Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה איכות רכבים עולה בקנה מידה עם גודלם?


Trilandian
שימו לב! השרשור הזה בן 2613 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

משהו שתהיתי לגביו בתקופה האחרונה זה למה איכות של רכבים עולה בקנה מידה עם הגודל שלהם.

 

אם, למשל, אתה רווק, נשוי ללא ילדים, או בעל ילד אחד, שלא צריך רכב גדול, ולא רוצה את כאב הראש של להחנות ספינה ליד מדרכה עירונית או בחניון מקורה, אבל עדיין רוצה רכב עם ביצועים טובים ואבזור מפנק, אתה בבעיה.

 

רכבי מיני וסופר מיני סטנדרטיים מציעים ללא יוצא מן הכלל (לפחות מסקירותיי) אבזור דל יותר ו/או ביצועים נחותים לעומת מקבילותיהן המשפחתיות. גם אם אתה רוצה לשים אקסטרה על רכב קטן איכותי יותר, הברירה היחידה שלך היא לקנות רכב קטן "פרימיום" (דוגמת אאודי A1, אלפא רומיאו מיטו, מיני קופר) או סופר מיני ספורטיבי (דוגמת 208 GTI, פולו GTI) שיקרים מסופר מיני אחרים בעשרות אחוזים, ומגיעים לרמות מחיר של רכבי מנהלים, וגם אם הם עולים על רכבים משפחתיים בביצועי מנוע, הם עדיין נופלים מהם ברמת אבזור (והפעם גם במחיר).

 

ואם משווים בין מכוניות משפחתיות לרכבי מנהלים, נתקלים באותה סיטואציה בדיוק. רוצה אקסטרה? או קנה רכב יותר גדול, בין אם אתה רוצה/צריך כזה או לא, או שלם מחיר מופקע על משפחתית ספורטיבית/פרימיום שעדיין לא תגיע לרמת אבזור של רכב מנהלים מן השורה אבל תעלה אפילו יותר.

 

לא עשיתי בדיקה בין רכבי מנהלים לרכבי פאר, אבל אני מתאר לעצמי שהמצב שם זהה.

 

מה מונע מיצרנים להכניס יותר אבזור ומנועים יותר חזקים ברכבים יותר קטנים בלי להקפיץ את המחיר שלהם ברמה לא הגיונית (ועדיין להשאיר את רמת האבזור שלהם מתחת לזו של רכבים גדולים וזולים יותר)? או שאולי יש משהו בתמונה פה שאני מפספס?

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתה אכן מפספס משהו - כלי הרכב הקטנים שמציעים יותר איכות אכן קיימים, וציינת דוגמאות מהם - A1, מיטו, מיני וכדומה. אתה רוצה משהו יותר זול אבל עדיין עם תחושת פרימיום מסוימת? בשביל זה המציאו את ה-500, אופל אדם ודומותיהן.

 

נשמע שאתה רוצה רכב קטנצ'יק, חזק, מאובזר וזול. סורי - אבל תצטרך לוותר על אחד מאלה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה אתה מקטלג מחיר הגיוני? איפה הרף של הכוח שאתה מחפש?

 

דווקא מבחינת אבזור הרכבי ספורט הרבה פעמים הם לא התפשרות - הם מגיעים מאובזרים בכל טוב שהיצרן יכול להכניס פנימה(בפיג'ו שלי יש בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי, מערכת CAR PLAY, מושבים משולבים בעור וכו' בנוסף לאבזור לרמת גימור Active הכי גבוהה שמגיעה בגירסא הרגילה לארץ - בחו"ל יש גירסאות רגילות שנמכרות עם אבזור דומה).

 

הבעיה ברכבי הספורט זה דווקא שהפרקטיות ביום-יום קצת פחות נפגעת מאשר רכב "רגיל" , המתלים קשים ומרגישים ישירות כל סדק ובור בכביש שמע"צ או המועצה העירונית לא טיפלו בו, אצלי לדוגמא הרכב נמוך הדלת(כמובן 3 דלתות) ענקית וכבדה והגישה לרכב ממש לא נוחה (המושב באמצע של הדלת צריך להשתחל בתנוחה מאוד מצחיקה החוצה ופנימה) - כל רכב ספורט וה"שיגעונות" שלו.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה אתה מקטלג מחיר הגיוני? איפה הרף של הכוח שאתה מחפש?

 

אני לא מחפש כרגע כלום. קניתי את הגולף שלי לפני חודש ואין לי כוונה להחליף אותה בתקופה הנראית לעין. המצב פשוט נראה תמוה בעיניי.

 

מבחינת מחיר הגיוני, הייתי אומר שאם רכב א' קטן יותר מרכב ב' ומציע פחות אבזור ממנו, סביר להניח שרכב ב' יעלה יותר מרכב א', ולא להפך, מה שקורה כשאתה משווה בין רכבי פרימיום לרכבים סטנדרטיים בקבוצת גודל אחת מעל.

 

מבחינת רף כח, הגולף די מספקת אותי כרגע, אבל אתה יודע איך זה, תמיד אפשר יותר. :wink:

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כי אנשים מוכנים לשלם יותר על רכב גדול, ומי שמשלם יותר, מצפה שהוא יהיה מאובזר.

 

אצל הרבה מאוד אנשים יש את הגישה של "יותר יקר חייב להיות יותר גדול".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מן הסתם שמותג שווה כסף והרבה מוכנים לשלם על מותג, אם אתה מסתכל על רכב כמו A1 או מיטו וכו' מדובר במותגים, לרוב מבחינת אבזור הם גם לא רעים(לרוב - אבל נכון שלא בכל רמת גימור וכל מצב) ואפילו עם מנועים נחמדים.

 

מבחינת מרווח פחות אבל המטרה היא רכב קטן לא?, שהייתה לי קיה ריו סדאן הרגשתי בתל אביב כמו "פיל בחנות חרסינה" הרכב פשוט היה גדול מידיי לחיות איתו כרווק שצריך לחנות נורמאלי ולכן אני יכול להבין את הרצון לרכב קטן.

 

אבל קיימות בשוק מכוניות קטנות ומאובזרות במחירים לא רעים - אפילו המשפחתיות האצ'בק מהוות אופציה לא רעה(כמו הגולף שקנית לדוגמא).

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל קיימות בשוק מכוניות קטנות ומאובזרות במחירים לא רעים

 

אשמח לדוגמאות. הרכב היחיד שמצאתי עם אבזור, מנוע, ומחיר סבירים הוא רנו קליאו, אבל קראתי/ראיתי ביקורות לא מחמיאות על ההתנהגות שלה בנסיעה.

 

אפילו המשפחתיות האצ'בק מהוות אופציה לא רעה(כמו הגולף שקנית לדוגמא).

 

הבעיה שלי עם הגולף מבחינת הגודל היא הרוחב. 180 ס"מ למישהו שלא צריך להסיע אף אחד חוץ מעצמו זה מיותר. ה-170 ס"מ בלאנסר שהייתה לי סיפקו אותי לגמרי. לא חשבתי ש-10 ס"מ יעשו כזה הבדל דרמטי, אבל עכשיו אני צריך לחשוב פעמיים לפני שאני בא לחנות בין שתי מכוניות. אני מרגיש את התוספת הזאת יותר מהחיסכון של 28 ס"מ באורך.

עריכה אחרונה על ידי Trilandian

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא מה חסר לך ברכבים כמו הקליאו? גם ה208 הרגילה ברמת גימור Active באה עם מנוע טורבו ואבזור לא רע,

הסיאט,פאביה והפולו מגיעות גם ברמת גימור שונות ועם מנועי טורבו שונים וגיר רובוטי מתקדם.

 

לאיזה הפרש אתה מכוון?

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו לא שאלה של מה חסר לי.

 

בוא ניקח דוגמה שתמחיש את העניין.

 

נאמר שאני בא לקנות רכב חדש, ויש לי תקציב סביבות ה-150,000 ש"ח (הלוואי; אולי בעתיד).

 

אם אני רוצה רכב משפחתי איכותי עם רמת אבזור גבוהה וביצועים טובים, אני כנראה אקח פולקסווגן גולף קומפורטליין, מאזדה 3 פרמיום, או פיג'ו 308 פרמיום (אני ספציפית הייתי הולך על הגולף).

 

אבל נאמר ואין לי צורך ברכב משפחתי, וסופר מיני יותר מתאים לי מבחינת גודל. מה אני יכול לקנות באיזור התקציב הזה?

 

אם אני הולך לסופר מיני של היצרנים האלה בעלי רמות הגימור הגבוהות ביותר, פולקסווגן פולו קומפורטליין, מאזדה 2 פיור ווייט, ופיג'ו 208 אקטיב, ונוסיף על הדרך את רנו קליאו קולקשן וסיאט איביזה FR, אני רואה שיש להם מנועים חלשים יותר ו/או אבזור דל יותר. אבל הם הרבה יותר זולים מהמשפחתיים, אז אני גם לא מצפה שהם יהיו באותה רמה.

 

אז אוקי, בוא נבדוק רכבי סופר מיני יותר יקרים עם מנועים חזקים יותר ורמות אבזור גבוהות יותר: אאודי A1, אלפא רומיאו מיטו תלתן, מיני קופר, אבארט 500 סקורפיון, פולקסווגן חיפושית, פולקסווגן פולו GTI, ופיג'ו 208 GTI. כאן בהשוואה למשפחתיות מלמעלה עדיין המנוע יותר חלש ו/או האבזור יותר דל, והמחיר הרבה יותר גבוה.

 

מה שאני מתקשה להבין זה למה אין אפשרות לקחת חבילת פיצ'רים של רכב משפחתי בעטיפה של סופר מיני בלי לשלם פרמיה על מותג יוקרה או חבילת ספורט. למה אין רמות גימור שמקבילות בין פולקסווגן פולו, מאזדה 2,פיג'ו 208, פורד פיאסטה, אופל קורסה, טויוטה יאריס וכו' לרמות הגימור הגבוהות ביותר של הפולקסווגן גולף, מאזדה 3, פיג'ו 308, פורד פוקוס, אופל אסטרה, טויוטה קורולה וכו' מבחינת אבזור וביצועים? מה ההיגיון?

עריכה אחרונה על ידי Trilandian

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מפספס משהו, כל הוט האץ' שמבוססת על סופר מיני\מיני תהיה רכב נהיגה הרבה יותר טוב מאשר גולף רגילה. כמו כן רובן מאובזרות מאד וגם חזקות יותר מאשר משפחתית קומפקטית.

לדוג' הפולו GTI היא דוגמה מעולה לרכב שהוא ממש לא ספורטיבי קיצוני אבל הוא כן סופר מיני מאד מאובזרת עם מנוע חזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג סופר מיני ספורטיבית עוצר ברמזור ליד אופנוען עם אופנוע קרבי

נהג: תגיד כמה עלה?

אופנוען (מרים את משקף הקסדה): 150

נהג (מגחך): תגיד השתגעת? במחיר הזה, קניתי את ה GTI שלי

אופנוען: אבל GTI זה עגלה, במחיר שלה קיבלתי ביצועים של פרארי...

הרמזור מתחלף לירוק...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצב משתנה לאט לאט, למשל הדור החדש של פורד פיאסטה יהיה כבר עם בקרת שיוט אדפטיבית. עוד מעט אמורה להגיע שברולט בולט שיש לה ביצועי קו ישר כמו של גולף GTI (ובזינוק כנראה זה ירגיש יותר מהר) באיזור 140-160 אלף ש"ח. וזו רק הסנונית הראשונה של רכב חשמלי מהיר ובמחיר שהוא כבר לא מטורף עם טווח נסיעה סביר. הרכבים החשמליים הולכים לשנות את השוק לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מפספס משהו, כל הוט האץ' שמבוססת על סופר מיני\מיני תהיה רכב נהיגה הרבה יותר טוב מאשר גולף רגילה. כמו כן רובן מאובזרות מאד וגם חזקות יותר מאשר משפחתית קומפקטית.

לדוג' הפולו GTI היא דוגמה מעולה לרכב שהוא ממש לא ספורטיבי קיצוני אבל הוא כן סופר מיני מאד מאובזרת עם מנוע חזק.

 

אני לא מדבר על הוט האצ'ים. אני מדבר על זה שככל שהרכב קטן יותר אתה פוגע בתקרת הגימור ברמה נמוכה יותר, והדרך היחידה לחדור את התקרה הזו היא לשלם על מותג או על ביצועי ספורט בקנה מידה שמעלה את מחיר הרכב מעל זה של רכבים מאובזרים יותר.

 

יש, אתה (ורבים אחרים) פשוט לא מוכנים לשלם על זה.

 

לא הבנתי.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2613 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...