Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רגיל ימין-על הגז, רגל שמאל - על הבלם(טכניקת נהיגה)


maxim
שימו לב! השרשור הזה בן 7690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ראיתי בכמה סרטונים של נהיגת ראלי שלפעמים הנהג לוחץ על הגז עם רגל ימין וברקס עם רגל שמאל. לא בדיוק ברור עם הוא לוחץ על שניהם בו זמנית או לסירוגין .....

מישהיו יכול לפרט קצת על טכניקת הנהיגה הזאת?

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיטת טיפ אנד טו - בוהן ועקב:

ע"מ להוריד הילוך בלי קלאץ', לוחצים עם הרגל על גז וברקס ביחד

גז - להעלות את הסלד כדי שיתאים למהירות ההילוך הנמוך

ברקס - להאט את האוטו עמ שיתאים למהירות ההילוך הנמוך

מקווה שצדקתי, ואם טעיתי אני ישמח לדעת!

בברכת שלא תראו את אחותכם מגרבצת

RS6 :lol:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיטת טיפ אנד טו - בוהן ועקב:

ע"מ להוריד הילוך בלי קלאץ', לוחצים עם הרגל על גז וברקס ביחד

גז - להעלות את הסלד כדי שיתאים למהירות ההילוך הנמוך

ברקס - להאט את האוטו עמ שיתאים למהירות ההילוך הנמוך

מקווה שצדקתי, ואם טעיתי אני ישמח לדעת!

RS6 :lol:

 

אבל למה להם להעביר הילוכים בלי קלאץ'!?!?!

בשביל מה הוא קיים שם????

 

לאורי- לך אולי יותר נוח ככה כי אין לך קלאץ', לנהג הראלי יש 3 דוושות! לא נראה לי שזו הסיבה.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטכניקה קוראים, כמה מפתיע, Left Foot Braking.

 

מכוניות הנעה קדמית נוטות לאבד אחיזה בתת היגוי, משמע הרחבת קו הפנייה.

 

בעזרת הטכניקה הנ"ל ניתן לבצע העברת משקל קדימה בעזרת בלימה ברגל שמאל אשר תעביר את הרכב למצב של היגוי יתר משמע הידוק קו הפנייה ובו בזמן לחיצה על המצערת מה שיגרום למשקל הקריטי לעבור לאחוריי הרכב.

 

המטרה היא להגיע לאמצע הדרך בין תת היגוי להיגוי יתר בעזרת העברות המשקל הנ"ל.

 

הטכניקה קשה מאוד לביצוע מושלם מאחר ונדרש איזון בין הלחיצה על הבלם ובו בזמן לחיצה על דוושת הגז על מנת למצוא את אותה "נקודה" שבה הרכב לא נמצא לא בתת היגוי ולא בהיגוי יתר אלא ב"היגוי נייטרלי".

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגי ראלי מחליקים בכוונה בסיבוב.

זה לא דבר שאתה יכול לעשות על הכביש ואם אין לך 4X4 וזה גם בעיה.

 

הרעיון הוא ללחוץ על הקלץ' בשביל להוריד הילוך לסיבוב,ללחוץ על הבלמים בשביל להחליק ועוד כמה דברים שקצת קשה לעשות.

 

עכשיו רוב המכוניות עם הילוכים על ההגה וקלץ' אוטומטי אז יש להם פחות עבודה עם הרגליים

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטכניקה קוראים, כמה מפתיע, Left Foot Braking.

 

מכוניות הנעה קדמית נוטות לאבד אחיזה בתת היגוי, משמע הרחבת קו הפנייה.

 

בעזרת הטכניקה הנ"ל ניתן לבצע העברת משקל קדימה בעזרת בלימה ברגל שמאל אשר תעביר את הרכב למצב של היגוי יתר משמע הידוק קו הפנייה ובו בזמן לחיצה על המצערת מה שיגרום למשקל הקריטי לעבור לאחוריי הרכב.

 

המטרה היא להגיע לאמצע הדרך בין תת היגוי להיגוי יתר בעזרת העברות המשקל הנ"ל.

 

הטכניקה קשה מאוד לביצוע מושלם מאחר ונדרש איזון בין הלחיצה על הבלם ובו בזמן לחיצה על דוושת הגז על מנת למצוא את אותה "נקודה" שבה הרכב לא נמצא לא בתת היגוי ולא בהיגוי יתר אלא ב"היגוי נייטרלי".

 

ונוסיף שזה לא הטכניקה הכי בריאה למכונית הפרטית של משתתפי הפורום...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש, אגב, עוד סיבה - למרות שמאז הכנסת מערכת ה-ALS היא לא בשימוש.

 

במכוניות ראלי בעלות טורבו גדול שלוקח לו הרבה זמן להגיע למהירות שבה הוא מספק

כוח, היו נוהגים לבלום תוך כדי לחיצה על הגז ע"מ להשאיר את הטורבו בטווח היעיל שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Anti

Lag

System

מערכת נגד ה"לג" של הטורבו ,דהיינו ההשהיה עד כניסתו לפעולה

 

המערכת מזריקה דלק לפליטה והבעירה בפליטה מזרזת את מעבר הגזים

 

כן כן,הדלק מוזרק ממש לאגזוז

 

והטורבו כידוע עובד על פליטה ולכן זירוזה פירושו זירוז כניסתו לפעולה של הטורבו

יש?

:-)

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיטת טיפ אנד טו - בוהן ועקב:

ע"מ להוריד הילוך בלי קלאץ', לוחצים עם הרגל על גז וברקס ביחד

גז - להעלות את הסלד כדי שיתאים למהירות ההילוך הנמוך

ברקס - להאט את האוטו עמ שיתאים למהירות ההילוך הנמוך

מקווה שצדקתי, ואם טעיתי אני ישמח לדעת!

בברכת שלא תראו את אחותכם מגרבצת

RS6 :lol:

 

טעית פעמיים , ואני שמח ליידע אותך :wink:

את הטעות הראשונה , לגבי בלימה ברגל שמאל , הסביר לך ישי .

ולשיטה שהזכרת קוראים HEEL&TOE , והיא משמשת להורדת הילוך מהירה לפני סיבוב , ולא כדי להוריד ללא קלאץ' (שם משתמשים בגז ביניים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Anti

Lag

System

מערכת נגד ה"לג" של הטורבו ,דהיינו ההשהיה עד כניסתו לפעולה

 

המערכת מזריקה דלק לפליטה והבעירה בפליטה מזרזת את מעבר הגזים

 

כן כן,הדלק מוזרק ממש לאגזוז

 

והטורבו כידוע עובד על פליטה ולכן זירוזה פירושו זירוז כניסתו לפעולה של הטורבו

יש?

:-)

 

קרוב, אבל לא בדיוק.

כאשר הנהג מרים את הרגל מדוושת הגז, ההצתה מעוכבת ותערובת הדלק\אוויר

מועשרת (ליתר דיוק, היחס מועשר). בגלל העיכוב, רוב התערובת הזאת יוצאת לא שרופה.

ברגע שכבר יש ניצוץ, שסתום הפליטה כבר בתהליך פתיחה. זה בצירוף טמפ' היציאה גורמים

לפיצוץ של התערובת, מה שמסובב את הטורבו (תוך עומס עצבני על סעפת הפליטה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...