Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מפסק פחת קופץ בכיבוי של תנור.


koka
שימו לב! השרשור הזה בן 3124 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה זאת אומרת בכיבוי?

פחת קופץ כאשר למשל ישנה זליגה.

אבל זה קורה זמן מה לאחר שהתנור עובד.

לא שמעתי על מקרה שבעת כיבוי מכשיר חשמלי וניתוק למעשה מרשת החשמל זה יגרום לפחות לקפוץ.

האם במקרה יש מכשיר אחר בבית שהיה מחובר באותה עת?

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיצת אתה מבצע את הכיבוי?

בעזרת הבורר תוכניות או ע"י איפוס הטיימר?

 

אם אתה מכבה בעזרת בורר התוכניות ייתכן וזו הסיבה.

 

נסה לכבות את התנור ע"י איפוס הטיימר רק לאחר מכן כבה/אפס את בורר התוכניות.

בברכה ירון

 

אני תמיד אומר שיש דבר אחד שמפריד ביני לבין גאונות: וזה אני:shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הטיימר הוא מכני לא מומלץ לסובבו בכח שכן זה מאיץ שחיקת מנגנון קפיץ.

 

לגבי כיבוי בעזרת בורר תוכניות - כמה תאים בתנור?

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי, הפחת קופץ בזמן כיבוי זה בטוח. כאשר מפעילים את התנור ובזמן העבודה הכל תקין. כאשר מבציעם כיבוי -בעזרת בורר תכניות הפחת קופץ. יש תא אחד בתנור וזה תנור שעבר דירה כלומר העברנו אותו מהבית הישן לחדש ומאז שהוא הותקן בבית החדש הוא גורם לקפיצה(כיבוי של מפסק הפחת) בזמן הכיבוי.

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל לצלם את הבורר ולהעלות לכאן?

האבחנה של Jonstone נכונה,

האם תוכל להגיד באיזה mode הבורר נמצא כשהוא מקפיץ את הפחת?

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

035b4558a6e72e06f6f22273f96264f5.jpg

 

הי זה התנור . הבורר השמאלי כאשר מעבירים למצב אפס מקפיץ. אז לפי מה שאני מבין כדאי לנסות לכבות על ידי הבורר הימני. ?

אנסה ואחזור לדווח

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה מוציא את התנור מהחשמל כשהוא עובד (מבלי לכבות אותו מהכפתור השמאלי), מה קורה?

 

בעיקרון מכבים מהשמאלי על 0, הימני יכול להישאר על טמפ' מסוימת. זה מה שאני עושה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהמר (בסכום נמוך, כן) שיש לך זליגה בגוף החימום של התא שגורם להקפצה.

אם אני צודק, מתג הכיבוי מפסיק בתהליך הכיבוי קודם את האפס ואחר כך את הפזה (מתג כפול, דיפול), מה שאומר שלחלקיק שנייה גוף החימום מקבל הזנת פזה ללא אפס מחובר לגוף החימום. בגלל המיקום של נקודת הזליגה (קרוב לצד האפס של גוף החימום) זה מספיק ליצירת זרם דלף המקפיץ את הפחת.

אפשר לחקור את צורת המיתוג ולהוסיף נניח ממסר 220/220. הממסר יפוקד ע"י המפסק ומצידו יחבר וינתק רק פזה לגוף החימום שיקבל אפס קבוע.

שנים השתמשתי כך במכונת כביסה שזו הייתה הבעייה בגוף החימום שלה, עד שהיא הושלכה אחר כבוד.

 

אם אינך מבין מספיק ואין לך מישהו שהוא חובב מוכשר, נסה להחליף גוף חימום בתא הבעייתי.

 

אם יש לך מזל והמפסק הימני (התרמוסטט) שולט דווקא על הזנת הפזה, אז סביר שאכן החלפת סדר הכיבוי תועיל.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אינך מבין מספיק ואין לך מישהו שהוא חובב מוכשר, נסה להחליף גוף חימום בתא הבעייתי.

 

אם יש לך מזל והמפסק הימני (התרמוסטט) שולט דווקא על הזנת הפזה, אז סביר שאכן החלפת סדר הכיבוי תועיל.

 

יוסי

יוסי למען הסר ספק,

אל תמליץ למישהו שאינך יודע אם הוא חשמלאי מוסמך להתעסק עם מכשיר חשמלי.

גם להחליף גוף חימום צריך חשמלאי מוסמך. ברור שזאת פעולה פשוטה ולא מסובכת אבל היות ומדובר כאן בחשמל ובמכשיר שעובד תחת רשת של 220-240v יש ללכת על בטוח.

 

בנוסף, אם בטעות הוא לא יחבר את הארקה כראוי לגוף החימום זאת סכנת נפשות.

 

זאת בדיקה פשוטה- חשמלאי מוסמך אמור לבדוק את הגוף / תרמוסטט עם מכשיר התנגדות שנקרא מגר ויוכל לדעת אם הוא הבעייתי מבלי לפרק אותו.

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, זהו פורום לחובבים/חברים של חובבים/מיקצוענים.

 

הסברתי מה הבעיה למיטב הבנתי.

פעמיים בחיי (גוף החימום המוזכר של מכונת הכביסה ובגוף חימום של דוד מים שנזל וסחטתי ממנו עוד יומיים של עבודה בשיא החורף כשנתתי לו אפס קבוע) ניתוח שיטתי של הבעייה הקל עלי או הוזיל לי תיקון.

אם האיש יסתכן בלי הבנה מינימלית זו בעיה שלו, כמו שזו בעיה של מי שיכנס מתחת לרכב מורם ללא תומך ראוי ויסמוך רק על ג'ק.

מרבית הקוראים פה חוששים שיעבדו עליהם ומחפשים הסבר או הצדקה לתשלום לבעל מקצוע.

סייגתי את דברי ומעבר לכך אין לי כל רגש אשמה.

אין לי וכבר לא יהיה לי רישיון חשמלאי עוזר/מוסמך/ראשי/חשמלאי מהנדס ובכל זאת תיקנתי השד יודע כמה מכשירים, החלפתי רכיבים תחת מתח חי (מתח 220 ביתי, לא מתח תלת-פזי או מתח גבוה), פתרתי בעיות שלא מעט בעלי הסמכה פורמלית לא ידעו לפתור וכדומה. גם התחשמלתי (בצעירותי) ולא כל מכת חשמל היא קטלנית, במיוחד עם אתה משתמש בנעליים בעלות סוליות גומי ומקפיד שלא ייסגר מעגל בין שתי הזרועות וכדומה, וקיים ממסר פחת תקין.

 

אז אנא, בלי טיעונים צדקניים. מילא לו לא סייגתי דברי, אבל אם תקרא את כל מה שרשמתי.....

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולגופו של עניין, אם היית קורא בעיון ואולי גם מתעמק במה שכתבתי היית מבין שלדעתי בוודאות גוף החימום זולג, אלא שמקום הזליגה לא מפריע לפעולתו כל עוד הוא מקבל גם פזה וגם אפס.

הבעיה נולדת כשהמפסק מנתק קודם את האפס, מלוא מתח הרשת נופל (לחלקיק שנייה) על גוף החימום ה'צף' ואז נוצרת פריצה וזליגה המקפיצה את הפחת. התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה שדי בה כדי להקפיץ את הפחת.

אז לשיטתך חייבים להחליף? לשיטתי כלל לא.

 

אם סיבוב התרמוסטט לאפס מעלות במקרה מפסיק את הזנת הפזה, בכלל לא תיווצר בעיה והבחור יוכל להמשיך להשתמש בתנור ללא בעיה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם סיבוב התרמוסטט לאפס מעלות במקרה מפסיק את הזנת הפזה, בכלל לא תיווצר בעיה והבחור יוכל להמשיך להשתמש בתנור ללא בעיה.

 

יוסי

בקיצור, במקום לפתוח את התנור ולשחק עם החוטים - במידה והוא יחליף בין האפס לפאזה בתקע של התנור, זה יכול לפתור לו את הבעיה באופן זמני. לדעתי שווה לנסות.

 

אימיק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...