Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנציה קאפה 2.0 לא טורבו מה דעתכם?


רונן ק.
שימו לב! השרשור הזה בן 6886 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתור בעליה הגאים לשעבר של לנציה תמא ידנית שפינקה אותי במשך 5 שנים והוצאתי עליה במשך 5 שנים רק 3198 ש"ח על טיפולים ומוסכים וקשקושים בסה"כ (כן אני ספרתי כל שקל :-D ) רציתי להתקדם (או לא) ללנצ'יה קאפה אוטומטית דווקא (96-98 ). מבחינת יופי ופאר אין התקדמות כל כך גדולה (ולפי אבי יש אפילו נסיגה) אבל רציתי לדעת על הבדלים מבחינות אחרות כדוגמת אמינות, זמינות חלקים, צריכת דלק, ביצועים וכל השאר ועדיף שיהיה בהשוואה לתמא ולמי שעומד לומר: "למה לך לנצ'יה ?" אקדים ואומר שהחיידק תפס חזק :shock: !!!

בתודה רונן (ד"א הרצתי חיפושים ולא מצאתי כלום)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחסית לתמא יש שיפור מבחינת איכות הרכבה ואמינות חשמלית (במיוחד ביחס לתמא עד 92 כולל).

 

הקאפה כבדה יותר ולכן גם חלשה יותר על אותם מנועים, וכן - מהודרת ומאובזרת פחות.

 

סה"כ עדיין מדובר בהרבה אוטו למעט כסף, ואם אהבת את התמא זה בדיוק בשבילך.

 

בהצלחה

HFturbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחסית לתמא יש שיפור מבחינת איכות הרכבה ואמינות חשמלית (במיוחד ביחס לתמא עד 92 כולל).

 

הקאפה כבדה יותר ולכן גם חלשה יותר על אותם מנועים, וכן - מהודרת ומאובזרת פחות.

 

סה"כ עדיין מדובר בהרבה אוטו למעט כסף, ואם אהבת את התמא זה בדיוק בשבילך.

 

בהצלחה

בהשוואה לתמות 93-95, אני ממש לא בטוח שהקאפה איכותית יותר. היא נראית בנויה טוב יותר, אבל נכשלת במבחן הזמן באותה המידה.

 

הקאפה 2.0 אוטומטית משתמשת ביחידת כח שונה לחלוטין מהתמא 2.0 אוטומטית (5 ציל' לעומת 4, גיר איז'יין לעומת ZF) וכתוצאה מכך ביצועיה טובים וזמינים יותר מהתמא, למרות נחיתות על הנייר.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ZF הוא יצרן תיבות הילוכים(גם ידניות)גרמני,שבעבר התוצרת שלו לא היבריקה מבחינת אמינות ,ובנוסף ברוב המכוניות בו הורכב הוא פגם מאד בביצועים,עקב תגובה איטית.

אייז'ן-וורנר הוא יצרן יפני,שגירים מתוצרתו הורכבו במכוניות רבות החל בוולבו 850 וכלה בסוזוקי בלאנו.

הגירים מתוצרתו מגלים בדרך כלל אמינות טובה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ZF ואייז'ן הם גירים אוטומטים לגביZF אין לי שום מילה טובה אייז'ן (יפני) טוב יותר.

 

לחבר טוב שלי היתה לנצ'יה תמא גיר רגיל שבה נהגתי לא מעט ולאחריה לנצ'יה קאפה 2.4 גיר רגיל;

אעשה זאת בקצרה - הקאפה מרגישה גדולה הרבה יותר, קצת ספוגית בתחושה, הגה קל מדי אבל נותנת הרגשה של רכב גדול משמעותית מהתמא ואכן היא כזו. המנוע מרגיש חזק בעיקר מעל 4,000 סל"ד. התמא להבדיל מרגישה יותר VIVRE, יותר חיים ולהרגשתי האישית הרבה יותר כיפית.

סביבת הנהג בקאפה מרשימה אך לא פרקטית במיוחד - מחשב הדרך הגדול שלא ניתן לראות בו דבר כשהשמש זורחת או לחצני החלונות והקונסולה המרכזית שמשום מה הרגישו לי זולים במקצת.

עוד פאולים קטנים - בתמא יש ציפוי עץ אז בקאפה זה פלסטיק, בקאפה של חבר שלי מנגנון האור שליד המראה כל הזמן נפל ועוד פאולים קטנים א ב ל מבחינת בניה וחומרים (אע"פ ציפוי הפלסטיק) הקאפה מרגישה בוגרת יותר.

מכיוון שהרכב היה רכב חברה, אין לי מושג לגבי מחירי חלפים וטיפולים אבל אתה כמובן יכול להתקשר לאחד המוסכים ולברר, מבחינת אמינות שני הרכבים הראו אמינות דומה.

 

בתכל'ס התמא הרגישה יותר כיפית הקאפה יותר מבוגרת אבל קניה טובה מאוד לחובבי הז'אנר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ZF הוא יצרן תיבות הילוכים(גם ידניות)גרמני,שבעבר התוצרת שלו לא היבריקה מבחינת אמינות ,ובנוסף ברוב המכוניות בו הורכב הוא פגם מאד בביצועים,עקב תגובה איטית.

אייז'ן-וורנר הוא יצרן יפני,שגירים מתוצרתו הורכבו במכוניות רבות החל בוולבו 850 וכלה בסוזוקי בלאנו.

הגירים מתוצרתו מגלים בדרך כלל אמינות טובה.

עם אמינות של ה-ZF אין בעיה בתמא, שלי עשה כבר 196K ועדיין (טפו,טפו) לא שופץ. הבעיה היא שהגיר עצלן, עושה מה בראש שלו ויחסי ההעברה שלו ארוכים בצורה מזעזעת (ראשון עד 80 קמ"ש, שני עד 150) מה שפוגם מאוד בזינוק ובזמינות הכח. היתרון הוא שהאוטו משייט במהירויות גבוהות על טורים מאוד נמוכים (200 קמ"ש ב-4000 סל"ד), אבל לצערי זה לא בדיוק פרקטי.

 

אפרופו אמינות, דווקא הייתי דואג יותר לאיז'יין שבקאפה. הוראות היצרן הן לא להחליף לו שמן לעולם, ואין דרך להחליף את המסנן מבלי לפרק את הגיר מהרכב. זה לא מתכון לחיים ארוכים במיוחד.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון הוא שהאוטו משייט במהירויות גבוהות על טורים מאוד נמוכים (200 קמ"ש ב-4000 סל"ד), אבל לצערי זה לא בדיוק פרקטי.

שי

מגניב!!! אבל לדוגמא ב120 קמש על כמה סל"ד המנוע עובד אצלך בסביבות ה3500 ?

כי לי הייתה ידנית ואם לא אמצא קאפה טובה אקנה תמא אוטומטית

(ראשון עד 80 קמ"ש, שני עד 150) מה שפוגם מאוד בזינוק ובזמינות הכח. היתרון הוא שהאוטו משייט במהירויות גבוהות על טורים מאוד נמוכים (200 קמ"ש ב-4000 סל"ד), אבל לצערי זה לא בדיוק פרקטי.
ראשון עד 80 נראה לי מטורף לחלוטין אז אתה רוצה לומר לי שבחיים אני לא אגיע להילוך הלפני האחרון והאחרון? (בתור נהג שמר חוק)

ואם כך האוטו לא כל כך חסכוני אם הוא בהילוך הראשון עד 80 קמ"ש? נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

120 זה 2400 טורים ברביעי.

 

ראשון עד 80 זה רק אם אתה משאיר את הגיר בראשון ומושך עד הסוף, ולגיר בא לשתף פעולה (לפעמים הוא מחליט שהספיק לו ב-5000 ומעביר הלאה). בנהיגה נורמלית לא מגיעים לזה, ולכן צריכת הדלק שפויה.

 

אם אתה שומר חוק, לרביעי תגיע רק בכביש 6, וגם אז, הגיר ישוטט לשלישי מדי פעם, אבל אז אין לך מה לחפש עם תמא, קנה איזו יפנית או קוריאנית ותחסוך הרבה כסף.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר שאם אני נוסע בכביש אשדוד ת"א על 90-110 קמ"'ש אני על ההילוך השלישי בסביבות

3000-3500 סל"ד נכון? מה שאומר שהצריכה תהיה גבוהה יותר מאשר נגיד 130 קמ"ש בהילוך הרביעי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה יש אחד ברמת גן שמוכר את התמא שלו המון זמן האם אתם מכירים אותה ומה דעתכם על הרכב הוא שלח לי את התמונה היום. הגוון הוא לא נראה כמו הגוון המקורי של הירוק מטאלי של תמא נכון?אם הרכב בסדר מכאנית כמה כדאי לשלם עליה (יד 5 אוטומטית 148,000 ק"מ והמחירון לדבריו 33000) ?

הרכב נראה בסדר אבל לא יודע הוא לא נראה "מקורי" וכל זאת על סמך הצילום הזה ביקשתי ממנו שיצלם באור יום אם הוא יענה לבקשתי אשלח את התמונה !!!

ד"א אני אשמח אם תענו לי גם על ההודעה הקודמת לעיל

Picture 167.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נוסעים רגוע על 110, אפשר לשמור את האוטו על רביעי ב-2200 סל"ד. ב-100 היא נוטה לשייט בין שלישי לרביעי.

 

יכול להיות שאני מכיר את הירוקה, אבל קשה לדעת בלי לוחית רישוי. לא הייתי קונה את הנתון של 150K ב-12 שנה (12 לשנה) אצל 5 בעלים שונים, ללא בדיקה של ההיסטוריה במורשה.

 

נדיר למצוא תמא מטאלית בגיל הזה שהצבע עדיין מקורי, כך שיתכן ואתה צודק.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה יש אחד ברמת גן שמוכר את התמא שלו המון זמן האם אתם מכירים אותה ומה דעתכם על הרכב הוא שלח לי את התמונה היום. הגוון הוא לא נראה כמו הגוון המקורי של הירוק מטאלי של תמא נכון?אם הרכב בסדר מכאנית כמה כדאי לשלם עליה (יד 5 אוטומטית 148,000 ק"מ והמחירון לדבריו 33000) ?

הרכב נראה בסדר אבל לא יודע הוא לא נראה "מקורי" וכל זאת על סמך הצילום הזה ביקשתי ממנו שיצלם באור יום אם הוא יענה לבקשתי אשלח את התמונה !!!

ד"א אני אשמח אם תענו לי גם על ההודעה הקודמת לעיל

הצבע מקורי, אני מכיר את הרכב, אני רואה אותו מדי פעם בר"ג חונה ליד הזיל וזול.. נראה חמוד

 

הצבע בהחלט מקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6886 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...