Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4215 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הגיע זמני לחפש מברגה 12V חדשה, לא אימפקט. התקציב לוחץ, וההעדפה היא לחברת בוש, אם כי אני שומר על ראש פתוח בנושא.

מצאתי דיל לא רע על כחולה, 2 סוללות, אבל המוכר ניסה בכח להעביר אותי למברגה עם סוללות ליתיום, בטענה שזה "עולם אחר".

לא התרשמתי שהוא מנסה לבלשט אותי אלא מאמין בזה בעצמו, והשאלה היא אם זה אכן כך? האם סוללות ליתיום עדיפות על סוללות רגילות?

 

מעבר לכך, מה אתם הייתם עושים?

מברגה כחולה: ~560 ש"ח, 2 סוללות, מטען, 32 ניוטון (פיתול).

מברגה ירוקה: ~300 ש"ח, סוללה אחת, מטען, 26 ניוטון.

 

במחיר של הכחולה האחת, אני יכול לרכוש 2 ירוקות... וההבדל בכח לא מצדיק כל כך את ההבדל במחיר לדעתי.

מצד שני, סוללות מעט חזקות יותר לכחולה (יחזיק יותר זמן בין טעינות- או שאותו הדבר, בגלל ההפרש בכח).

אין לי צורך בכחולה, אני רק חובבן של סופי שבוע (כרגע :twisted:).

אבל ירוקה כזו כבר יש לי, ולא משתלם לרכוש לה סוללה (מעל חצי מעלות כלי חדש).

 

כרגע אני נוטה לכיוון של לרכוש אחת ירוקה, ובעוד כמה שנים שוב לרכוש אחת ירוקה כשאצטרך, ולו רק בגלל התקציב- ההבדל הכי משמעותי בין 2 האפשרויות.

מה שיכול להכריע את הסף מבחינתי הוא מטען שהוא גם פורק, שלמיטב ידיעתי יש רק למקיטה.

 

בקיצור, אבקש המלצותיכם ודיעות לכאן ולכאן על מנת שאוכל לבצע החלטה מושכלת.

תודה למגיבים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

שלום.

לא ממליץ ללכת על סוללת ניקל, זה באמת עולם אחר עם סוללות ליתיום, על פי רוב תתקע עם סוללה חלשה בניקל, בדיוק באמצע העבודה.

סוללות ליתיום עובדות ועובדות.

אני לא דוגמא אבל אני מאמין שאם כבר קונים, קונים לטוח ארוך ולא כל פעם מחליפים...

הייתי הולך על הכחולה, ( של מקיטה....) ולא על הירוקות.

נכון, רובנו קונים יותר ממה שאנחנו באמת צריכים, אבל לא ממולץ להתפשר בכלי עבודה.

גילוי נאות - הכותב מחזיק במקיטה אימפקט 18V עם 2 סוללות ליתיום 3AH, מסור אנכי מקיטה 10.8 עם 2 סוללות ליתיום, ועוד שאר כלי עבודה שווים.

עריכה אחרונה על ידי gt94

הפשרה של היום היא הנורמה של מחר

פורסם

אם אני זוכר נכון, אתה חובב נגרות. אמליץ לך על כיוון אחר: מברגה 220V. הרי 99% מהזמן אנחנו עובדים ליד שקע זמין. היתרונות ברורים: כח מכובד, משקל קל (ללא סוללה), עבודה רצופה בלי החלשות והפסקות לטעינה, ומחיר נמוך.

 

http://www.home360.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8-2787-%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%92%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%AA-SKIL.aspx

:turn-l:
פורסם

סוללות ליתיום זה עולם אחר, ואני תמיד טורח לציין זאת למי שמחפש מברגה (אפיל ביתית) נטענת.

אכתוב שוב: סוללות ליתיום חזקות יותר, קלות יותר, נטענות מהר יותר, בעלות פריקה עצמית נמוכה מאוד - וכיום ניתן להשיג סוללות חדשות (אם מתקלקל או שנגמר - או ש"סתם" רוצים עוד סוללה במלאי) במחירים סבירים לחלוטין (ואם יש לך זוג ידיים טובות, אתה יכול לחדש את הסוללה בעצמך בעוד כמה שנים).

 

במחירים של היום אין שום סיבה הגיונית לעדיף כלי נטען עם סוללה מיושנת. חלק גדול מלב המכשיר הוא הסוללה. זה בערך כמו לקנות היום רכב עם קרבורטור.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אם אני זוכר נכון, אתה חובב נגרות. אמליץ לך על כיוון אחר: מברגה 220V. הרי 99% מהזמן אנחנו עובדים ליד שקע זמין. היתרונות ברורים: כח מכובד, משקל קל (ללא סוללה), עבודה רצופה בלי החלשות והפסקות לטעינה, ומחיר נמוך.

 

http://www.home360.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8-2787-%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%92%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%AA-SKIL.aspx

 

אתה בהחלט צודק, ולפעמים אני תוהה כמה סוללות מיותרות יש סביבי (המיותרת ביותר היא של מכונת התספורת)

אבל עדיין מצמרר אותי לראות את הלוגו של SKIL על מברגה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

אם לא אימפקט (ובעצם גם אם כן) למה 12V ולא 10.8V ?

יש לבוש את כל הכלים המגניבים האלו שכולם עובדים על 10.8

אפילו כלי תואם דרמל...

 

GRO10.8VLI-2AH-1BATT1.jpg

horsepower is an illusory mathematical equation; torque is real and the source of all good things in the universe

פורסם
אם אני זוכר נכון, אתה חובב נגרות. אמליץ לך על כיוון אחר: מברגה 220V. הרי 99% מהזמן אנחנו עובדים ליד שקע זמין. היתרונות ברורים: כח מכובד, משקל קל (ללא סוללה), עבודה רצופה בלי החלשות והפסקות לטעינה, ומחיר נמוך.

 

http://www.home360.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8-2787-%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%92%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%AA-SKIL.aspx

תודה, אבל לא תודה. יש לי כבר "חיה" כזו: "מקדחה" של יונדאי (או כמו שאני קורא לה, זיונדאי). מדובר על מקדחה "ביתית", עם כיוון מהירות שלא עושה כלום והיפוך כיוון. כשאני צריך משהו שמצריך כח או לאורך זמן, בגלל הבעיות של המברגה הנוכחית, אני משתמש בה לצערי. יש לה הרבה בעיות, הכוללות אך לא מוגבלות לפוטר שיושב עקום והנעילה של הפוטר על הביט אוהבת להשתחרר (זורמת, הנבלה). זבלון אחד כזה מספיק לי.

סוללות ליתיום זה עולם אחר, ואני תמיד טורח לציין זאת למי שמחפש מברגה (אפיל ביתית) נטענת.

אכתוב שוב: סוללות ליתיום חזקות יותר, קלות יותר, נטענות מהר יותר, בעלות פריקה עצמית נמוכה מאוד - וכיום ניתן להשיג סוללות חדשות (אם מתקלקל או שנגמר - או ש"סתם" רוצים עוד סוללה במלאי) במחירים סבירים לחלוטין (ואם יש לך זוג ידיים טובות, אתה יכול לחדש את הסוללה בעצמך בעוד כמה שנים).

 

במחירים של היום אין שום סיבה הגיונית לעדיף כלי נטען עם סוללה מיושנת. חלק גדול מלב המכשיר הוא הסוללה. זה בערך כמו לקנות היום רכב עם קרבורטור.

 

איציק

הבנתי. אז הוא לא בילשט, אלא היה כנה. תודה רבה.

אם לא אימפקט (ובעצם גם אם כן) למה 12V ולא 10.8V ?

יש לבוש את כל הכלים המגניבים האלו שכולם עובדים על 10.8

אפילו כלי תואם דרמל...

 

[ATTACH=CONFIG]399129[/ATTACH]

אני לא צריך את שאר הכלים, הסתדרתי עד היום בלעדיהם, אוכל להמשיך לחיות כך עוד הרבה שנים... מברגה טובה, אני כן צריך. אין לי סיבה לוגית, אמפירית, מוכחת מדעית לגבי למה לא 10.8. אני פשוט לא אוהב אותן, ומעדיף את ה-12V.

כנראה שחלק מהסיבה שאני לא מחבב את ה-10.8 היא הגודל שלהן. מכרתי גם כאלה בזמני, כך שיצא לי להחזיק אותן ביד לא מעט. זה הרגיש כמו צעצוע ביד שלי (קצת גדולה מהממוצע, מה לעשות). לא התחברתי לזה. אני מיושן בקטע הזה, כלי צריך להרגיש כמו כלי, ולא כמו ללכת עם ולהרגיש בלי; זה כלי, לא טמפון.

 

אשמח לשמוע דיעות לגבי ההתלבטות שציינתי- כחולה או ירוקה. בכל מקרה, אחפש גם דיל טוב על ליתיום בינתיים (אין ירוקה ליתיום למיטב ידיעתי ב-12V).

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
תודה, אבל לא תודה. יש לי כבר "חיה" כזו: "מקדחה" של יונדאי

 

 

לידיעה, אין הרבה דמיון בין מקדחה חשמלית, גם אם יש לה שליטה אלקטרונית על מהירות, למברגה עם מנוע 220V. למברגה גיר עם הפחתה, וקלאץ', ומתנהגת כמו מברגה, רק עם זנב.

:turn-l:
פורסם

עדיין, מעדיף מברגה בלי זנב. לא קל לנסות להשתמש בכלי חשמלי עם כבל, כשיש חתול צעיר ופוחז בבית. על לקשור את השרוכים אני כבר לא מדבר...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

לקנות מברגה בלבד סבבה

 

מה השימושים???

כי יש כלים של בוש 10.8 מעולים ! ומברגה ליטיום זה פצצה

 

גילוי נעות.

אני מחזיק. מברגה בוש 18V. ליטיום. מקיטה 18V ליטיום

בוש 12V ניקל מטאל . ודורהויקס 12V ליטיום פשוטה (לעבודה בסיסית )

 

ואין מלהשוות בין 12V ל18V

ובין 12V ליטיום לרגילה.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

לשימוש ביתי. בלי ברגים גדולים / שמנים/ כמויות.

 

ארון / מדפים / תיקונים קטנים. מברגה 10.8V ליטיום של בוש. זה בומבה. !

מברגה קטנה. נוחה. קלה. יחסית חזקה. והכי חשוב. ליטיום!

 

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=748445

 

לנגרות.

לקידוחים גדולים. עצים עבים. פרגולות. שימושים כבדים יחסית. 14.4 או 18V.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם (נערך)
תודה, אבל לא תודה. יש לי כבר "חיה" כזו: "מקדחה" של יונדאי (או כמו שאני קורא לה, זיונדאי). מדובר על מקדחה "ביתית", עם כיוון מהירות שלא עושה כלום והיפוך כיוון. כשאני צריך משהו שמצריך כח או לאורך זמן, בגלל הבעיות של המברגה הנוכחית, אני משתמש בה לצערי. יש לה הרבה בעיות, הכוללות אך לא מוגבלות לפוטר שיושב עקום והנעילה של הפוטר על הביט אוהבת להשתחרר (זורמת, הנבלה). זבלון אחד כזה מספיק לי.

 

הבנתי. אז הוא לא בילשט, אלא היה כנה. תודה רבה.

 

אני לא צריך את שאר הכלים, הסתדרתי עד היום בלעדיהם, אוכל להמשיך לחיות כך עוד הרבה שנים... מברגה טובה, אני כן צריך. אין לי סיבה לוגית, אמפירית, מוכחת מדעית לגבי למה לא 10.8. אני פשוט לא אוהב אותן, ומעדיף את ה-12V.

כנראה שחלק מהסיבה שאני לא מחבב את ה-10.8 היא הגודל שלהן. מכרתי גם כאלה בזמני, כך שיצא לי להחזיק אותן ביד לא מעט. זה הרגיש כמו צעצוע ביד שלי (קצת גדולה מהממוצע, מה לעשות). לא התחברתי לזה. אני מיושן בקטע הזה, כלי צריך להרגיש כמו כלי, ולא כמו ללכת עם ולהרגיש בלי; זה כלי, לא טמפון.

 

אשמח לשמוע דיעות לגבי ההתלבטות שציינתי- כחולה או ירוקה. בכל מקרה, אחפש גם דיל טוב על ליתיום בינתיים (אין ירוקה ליתיום למיטב ידיעתי ב-12V).

 

מה אתה מבין? קטן זה הכי היום.

 

לאנוכי יש בוש כחולה 10.8V אימפקט,

נרכשה עם 2 סוללות ליתיום

מכונה מדהימה, חפש סרטונים ביו-טיוב - האמריקאים כל כך אוהבים להשוות כלי עבודה ככה שיש מליון סרטוני הדגמה מעולים

למה ליתיום? - 1.יצא שהמברגה שלי ישבה בצד חצי שנה, לאחר מכן שהייתי צריך אותה הסוללה מלאה לחלוטין והיא מוכנה לעבוד

2.פריקה - סוללת ליתיום תתן את מלוא הכוח עד שהיא תתרוקן לגמרי, סוללה רגילה כמו שאתה אוהב דועכת לאט לאט ומאבדת מהכוח שלה עד שאתה מתחיל להבין שלוקח לך יותר זמן להבריג את הברגים ולבסוף לא מצליח להבריג כלום

 

חוץ מזה שהסדרה הכחולה הרבה יותר עמידה, וגם עשויה מחומרים יותר איכותיים ונעימים לאחיזה

עריכה אחרונה על ידי adi89
פורסם

סוללות ליתיום יותר רגישות לפריקה טוטאלית (מקצר את אורך החיים של הסוללה) ולכן היצרנים מנתקים את המכשיר כשהסוללה מגיעה מתחת למתח מסויים.

בגלל זה במכשירים מבוססי ליתיום הסוללה לא דועכת אלא פשוט מתנתקת לגמרי קצת לפני שהיא נגמרת.

בניקל מטל יש דעיכה איטית עד לפריקה.

 

ושאלה קטנה: למה זה טוב האימפקט? קראתי שהיא גם דופקת את הבורג ולא רק מסובבת, אבל למה זה טוב? זה לא ידפוק את ההברגה?


×
×
  • תוכן חדש...