Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנים של שמן. C3 vs A3


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3936 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום! ברשותי שמן של Castrol EDGE 5W40 (turbo diesel) fully synthetic.

בתקנים רשום בין היתר ACEA C3 הוא עומד בתקנים של VW

 

לאחי יש סיאט איביזה 2010 SC, מנוע 1400 רגילה- REFERENCE.

 

חבר אמר לי שאני צריך את הA3, ולא את הC3 ולכן זה משפיע, ואני אצטרך להחליף את השמן מוקדם יותר מ10k, בכיוון של 2-3k.

 

רציתי לשמוע מכם חווד"ים נוספים. תודה!

JL Audio

פורסם

יש לשים שמן העומד בתקן ובצמיגות שדורש יצרן הרכב.

לרכבי VAG יש תקנים עצמאיים ורצוי לשים שמן שעומד בתקן הספציפי הנדרש לרכב, 502, 505 וכו'.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לכידה.PNG

 

כמו שאיתמר אמר, מה שרלוונטי אליך זה ה-502.

 

 

חבר אמר לי שאני צריך את הA3, ולא את הC3 ולכן זה משפיע, ואני אצטרך להחליף את השמן מוקדם יותר מ10k, בכיוון של 2-3k.

 

 

תחליף חבר.

Stay Dirty

פורסם
אחליף, אפשר הסבר?

 

מה אתה רוצה לדעת בדיוק?

בכל מקרה כמו שחברי איתמר ואסף אמרו אלו הם שני תקנים שונים, אשר לא מחליפים בינהם, וצריך לשים שמן שצמיגותו ותקניו מאושרים

על ידי היצרן.

בעיקרון, תקן A3 הוא שמן HIGH PERFORMANCE (ביצועים גבוהים), ולמרווחי טיפולים קשים (אני מניח שהכונה היא לתקופות ארוכות

או תנאי אקלים קשים), extended drain intervals, שזה מרווחי ניקוז מורחבים, (אין לי כל כך מושג מה זה אומר).

 

לעומת זאת תקן C3, הוא סוג תקן LOW SAPS, עם חומרי ZDDP בריכוז נמוך, על מנת לא לפגוע ב DPF (מסנן חלקיקים)

או TWC (ממירים קטלתיים) מה שמכונה מערכות פליטה מתקדמות.

בנוסף השמן הזה בעל MIN HTHS 3.5, זאת אומרת שהוא בעל גזירה גבוהה, וגם הוא נמצא בשמנים בעלי צמיגות נמוכה אשר

צריכים גזירה גבוהה, כמו ה- A3.

בגלל זה לא ''מערבבים'' בין התקנים אלא אם כן השמן C3 שמכיל A3, אבל כתוב C3 תשים C3 אחרת יכול להיות לך נזק למערכת פליטה

ואולי גם לחלקים אחרים במנוע, וכמובן גם ההפך.

ענינו לך על השאלות?

רועי

פורסם

רועי צודק בתשובה - ההגבלה היא בד"כ לגבי תקן ה C3 - רכב אשר צריך תקן זה , להקפיד.

פשוט חבל כי השמנים בתקן C3 יקרים, והמנוע לא חייב זאת. (אבל אפשר)

 

מבחינת הרכב המדובר, השמן בתקנים של VAG המתאימים למנוע -502-00/505-00/505-01

לכן אפשר להשתמש בו.

בישראל היבואן הפסיק להתייחס להחלפות ארוכות, שנתיים או 30.000 ק"מ.

הם מבקשים החלפה כל שנה ועד 20.000 ק"מ.

בין אם תקן השמן מיועד להחלפות ארוכות או לא.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...