Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נקישות וצלצולים מהמנוע ועוד כמה שאלות


jenia269
שימו לב! השרשור הזה בן 6974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!!! אני חדש כאן ולכן כמו לכל צעיר יש לי הרבה שאלות.

אז ככה... קניתי לא מזמן לנטיס אוטומט 1.6 שנת 2000 שעברה 50K.

שמתי לב כשהאוטו מתאמץ (למשל עליה או משהו כזה) אז מופיעים מין נקישות/תיקתוקים/צלצולים מהמנוע בטורים 2.5-3 . ממה זה נובע? והאם זה חמור? ואיך ניתן למנוע את זה?

שאלה שניה היא כזאת.. האוטו הזה מאוד אוהב למשוך הילוכים ולהחליף אותם כל הזמן (מוריד הילוך עם לחיצה עדינה יחסית על הגז) וגם בהילוך האחרון (רביעי) אין למנוע כח ועם עליה קטנטנה בדרך הוא מוריד הילוך - חשוב לציין שנהגתי עד עכשיו על סופר לנסר 93 ואלי אני סתם לא רגיל להתנהגות של הלנטיס - אבל עדיין נראה לי מוזר.

האם זה אמור להיות ככה או שיש איזושהי בעיה?

ושאלה אחרונה היא - מה ההבדלים בין אימובולייזר עלוקה לניתוק אחד ולשני ניתוקים (איזה מיהם אמין יותר וקשה יותר לפריצה)?

 

זהו.... אני מאוד אוהב את הפורום הזה ומקווה ללמוד הרבה.

תודה לכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב כשהאוטו מתאמץ (למשל עליה או משהו כזה) אז מופיעים מין נקישות/תיקתוקים/צלצולים מהמנוע בטורים 2.5-3 . ממה זה נובע? והאם זה חמור? ואיך ניתן למנוע את זה?
תאורך פה מעיד על תופעה שנקראת - צילצולים.

ראשית יש לוודא שמע' הקירור תקינה והרכב אינו מתחמם או שלהפך, הוא אינו קר מידי.

אפשרויות נוספות: לבדוק מע' דלק, כולל בד' פליטת גזים. לבדוק מע' הצתה.

לבדוק אפשרות לניקוי ראש מנוע מפיח.

שאלה שניה היא כזאת.. האוטו הזה מאוד אוהב למשוך הילוכים ולהחליף אותם כל הזמן (מוריד הילוך עם לחיצה עדינה יחסית על הגז) וגם בהילוך האחרון (רביעי) אין למנוע כח ועם עליה קטנטנה בדרך הוא מוריד הילוך - חשוב לציין שנהגתי עד עכשיו על סופר לנסר 93 ואלי אני סתם לא רגיל להתנהגות של הלנטיס - אבל עדיין נראה לי מוזר.

האם זה אמור להיות ככה או שיש איזושהי בעיה?

התופעה נורמלית לחלוטין, זהו ההבדל בין גיר תקין(במאזדה) ללא תקין(במיצובישי).

תפסיק לנסוע עם רגל כבדה על דוושת האוץ, סע בניחותא זוהי בסה"כ יפנומטית.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מאזדה לאנטיס ברשותי לכן אפנה אותף לת'רד ששחף פתח (יש לו מאזדה 96 עם בעיה דומה מקווה שזה יעזור)

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=48862&highlight=%F6%EC%F6%E5%EC%E9%ED

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

NightHummer, תודה לך על ההתייחסות לבעייתי.

 

ולשואל השאלה, כפי שצויין בקישור הנ"ל, הבעייה ברכבנו תוקנה ע"י תזמון ההצתה.

 

בהנחה שרכבך טופל ברמה סבירה ובהתחשב בנסועה חושבני שאכן יש להתמקד תחילה במע' הקירור ולאכן מכן בהצתה, כדבריו של עמית.

מהו חום המנוע הסדיר ברכבך? האם המחוג נמצא במחצית מד החום כדרך קבע?

כמה זמן לוקח למנוע להתחמם בבקרים?

 

במידה ומע' הקירור ברכבך תקינה, וכך גם מע' ההצתה, חושבני שאין מנוס מלחבר את הרכב לבדיקת אבחון במוסך. (כמובן שהינך זקוק לבדוק את הנ"ל עם המוסך)

 

הצלצולים שהינך שומע הם פיצוצים של תערובת האויר והדלק בטרם ההצתה שאמורה להציתה. משמע - מע' ההצתה אמורה לגרום לפיצוץ התערובת ע"י ניצוץ, אך התערובת מתפוצצת אף לפני הצתה זו מגורמים שונים. מה שקורה הוא שישנם שני פיצוצים והדבר לא בריא ויש לתקנו.

אחד הגורמים לפיצוץ התערובת בטרם עת הוא חום מנוע לא תקין (לדוגמא כאשר המנוע חם יתר על המידה, החום השורר בצילינדרים גורם לפיצוץ התערובת עוד לפני ההצתה), ולכן יש לבדוק את מע' הקירור.

גורם נוסף הוא הצתה לא מתוזמנת, ולכן יש לבדוק גם את מע' ההצתה.

 

אנא ענה על השאלות ששאלתי ונסה לתת יותר פרטים.

יום טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על התשובות העיניניות!

לגבי מערכת הקירור.. בדקתי רמת נוזל קירור והיא תקינה.

לגבי חום נוזל קירור בנסיעה - הוא לא עולה מעל לחצי אף פעם.

ולגבי מהירות ההתחממות של מי הקירור היא מהירה יחסית (משהו כמו 2-3 דקות נסיעה) מ-0 כאמור עד לחצי.

(במיצובישי זה היה קורה תוך יותר זמן).

יתכן שחיישן הטמפרטורה דפוק? אם כן איך בודקים?

חשוב לציין שהרכב נמצא אצלי רק כחודש ולכן אני לא יודע לומר במדיוק מהי רמת הטיפול שהוא קיבל.

הטיפול האחרון היה בינואר.

במקרה והדבר אכן קשור לתיזמון הצתה - היכן הכי כדאי לכוון את זה (אשמח לקבל הפניות) או שכדאי ללכת למוסך מורשה לדיאגנוזה מלאה (ולהכין את המזומנים)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

תיקתוקים מהמנוע הם א: או נקישות "דטונציה " (התלקחות עצמית של תערובת הדלק )דבר הנובע מרמת אוקטן דלק נמוכה \ מים \ או רמת נפטא גבוהה . רמת פיח במנוע גבוהה .מערכת הצתה לא תקינה \ לא מכוונת.

ב. יש תקתוקים הנובעים ממערכת השסתומים

לגבי הגיר אני מציע לך א.לראות מהו צבעו של השמן ( אדום "דם" )

לבדוק האם הוחלף מסנן שמן גיר ( חובה להחליף ברכבי יונדאי \ מיצובישי\ מזדה )

ולמלא שמן גיר רק dex3 ולא dex2

האם יודע אתה להבחין בין שני סוגי הצלילים האלו ?

בברכה זיסו יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה להסביר את ההבדל בין הצלילים בפשטות (וטפשות) יתרה.

 

רעש התקתוקים הוא בדיוק אותו רעש היוצא מפיך כאשר תקרא זאת. תק-תק-תק - בדיוק בקצב המנוע, ככל שהסל"ד יהיה יותר גבוה קצב התקתוקים יגבר בהתאמה.

 

רעש של צלצולים הוא רעש רנדומלי, שאינו תלוי בסל"ד. הוא אולי גובר בסל"ד מסוים, אך אין קשר ישיר בין הסל"ד לקצב הצלצולים.

הרעש הוא מאוד דומה לכל מכונית צרפתיה במאמץ, או בכל דקה ודקה.:wink:

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככל הנראה הרעש שאתה שומע הוא אכן דטונציות (צלצולים).

אם הינך נוהג לטפל ברכב במוסך מורשה, אתה מוזמן לגשת לשם שיחברוהו למחשב אבחון.

 

לגבי הממסרה והמסנן, אם איני טועה יש להחליף את שמן הממסרה והמסנן כל 60K ק"מ, ויפה שעה אחת קודם במקרה של גיר שנוהגים 'לשחק' בהילוכים.

אמרת שקנית אותה לא מזמן, מתי בוצע בה טיפול לאחרונה?

 

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך אני משער שהרכב לא גמע הרבה ק"מ מאז טיפול זה.

בכמה ק"מ הוא נערך? 45K?

ומתי מתוכנן הטיפול הבא?

בכל מקרה, דאג להקדים את הטיפול הבא במעט, ודרוש שיוחלף שמן הממסרה והמסנן.

דווח למוסך על בעיית הצלצולים בביקורך ובקש שיבדקו את העניין.

 

בהצלחה.

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...