Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה מקובל (אם בכלל) להפחית ממחיר מחירון


דור--
שימו לב! השרשור הזה בן 2461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

בשבועיים האחרונים אני מחפש רכב חדש, כרגע הכיוון הוא יונדאי I30CW משנים 2009-2010.

ק"מ רצוי עד 140K, אין לי בעיה עם יד ראשונה ליסינג.

 

המחירון של לוי יצחק סביב 32K ל 2010 ו 29K ל 2009 (ליד ראשונה ליסינג).

 

הלכתי לראות מספר רכבים, את חלקם רציתי לקחת לבדיקה(מתוך מטרה לבצע העברת בעלות לאחר מכן במידה והרכב במצב טוב), אך אף אחד מהם לא מוכן לרדת מתחת למחירון, למעט עלות החלפת צמיגים במקרה אחד, או תיקון פחחות במקרה האחר.

ממעקב אחרי הלוחות, הרכבים ממשיכים להתפרסם והם לא נמכרים.

 

והשאלה שלי: אני קורא הרבה על מכירות מתחת למחירון כדבר שבשגרה, אז מדוע בשטח זה לא קורה?

האם יונדאי נמכרים במחירי מחירון או שיש משהו שאני לא מבצע כראוי?

 

תודה,

דור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי בערך בכל פרמטר שאתה יכול לחשוב עליו. המחירון הוא "קו מנחה" - יכול להיות רכב ששווה יותר, יכול להיות רכב ששווה ממש ממש הרבה יותר, ויכול להיות גם להיפך.

מה המצב המכאני של הרכב, האם הוא עבר תאונות, האם היתה ירידה ערך דה פקטו בעקבות התאונות, כמה ק"מ הרכב עבר, כמה ידיים הוא עבר, כמה הרכב נפוץ, כמה ביקוש יש לו, ועוד ועוד ועוד.

 

אין תשובה אחת. הקו המנחה היחיד שאני יכול לתת לך זה שרכב שהיה נפוץ בליסינג, כנראה שהמוכרים שלו יהיו גמישים יותר, כי זה שוק של מוכרים. ולהפך כמובן.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נורא תלוי, גם ברכב, צרפתיות למשל נמכרות תמיד מתחת למחירון ויפניות קוראניות פחות. כנראה הם מצפים שיבואו אנשים רציניים מאוד שירצו ממש את הרכב הזה ספציפית וישלמו עליו מחיר מחירון ללא כל בעיה. קרה לאבא שלי בעבר שמכר הונדה סיוויק במחיר מחירון כי הקונה התעקש ספציפית על הרכב הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי בערך בכל פרמטר שאתה יכול לחשוב עליו. המחירון הוא "קו מנחה" - יכול להיות רכב ששווה יותר, יכול להיות רכב ששווה ממש ממש הרבה יותר, ויכול להיות גם להיפך.

מה המצב המכאני של הרכב, האם הוא עבר תאונות, האם היתה ירידה ערך דה פקטו בעקבות התאונות, כמה ק"מ הרכב עבר, כמה ידיים הוא עבר, כמה הרכב נפוץ, כמה ביקוש יש לו, ועוד ועוד ועוד.

 

אין תשובה אחת. הקו המנחה היחיד שאני יכול לתת לך זה שרכב שהיה נפוץ בליסינג, כנראה שהמוכרים שלו יהיו גמישים יותר, כי זה שוק של מוכרים. ולהפך כמובן.

 

זהו, שדי הופתעתי, לא מדובר ברכבים מלוקקים מבחינת פחחות, ישנם שפשופי חניה ושריטות, ק"מ סביב 120K-140K, מבחינה מכנית לא נצפו ליקויים חריגים, אבל את זה אגלה באמת רק במכון בדיקה, ובסה"כ רכבים סטנדרטיים לחלוטין ללא מאפיין מיוחד.

 

הגעתי מתוך מטרה לקחת לבדיקה ולקנות (הבאתי איתי את הכסף) אבל חשבתי שזה לא הגיוני לקחת לבדיקה רכב שהבעלים לא מוכן לזוז מהמחירון ושהרכב שלו לא מיוחד או נדיר במצבו.

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נורא תלוי, גם ברכב, צרפתיות למשל נמכרות תמיד מתחת למחירון ויפניות קוראניות פחות. כנראה הם מצפים שיבואו אנשים רציניים מאוד שירצו ממש את הרכב הזה ספציפית וישלמו עליו מחיר מחירון ללא כל בעיה. קרה לאבא שלי בעבר שמכר הונדה סיוויק במחיר מחירון כי הקונה התעקש ספציפית על הרכב הזה.

תנסה לחפש מגאן rs או קליאו ספורט דור 3 מתחת למחירון.

 

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו, שדי הופתעתי, לא מדובר ברכבים מלוקקים מבחינת פחחות, ישנם שפשופי חניה ושריטות, ק"מ סביב 120K-140K, מבחינה מכנית לא נצפו ליקויים חריגים, אבל את זה אגלה באמת רק במכון בדיקה, ובסה"כ רכבים סטנדרטיים לחלוטין ללא מאפיין מיוחד.

 

הגעתי מתוך מטרה לקחת לבדיקה ולקנות (הבאתי איתי את הכסף) אבל חשבתי שזה לא הגיוני לקחת לבדיקה רכב שהבעלים לא מוכן לזוז מהמחירון ושהרכב שלו לא מיוחד או נדיר במצבו.

 

כאן אתה חוטא באותו דבר, רק מהכיוון ההפוך. למה אתה חושב ש"מגיע" רק לרכב שמור ומלוקק לקבל מחיר מחירון? מחיר המחירון אמור לבטא רכב במצב הגיוני לשנתון שלו - כלומר אם זה רכב עם 120-140 אלף ק"מ ארבע-חמש שנים, הגיוני שהוא יהיה טיפה מכוסח עם איזה שריטה או כיפוף בפח, תיקוני צבע או אפילו איזו תאונה מינורית או שתיים.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, זה לא שרשור מכירת הרכב שלך.

תעשו את זה בפרטי.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן אתה חוטא באותו דבר, רק מהכיוון ההפוך. למה אתה חושב ש"מגיע" רק לרכב שמור ומלוקק לקבל מחיר מחירון? מחיר המחירון אמור לבטא רכב במצב הגיוני לשנתון שלו - כלומר אם זה רכב עם 120-140 אלף ק"מ ארבע-חמש שנים, הגיוני שהוא יהיה טיפה מכוסח עם איזה שריטה או כיפוף בפח, תיקוני צבע או אפילו איזו תאונה מינורית או שתיים.

 

לא הגיוני.

מכות זה לא בלאי טבעי. מכות יכולות להיות ברכב מודל 2017 ויכולות שלא להיות לרכב מודל 2007.

לעומת זאת, צבע שדהה, שריטות בצבע, גלגל הגה בלוי וכד' - כן נחשב בכלאי טבעי.

 

אם מכות בפחחות נחשבות בלאי טבעי - היית קונה במחיר מחירון רכב שהפגושים שלו מעוכים, פגיעות ומכות בדלתות ובכנפיים?

אז איפה עובר הגבול בין מכה שהיא טבעית לבין מכה שלא?

 

ואגב, אין לי בעיה עם שריטות ושפשופים כאלה ואחרים, סה"כ הגיוני. אבל ראבק, מכה בדלת נהג בקוטר של 15 סנטימטר לפחות ובעומק של סנטימטר - והבעלים לא טורח לציין את זה בטלפון וכשאני מבקש להתחשבן על זה הוא אומר לי שזה בקטנה וככה זה רכב בין 7 שנים?

 

לי לא נשמע סביר. לפחות לא במחיר מחירון וכשיש עוד לא מעט אקזמפלרים דומים בשוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתן לך עצה...אל תחפש זול...

המציאות שאתה שומע עליהם זה לרוב או רכבים בלי שוק, או בן אדם שלחוץ למכור ומוכן לרדת במחיר כדי למכור מהר.

עדיף לך לשלם מחיר מחירון על אוטו ששווה את זה מאשר לשלם 10 מתחת על רכב שיש לך ישור קו ענק וסביר להניח שגם מפורק לגמרי. לפני חמש שנים רכשתי ניסאן אלמרה 2003.

שילמתי עליה 1000 שקל מעל המחירון, אנשים ( וגם פה בפורום) אמרו לי פרייארים לא מתחלפים וכו' וכו'... אבל בוא נסתכל על זה הפוך רגע. שילמתי 1000 מעל המחירון אבל קיבלתי את הרכב עם טסט לשנה, 4 צמיגים חדשים מטופל במורשה אחרי טיפול גדול ומצבר בן פחות משנה.

נסעתי איתה 30 אלף קילומטר חוץ משמן ופילטר שמן (שהוחלפו בבית) לא שמתי עליה כלום. לא נתקעתי ולא היה בלאי מיותר.

נמכרה ב2500 שקל פחות ממה שקניתי אותה. שורה תחתונה ירידת ערך מצוינת.

רכב אמין .

לי אישית אין בעיה לשלם מחירון על רכב ששווה את זה

 

Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^מנסיון עם אלמרה 2003, גם אם לא היית שם בה דלק לא היית צריך לעשות כלום חוץ מלהחליף שמן ופילטר במשך 30 אלף ק"מ. המכונית הזאת לא מכירה את המושג להתקלקל. פשוט לא לימדו אותה איך לעשות את זה :lol: על פניו, אבל, אכן נשמע שעשית עסקה לא רעה.

 

לא הגיוני.

מכות זה לא בלאי טבעי. מכות יכולות להיות ברכב מודל 2017 ויכולות שלא להיות לרכב מודל 2007.

לעומת זאת, צבע שדהה, שריטות בצבע, גלגל הגה בלוי וכד' - כן נחשב בכלאי טבעי.

 

אם מכות בפחחות נחשבות בלאי טבעי - היית קונה במחיר מחירון רכב שהפגושים שלו מעוכים, פגיעות ומכות בדלתות ובכנפיים?

אז איפה עובר הגבול בין מכה שהיא טבעית לבין מכה שלא?

 

ואגב, אין לי בעיה עם שריטות ושפשופים כאלה ואחרים, סה"כ הגיוני. אבל ראבק, מכה בדלת נהג בקוטר של 15 סנטימטר לפחות ובעומק של סנטימטר - והבעלים לא טורח לציין את זה בטלפון וכשאני מבקש להתחשבן על זה הוא אומר לי שזה בקטנה וככה זה רכב בין 7 שנים?

 

לי לא נשמע סביר. לפחות לא במחיר מחירון וכשיש עוד לא מעט אקזמפלרים דומים בשוק.

 

זה לא שחור או לבן. לא הייתי קונה רכב "שהפגושים שלו מעוכים, פגיעות ומכות בדלתות ובכנפיים?" אבל כן הייתי קונה (וקניתי) רכב שעבר תאונה ללא משמעות בטיחותית שתוקנה כמו שצריך, ומכרתי רכב עם שפשופים שונים.

 

זה גם לא עניין של בלאי טבעי או לא, אלא של מה הגיוני שרכב יעבור ב-120 אלף ק"מ, שזה יוצא אם ניקח מהירות ממוצעת של 45 קמ"ש (נסיעה מעורבת) נקבל שזה רכב שנסע 125 ימים רצוף. הגיוני שמישהו ישפשף אותו קצת או יפתח עליו דלת? או אפילו יעשה עליו רוורס עם וו גרירה? כן.

 

כמובן שגם ברכב חדש זה יכול להיות, אבל הסבירות שזה יקרה הרבה יותר נמוכה, ולכן מחיר המחירון מתחשב בסבירות הזו. ברכב ישן יותר הסבירות עולה כמובן ולכן גם מחיר המחירון מתחשב בה.

 

אבל שוב, אנחנו נתקעים פה על דקויות. מה שמשפיע הרבה יותר זה מצב השוק - אם יש הרבה רכבים במצב טוב, אז אין טעם לשלם מחיר מחירון על משהו מתחת לקו הממוצע. ולחלופין, כן שווה לשלם מעל המחירון על משהו שהוא מעל הממוצע.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך לגמרי.

במידה ואמצא רכב עם קילומטראז נמוך מהממוצע, שטופל ביד אוהבת ואני רואה שאין לי צורך לבצע יישור קו - אני אשמח לשלם מחירון.

 

אבל זה לא המצב, ברכבים שבדקתי, המצברים בני שנתיים+, צמיגים במצב בינוני ובקרוב יצטרכו החלפה, בלמים - אין לי מושג, לא בדקתי. ובסה"כ לא היה שום רכיב שהצדיק תשלום מעל המקובל בשוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גם לא עניין של בלאי טבעי או לא, אלא של מה הגיוני שרכב יעבור ב-120 אלף ק"מ, שזה יוצא אם ניקח מהירות ממוצעת של 45 קמ"ש (נסיעה מעורבת) נקבל שזה רכב שנסע 125 ימים רצוף. הגיוני שמישהו ישפשף אותו קצת או יפתח עליו דלת? או אפילו יעשה עליו רוורס עם וו גרירה? כן.

 

הגיוני שרכב עם 120K ישחוק בלמים, צמיגים, תושבות מנוע וכד'? כן בוודאי, אבל מחליפים את מה שצריך. המחירון מתייחס לרכב שטופל והוחלף מה שצריך, אתה לא יכול לומר, תשמע מחיר מחירון מתייחס לזה שהבולמים גמורים, ברקסים אכולים, תושבת מנוע קרועה וכו' אבל ככה זה. זה מה יש....

כנ"ל לגבי מכות ופגיעות בפח. קרה? - מתקנים.

 

בפועל הרבה אנשים לא מתקנים אבל נוהגים להפחית במחירון וכך גם הבעלים החדש כשימכור לבא אחריו - יפחית.

נשמע לי הגיוני להפחית 2000 ש"ח על פגיעות בטמבונים ובדלת (פגיעות, לא שריטות או שפשופי חניה)

 

ואגב, כל מי שקנה את הרכב מליסינג - רכש אותו לאחר שתוקנו כל הפגיעות והשפשופים ע"ח חברת הליסינג.

תראה לי מישהו שרוכש במחיר מחירון מליסינג ומוכן לקבל אותו עם כל המכות שנוצרו.

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירון בלוי יצחק נכון להיום 36,000 ש"ח.יד 1 ליסינג מהרץ ויד 2 פרטית.

הרכב שלי אפילו לא חצה את קו ה 96,000 ק"מ אז לדעתי,המחיר שדרשתי סביר אבל...

יש הרבה כאלו מליסינג לשעבר/השכרה לשעבר עם ק"מ של השכרה מרובת אנסים ולכן מה שביקשתי באיזור ה 30K, היה גבוה מידי יחסית למתפרסם ביד 2,לא קיבלתי את המחיר בזמן מסויים וויתרתי, מחכה לפסח 2018.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחפש אותו רכב בדיוק (מיקדתי חיפוש בשנתון 2010-2012) ותוך שישים יום ראיתי 11 רכבים, ארבעה לקחתי לבדיקה. כולם רצו מחירון פלוס מינוס, עם הרבה רוח וצלצולים של "אוטו בובה,לא מוריד שקל" ועוד באותו סגנון. אז ככה...

 

* רכב ראשון 2011 שימש בשעות הפנאי כרכב "ים" שכנראה טבע פעם, חלודה בכל פינה וגחון מרוטש, רק על הליפט ראיתי את האסון: נפסל !

 

* רכב שני הוצהר נובמבר 2011, למחרת הגיע למכון לבדיקה, מהצצה ברשיון הרכב גיליתי שתי טעויות שנעשו "בתום לב" הרכב עלה לכביש בינוואר 2011 ולא בנובמבר, דומה לא ? 1-11 התבלבל המסכן ובעל הרכב התגלה כ"בעלה" של בעלת הרכב, "שמות המשפחה שונים כי לא התחתנו...": נפסל על הסף ולא נכנס לבדיקה.

 

* רכב שלישי 2012 פרטי בהווה ליסינג לשעבר עם 85K ק"מ, ביקשו 42000. רשיון הנהיגה גילה לי רכב השכרה לשעבר ולא ליסינג, טענו "טעות בתום לב", החלטתי "להחליק" כי הרכב נראה ממש טוב עם ק"מ נמוך, החלטתי לקחת לבדיקה (טעות !), ברכב התגלו שתי פגיעות שילדה, אחת בגחון ואחת "קצה שלדה" בחלק האחורי. הזוג הנחמד תיקן את המודעה ל"השכרה" והוריד את המחיר ל-38000 שקל (כנראה בתקווה ששיטת מצליח תצליח מתישהו): נפסל !

 

* היום אצלי זה "יום הדכאון"...היום לקחתי את האחרון, נובמבר 2010, 130K+, יד ראשונה פרטית ביקש 33 אלף. הגיע בחור נדיר ואני לא צוחק, ספר טיפולים מלא ומתועד, רכב נקי ושמור לשנתון, אין שום סטייה בין מה שפורסם במודעה לאמת בשטח, באמת איש משפחה ישר ואדיב. הגעתי עם כסף בכיס ותקווה גדולה בלב, בבדיקה סה"כ היה ממש בסדר, רק שהייתה נזילת מים קטנה בין ראש המנוע למנוע, הבוחן אמר שאינו יכול להצביע על מקור הנזילה ואמר שיכול להיות מהטרמוסטט או מהראש וכדאי שניגש למורשה יונדאי לשלול ראש מנוע, החלטתי לא לוותר וחשבתי לעצמי שזה משהו "קטן", תוספת של עוד 400 שקל ל400 פלוס שכבר שילמתי על הבדיקה במ.מ.מ תוך שאנחנו מסכמים שנפחית את זה מסכום הקניה, האמנתי בלב שלם שברכב כזה שמור ומטופל אין סיכוי שהלך ראש כל כך מהר, בבדיקה במורשה יונדאי (מרכזי) התגלה שהדליפה מגיעה מראש המנוע, על הדרך הוסיפו מותחן שרשרת תקול או משהו כזה, הבחור קיבל הצעת תיקון לא סופית של 6500 שקל....האמת שריחמתי על עצמי אבל על המוכר עוד יותר, גם הוא לא תאר לעצמו שהסטיישן האהוב שלו דפוק כל כך והפרצוף שלו אמר הכל.

 

אז מה שרציתי להגיד לך אח יקר זה לא להתרגש מדיבורי סרק, קח לבדיקה ורק אז תתווכח על המחיר, קח בחשבון שיד2 זה כר פורה ופורח לסוחרים ממולחים, פקח עין וסמוך על החושים שלך, אציין עוד שאף אחד מהרכבים שראיתי או לקחתי לבדיקה לא נמכר עד היום והמודעות של כולם מתפרסמות עדיין. באופן אישי התייאשתי לגמרי מלחפש רכב בדרך הזאת, עכשיו אני אוסף את השברים (ממש ככה, זה גמר לי את האויר, כסף וימי עבודה..) ומנסה למצוא דרך יעילה יותר לקנות רכב. צריך הרבה מזל עם יד שניה !

 

(עריכה: מרוב לחץ שכחתי עוד קאיה סיד סטיישן שלקחתי לבדיקה, 76000 ק"מ, יד ראשונה מליסינג גם היא עם גחון שחוט...)

עריכה אחרונה על ידי אשרי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...