Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש צילום מספר רכב (ספר נהג) מאזדה לנטיס F


החנזיר
שימו לב! השרשור הזה בן 7000 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום האם יש למישהו ספר רכב (ספר נהג שמקבלים ברכישת רכב חדש) של מאזדה לאנטיס F שנת 1998?

אני רוצה את הדף שמסביר מהו טווח חום המנוע הנורמלי בשעון הרכב.

תודה מראש

אכא זילוך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בספר הרכב של הלאנטיס הרגילה (מודל 96'), מצויין שהטווח הרגיל הוא כל תחום השעון, לפני הקו של ה-H ואחרי הקו של ה-C.

אם מחוג מד הטמפרטורה עובר את הטווח הרגיל, לכיוון מצב H, הוא מצביע על חימום - יתר של המנוע.

מילה מעבר לכך (חוץ מאזהרה שחימום מנוע יתר על המידה עלול לגרום נזק רב למנוע) לא מצויינת ולא נאמר מפורשות מהו טווח הטמפ' המדויק.

כמובן שכאן מדובר על לאנטיס סדאן מודל 96', אך לא נראה לי סביר שבספר הרכב של מודל 98' יהיה שוני.

נחכה ששמוליק יביע דעתו, הוא לבטח ידע לעזור.

 

מצ"ב תמונה של לוח המכוונים של הלאנטיס שלנו, בציון הטווח הרגיל, בדיוק ע"פ הציור שבספר הרכב.

בברכה,

שחף בן צבי.

dash.jpg

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם בדקתי בספר רכב של המזדה שלי וכתוב שם בבירור שהחום הנורמלי הוא כל הטווח של השעון כמו שצייר באדום כותב ההודעה מעליי. אבל זה נראה לי לא הגיוני.

האם יש מישהו מוסמך שיכול לאשר זאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טמ"פ עבודה של המנוע היא 90 מעלות לערך .

זאת אומרת המחוג של החום שלך אמור להתייצב על האמצע (בין C ל H ) .

ברגע שהוא עובר את האמצע תעצור את הרכב שלא יתחמם לך הרכב ולא ילך לך מנוע ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טמ"פ עבודה של המנוע היא 90 מעלות לערך .

זאת אומרת המחוג של החום שלך אמור להתייצב על האמצע (בין C ל H ) .

ברגע שהוא עובר את האמצע תעצור את הרכב שלא יתחמם לך הרכב ולא ילך לך מנוע ...

מה את מבלבלת את המח?

כתוב שחור על גבי לבן בספר מהו הטווח הנורמלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

yonit, הדברים אכן נכונים.

אצלנו הטמפ' הנורמלית היא ממש טיפה מתחת לאמצע (או שניתן להגדיר אותה כאמצע) של הטווח הרגיל.

בפעם היחידה שהמחוג עבר את האמצע (במ"מ ותו לא), הייתה בעיה ברדיאטור ומיד אצנו למוסך להחליפו.

אמנם המצב לא היה קריטי, אבל עוד מ"מ כבר היה מורה על טמפ' גבוהה מדי שתגרום נזק למנוע.

 

בהזדמנות אצלם את הוראת המחוג כשהטמפ' היא נורמלית.

אוסיף ואציין כי המד אף פעם לא הורה על טמפ' השונה מהנורמלית, מלבד כמובן מהתנעות קרות (ועד להתחממות המנוע) והמקרה שצויין.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

yonit, הדברים אכן נכונים.

אצלנו הטמפ' הנורמלית היא ממש טיפה מתחת לאמצע (או שניתן להגדיר אותה כאמצע) של הטווח הרגיל.

בפעם היחידה שהמחוג עבר את האמצע (במ"מ ותו לא), הייתה בעיה ברדיאטור ומיד אצנו למוסך להחליפו.

אמנם המצב לא היה קריטי, אבל עוד מ"מ כבר היה מורה על טמפ' גבוהה מדי שתגרום נזק למנוע.

 

בהזדמנות אצלם את הוראת המחוג כשהטמפ' היא נורמלית.

אוסיף ואציין כי המד אף פעם לא הורה על טמפ' השונה מהנורמלית, מלבד כמובן מהתנעות קרות (ועד להתחממות המנוע) והמקרה שצויין.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

שחף שלום,

איך מה שכתבת כאן מתיישב עם הציור וההוראות בספר הרכב שאתה בעצמך ציטטת בהודעה הקודמת שלך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אומר שבהודעתי הראשונה ציטטתי את ספר הרכב בלבד, ובתמונה שצירפתי הדגשתי בדיוק ע"פ הציור שבספר הרכב, אך אין זה אומר שאצלנו ברכב המחוג משוטט לו בכל התחום הזה.

בהודעתי השניה פירטתי איך המצב ברכבנו.

 

כנאמר לעיל, ברכבנו, הטמפ' הנורמלית, שאף פעם לא משתנה (אף בעת הדלקת המאווררים), היא באמצע מד החום.

בהתנעה קרה כמובן שהמחוג נמצא בדיוק איפה שהוא צולם בתמונה שצירפתי לעיל, ובבקרים קרים שבימים אלו הוא נשאר שם למשך כשלוש דקות, עד שהוא מתחיל לעלות לאיטו לטמפ' הנורמלית - אמצע מד החום (מה שלוקח לו כחמש עד שש דקות מההתנעה).

ככל הנראה שאמצע מד החום מצביע על טמפ' סדירה של 90 מעלות, כך זה ברוב הרכבים.

מעבר לטמפ' זו, יעילות מע' הקירור של המנוע צונחת, ויכול להגרם נזק חמור למנוע.

 

אל תשכחי שבספר הרכב מכוסים הרבה מאוד מקרים ולכן מצויין שהטווח הרגיל הוא כמעט כל מד החום.

הרי גם במד המהירות, הטווח הנמדד הוא עד כמאתיים קמ"ש - אך אכן הדבר אומר שזה נורמלי?

הרי ישנן גם ארצות בעלות אקלים יותר קשה מארצנו האהובה ובהן כנראה החום הסדיר הוא יותר גבוה.

כמו כן, ישנם מקרים בהם מתחמם המנוע במעט תחת מאמץ כבד - אמנם זה לא מומלץ ואף יכול להזיק, אך עדיין זה נחשב בטווח הרגיל.

 

אצטרף כמובן לדברי עינב ואגיד שיש להשגיח על מד החום ואם ישנו מקרה בו הוא עובר את המחצית, גשי במהרה למכון רדיאטורים (במקרה שהטמפ' קבועה כך, אם היא ממשיכה לעלות, דוממי המנוע והזמיני גרר).

 

יום טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע לדאבוני אין ביכולתי לסרוק את העמוד, אך גם אין ממש צורך.

ציטטתי לך בדיוק מה שרשום בספר וסימנתי את הטווח הרגיל ע"פ השרטוט בספר.

כשאוכל, אסרוק את העמוד.

 

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל משתתפי השרשור, ברצוני לשתפכם בסיפור קטן שהתרחש היום.

 

אזכירכם את דבריי הנחרצים לyonit בנוגע לכך שמחוג הטמפ' אף פעם לא עבר את החצי במד הטמפ' ובמקרה היחידי שאכן הוא עבר (בטיפה), הייתה בעיה ברדיאטור.

 

ובכן, היום נהגתי לבית הספר עם אבי, ובמהלך הנסיעה הרגשתי שהמאוורר מתחיל לפעול. שאלתי את אבי מדוע המאוורר פועל בבוקר קריר יחסית שכזה, הוא השיב שזה בסדר מכיוון שהמחוג לא זז ממצבו במשך כמה דקות ואין חשש. כך התפתחה לה שיחה על מע' הקירור ברכב, וכיצד יש מכוניות שמחוג הטמפ' בהן משחק לו במהלך הנסיעה גם במצב תקין בעוד שאצלנו הוא נטוע במקומו תמיד. דיסקסנו על הנושא במשך כחמש דקות, במהלכן הוא מספר לי סיפורים מנסיונו ואני משתפו בחוות דעת המומחים מהפורום על הנושא.

כדקה לאחר שסיימנו לדבר על הנושא, נעמדנו בפקק קטן, ולפתע אבא שלי צועק "מה זה ?! {מצביע על מד הטמפ'}).

הסטתי מבטי לכיוון מד הטמפ' (לאחר שעברו כדקותיים מההצצה האחרונה) וחשכו עיני - המחוג טיפס ל3/4 מהסקאלה!!! לאחר בהייה, ללא חשיבה ישר כיביתי המנוע (בעודי ב-D ובאמצע הכביש), הייתי די המום. התנעתי, נעמדנו בצד וכשהמנוע דולק אבי מילא מים (מי ברז) למיכל העיבוי וחיפש את הנזילה. תוך שניות מספר מצאתי שהנזילה באה מכניסת המים למנוע, מכיוון שהכל שם היה רטוב.

למרבה האירוניה, מכיוון שאתמול הייתי עם האוטו רוב היום ורק לפני כדקה הצהרתי שזה מוזר שמע' הקירור ברכבנו כה תקינה, ובדיוק הרגע המנוע התחמם, אבי חשד שידעתי על הבעיה מאתמול ולא רציתי לספר!!

זאת בנוסף על כך שאחרי שחזרתי אתמול החלון החשמלי סירב לעלות ונאלצנו להשאיר את האוטו פרוץ כל הלילה.

הוא הוריד אותי ואץ למוסך (החום ירד לחצי לאחר הוספת המים).

נותרתי עם הרגשה נוראית, גם כביכול 'הרסתי' את החלון החשמלי ואת מע' הקירור (שלא לדבר על כך שבאותו רגע כבר צפיתי את החלפת המנוע שעתידה לבוא עקב ההתחממות), אך לאחר מכן התעודדתי - מסתבר שלכל העסק גרם צינור המים, שנקרע, ואבי הבין את כל העניין.

אציין שעל אף התקלה הפשוטה, התיקון עלה 350 ש"ח (מוסך מורשה כמובן), וכלל ניקוז המים והחלפתם לנוזל קירור יעודי.

 

אוסיף ואומר שבעל המוסך טען שחום שכזה אכן יכול לגרום נזק למנוע, אך במשך זמן כה מועט (כדקותיים) שהמנוע היה בחום כזה, אין חשש.

 

יום טוב!!

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה לך זמזם מתכוונן להתרעה על עליית טמפ' מנוע

 

 

היית מגלה את הבעיה מוקדם יותר.

 

 

עוד משהו: לא רוצה להיות נביא זעם, אבל אל תתפלא אם תגלה עוד חודש את ההשלכות האמיתיות של האירוע המצער. זה שהחיישן היה במים חמים והראה 3/4 סקלה לא מעיד על המקומות שבהם לא היה מים.

 

חוץ מזה שאני מחליף בצורה יזומה את צנרת הקירור כל שנתיים, וחוסך מעצמי את הצרות האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן.

חיפשתי בספר רכב של שנת 98 (גם לי יש F) את הנתונים המדוייקים. לצערי לא מצאתי. אך כמו ששחף קודמי אמר, הנורמל הוא שהמחוג נמצא טיפה מתחת לקו האמצע במד החום.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה להיות נביא זעם, אבל אל תתפלא אם תגלה עוד חודש את ההשלכות האמיתיות של האירוע המצער. זה שהחיישן היה במים חמים והראה 3/4 סקלה לא מעיד על המקומות שבהם לא היה מים.

תודה לכולכם על התגובות.

חנן, האם באמת עליית טמפ' למשך דקותיים (ואני ממש לא סתם אומר, בדקתי את החום בצומת הקודמת, לא יותר משתי דקות!) יכולה להשפיע בצורה משמעותית על המנוע?

לא היו חסרים הרבה מים ולאחר מכן במהלך הנסיעה למוסך החום לא עבר את חצי הסקאלה.

ואיני מצתדק או משהו, פשוט שואל לצורך ההבנה והלמידה.

ואתה אמנם צודק בנוגע לזמזם והחלפת צנרת הקירור, אך לצערי אין לי ממש השפעה על אבי בנושא זה והוא עושה מה שבדעתו. (דעתו היא שאין צורך משמעותי בכך, לדאבוני)

בכל מקרה, אנסה לשכנע אותו ואקווה שהוא יסכים לבסוף.

 

רפאל, לגבי החלון החשמלי, חשבתי שהבעיה נעוצה במנוע עצמו והעניין סביר (בכ"ז, 8 וחצי שנים משרת אותנו בנאמנות), אך הסתבר שהבעיה במפסק הפיקוד של הנהג.

אבא שלי קנה אחד אחר מפירוקיה וההחלפה עלתה שבעים שקלים (החלק עצמו לעומת זאת, 350 ש"ח על אף מצבו הלא מושלם - קצת שריטות ומלא אבק, למרות שטיפלתי בו והוא נראה כחדש).

לאחר ההחלפה, פירקתי את הפנל (היה צריך להחליף את כל הפנל המכיל את כפתורי החלונות וכוון המראות) ומצאתי שהבעיה הייתה נעוצה בחתיכת פלסטיק קטנטנה שהתעקמה קלות. ניסיתי לסדרה אך עקב אי עדינות היא נשברה. לא נורא, גם ככה לא היינו מחזירים את זה, היה נחמד לראות את זה מבפנים.

לגבי הצינור, גם לו 8 וחצי שנים זה די והותר. רק חבל שבאמת מנוע יכול לההרס כליל בגלל קרע בצינור זוטר שכזה.

 

מקווה שמקרה שכזה לא יחזור על עצמו, ואם יחזור אז שמישהו ברכב ישים לב וניתן יהיה למנוע נזק ממשי.

למזלי הבוקר נסענו אני ואבי, שתינו מקפידים מאוד על בדיקת המד כל כמה דקות, אך אם אמי הייתה נוהגת ברכב והדבר היה קורה לאחר שהיא הייתה מורידה אותי, אני מניח שהמנוע שלנו או לפחות הראש כבר היה במגרש גרוטאות.

כרגע אבי משקשק מכיוון שהשבוע דיברתי על כך שהממיר הקטליטי ברכב מחזיק די הרבה זמן..

(לאחר המקרה היום סביר להניח שהוא גם יחזיר נשמתו לבורא בקרוב)

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שחף, אני לא קוסם ולא יכול לדעת מה הנזק שנגרם.

 

אבל נסיוני לימד אותי, שמנועים לא אוהבים לעבוד בלי מים, גם לא למשך זמן קצר, והם נוקמים בהמשך, גם אם לא באותו רגע, ואם תצטרך בעתיד לעשות ראש מנוע, אולי בעוד יום, שבוע, חודש, או שנתיים, אז תחשוב על האירוע הזה כגורם העיקרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7000 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...