Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול 10K באונו - איזה שמן/נוזל קירור וכו' מומלצים?


tkamin
שימו לב! השרשור הזה בן 6837 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב!

לקראת הטיפול הקרב ובא אני צריך לקנות חומרים,שאלה קצת דחופה כי כנראה מחר אספיק להיות אצל הפרסי או באיזור בבוקר - מה כדאי לאונו שלי (94 1400 הזרקה)?

הבנתי ששמן חצי סינטטי 10-40 זה טוב אבל מכיוון שכבר עם ה20-50 יש לי קצת איבוד שמן אני מפחד שמעבר לסינטטי כזה יגרום בעיות לא?

בכל מקרה - איזו צמיגות/סוג/חברה מומלץ?

איזה נוזל קירור מומלץ? (חוץ מפרפלו, הבחירה האלמנטרית).

האם כדאי על הדרך להחליף מצתים?

האם פילטרים (שמן, אוויר, דלק) יש צורך במקוריים או שמא תחליפיים יעשו את העבודה נאמנה?

 

ושאלה אחרונה, איפה כדאי לקנות באיזור יצחק שדה? חשבתי על הפרסי או צנטרל...

 

תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שמן תמתין לתגובות נוספות.

קנה פרפלו, הכי טוב !

תחליף פלאגים, פילטר שמן, פילטר דלק, פילטר אויר הא, וגם שמן!

בהצלחה.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דבריך,לגבי השמן עדיף שתישאר עם 20W50, קנה של קסטרול איכותי.

לגבי המים, תנסה להשיג של פיאט מקוריים\פרפלו - בפיאט זה בעל חשיבות עליונה.

לגבי הפילטרים,אין טעם להשקיע במקוריים , ממש לא.

אתה יכול להחליף מצתים, עלותם זולה ולכן בייחד עם הטיפול להשקיע עוד 50 שקל, רק כשאתה פותח וסוגר - תעשה את זה ממש בעדינות, תמרח על ההברגה קצת גריז לפני הסגירה של הפלאג החדש.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שלא איחרתי :)

 

 

לגבי השמן,

אני משתמש ב-10-40 חצי סנטטי של LM בזוג האונואים שלי בלי שום בעיות מיוחדות. אם יש לך נזילת שמן, צריך לטפל בה.

 

לגבי נוזל צינון,

באחת יש לי פארפלו (קניתי תרכיז ומהלתי במים מזוקקים. אגב, לכימגת יש מים מזוקקים אמיתיים עם PH 7), ובשנייה נוזל מוכן לשימוש של פרסטון (האדום). אני לא רואה הבדל ממשי ביניהן.

 

פילטר דלק, ואוויר תקנה תחליפיים. לפחות אני לא מצאתי הבדל ממשי.

 

פילטר שמן תקנה מקורי. במקורי יש שסתום אל חזור.

 

פלאגים, רביעיה מקורית (עם הסמל של פיאט) עולה 36 ש"ח.

 

אם אתה צריך עוד חלפים (או להתייעץ) יש את נחום סודאי שם באזור, ואת מ.י.ר .

 

בהצלחה בטיפול הראשון שלך.

 

אגב, אל תשכח לפרק גלגלים ולהסתכל (להסתכל! לא להחליף!) על רפידות הבלם אם יש להן בשר. תסתכל אם אין שאריות נוזל בלמים בסביבה של הגלגל.

עוד המלצה היא לבדוק שהגומיות שמחזיקות את האגזוז (כולל את זאת שמחזיקה את הדוד האחורי) שלמות ולא יבשות.

כמובן שכדאי גם לבדוק את הרצועות אביזרים (אלטרנטור, משאבת מים ומזגן), והמקפידים יציצו על הרצועת טיימינג. (בלי לפרק אותה כמובן).

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא איחרת, כי בסוף היום מיהרתי אז לא הלכתי, כנראה ביום ראשון אסתובב בנחת בת"א ואקנה כל מה שצריך...

(יתרון אחד שאין מזגן ברכב - עדיף כבר ללכת בחום...:smile:)

אין נזילת שמן - האוטו עומד כל שבת ואני בודק כל פעם ואין נזילה נראית, המוסכניק אמר שהאיבוד סביר ולא צורך יותר מדי, אבל בכל זאת - צורך...

אכן בחיפוש ראיתי הרבה המלצות סותרות בין חצי סינטטי 10-40 לרגיל 20-50: מה באמת עדיף?

נוזל כנראה אקנה פרפלו אם הבדל המחיר לא יהיה אסטרונומי, ואחליף פלגים על הדרך אם הם כבר כל כך זולים...

בבלמים לא סמכתי על עצמי - אתמול נבדקו במוסך והוחלפו רפידות קדמיות.

ברצועות האם יש דרך לבדוק האם היא מתוחה היטב או האם בודקים רק שהם לא יבשות מדי?

יש עוד משהו לבדוק על הדרך?

 

תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה: (אגב, כמה ק"מ הרכב עבר?)

 

 

1. שמן מנוע

2. בדוק גובה הנוזל בלמים

3. לחץ בצמיגים

4. תבדוק את כל הפנסים, נורות, צופר, ומערכות חשמל.

5. תבדוק את נוזל הקירור שלך (או תחליף אותו).

6. גובה הנוזל במצבר, ונקה קורוזיה מהמגעים שלו

7. רצועת אביזרים:

תמצא את הנקודה בה הרצועה ארוכה ביותר (שני הפולים הרחוקים ביותר אחד מהשני ביניהם הרצועה ישרה). תפעיל לחץ על הנקודה שנמצאת בדיוק באמצע - הרצועה אמורה להדחף לא יותר מס"מ אחד.

תבדוק גם שאין בה סדקים, שברים ושהיא לא שחוקה. (או שתחליף אותה, זה פשוט, ורצועה חדשה זה לא יקר - מצד שני הן מחזיקות דיי הרבה זמן. אם אתה בוחר להחליף אותה, אחרי כאלף ק"מ תמתח אותה שוב).

8. תכוון את דוושת הקלאצ'.

9. תבדוק שמן גיר

10. בדוק כיוון של בלם היד.

11. תבדוק את בולמי הזעזועים.

12. תנקה את פתחי הניקוז בדלתות.

13. אם גם לך נכנסים עלים למערכת האוורור, זה הזמן לשאוב אותם החוצה.

14. תעבור על כל צינורות הגומי (וואקום, דלק ומים) ותוודא שכולם שלמים, לא סדוקים ולא יבשים. תבדוק גם את צינור המתכת שנמצא מאחורי המנוע ותוודא שהוא לא אכול.

15. תוודא שהמשאבת מים לא נוזלת. (במיוחד אם אתה מחליף רצועת אביזרים).

16. תוודא את שלמות הגומיות של מערכת הפליטה, ואת תושבת המנוע (שמחזיקה גם את הגיר).

 

בהצלחה!

 

(אגב, החלפת רדיאטור חימום בסוף?)

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לך על התגובה המפורטת... הרכב סוגר עכשיו 120K ק"מ...

מחר אני נוסע לת"א לעשות קניות, ואז אחה"צ אעשה את כל הבדיקות שציינת ואעדכן. בינתיים אפשר להגיד:

 

1. שמן מנוע - יוחלף בטיפול כנראה ל20-50 LM לפי מה שאוכל למצוא באיזור. (אגב, האם מגלון ישאר לי עודף למקרה הצורך?)

2. בדוק גובה הנוזל בלמים בודק מדי פעם, אין חוסר ורפידות קדמיות הוחלפו עכשיו.

3. לחץ בצמיגים - גם כן נבדק מדי שבוע, אין חוסר.

4. תבדוק את כל הפנסים, נורות, צופר, ומערכות חשמל. - עכשיו עברתי טסט, כל הנורות וכו' תקין.

5. תבדוק את נוזל הקירור שלך (או תחליף אותו). מחליף לפרפלו - כמה צריך?

6. גובה הנוזל במצבר, ונקה קורוזיה מהמגעים שלו - יבדק מחר - יש צורך בנעל לרגל ה+.

8. תכוון את דוושת הקלאצ'. איך?

10. בדוק כיוון של בלם היד.איך?

11. תבדוק את בולמי הזעזועים. נבדקו גם במוסך - הוחלף משולש ימין

16. תוודא את שלמות הגומיות של מערכת הפליטה, ואת תושבת המנוע (שמחזיקה גם את הגיר). גומיות הוחלפו יחד עם התושבת מנוע לפני מספר חודשים כאשר האחרונה קרסה, והגומיות היו יבשות.

 

בהצלחה! תודה!

 

בסוף לא החלפתי עדיין רדיאטור חימום בגלל שזה נראה סיפור כבד, אם לא אמצא עזרה בנידון, כנראה שאלך לבעל מקצוע.

 

תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מגלון שמן יישאר לך עודף.

 

5. אני קניתי שני מיכלי פאראפלו (תרכיז). עדיף שיהיה יותר מדי מפחות מדי במהלך העבודה.

 

8. אני לא זוכר איזה דגם יש לך אבל עבור מנועי 903CC, דוושת הקלאצ' צריכה להיות 10 ס"מ מתחת לדוושת הברקס.

עבור מנועי 1116CC, 1301CC הדוושה צריכה להיות ישרה עם דוושת הברקס.

כדי לכוון אותה משחררים את האום בסוף הכבל קלאצ' (בצד של המנוע), ואז מכוונים את הכבל וסוגרים את האום חזרה.

 

10. צריך לכוון רק אם הידית של בלם היד מטיילת יותר מדי כשמושכים אותה. אחרת זה מיותר.

 

אגב, הוראות היצרן אומרות שצריך להחליף רצועת טיימינג כל 60,000 ק"מ (או שלוש שנים). אם הרכב שלך סוגר 120 עכשיו, ומזמן לא עשית, כנראה שזה זמן טוב.

 

אם הרכב שלך הוא מהדגמים החדשים, הוראות היצרן מדברות על 105,000 ק"מ. (אבל עדיין לבדוק כל 60).

 

בנוסף צריך לבדוק: חוטי הצתה, ואת נשם המנוע (שהצנרת עדיין גמישה, לא סתומה, והכל מחובר כמו שצריך).

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם שלי הוא 1.4. אבדוק את כיוון הדוושה. לגבי הטיימינג - אני צריך לבדוק את הענין במוסך.

בלם היד סביר, אבל כפי שהבנתי הוא מאז ומעולם לא היה טוב במיוחד באונו...

איך בודקים את חוטי ההצתה ואת נשם המנוע?(היכן הוא נמצא בכלל?)

 

שוב תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם שלי הוא 1.4. אבדוק את כיוון הדוושה. לגבי הטיימינג - אני צריך לבדוק את הענין במוסך.

בלם היד סביר, אבל כפי שהבנתי הוא מאז ומעולם לא היה טוב במיוחד באונו...

איך בודקים את חוטי ההצתה ואת נשם המנוע?(היכן הוא נמצא בכלל?)

 

שוב תודה,

צביקה

מה זאת אומרת בלם היד לא טוב במיוחד באונו? המטרה היחידה שלו היא לנעול את הגלגלים האחוריים בזמן עמידה.

 

חוטי הצתה - תבדוק שאין בהם סדקים, הם לא יבשים, אין קורוזיה על המגעים שלהם, ואין בהם קרעים.

 

נשם המנוע, זה הצינור שיוצא מחלקו הקדמי של המנוע ומתחבר לקופסה של הפילטר אוויר. יוצא ממנו עוד צינור דק יותר שמתחבר לקרבורטור / להזרקה החד נקודתית.

 

שניהם צריכים להיות פתוחים, בלי הזעות מיוחדות, שלמים ומחוברים היטב לכל הנקודות שלהם.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, אבדוק בקרוב...

עדכון קניות:

שמן 15-40 של LM.

מסננים.

3 בקבוקי פרפלו.

הכל אצל הפרסי.

 

שאלה חשבוה - המוכר התלבט בין לתת לי שני סוגים של פילטר שמן של חברת ULLCAR - אחד סוג רגיל, והשני מיועד למנועי FIRE. לבסוף הוא הביא לי את זה שאמור להיות לFIRE כי הסוכן אמר לו שזה הפילטר המתאים להזרקה.

איך אני יכול להיות בטוח שזהו הפילטר המתאים לפני שאני מוציא את הקיים?

מדובר בפילטר כחול וקטן ורשום עליו מס' 5984044-1

HF-153

 

תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש דבר כזה מפתח אלן 12 מ"מ? נאמר לי (ע"י ARILOU) שזהו הגודל שצריך לבורג ניקוז השמן, אבל בשום חנות לא מצאתי את זה... לכולם יש עד 10 מ"מ, וזה גם מה שקניתי...

יש בכלל גודל כזה?

ועוד שאלה - איזה מפתח ובאיזה גודל צריך לפתח שמן גיר?

 

תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6837 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...