Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3543 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 102
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
זה לא שהלנסר גרועה, כמו שהיא סתמית וחסרת יתרונות יחסיים (ואני מכיר אותה היטב, הייתה לחמי ולחבר טוב).

 

רומן,

 

מדובר על הדור הקודם של הלנסר, שיוצר עד 2009.

 

שלי היתה מודל 2008 והיא היתה מחפירה, מעבר להיותה סתמית ואפורה להחריד.

 

המושבים היו גרועים, הביצועים חלשים, צריכת הדלק בהתאם והמכונית באופן כללי היתה מאוסה עלי.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

שאלה קטנה

 

הבנתי שבמנוע יש שרשרת טיימינג.

 

יש איזושהי שגרת החלפה שלה, או שהאורך חיים שלה הוא כאורך חיי המנוע (כמה זה אמור להיות, 300 אלף)?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

תתחדש

לדעתי המונדאו בדגם הנ"ל ובשנה הזו, עם טיפול ואחזקה טובים תגרום לך להנאה.

מעבר לטיפול הנכון שביצעתה כבר, אני אתמקד במספר דברים.

 

א - ממסרה אוטומטית - אם לא ידוע לך מתי בוצע טיפול החלפת נוזל ממסרה.

או עברו כ 5 שנים ו 60.000 ק"מ , כדאי לבצע החלפה חלקית של נוזל הממסרה.

ראה דיונים דומים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?570566-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%A9%D7%97%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98-2010&highlight=%D7%AA%D7%95%D7%A1%D7%A3

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...95%D7%A1%D7%A3

נוזל (שמן) הממסרה הוא מרקון V , אפשר גם נוזל בתקן מאזדה M-V/5 ובתקן מיציבושי SP--3 (תואמי תקן).

בצע החלפה חלקית כ 4 ליטר, מדוד כמה יצא והכנס בהתאם.

 

מאוד מומלץ לממסרה הנ"ל - נוזל הממסרה

http://api.viglink.com/api/click?format=go&jsonp=vglnk_145350518980610&key=6b34d993f2090e8bb6f50e92db592939&libId=ijqb99i301002nxr000DA7x7ym83j&loc=http%3A%2F%2Fwww.carsforum.co.il%2Fvb%2Fshowthread.php%3F570566-%25D7%25A9%25D7%259E%25D7%259F-%25D7%2592%25D7%2599%25D7%25A8-%25D7%25A9%25D7%2597%25D7%2595%25D7%25A8-%25D7%2591%25D7%2598%25D7%2595%25D7%2599%25D7%2595%25D7%2598%25D7%2594-%25D7%25A7%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%2595%25D7%259C%25D7%2594-%25D7%2590%25D7%2595%25D7%2598%25D7%2595%25D7%259E%25D7%2598-2010%26highlight%3D%25D7%25AA%25D7%2595%25D7%25A1%25D7%25A3&v=1&out=http%3A%2F%2Fwww.autostore.co.il%2F%25D7%25A9%25D7%259E%25D7%259F-%25D7%2592%25D7%2599%25D7%25A8-Valvoline-MaxLife-ATF-3-78L.html&ref=http%3A%2F%2Fwww.carsforum.co.il%2Fvb%2Fsearch.php%3Fsearchid%3D1831570&title=%D7%A9%D7%9E%D7%9F%20%D7%92%D7%99%D7%A8%20%D7%A9%D7%97%D7%95%D7%A8%20%D7%91%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94%20%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%94%20%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%202010&txt=http%3A%2F%2Fwww.autostore.co.il%2F%25D7%25A9%25D7...ATF-3-78L.html

עומד בתקנים -

Ford Mercon®, Mercon® V, SP, LV, Mitsubishi Diamond SP-II, III, IV , Mazda M-V

 

ב - הגה כוח - בדוק את כיסויי הגומיות, והתותבים, של מערכת ההגה והמסרק.

במידה ותקין, אפשר לגרז קלות את מסרק ההגה והתותבים, זה עוזר לפעולה חלקה יותר.

אפשר לבצע החלפה חלקית של נוזל ההגה - לשאוב עם מזרק ולמלא נוזל חדש .

אפשר בתקן מרקון V ואפשר גם דקסרון 3, DEX-3 רגיל

(על הגה הכוח אין מאמצים חזקים, לכן גם DEX-3 מתאים)

 

במידה ויש רעשים בפעולת משאבת ההגה, אפשר להוסיף תוסף לשיפור עבודת המשאבה.

כגון -

ATC PLUS -

http://www.petrotech.co.il/%D7%AA%D7...D7%AA-ATC-PLUS

**

על כבל הגז המכני, יש כיונון עם קפיץ, הקובע את מתיחת הכבל והתגובה.

בדוק ואפשר למתוח קצת או לשחרר, סמן את המצב ואז כוון קצת לשני הצדדים וראה אם

יש שיפור.

בנוסף, שמן לא יעיל לשימון הכבל, עדיף קצת גריז טוב, או במידה והכבל נתקע ולא עובד חלק.

כדאי להחליף.

בתא הנוסעים, בדוק וגרז קלות בעדינות את דוושת הגז, יש בה ציר וקפיץ.

 

ג - שמן המנוע המומלץ הוא 5W-30, ואפשר גם 10W-40 5W-40 בתקן SL/SM .

ראה המלצת החברה - לאזורי אקלים חמים אפשר לפי טמפרטורת הסביבה שמנים בצמיגות 5/10W-40.

Mondeo Owner's Manual

If you are unable to find an oil that meets of these specifications, you must use an oil of the viscosity SAE 5W-30, SAE 10W-40 or SAE 5W-40, according to outside temperatures area ,

meeting the requirements of either ACEA A1/B1 or ACEA A3/B3 specifications.

תרגום -

אם אתה לא מצליח למצוא שמן במפרטים אלה, עליך להשתמש בשמן של הצמיגות SAE 5W-30, SAE 10W-40 או SAE 5W-40, על פי אזור הטמפרטורות בחוץ,

 

עמידה בדרישות או מפרטים / B3 ACEA A1 / B1 או ACEA A3.

(בגדול בשמנים בתקן SL/SM יופיעו גם המפרטים האלה - בדוק כי רשום במפרט השמן)

MPb69.png

 

במידה ויש צריכת שמן קלה מאחר והמנוע עבר קצת ק"מ כדאי 10W-40.

בדוק את מצב הבוצה במנוע, לפעמים עקב שימוש בשמן דליל יש בוצה.

אם צריך, לא לחשוש מביצוע פלאשינג.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם (נערך)

אז בישראל עדיף להשתמש ב10W40?

 

לגבי שמן גיר.

 

כמו שרשמתי מעל, יש הזעה קלה בחיבור בין הגיר למנוע, האם החלפת השמן לא תגרום לנזילה חזקה יותר?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ההזעה בחיבור בין הממסרה למנוע היא בד"כ מכיון המנוע, גומיית מחזיר השמן.

אבל כדאי לבדוק יותר בודאות.

החלפת נוזל ממסרה לא אמורה לגרום לנזילה מאטמי הממסרה - הקפד על החלפה חלקית.

ונוזל בתקן הנכון. (בדוק אולי בוצעה בעבר החלפה)

 

שמן בצמיגות 10W-40 מתאים למנוע הנ"ל, וגם 5W-40 .

במידה ויש צריכת שמן קלה, כדאי 10W-40.

הקפד על תקן SL/SM עם תקני פורד הרשומים.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון קל ועוד כ2500 ק"מ.

 

לא קרה כלום.

 

הבעיה היחידה שמציקה לי זה שמופיעות רעידות על ההגה באיזור ה110-120 קמ"ש, ונעלמות איפשהו ב130.

 

צלחות בלמים הוחלפו שוב (כי היו עקומות), והבעיה נפתרה חלקית.

 

איזון גלגלים לא עזר, בפנצ'ריה נאמר לי שיש ג'נט עקום.

 

עם הזמן כנראה אחליף ג'נטים לרביעיית ברזל (אני לא מבין את כל האופנה הזאת לחישוקי סגסוגת, ועוד בחתך נמוך), בינתיים מה שעוזר זה להוריד לחץ בגלגל ימני אחורי מ2.4 באר ל2.1.

 

בעיית דוושת גז קשה נפתרה עם ניקוי מצערת ולהשפריץ WD40 על כבל גז.

 

ההגה גם נהיה סביר עכשיו (לא שונה מפוקוס) בקושי שלו.

 

בקיצור, נחיה ונראה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אם הג'אנטים שברכבך מקוריים, ניראה לי שיהיה יותר יעיל ואסתטי לחפש ג'אנט

זהה תקין בפירוקיות.

לגבי ה WD40 - לצערי ההשפעה שלו לא נמשכת לזמן רב בד"כ וזה מהווה רק

פיתרון זמני.

פורסם
עדכון קל ועוד כ2500 ק"מ.

 

לא קרה כלום.

 

הבעיה היחידה שמציקה לי זה שמופיעות רעידות על ההגה באיזור ה110-120 קמ"ש, ונעלמות איפשהו ב130.

 

צלחות בלמים הוחלפו שוב (כי היו עקומות), והבעיה נפתרה חלקית.

 

איזון גלגלים לא עזר, בפנצ'ריה נאמר לי שיש ג'נט עקום.

 

עם הזמן כנראה אחליף ג'נטים לרביעיית ברזל (אני לא מבין את כל האופנה הזאת לחישוקי סגסוגת, ועוד בחתך נמוך), בינתיים מה שעוזר זה להוריד לחץ בגלגל ימני אחורי מ2.4 באר ל2.1.

 

ברכב שלי (2011 BMW 328I X-Drive) מופיעה בעיה דומה של רעידות בהגה, אם כי במהירות נמוכה יותר (בין 90 ל110). אבחון קודם במוסך היה של דיסקים פגומים מקדימה אבל החלפה שלהם לא עזרה. בנוסף החלפתי צמיגים ובסוכנות ממנה קניתי את הרכב ניסו לבצע יישור לג'אנט. כל אלה לא עזרו, במיוחד כאשר הרעידות באות והולכות.

הרעידות באות והולכות (כלומר יכול להיות יום שבו הרעידות תהיינה מורגשות יותר מביום אחר) ומתגברות לאחר סיבובים במהירות גבוהה. האבחון הנוכחי של המוסך בו אני מטפל הוא משאבת תגבור הגה (הידראולית) תקולה למחצה. מכיוון שהחלק עולה $1200 קנדי, ההמלצה היא כרגע "למשוך" עם המשאבה הנוכחית עד שהמצב יתדרדר משמעותית.

ד"א אם יש למישהו הצעה טובה יותר לאבחון, אשמח לשמוע...

פורסם (נערך)

הייתי לי מונדאו כזו אבל 2005 החזקתי אותה 100k קמ' הכן אחד הרכבים המהנים ביותר שהיו לי. באמת האלטרנטור לא החזיק יותר משנתיים אך בפעם האחרונה הלכתי ישירות למכון שיפוץ והוא אמר שהתקלה נפתרה ע"י סלילה של קו הזנה נוסף ישיר בין המצבר לאלטרנטור עצמו. (וגם סלל אחד נוסף). רק שאני לא יכול לאמת כי את אמת לא זוכר כמה זמן עבר מהחלפה עד שמכרתי אותו.

עריכה אחרונה על ידי taz3k
  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

עדכון.

 

כמו שרשמתי השירשור אחר, לפני כשלושה חודשים הלך למונדאו גיר. פתאום באמצע נסיעה התחילו קירטועים ורעידות בעצירה.

 

שמתי גיר מפירוק, בעלות 3700 ש"ח.

 

ביררתי לגבי כבל גז, שבגללו הדוושה קשה, והתברר שהמחיר הכי נמוך זה 700 שקל. הוחלט להשאיר ככה.

 

היום התחילה תופעה חדשה. בבוקר, תדלקתי את האוטו, וביציאה מתחנת דלק אני מדליק מזגן, ושום דבר לא קורה, יוצא חום.

 

בבדיקה של חשמלאי הסתבר שהמדחס תפוס. עלות תיקון: חלק 1800, עבודה אני מאמין שיהיה עוד 400-500.

 

איכשהו בדרך האוטו גם הפסיק להתניע, הסתבר שהלך מצבר.

 

האוטו הזה מתחיל להזכיר דייהו נובירה.

 

שאלה. האם לתקן, או שעדיף למכור לפירוק, שיתנו כמה שיתנו, לקחת הלוואה, ולהתקדם לאוטו יותר נורמלי?

 

המסקנה שלי מכל הסיפור - כלל שלושת הF:

 

Do not buy French, Fiat and Ford

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds


×
×
  • תוכן חדש...