתחת לידית בלם היד, לא נוח בעליל, במיוחד בזמן נסיעה. מתגי ההפעלה של חלונות החשמל ממוקמים במיקום אירופאי משהו - בקונסולה המרכזית, ולא מציעים מצב שמעלה את החלון עד למעלה בלחיצה אחת. חבל, דווקא בעמדות התשלום של האוטוסטרדה אפשרות כזאת היתה שימושית. אהה, ומחשב הדרך, עם הצג הקטן והלא נוח.

 

את סיפורי ההלל שלי על היכולת הדינמית של הפונטו אני אקצץ. הפונטו מגיעה עם הגה כוח חשמלי גרוע. הוא מוציא כל אפשרות לנהיגה ספורטיבית בחוסר התקשורת שלו עם הנהג, הוא רך מדי כמעט בכל מצב, ובעיקר לא מעניק ביטחון בנסיעה מהירה באוטוסטרדות.

אבל, מצב CITY, לו הודבק הכינוי "מצב אופס", שימושי מאוד כשצריך לבצע פניות פרסה מהירות בכבישי איטליה. כשאתה תייר ולא ממש יודע לאן אתה נוסע, זה שימושי מאוד. אבל אני מניח שלא בשביל זה קונים רכב...

 

מה שכן דורש התמקדות הוא מנוע הדיזל שהגיע דבוק לפרונט.

התנעות בוקר קרות לא מציינות טובות - טרטור הדיזל נשמע היטב בתא הנוסעים, כאילו צועק "מונית" בקולי-קולות. אבל כשמתחילה נסיעה, רעש הדרך גובר והמנוע מתחמם נעלמים התהיות לגבי המנוע.

תחילת הנסיעה מהוססת משהו. נדמה כאילו הרכב מהסס להתחיל תנועה קדימה. ואז, בפתאומיות, חוצה מחט מד הסל"ד את קו ה2100 סל"ד, ו... ואוו! תאוצה אדירה מדביקה אותי לכיסא הנהג, אני מעביר להילוך שני ומגלה שאותו הדבר גם שם - הרכב מאיץ כמו טיל בליסטי!

מה לעזאזל פיאט עשו למנוע הדיזל הזה? אני עוצר בצד, מחפש את ספרות הרכב. יש כאן מגדש? רק לאחר כשעה של נסיעה אני מגלה את קנקנו האמיתי של המנוע. בין 2100 ל3200 סל"ד לערך - שד. אבל, תעבור את התחום העליון ואתה נופל לתהומות הרעש. ואם חלילה תיפול אל תחתית מד הסל"ד, תגלה עגלה אמיתית על הכביש. תשומת הלב שלי עוברת למחט הסל"ד. גם כך מהירות לא באמת מעניינת אף אחד באיטליה.

נסיעה עירונית עובדת די טוב. קל לשמור על קצב מהיר, גם בסטנדרטים איטלקיים, אם רק שומרים על הסל"ד במקום הנכון. מחוץ לעיר זה עובד לא רע, כל עוד מחזיקים את רגל ימין חזק למעלה, ולא מתפתים לזרום בקצב התנועה, קרי, 130 וצפונה. המנוע חוצה את קו ה3000 סל"ד, רעש איום של רוח מתחיל לחדור לתא הנוסעים, והפונטו מזכירה לך שהיא לא ממש יודעת מה אתה רוצה. לא שהרכב מסרב להאיץ, נהפוכו, עד 150 יכולת ההאצה מרשימה מאוד, אבל במהירויות גבוהות מ130 התחושה לא נעימה כלל. וכמובן, ההגה הקל לא מוסיף לחגיגה כלל.

המהירות המקסימלית שנמדדה, אגב, עמדה על 160 וקצת קמ"ש. גם זה לאחר ישורת ארוכה. ב150 קמ"ש נדמה כאילו עוצר הרכב מלכת.

 

תצרוכת הדיזל היתה טובה מאוד, ועמדה על ליטר סולר לכל עשרים קילומטרים. לא הרבה, בהתחשב בעובדה שעברנו את כל מה שלא צריך לעבור שמודדים תצרוכת דלק - פקקים ארוכים עם מזגן, נסיעות מהירות (יותר מדי מהירות) ופגישות תחופות עם מר מנתק, שהגיע לגאול את המנוע מייסורו בכל פעם מחדש.

 

אחרי כמעט 1500 קילומטר וארבעה ימים, אני תוהה למה בעצם אין קטנות דיזל בארץ. האם בגלל החוסר בתיבה אוטומטית האהובה על הנהג הישראלי? האם המיסוי הדרקוני משהו על רכבי דיזל, שמאיים לרדת זה זמן רב, או סתם בגלל שמר ישראלי רגיל לקבל את הרכב שלו יפני, עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית? צבע כסף, אין משהו אחר, נכון?

חבל, כי הפונטו דיזל טובה בהרבה מהאחיות לבית הבנזין. עכשיו רק נשאר לטפל בנושא הגה הכוח הזה....

IMG_1497.jpg

IMG_1498.jpg

IMG_1499.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה יפה! נהנת גם מאיטליה על הדרך?...
בהחלט!

היה מדהים.

 

והכי מדהים היה לחזור לארץ, להכנס להום-סנטר ליד הבית ולקבל הלם תרבותי.

 

אתה יכול בבקשה לפרט מחירים? (השכרה, דלק וכו')
בוודאי...

השכרת הרכב עלתה 170 דולר, לארבעה ימים כולל כל הביטוחים האפשריים (או כמו שאמר לנו הנציג שמסר לנו את הרכב - "מצידי אתם יכולים לרסק את המכונית")

לזה היינו צריכים להוסיף 63 יורו, תוספת לנהג צעיר (מתחת לגיל 25) שלא שולמה כנראה מהארץ.

דלק - ליטר דיזל עולה בין 1.11 ל1.24 יורו, תלוי בתחנות (במרכזי הערים יקר משמעותית). הרכב, כמו שציינתי, לקח משהו כמו ליטר ל20 קילומטר, ועברנו בערך 2000 קילומטר בארבעה ימים.

עוד פרט שכדאי להחשיב - עלות האוטוסטרדות. נכון, לכל מקום אפשר להגיע דרך כבישים בין-עירוניים רגילים שלא עולים כסף, ולפעמים זה אפילו כדאי, אם רוצים לעבור בכפרים ובעיירות הקטנות ולראות את איטליה האמיתית. אבל, אם רוצים לגמוע מרחקים גדולים אין מנוס מלהשתמש באוטוסטרדות. הכבישים הרגילים פשוט איטיים מדי.. גם בגלל התנועה האיטית (ריקשות! יש ריקשות!) וגם בגלל הכניסה לישובים.

עלות האוטוסטרדות משתנה בהתאם למרחק. אתה מקבל כרטיס בעלייה, ומשלם במזומן בעת הירידה מהכביש. הנסיעה הארוכה ביותר שעשינו על האוטוסטרדה היתה מונציה ועד לפאתי רומא (ירדנו 150 קילומר מרומא בערך, כאשר כל הנסיעה היא משהו כמו 900 קילומטר), עלתה אם אני זוכר נכון 23.5 יורו.

 

אהה, ו100 יורו קנס חניה שקיבלתי, כשחניתי את הרכב ליד מגדל פיזה ללא תו חניה :shock:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא באמת עדיפה על אחיותה מונעת הבנזין, המנוע מציע גמישות ויתרון בצריכת הדלק. ההגה באמת מזעזע וזה ידוע, נקודת החולשה המרכזית בפונטו.

 

הכתבה היתה מעולה,

תודה על הסיקור:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנה טובה

 

כתבה נעימה ומעניינת.

גם אני שכרתי רכב זהה בצפון איטליה במחוז וונוטה..(בין ורונה לוונציה)

נהגתי בה מבלי לעלות על כבישים מהירים כלל. כללית הייתי מאד מרוצה, לא סבלתי מההגה החשמלי ,אחרי עשר דקות , פשוט מתרגלים למגע חדש. המכונית התנהגה במדויק בכל הסיבובים.הנדסת אנוש לא רעה לעומת היעוד של המכונית.

מנוע הדיזל התנהג יפה למעט סל"ד נמוך מאד. , כמצויין קודם, מאד חסכונית בדלק , עברתי בשקט את ה20ק"מ לליטר. מיזוג האויר היה מצוין, חווינו ארבע ימים של 48מעלות !

באיטליה רמת תחזוקת הכבישים די ירודה ובתוך הערים השאירו הרבה צירים של משתלבות, למרות זאת הפונטו משכחת לא רע את הטילטולים.

יש לציין כי כבכל פונטו, הישיבה האחורית ותא המטען מדהימים לעומת גודלה של המכונית. הכל נכנס בקלות.

בקיצור , כמפונק של BX נהניתי בהתחשב בקטגוריה של הפונטו.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות :oops:

 

צבי, לגבי ההגה - אני לא מסכים איתך כלל. לא הצלחתי להתרגל לתחושה הרפה של ההגה, גם היום אחרי שנהגתי הרבה יותר מ2000 קילומטר על פונטואים עם הגה כזה. אבל אני מניח שזאת תחושה אישית שלי, היות ואבי גומע קילומטרים רבים על פונטו עם הגה כזה, ומרוצה עד הגג.

 

נוחות הנסיעה בפונטו אכן מרשימה. לא נכנסתי לזה בהודעה הראשונה שכתבתי היות ודובר על כך רבות, אבל הפונטו סופגת ביעילות מרשימה את תלעות הדרך. גם כניסה פרובקטיבית למדרגות האטה נגמרה בצורה די סבירה, ללא צו הוצאה להורג ממושב הנוסע.

תא המטען גדול בהחלט, בהשוואה לכל סופר-מיני אחרת שבדקתי. מה שכן, מעצבנת העובדה שלא ניתן לפתוח אותו מבחוץ ללא מפתח. הפתיחה נעשית ע"י מנוף פנימי או ע"י המפתח. כמה וכמה פעמים נאלצתי לחזור למושב הנהג כדי לפתוח את הדלת. אולי זה קטע של הרגל, אבל עדיין לא הבנתי מה הבעיה לתקוע כפתור קטן בדלת...

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקווה רק שהגרנד פונטו החדשה תהייה לפחות מהנה לנהיגה,מה שהפיאטים הקטנים שכחו זה מכבר.

לפחות מבחינת המפרט "על הנייר" היא לא נראית מרשים במיוחד.

מה שבאמת פיאט היתה צריכה במצבה היום,היא מהפכה בסיגנון האונו בשעתה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הזכירו את הגרנד פונטו כמה הערות שרלוונטיות לכתבה המצויינת והמהנה לקריאה של צביקה - פיק (?)

 

כידוע הגרנד פונטו הוצגה לאחרונה בפרנקפורט ובמקביל גם ברחבי איטליה. אתר איטליה-ספיד מדווח שמיליון איטלקים בקרו בנציגויות ונערכו 100,000 נסיעות מבחן ב- 2,000 גרנד-פונטואים. כמו כן נתקבלו 15,000 הזמנות בטוחות לדגמי גרנד הפונטו, רבות מהן היו לרכב עם מנוע המולטיג'ט דיזל, 1.3ל', 90 כ"ס, 16 שסת'.

 

באופן מפתיע למרות שהגרנד פונטו גדלה במימדיה לעומת הנוכחית (16 ס"מ באורך, 3 ברוחב, 1 בגובה, 5 בבסיס הגלגלים), תא המטען דווקא קטן :x ב- 20 ליטרים שהם כ- 7%. למרות שיתכן שעכשיו הוא מעט יותר רחב. האוטו גדל משמעותית בחלקו הקדמי, אחד מהדברים שאיפשרו לו לקבל 5 כוכבי בטיחות :-D .

 

מניסיון אישי אני יכול להגיד שבפונטו 2003 (עוד לפני המתיחה) ההגה קצת קשיח יותר בכל מצב לעומת ההגה כמו בפונטו 2001 שיש לי. למרות שהיבואן טען שאין שום הבדל בין ההגאים.

בפונטו ספייס ההגה מתקשח במהירות של 60-70 קמ"ש ולמיטב ההרגשה שלי אם מנתקים את ה- CITY במהירות כזו אז ההגה טיפ טיפה יותר קשיח ולכן יותר מדויק.

 

בגרנד פונטו לצערם של רבים (אבל לא מפתיע בכלל) עדיין יש הגה כח חשמלי אבל הפעם שונתה התוכנה שלו כך שההגה מתקשח כבר ב- 30-40 קמ"ש.

 

ואחרון: לצערי הרב לא תהיה יותר בגרנד פונטו תיבה אוטומטית רציפה אלא רק תיבות רובוטיות מעצבנות שיוצגו רק בעוד מספר חודשים, יחד עם מנועי הבנזין, 16 שסתומים.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6776 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...