Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3944 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש מקרים שדיי במבט כדי לקבוע שצלחות צריכות טיפול , בטיופל הכוונה לחריטה ויש מקרים שהחריטה לא משתלמת כי צלחות זולות.

בקיצור תמונה שוה אלף מילים אז תן לנו אלף מילים בבקשה...

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • ספונסר פורום
פורסם
התופעה של החלפת בלמים על ימין ושמאל היא תופעה נפוצה ומכוערת.

החלפת בלמים זו עבודה קלה ופשוטה שגוררת לצידה רווח כספי נאה, והרי מי יגיד 'לא' למוסכניק כשמדובר בבטיחות? :roll:

 

איתמר

 

איתמר, הפעם אני חולק עליך.

נקודת המבט של הבוחן\מכונאי במוסך שונה מנקודת מבט חובב הרכב או הנהג, מבחינתנו המוסכים, ההחלטה אם להחליף בלמים או לא היא השאלה , "האם הבלמים האלו יחזיקו עד הטיפול הבא?" (30000 ק"מ בחלק גדול מהיצרנים)

 

אם התשובה היא לא, מחליפים, גם אם יש עוד בשר, אך לא מספיק עד לטיפול הבא.

 

מניסיוני העשיר, הלקוח לא יחזור להחלפת בלמים יזומה לאחר כמה חודשים אלה יגיע למצב מסוכן של "ברזל בברזל" ועד מצב של איבוד בלמים, כך שלדעתי מוסך שאומר ללקוח, "סע תבוא להחליף עוד כמה חודשים הוא לא אחראי ולא מקצועי."

 

לגבי הצלחות,יש מגוון סיבות להחלפת צלחות פרט לעובי מינימלי,חלקן:

סדקים בגוף הצלחת.

 

*צלחות מעוותות שגורמות לרעידות.

*צלחות שהשחירו או הפכו סגולות כתוצאה מחימום יתר

*צלחות שהשטח לא חלק ויגרמו לשריקות וציפצופים

 

בנוסף, החלק החשוב ביותר , הוא שבלמים חדשים מתפקדים טוב יותר מרפידות שירד מהן 50 אחוז או יותר, רפידות שחוקות מתחממות הרבה יותר בגלל כמות חומר נמוכה יותר, רפידות שחוקות מעבירות יותר חום לנוזל הבלמים,מקדם החיכוך נמוך יותר ברפידות וצלחות שעברו בלימות חירום...

 

אורן בן סימון

פורסם

אורן,

קודם כל הנה עוד הוכחה באשר למרווח הטיפולים הגדול מדי של היצרנים. להחליף בלמים בגלל החשש שהם יגמרו יוצרת בעייה, ובשורה התחתונה אתה מבצע החלפת בלמים יקרה שלא לצורך.

מוסכניק יכול לכסת"ח את עצמו ולכתוב על הקבלה מה מידת הבלמים שהייתה לרכב בעת צאתו מהמוסך ולציין כי ביקשת מהלקוח לחזור להחלפת בלמים / בדיקה בעוד X קילומטרים. מה יותר הגון מזה? למה להחליף חלק שנמצא באמצע חייו? אני חושב שהלקוח הרבה יותר יעריך אותך מקצועית אם תגיד לו את זה מחד ואתה מכסה את עצמך מעל ומעבר מאידך.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מניסיוני העשיר, הלקוח לא יחזור להחלפת בלמים יזומה לאחר כמה חודשים אלה יגיע למצב מסוכן של "ברזל בברזל" ועד מצב של איבוד בלמים

 

בכל רכב "מודרני" מה-10-20 שנה האחרונות ישנו חיישן רפידות שכל תפקידו בחיים להדליק נורה בלוח השעונים שמבשרת שהגיע הזמן להחליף רפידות וכמובן לבדוק את מערכת הבלימה.

לא צריך לספר סיפורים מפחידים על ברזל בברזל, זה לא שפתאום הנהג ימצא את עצמו מנסה לבלום עם תושבת המתכת של הרפידה כנגד צלחת הבילום.

המצב הכי קיצוני שיכול להיות זה שעובי הדיסק ירד קצת מתחת למינימום והרפידות יגיעו למינימום עובי שלהם- זה עדיין מצב שהבלמים יתפקדו, גם בבלימת חירום בודדת.

 

אני נוטה להאמין שרוב מקרי איבוד הבלמים קורים לנהגים שפשוט לא יודעים לבלום ומטגנים את הבלמים ופחות לנהגים שאיבדו בלמים כי בלמו "ברזל בברזל".

 

נכון, דיסק דק מהעובי המינימלי המומלץ עשוי להתחמם מוקדם מדיסק בעובי הנדרש אך בוא ניהיה כנים ונאמר שגם בעובי המינימלי שהיצרן ממליץ ישנם שולי בטחון, זה לא שחצי מילימטר פחות מהעובי המומלץ אין לך בלמים.

אממה, אמר איתמר דבר נכון, משימת החלפת הבלמים אינה מורכבת במיוחד ובוא תמצא את הנהג שיגיד לך "אל תחליף" כשתגיד לו שהוא עלול לאבד את יכולת הבלימה בקרוב.

 

למען הסר ספק אל תראה את זה כ"התקפה אישית" עלייך, זה באופן כללי נגד כל מיני הפחדות נפוצות בתחזוקת רכב.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

edan,אתה טועה,בהרבה רכבים מודרנים אין את המנורה שמסמנת על רפידות גמורות,התוצאה כמו שאורן אמר,זה רכב בלי בלמים,וצלחות בלימה הרוסות.

עדיף להחליף רפידה עם קצת בשר מאשר לדחות את ההחלפה ואז לשלם מחיר הרבה יותר כבד.

לא משחקים עם ברקסים בשביל כמה שקלים.

פורסם (נערך)

[quote=אורן שרותי רכב;

לגבי הצלחות,יש מגוון סיבות להחלפת צלחות פרט לעובי מינימלי,חלקן:

סדקים בגוף הצלחת.

 

*צלחות מעוותות שגורמות לרעידות.

*צלחות שהשחירו או הפכו סגולות כתוצאה מחימום יתר

*צלחות שהשטח לא חלק ויגרמו לשריקות וציפצופים

 

 

 

אין ספק,

רק שבשירשור הזה זה לא המקרה.

הצלחות אינן מעוותות כלל, צבע הצלחת תקין, השטח חלק, הבדלי עובי על פי מדידות בכל מיני איזורים של הדיסק פחות מ0.05 ממ.

אם רוצים לקחת מרווח בטחון ניתן להחליף את הרפידות בלבד, הדיסק אפילו לא דורש חריטה.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם
edan,אתה טועה,בהרבה רכבים מודרנים אין את המנורה שמסמנת על רפידות גמורות,התוצאה כמו שאורן אמר,זה רכב בלי בלמים,וצלחות בלימה הרוסות.

עדיף להחליף רפידה עם קצת בשר מאשר לדחות את ההחלפה ואז לשלם מחיר הרבה יותר כבד.

לא משחקים עם ברקסים בשביל כמה שקלים.

 

יש כמה סוגי "חיישני רפידות", כאלה שמדליקים מנורה לאינדיקציה ואחרים שמורכבים מלוחית מתכת ששתולה בתוך הרפידה וגורמת לרעש חזק בבלימה מהסוג שיגרום לנהג הממוצע לגשת למוסך לבדוק מה לא בסדר.

 

אתה מכיר הרבה מקרים של תאונות של רכבים שנגרמו כתוצאה מרפידות גמורות לחלוטין?

אני לא.

אני כן מכיר כאלה שטיגנו את הבלמים ברמה שהורגשה דעיכה משמעותית אבל לא מכיר כאלה שגילו שאין להם יכולת לבלום את הרכב כי "נגמרו להם הרפידות".

 

בקיצור, בכל רפידה יש מנגנון התראה, מכאני או אלקטרוני שתפקידו לידע את הנהג שצריך לבדוק את מערכת הבלימה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

ברכב שלי לפני כמה שנים נשחקה רפידה אחת עד הברזל, לא הייתה שום התראה עד שהתחיל להישמע רעש של "ברזל בברזל"

 

זה קרה עקב קליפר תפוס שלא היה חוזר אחורה ורפידה הייתה נוגעת קלות בדיסק כל הזמן.

 

 

עדיין הייתה יכולת בלימה סבירה, נסעתי מאוד לאט ובזהירות.

 

לאחר מכן דסיק בלם באותו צד היה חרוט לחלוטין. הוחלף סט דיסקים + רפידות + קליפר.

 

ברלינגו 2009.

 

 

פורסם

במצב כזה בו הרפידה נגעה תמיד בצלחת הבילום היית אמור להריח ריח שרוף וכנראה גם לראות עשן מכיוון אותו גלגל שכן טיגנת את אותו בלם בגלל התקלה.

 

לא היה עשן או ריח?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

ידיד טוב שלי נוהג באופן אגרסיבי ובתחזוקת רכב חסכנית משהו.

יום אחד הוא מתלונן שהרכב שלו לא עוצר טוב, אני מציץ ורואה שמהרפידות נשאר רק בסיס הברזל.

 

אז תתפלאו - גם הרכב הזה עצר, אמנם נדרשה לחיצה נחושה יותר על דוושת הבלמים ובנוסף הדיסקים הושבתו בעת ההחלפה.

 

אבל הרכב המשיך לבלום ולא נוצרה שום בעיה -שרגל נחושה ועוד כמה מאות ₪ מכרטיס האשראי - לא הצליחו לפתור.

פורסם
יש כמה סוגי "חיישני רפידות", כאלה שמדליקים מנורה לאינדיקציה ואחרים שמורכבים מלוחית מתכת ששתולה בתוך הרפידה וגורמת לרעש חזק בבלימה מהסוג שיגרום לנהג הממוצע לגשת למוסך לבדוק מה לא בסדר.

 

אתה מכיר הרבה מקרים של תאונות של רכבים שנגרמו כתוצאה מרפידות גמורות לחלוטין?

אני לא.

אני כן מכיר כאלה שטיגנו את הבלמים ברמה שהורגשה דעיכה משמעותית אבל לא מכיר כאלה שגילו שאין להם יכולת לבלום את הרכב כי "נגמרו להם הרפידות".

 

בקיצור, בכל רפידה יש מנגנון התראה, מכאני או אלקטרוני שתפקידו לידע את הנהג שצריך לבדוק את מערכת הבלימה.

 

באיזה רכבים קיימת לוחית מתכת ששתולה בתוך הרפידה לשם התראה?

פורסם
במצב כזה בו הרפידה נגעה תמיד בצלחת הבילום היית אמור להריח ריח שרוף וכנראה גם לראות עשן מכיוון אותו גלגל שכן טיגנת את אותו בלם בגלל התקלה.

 

לא היה עשן או ריח?

 

לא היה שום ריח ושום דבר. אולי רק חימום טיפה גדול יותר של הג'נט אחרי נסיעה ארוכה, בהשוואה לג'נט השני.

 

 

הנגיעה הייתה מזערית ביותר ונסעתי ככה הרבה זמן.

 

נגיעה קלה מאוד זו הספיקה בשביל לשחוק את הרפידה לגמרי אחרי כ 25.000 ק"מ, במצב תקין רפידות קידמיות מחזיקות אצלי 60.000 או יותר.

 

 

פורסם

לא כל הנהגים ערים (ומנתחים נכונה)לנורות,ריחות ורעשים גם אם זה מגיע בצורה של stop מהבהב.

למשל יש המייחסים את סימן הקריאה של הבלם יד\מפלס נוזל בלמים לבלם יד בלבד ,

לא מזמן הגיע אלי לקוח לאחר שאיבד בלמים כי חשב שהסימן קריאה שמהבהב לו כבר שבועיים מצביע על

תקלה במתג של הבלם יד.למזלו זה נגמר רק בטמבון שבור .

פורסם
באיזה רכבים קיימת לוחית מתכת ששתולה בתוך הרפידה לשם התראה?

מאור הכוונה ככל הניראה לפחית שבתמונה

brakes_diy_21.JPG

 

נקראת גם brake wear indicator

 

כאשר הרפידה נשחקת למצב שהפחית נוגעת בדיסק נשמע הרעש הבא:

יום טוב גם לך

פורסם

כן, זו הפחית המדוברת.

 

 

אוסיף עוד שבמכוניות עם חיישן שחיקה חשמלי ונורה בלוח שעונים, החיישן הזה (בחלק מהדגמים) מחובר רק לרפידה אחת.

כלומר רק רפידה אחת נבדקת. כידוע שחיקה יכולה להיות לא אחידה ולכן גם חיישן כזה לא נותן מענה מלא.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...