Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנתיים עם BMW X3 2012 - עלויות אחזקה


Cadillac58
שימו לב! השרשור הזה בן 2005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו לא סקירה של X3, אלא עזרה למי שמתלבט בשאלה מה עדיף בתקציב נתון: רכב פנאי משפחתי עממי חדש, או פרמיום משומש באותו מחיר.

 

לפני שנתיים החלטתנו להחליף את הרכב המשפחתי, מונדיאו טיטאניום ששירתה בנאמנות 7 שנים, לרכב פנאי מרווח ברוח התקופה... התקציב היה 170-180 אלף שקל, שהספיקו לפנאי חדש מאובזר והבחירה נפלה על מיצובישי אאוטלנדר פרמיום, שבדיוק הושק במתיחת פנים והציע אבזור נדיב, 7 מקומות (שלא חייבים) והנחת מועדון "חבר". המיצובישי הוזמנה לכמה חודשים קדימה, אבל לא היינו שלמים עם הבחירה ובינתיים המשכתי לחפש ביד 2 חלופת פרמיום – כשהפוקוס על ב.מ.וו X3, ובגלל צריכת דלק העדיפות הייתה לדיזל. התקציב הספיק לרכב בן 3-4 וההיצע דל, אבל כשמצאתי סוף סוף מועמדת טובה בגבול לבנון – X3 דיזל 2012 מהדור החדש, עם 61,000 ק"מ יד ראשונה מנכה צה"ל, בת 3 ו-9 חודשים ליתר דיוק – נסעתי עם אשתי לראות ולבדוק, ומהר מאוד החלטנו ש"זה זה": רכב שמור בקנאות בלי שריטה, ריפודי עור ולא סנסטק, גג פנורמי כפול, 4X4, רביעיית צמיגים חדשים ורגע אחרי טיפול 60k. הבדיקה עברה חלק, המוכר דרש וקיבל מחירון - 174 אלף שקל (בדיוק חצי ממחירו כחדש), ובאותו היום הרכב נמסר. טוב אז ברור ש-X3 עם 184 כ"ס הנעה כפולה ועוד דיזל עדיף על אאוטלנדר בנזין, אבל מה המחיר לתענוג, בפרספקטיבה של שנתיים? הרי ה-BMW משומשת ולא באחריות, אחזקה וביטוח יקרים, ירידת ערך... מתכון להוצאות גבוהות?

 

אז זהו, שלא. הרכב נרכש באוקטובר 2015, X3 XDrive 20D, עומד היום על 88,000 ק"מ ואלו כל ההוצאות שהוא רשם בשנתיים מלאות:

טיפול שנתי אחד גדול – 2,615 שקל (מוסך בימר בת-ים), כולל רפידות בלם קדמיות, מסנן אוויר ומסנן מזגן.

טיפול שנתי אחד קטן – 1,055 שקל – שמנים ופילטר שמן.

החלפת מגבים – 80 שקל.

ביטוח מקיף – 6,387 שקל לשנה.

ביטוח חובה – 1,226 שקל לשנה.

אגרת רישוי – 3,268 שקל לשנה.

איתוראן – 744 שקל לשנה.

ירידת ערך – 15,000 שקל לשנה, במקרה הרע, לפי ההיצע ביד2. בפועל לא הייתי מוכר אותו היום ב-144 כי אין בתקציב הזה משהו יותר טוב.

 

על הרכב עצמו לא ארחיב במילים, רק אומר שהוא יוחלף אך ורק ב-X3 דיזל צעיר יותר ואציין את צריכת הדלק: טנק של נסיעות עירוניות ברובן מוציא 12-13 ק"מ לליטר, טנק של הרוב בינעירוני ישיג 14-15 ק"מ לליטר - מעל 1,000 ק"מ לטנק. בשיוט הוא מגיע ל-20 קמ"ל ובפקק נוראי באיילון לא יירד מתחת ל-10. כל זה עם ביצועים של 8.5 שניות למאה ומידות של סגמנט D, כמו סנטה פה או Q5. מאוד שימושי למשפחה לכל הצרכים, כולל יכולת שטח מפתיעה בזכות הנעה כפולה. הרכב כבר כמעט בן 6 ואין שום קרקוש, לא הייתה שום תקלה, נראה ונוסע כמו שמצפים מב.מ.וו.

 

אם משווים את ההוצאות (במקרה הפרטי הזה כמובן) להוצאות צפויות על פנאי חדש קומפקטי, כמו טיגואן, CX-5, RAV4 ודומיהם עם אחריות מלאה – אני מניח שהרכב החדש יחסוך כל שנה אלף שקל בביטוח, אלף שקל באגרת רישוי ואלף שקל בטיפולים השוטפים. לדעתי רוב החדשים יאבדו את החיסכון הנ"ל של 3,000 שקל בשנה בירידת הערך. צריכת הדלק דומה מאוד. בקיצור מהנסיון שלי העלויות הכוללות מאוד קרובות, ונשאר להחליט במה מעדיפים לנהוג: ברכב חדש קומפקטי עם שקט נפשי ואולי גם עם מערכות בטיחות אקטיביות חשובות, או ברכב פרמיום גדול יותר בן 3-4 שגם מרגיש פרמיום, מבטיח ומבצע.

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא אחת חושב על אופציה כזו של קניית רכב יד 2 איכותי במקום רכב חדש. אין ספק שמבחינה כלכלית זה הרבה יותר חכם. הבעיה האישית שלי היא שאני אחד ששומר על הרכב בקנאות וסביר להניח שכמעט 99 אחוז מהרכבים המשומשים לא יהיו שמורים כפי שאני אוהב ואתה אף פעם לא באמת יכול לדעת איך הרכב ננהג ומה בדיוק עבר עליו ואף בדיקה במכון לא באמת תוכל לספק לנו את המידע הזה. מבחינתי זו הבעיה, זו שריטה שלי אבל אולי באמת שווה לחפש אקזמפלר ייחודי מבעלים שגם הם שומרי רכב קנאיים ואז זו אחלה עסקה.

 

אני גם תמיד חושש שרכישת רכב כמו BMW או מרצדס יהיה מבחינתי יקר מידי לאחזקה השוטפת למרות שכיום ברור שניתן להזמין חלפים לבד ולטפל בכל מוסך שאתה סומך עליו ולא בהכרח במוסך מורשה. הפחד הגדול הוא מה יקרה אם משהו מרכזי ברכב ידרוש החלפה, שמעתי על מקרים כאלו שזה יכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים ואז אתה בבעיה רצינית מאוד.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

 

הסכום ששילמת של 174 אלף ₪ היה מחיר המחירון של הרכב או פחות מכך?

 

כי אם זה היה מחיר המחירון מדובר בירידת ערך מצויינת, 8 אחוז לשנה בלבד (המחירון עכשיו לפי יצחק לוי הוא 147 אלף ₪).

 

הבדלי הביטוח לעומת הג'יפונים העממיים שציינת יכולים להגיע גם לאלפיים ₪ לשנה.

 

תחליף מצויין יכול להיות האח הקטן הבמוו x1 החדש, הוא לא פחות מרווח, המושב האחורי גבוה יותר משמעותית ומאפשר תנוחת נהיגה ושדה ראיה טובים יותר והוא בעל תא מטען גדול ושימושי וגם רמת החומרים אפילו טובה יותר (בכל זאת מדובר בדגם חדש משמעותית ובעל הנעה קדמית ומנוע רוחבי כנראה, שמאפשרים לנצל טוב יותר את המרכב לטובת מרחב פנימי).

 

יש עכשיו דגם דיזל שנת 2016 למכירה משומש ביד 2, דגם מאד נדיר הרוב הם עם מנוע ה- 1.5 ליטר, הוא רוצה 210 אלף ₪ (המחירון 209).

 

אני חשבתי על רכישת רכב כזה, הבעיה היא שירידת הערך שלו בינתיים גבוהה משמעותית, המחירים של דגם הדיזל לפי מחירון לוי יצחק הם:

 

2017 חדש: 300 אלף ₪.

2017 משומש: 251 אלף ₪ (ירידה של 16.4 אחוז).

2016: 209 אלף ₪. (ירידה של 16.8 אחוז).

 

דרך אגב הביטוח המקיף והחובה הכי זול שלו באתר וובי לשני נהגים, כאשר הנהגת הצעירה בת 35 (לצורך החישוב בלבד) הוא בסך של 11,600 ₪.

 

ל- x3 שלך הוא מראה מחיר הכי זול של 9,200 ₪, כאשר בפועל אתה משלם כ- 7,500 ₪, מכאן אני מסיק שגם ל- x1 אפשר בפועל לעשות ביטוח סביב 10,000 ₪ לשנה. מחיר יקר עדיין.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

מסיים החודש 3 שנים ליסינג עם X3-28i.

 

על הניהוג והרכב אולי ארחיב בהזדמנות אחרת אבל ברוח השרשור -

אחרי כמעט 3 שנים ו-59 אק״מ לא נתקלתי באף תקלה עד היום. טיפולים כל 12 אק״מ ו... זהו.

 

אולי לא חכמה גדולה ברכב חדש אבל עדיין אולי רלוונטי למתלבטים מודאגים.

 

זה רכב ליסינג החמישי שלי, תמיד באינטרוואלים של שלוש שנים.

אמנם לא ׳קרעתי׳ אף אחד מהרכבים אבל הפעם נסענו גם לא מעט בטיולי שבילים וככלל הרכב אמנם נשמר יפה אך לא ב׳קנאות׳.

 

הפעם הרכב חוזר לחברה כשהוא במצב מדהים, הכל מוצק ויושב במקום, שום קרקוש ושום תקלה. הרכב מרגיש כחדש - יותר מכל רכב אחר שהחזרתי.

 

במאמר מוסגר אציין שיש אצלנו גם כמה 20i בחברה והם סובלים באופן די סדרתי ממחסור בשמן מנוע. לא נתקלנו בתקלה מכנית באף אחד מהם אבל מסיבה לא ידועה הם נדרשים למלא שמן מדי 7-8 אק״מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה ברכבים כאלו שהגיל עושה את שלו ואז רכיב יחודי שכושל הורג את כל ההנאה ולפעמים גם את ההנעה.

למשל נקח טרמוסטט תפוס. לא משהו שתמיד יש זמן להזמין מחו"ל. טרמוסטט למנוע מסויים של BMW עולה כ ₪680 כאשר טרמוסטט למנוע עממי אחר יעלה כנראה כ ₪150 . שניהם עושים אותה פעולה וזה עוד רכיב זול . הפער גדל ברגע שנניח מחשב כלשהוא נדפק. מילא BMW היו אמינים מעל הממוצע אבל המצב לא כזה ופה קבור הכלב.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על חסכון בדלק אבל עשית בשנתיים 27 אלף קילומטר שזה מתחת לממוצע של ה15 לשנה. החסכון בדלק היה כזה משמעותי?

 

אם משווים X3 20d ל-X3 20i, הדיזל עושה כמעט 40% יותר קילומטרים לליטר - זה המון. נכון שאנחנו נוסעים בו פחות ממה שחשבנו (לעבודה אני מתנייע ב-Q2 שסקרתי לא מזמן) אבל מחיר הרכישה דומה לבנזין ורק קשה יותר למצוא דיזל עם ק"מ נמוך. בנוסף לדיזל יש מומנט בריא של 38 קג"מ (לעומת 27 בבנזין אם אני זוכר נכון, ובדר"כ אני זוכר נכון :wink:) שזמין מסל"ד נמוך, ואת הגרגור הגברי שלו אני דווקא אוהב. אין רעידות. הגיר משותף לבנזין ולדיזל - ZF פלאנטרי 8 הילוכים פשוט מעולה. רק ב-130 קמ"ש הוא מגיע ל-2,000 סל"ד.

 

תודה על הסקירה.

 

הסכום ששילמת של 174 אלף ₪ היה מחיר המחירון של הרכב או פחות מכך?

 

כי אם זה היה מחיר המחירון מדובר בירידת ערך מצויינת, 8 אחוז לשנה בלבד (המחירון עכשיו לפי יצחק לוי הוא 147 אלף ₪).

 

 

כמו שכתבתי, שילמתי 174 אלף שזה היה מחיר המחירון (לוי יצחק). בדקתי מראש והערכתי ירידת ערך (לפי מחירון והיצע ביד2) וראיתי שזה הזמן האידיאלי לרכישת X3 - אחרי שירד 50,000 לשנה עד שקניתי אותו, ו-15,000 לשנה אחרי.

מבחינתי ירידת הערך היא המחיר האמיתי של הרכב, ולא כמה הוא עלה.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, שמן צריך לבדוק וכל חצי שנה להוסיף חצי ליטר לערך.

אמין מאוד אפשר לציין. אני מחזיק 2012 ו2013...40 אלף קמ יחד בנתיים,

לא נוסע הרבה. אפשר להוסיף שזוג דיסקים (צלחות בלם) קדמיים שהוחלפו

2300 שח מקוריות ובערך 750 או 550 שח (לא זוכר במדויק) לרפידות קדמיות.

טיפול 12 אלף בדרך כלל כולל נקיון תא מנוע עדין החלפת שמנים ומסננים 1750-1950שח.

דסקיות קדמיות קיבלו רעידות קלות, לכן ההחלפה.

אצלי הרכב עם תכנה יורד מ6.5ש למאה, מאוד מבסוט בכללי. גם לא רואה סיבה אמיתית

להחליף למרות שבדרך ככל אני מחליף כל שנה, שנה וחצי רכבים... את זה אני לא ממהר

להחליף. עדיין מקבל הצעות על החלון ומקבל הצעות של 160 אלף (סתם לידע כללי) ,נקנה

ב180 לפני שנה וקצת. אצלי 6300 שח מקיף (2013).

וה2012 5700 שח למקיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חסר חישוב של העלות החודשים הממוצעת לרכב (לפני דלק)

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו לא סקירה של X3, אלא עזרה למי שמתלבט בשאלה מה עדיף בתקציב נתון: רכב פנאי משפחתי עממי חדש, או פרמיום משומש באותו מחיר.

 

 

בקיצור מהנסיון שלי העלויות הכוללות מאוד קרובות, ונשאר להחליט במה מעדיפים לנהוג: ברכב חדש קומפקטי עם שקט נפשי ואולי גם עם מערכות בטיחות אקטיביות חשובות, או ברכב פרמיום גדול יותר בן 3-4 שגם מרגיש פרמיום, מבטיח ומבצע.

 

העניין הוא שאם מתחילים לשקול רכישת רכב פרימיום משומש, אפשר גם לשקול רכישת רכב עממי משומש במחיר זול יותר מרכב הפרימיום ואז הפערים בעלויות הם לטובת הרכב העממי בצורה מובהקת יותר.

 

וישנה גם האפשרות לקטסטרופה מכנית ברכב הפרימיום שעלולה להתבטא בעלויות גבוהות במיוחד. בבמוו x3 בת 5, 6 שנים הייתי מתחיל לדאוג מסוגיה זאת.

 

ישנה נקודה נוספת והיא שישנם רכבי פרימיום שסובלים מירידת ערך כל כך חזקה, עד שהמחיר שלהם יורד לא רק מתחת למחיר של רכבים עממיים חדשים אלא אפילו מתחת למחיר של רכבים עממיים משומשים בעלי שמירת ערך טובה.

 

אז אתה מבסוט שרכשת את הרכב לאחר 3 השנים הראשונות שלו לאחר ירידת הערך הגדולה שלו, אבל הוא ממשיך עדיין לצנוח במחירון.

 

בנקודה זו שבה רכב הפרימיום המשומש נמכר במחיר דומה ואף נמוך יותר ממחיר של רכב עממי משומש, הדילמה אפילו גדולה יותר אם לרכוש את רכב הפרימיום או את הרכב העממי.

 

לצורך הדוגמה אאודי q3 מנוע 1.4 שנת 2013 עולה כיום 98 אלף ₪, מאזדה cx5 שנת 2013 עולה כיום 106 אלף ₪. כחדש המחירון של האאודי היה 230 אלף ₪, כאשר בהנחות הוא נמכר באותה העת בסך של 209 אלף ₪, המאזדה עלה כחדש 165 אלף ₪, כאשר בהנחות הוא נמכר באותה העת בסך של 158 אלף ₪.

 

כנראה שהאאודי תמשיך לצנוח במחירון והמאזדה לשמור מחיר, אבל מכיוון שהמחירים כבר נמוכים יותר, הרי שבערכים כספיים מוחלטים ההבדלים יהיו פחות גדולים מאשר עד כה.

 

בבמוו שלך חלה עצירה חזקה בירידת הערך והיא עברה לירידת ערך נמוכה במיוחד. השאלה אם זה ימשיך כך.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

 

הסכום ששילמת של 174 אלף ₪ היה מחיר המחירון של הרכב או פחות מכך?

 

כי אם זה היה מחיר המחירון מדובר בירידת ערך מצויינת, 8 אחוז לשנה בלבד (המחירון עכשיו לפי יצחק לוי הוא 147 אלף ₪).

 

הבדלי הביטוח לעומת הג'יפונים העממיים שציינת יכולים להגיע גם לאלפיים ₪ לשנה.

 

תחליף מצויין יכול להיות האח הקטן הבמוו x1 החדש, הוא לא פחות מרווח, המושב האחורי גבוה יותר משמעותית ומאפשר תנוחת נהיגה ושדה ראיה טובים יותר והוא בעל תא מטען גדול ושימושי וגם רמת החומרים אפילו טובה יותר (בכל זאת מדובר בדגם חדש משמעותית ובעל הנעה קדמית ומנוע רוחבי כנראה, שמאפשרים לנצל טוב יותר את המרכב לטובת מרחב פנימי).

 

יש עכשיו דגם דיזל שנת 2016 למכירה משומש ביד 2, דגם מאד נדיר הרוב הם עם מנוע ה- 1.5 ליטר, הוא רוצה 210 אלף ₪ (המחירון 209).

 

אני חשבתי על רכישת רכב כזה, הבעיה היא שירידת הערך שלו בינתיים גבוהה משמעותית, המחירים של דגם הדיזל לפי מחירון לוי יצחק הם:

 

2017 חדש: 300 אלף ₪.

2017 משומש: 251 אלף ₪ (ירידה של 16.4 אחוז).

2016: 209 אלף ₪. (ירידה של 16.8 אחוז).

 

דרך אגב הביטוח המקיף והחובה הכי זול שלו באתר וובי לשני נהגים, כאשר הנהגת הצעירה בת 35 (לצורך החישוב בלבד) הוא בסך של 11,600 ₪.

 

ל- x3 שלך הוא מראה מחיר הכי זול של 9,200 ₪, כאשר בפועל אתה משלם כ- 7,500 ₪, מכאן אני מסיק שגם ל- x1 אפשר בפועל לעשות ביטוח סביב 10,000 ₪ לשנה. מחיר יקר עדיין.

 

שכחת שבפועל ההנחות בבמוו הם מטורפת. כך שהירידת ערך בפועל היא פחותה.

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בוחן את הכדאיות של רכישת רכב פרימיום משומש ולא חדש, אם לצורך הדוגמה אני רוכש את הבמוו x1 משומש שנת 2016, בסך 209 אלף ₪, האם הוא ימשיך לרדת כל שנה כ- 16.5 אחוז כמו עד עכשיו או פחות מכך, למשל 8 אחוז לשנה כמו הבמוו x3 של קאדילק58.

 

זה יכול להיות הבדל גדול מאד לאחר כמה שנים.

 

זה סימן השאלה המרכזי לדעתי ברכישת רכב פרימיום משומש.

 

כאשר אתה רוכש רכב עממי ממותג יפני/ קוריאני חדש או משומש סימן השאלה מופחת בהרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...