Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול 10,000 BX , ועוד קצת (בצבעים טבעיים)


שמר
שימו לב! השרשור הזה בן 7062 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את הטיפול האחרון שעשיתי ל-BX , החלטתי לתעד בתמונות , בעיקר כדי לתת מעט מושגים בסיסיים בתחזוקת הרכב .

אז ככה -הרכב הגיע לפירקו (150K ק"מ) , למרות שב-BX זה יותר דומה להתפרקותו ,העיקר שזה דומה.

מעט תמונות של לפני :

1. מיכל העודפים של נוזל המערכת ההידראולית . המיכל הזה עובד קשה ככל הנראה ,לכן אין פלא שהוא נוטה להזיע באקלים החמים של ארץ הקודש :

BX0001.jpg

 

2. מחרה מחזיק אחריו המפלג - אשר כנראה חזר מספינינג או משהו - אחרת לא ברור לי מהיכן הזיעה השחורה , כאילו מדובר בפרק הזוי של "סיינפלד" (חכו עד שהאוטו ישתין במקלחת)

BX0002.jpg

 

3. בנוסף אליהם יש לנו גם את מערכת יצירת התקלות במנוע -אשר באופן מוזר מתקראת "מערכת קירור " בפי היצרן. מערכת זו עשוייה ,בין היתר ,מצינורות המתוכננים להתפקע תוך כדי נסיעה. מובן שהמוסכים המורשים , מתוך ראיית הנולד (כלומר - שיפוץ ראש מנוע שהתחמם עקב אובדן נוזלים וכו') לא טורחים להחליף צינורות אלה בזמן , כך שהעונג נותר כולו שלי.

BX0003.jpg

 

4. וידידנו מסנן האוויר - אשר אמור לדאוג להזרים אל המנוע אוויר הרים צלול כיין :

BX0006.jpg

 

5. כדי להתחיל בעבודת הקודש הצטיידתי לי במעט כלים - סטים של בוקסות (הירוק היה כבר ממזמן , דייב 1/4" , ואת האדום , של PROFXENE הוספתי לארסנל במחיר צנוע של 200 זוזים.

איתו באו גם צמד מברגי ה-WERA , שהם מהטובים במברגים בהם נתקלתי (אחיזה וחוזק מכני) , מוריד הבידוד (חוטי חשמל) ,וזה בנוסף לקאטר ומד המתח שהיו לי זה מכבר :

BX0005.jpg

 

6. התחלנו עם מסנן האוויר , שימו לב לכמות הג'יפה שהצטברה בקופסת הפילטר. בריאות icon_confused.gif

 

 

BX0007.jpg

 

בהיותי שוחר איכות הסביבה ידוע , טרחתי והבאתי שואב אבק מהבית - כדי לנקות קמעה :

BX0010.jpg

 

7. פילטר חדש יושב במקומו אחר כבוד - לפני סגירת הקופסא לכמה אלפי הקילומטרים הבאים :

BX0011.jpg

 

8. אם כבר תקפה אותי מוזת הנקיון - הנה שיטה אחת לנקות אזורים נגועים במנוע , מברשת ונפט :

BX0013.jpg

 

בגמר הנקיון באיזור הזה ניתן לפרק את המפלג ממקומו , ולהחליף הן את ה-O RING ממנה דלף כל השמן , והן את צינור הקירור שאיים לסיים את חייו המועילים בכל רגע :

 

BX0017.jpg

 

גמר העבודה על האיזור - מראה מעל הגשר :

 

BX0028.jpg

 

הקורבן הבא הוא המצבר -בדיקת גובה מים מזוקקים בכל תא (כס"מ מים מעל כל לוח עופרת) :

BX0014.jpg

 

ולאחריו פילטר הדלק

 

BX0018.jpg

 

המשך יבוא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השלב הבא הוא הח' פלגים , לשם כך , השתמשתי בכלי ייעודי מיוחד ,הנקרא , למרבה הפלא : "מפתח פלגים"

BX0023.jpg

 

הדיעבד הסתבר שהח' הפלגים מיותר למדי - שימו לב לצבעו של הפלאג הישן (ימני) לאחר כ-10K ק"מ , הלוואי על כל מנוע , אבל כבר קניתי -אז לא נחליף ?

BX0019.jpg

 

בשלב הבא נתקפתי במחלת נקיון והחלטתי לפרק את כל הפרונט כדי לנקות מאבק ושאריות שמן שהצטברו במהלך השנים - מה דעתכם על העיצוב ?

BX0025.jpg

(אין לכם מה לדאוג לגבי פרסום תמונה עם מס. הרישוי של בעל הרכב ,ביקשתי רשות ...).

 

 

והנה דרך לבדוק האם הוונטות עובדות כראוי - הדף נמשך , הכל בסדר. הדף נדחף מהוונטה - החיבור הפוך

BX0027.jpg

 

הלאה - עבור חדירה קלה יותר - הוחלפו השמן :

BX0039.jpg

 

ואיתו הפילטר (פתיחה עם מפתח מתאים , שכמובן לא היה לי ,ולכן נאלצתי לדקור את הפילטר עם מברג ולסובב ,כמיטב מסורת חאפרלנד) וסגירה בעזסרת היד בלבד :

BX0041.jpg

 

חכו חכו , עוד לא סיימנו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשת חיל מי ימצא.

 

שימו לב ששמר מבצע את הטיפול לבד, ובמקביל, תוך שהוא משיב לשאלות בפורום, הוא גם מצלם, וכל זאת בזמן הכנת ארוחת צהריים.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את השלב הבא עשיתי במחיצתו של מיודענו בני ל. וזאת מכמה סיבות :

א. טרם זכיתי להחליף ברקסים מסוג בלמי דיסק - ולכן , למרות שמדובר ברכב של אשתי , העדפתי שהם יעבדו בשעת הצורך. אם וכאשר יהיה צורך ברכב שאינו עוצר ,תמיד יש את הקאטר לצורך ביצוע המזימה.

ב. אין לי "בוקים" להעמיד עליהם את הרכב ,ומשום מה אני מעדיף שלא להתעסק עם דברים במשקל של כטון אשר תלויים על שני חוטי כביסה ומיוצבים עם 2 אבני חצץ. אצל בני ,כפי שתראו בהמשך - יש את הדברים המוזרים הללו אשר ממש אמורים להחזיק את משקל הרכב המונח עליהם.

ג. עדיין לא ארגנתי (ופירגנתי) לעצמי את כל הכלים המתאימים - ומנסיון מר - כלי חסר = שעתיים מבוזבזות לפחות.

 

ובכן , ביום אביבי אחד (או שמא זה היה ערב , הריחות מהאגזוז בלבלו לי את תחושת הזמן) התייצבתי אצל בני.

 

התחלנו בפירוק הגלגל האחורי :

BX0042.jpg

 

הסתבר שהבלמים האחוריים ,למרות שהצרפתים טרחו והשקיעו בדיסקים , לא ממש מועילים , ולכן רמת השחיקה שלהם הייתה אפסית למדי :

BX0043.jpg

 

 

מבט על הרפידות :

 

BX0046.jpg

 

 

אם כך , עברנו (כלומר , בני עבר , ואני הצקתי לו בשאלות ובצילומים ) אל הגלגלים הקדמיים.

כאן כבר היה מעט יותר מעניין - שימו לב למצב הרפידות , כמעט על הברזל :

BX0047.jpg

 

לשם המחשה : רפידה גמורה ובצמוד רפידה חדשה -

 

BX0057.jpg

 

יש טיפה הבדל בעובי הרפידה ,לא ? icon_rolleyes.gif

 

 

והנה צלחת הבילום (דיסק , עבור דוברי העברית שביניכם icon_wink.gif):

BX0050.jpg

 

והרי לפניכם הברקס הקדמי בתצורתו החדשה ,כולל צלחת חדשה ורפידות חדשות (החוטים , למי שמתעניין , הינם מעין חיישן (למען האמת כולו מגע מסכן שנחשף עם שחיקת הרפידה , אבל נגיד שזה חיישן לצורך הדיון) המדליק נורית אזהרה בלוח המחוונים (לא בכל רכב) בעת שהרפידה מגיעה לסוף חייה המועילים.

 

bx0060_r1.jpg

 

 

עוד לא נגמר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשת חיל מי ימצא.

 

שימו לב ששמר מבצע את הטיפול לבד, ובמקביל, תוך שהוא משיב לשאלות בפורום, הוא גם מצלם, וכל זאת בזמן הכנת ארוחת צהריים.

שלא לדבר על קריאת "שמע" לפני העבודה ו"מנחה" בסוף...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר שלום רב !

שמתי לב שהמצתים כחדשים, ללא פיח, וכל זאת בזכות הקרבורטור , שבצעת בתאריך 23/7/04

ושמתי לב , שאין לך בקורת על שפוץ הקרבורטור, והוא נראה כחדש!

האם לאחר השפוץ, הרגשת שיפור בתצרוכת הדלק, ובהתנעת הבוקר, והאם הצוק האוטומטי מתפקד?

בברכה

צביקה

 

 

 

*** עריכה - נמחק הציטוט. כשאתה מצטט את ההודעה שמעליך עם כל התמונות שבה זה מיותר וסתם מכביד על השרשור ***

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו נגלה לעיניי צידו האפל של בני ל.

אם חשבתם לרגע שבפורום הוא מטיל אימה - לא ראיתם אותו במציאות :shock:

 

האיש יצא מתחת לרכב , עיניו מזרות אש , ידיו מוכתמות בשמן וגריז , ובקול ורעם בישר לי : גומיית הצירייה קרועה !

 

עיניי חשכו (או שכך חשבתי . מסתבר שזה היה רק ענן האבק אותו הרים בני תוך כדי שהוא מטאטא את רצפת המוסך מ-3 חתיכות האבק שהעזו להתיישב על הרצפה תוך כדי הח' הברקס) - "נו טוב... נחליף".

 

בני יצא לדרכו והביא גומייה חדשה , ואיתו מכשיר מפחיד למראה . בעיני רוחי כבר דמיינתי לי בהילוך חוזר סצינות מהסרט "אקספרס של חצות" . חכו ותראו.

 

בשלב ראשון - ההוכחות המצולמות , הראה לי בני את הקרע בגומייה :

BX0048.jpg

 

 

ואז החל בחמת זעם לפרק את המשולש מהברקס (שימו לב לתפוח ההגה , האום המחזק פתוח , ולשימוש בלום ייעודי) :

 

BX0049.jpg

 

 

 

לאחר מספר דקות ומשפטים ספורים ונעימים לאוזן מצד בני (בסגנון : "יא בן אלף ז*&^ות , חתיכת ח*א , למה הוא לא יוצא המנ)*&^ק" נפרדו המשולש והצירייה זה מזו . שימו לב לקשירה של הברקס רחוק משם בעזרת רצועה (שלא יפריע). סאדו מאזו בפורום :

 

BX0052.jpg

 

 

עכשיו בא החלק ממנו חששתי. שימו לב למפלצת שהביא עימו מר ל. , לא מעלה בכם אסוציאציות ?

BX0054.jpg

 

הדבר המפחיד הזה נקרא "סליידר" , והוא משמש ,מלבד כל הדברים שמוחכם המעוות מעלה בדמיונו , גם להרחבת גומיות צירייה מעל פעמון הצירייה - הנה כך :

 

BX0056.jpg

 

פשוט מתקן גאוני , קצת לחץ אוויר , והגומייה במקומה ללא טיפה מאמץ.

 

לאחר חיזוק הגומייה למקומה בעזרת בנדים (חבקי מתכת) הורכב כל העסק , והטיפול ברכב (כמעט) נסתיים. רק עוד דבר קטן. כבר ממשיכים.

וכאן נסתיימו שידורינו אצל בני ,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר שלום רב !

שמתי לב שהמצתים כחדשים, ללא פיח, וכל זאת בזכות הקרבורטור , שבצעת בתאריך 23/7/04

ושמתי לב , שאין לך בקורת על שפוץ הקרבורטור, והוא נראה כחדש!

האם לאחר השפוץ, הרגשת שיפור בתצרוכת הדלק, ובהתנעת הבוקר, והאם הצוק האוטומטי מתפקד?

בברכה

צביקה

 

 

 

*** עריכה - נמחק הציטוט. כשאתה מצטט את ההודעה שמעליך עם כל התמונות שבה זה מיותר וסתם מכביד על השרשור ***

סבלנות , לא מראים חצי עבודה...:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלאה , אחרון - מעצור ציר הדלת האחורית הימנית.

 

הנ"ל החליט ש-12 שנים במקום אחד הן די והותר. מכיוון שכך התפרק תוך שהוא מותיר את הדלת להיטרק באין מפריע.

כיוון שלצורך גישה יש להוריד את ריפוד הדלת , ידיות וכו' - החלטתי לשתף אתכם בנבכי הדלת.

 

בשלב הראשון יש לפרק את הברגים האוחזים את ידית הפתיחה למקומם. ברגי כוכב במקרה של הצרפתייה :

BX0030.jpg

 

ואז להוציא את הידית ממקומה (שלושה ברגים אצלי , תלוי במצב הרוח של המהנדס שתכנן אצלכם - בכל מקרה, כמו כל דבר ברכב -שום דבר לא בכח) :

 

BX0031.jpg

 

חשוב לפרק את כל האביזרים שעשויים להפריע להורדת הריפוד - כמו כפתור הנעילה ,היוצא בסיבוב :

 

BX0033.jpg

 

 

ואז מגיע החלק השמור לאומנים בלבד - פירוק הריפוד. בשלב זה כמעט תמיד יישבר קליפס או שניים ,בוודאי אם הפלסטיק הוא תוצרת צרפת , אבל תנועה זהירה ,רצוי עם מנוף כמו מברג , עשוייה לצמצם נזקים :

BX0032.jpg

 

וכעת ,בשמחה ובששון - ניתן להוריד את הריפוד ממקומו :

 

BX0035.jpg

 

הצצה חטופה לקרבי (לא השואב אבק , קרביים ,כמו בבטן) הדלת מגלה את הציר שהתפרק :

 

BX0036.jpg

 

והנה הפושע , כפי שצולם לאחר פירוקו ממקומו וחקירתו במתקני השב"כ , הציר פשוט יצא ממקומו :

 

BX0038.jpg

 

במקום הציר הסורר הובא ציר אחר (יש לי , אחרי 3 BX ,כמה דלתות ספייר באמתחתי) ובא לציון גואל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סוף דבר :

בגמר הטיפול , הרכב נוסע כמו חדש (150K ק"מ ).

כפי שציין ידידנו צביקה ולא התאפק - מעט לפני כן שופץ הקרבורטור על ידו , תוך טיפול בצ'וק האוטומטי הסורר (סורר = ענן עשן שחור בכל הנעה/תאוצה וצריכת דלק ממוצעת מזעזעת של 6-7 ק"מ לליטר !!! בגיר ידני icon_confused.gif ).

 

לאחר השיפוץ / הח' הפלגים / הח' פילטרים /נוזלים וכו' - ההנעה בבוקר חלקה , צריכת הדלק הממוצעת היא קצת מעל 10 ק"מ לליטר , וזה ברכב שנוסע כ-100 ק"מ מדי יום , ברובם עלייה מי-ם וירידה ממנה.

 

הדבר היחיד שמעיב על האידיליה -הוא סדר שהתגלה בבלוק (הצרפתייה כאילו אומרת לי : שאני אהיה תקינה לגמרי ? נא באוזן new_evil.gif ), ולפיכך הרכב עבר אחר כבוד לרשותו של אבי . כאמור - עלייה לי-ם הינה עניין כמעט יום יומי - ללא שום מאמץ (בכ"ז מנוע 1900) , וזה ברכב ששווה , במחירון , כ-9.5K...

 

 

זהו בערך - אם תתנהגו יפה - אולי אפרסם תמונות מיישור הקו של הקורבן הבא במשפחה , ה-ZX.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר שלום רב !

שמתי לב שהמצתים כחדשים, ללא פיח, וכל זאת בזכות הקרבורטור , שבצעת בתאריך 23/7/04

ושמתי לב , שאין לך בקורת על שפוץ הקרבורטור, והוא נראה כחדש!

האם לאחר השפוץ, הרגשת שיפור בתצרוכת הדלק, ובהתנעת הבוקר, והאם הצוק האוטומטי מתפקד?

בברכה

צביקה

 

 

 

*** עריכה - נמחק הציטוט. כשאתה מצטט את ההודעה שמעליך עם כל התמונות שבה זה מיותר וסתם מכביד על השרשור ***

שמר תעדכן אותנו, באם אני לא טועה לוחות העופרת במצבר הוולטא, נראים יבשים, ללא מים!

האם אני טועה?! וזה לא זווית צילום!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר תעדכן אותנו, באם אני לא ועה לוחות העופרת במצבר הוולטא, נראים יבשים, ללא מים!

האם אני טועה?!

בברכה

צביקה

 

 

הקורבן הבא הוא המצבר -בדיקת גובה מים מזוקקים בכל תא (כס"מ מים מעל כל לוח עופרת) :

 

 

 

יש מים , עניין של זווית צילום .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלאה , אחרון - מעצור ציר הדלת האחורית הימנית.

 

הנ"ל החליט ש-12 שנים במקום אחד הן די והותר. מכיוון שכך התפרק תוך שהוא מותיר את הדלת להיטרק באין מפריע.

כיוון שלצורך גישה יש להוריד את ריפוד הדלת , ידיות וכו' - החלטתי לשתף אתכם בנבכי הדלת.

 

בשלב הראשון יש לפרק את הברגים האוחזים את ידית הפתיחה למקומם. ברגי כוכב במקרה של הצרפתייה :

 

 

ואז להוציא את הידית ממקומה (שלושה ברגים אצלי , תלוי במצב הרוח של המהנדס שתכנן אצלכם - בכל מקרה, כמו כל דבר ברכב -שום דבר לא בכח) :

 

 

 

חשוב לפרק את כל האביזרים שעשויים להפריע להורדת הריפוד - כמו כפתור הנעילה ,היוצא בסיבוב :

 

 

 

 

ואז מגיע החלק השמור לאומנים בלבד - פירוק הריפוד. בשלב זה כמעט תמיד יישבר קליפס או שניים ,בוודאי אם הפלסטיק הוא תוצרת צרפת , אבל תנועה זהירה ,רצוי עם מנוף כמו מברג , עשוייה לצמצם נזקים :

 

וכעת ,בשמחה ובששון - ניתן להוריד את הריפוד ממקומו :

 

 

 

הצצה חטופה לקרבי (לא השואב אבק , קרביים ,כמו בבטן) הדלת מגלה את הציר שהתפרק :

 

 

 

והנה הפושע , כפי שצולם לאחר פירוקו ממקומו וחקירתו במתקני השב"כ , הציר פשוט יצא ממקומו :

 

 

 

במקום הציר הסורר הובא ציר אחר (יש לי , אחיר 3 BX ,כמה דלתות ספייר באמתחתי) ובא לציון גואל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סוף דבר :

בגמר הטיפול , הרכב נוסע כמו חדש (150K ק"מ ).

כפי שציין ידידנו צביקה ולא התאפק - מעט לפני כן שופץ הקרבורטור על ידו , תוך טיפול בצ'וק האוטומטי הסורר (סורר = ענן עשן שחור בכל הנעה/תאוצה וצריכת דלק ממוצעת מזעזעת של 6-7 ק"מ לליטר !!! בגיר ידני icon_confused.gif ).

 

לאחר השיפוץ / הח' הפלגים / הח' פילטרים /נוזלים וכו' - ההנעה בבוקר חלקה , צריכת הדלק הממוצעת היא קצת מעל 10 ק"מ לליטר , וזה ברכב שנוסע כ-100 ק"מ מדי יום , ברובם עלייה מי-ם וירידה ממנה.

 

הדבר היחיד שמעיב על האידיליה -הוא סדר שהתגלה בבלוק ??(הצרפתייה כאילו אומרת לי : שאני אהיה תקינה לגמרי ? נא באוזן new_evil.gif ), ולפיכך הרכב עבר אחר כבוד לרשותו של אבי . כאמור - עלייה לי-ם הינה עניין כמעט יום יומי - ללא שום מאמץ (בכ"ז מנוע 1900) , וזה ברכב ששווה , במחירון , כ-9.5K...

 

 

זהו בערך - אם תתנהגו יפה - אולי אפרסם תמונות מיישור הקו של הקורבן הבא במשפחה , ה-ZX.

האם לסדק התכוון המשורר?

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן , כמו שנכתב , סדק בבלוק. מחלה ידועה במנוע הזה בפרט ובמנועי אלומיניום צרפתיים בכלל (למרות שימשו בנוזל קירור מקורי של PSA כל הזמן. אליבא דבני ל. מדובר בחיזוק לקוי של ראש המנוע ,למרות שלמיטב ידיעתי (הרכב אצלנו יד שנייה ,נקנה עם 40K ק"מ) לא בוצעה עבודה כלשהי על ראש המנוע.

 

 

כרגע זה ממש לא נורא - הוספת ליטר מים פעם בשבועיים בערך (הפסקתי עם נוזל ייעודי. הבלוק כבר מפוצץ , חבל על הכסף) , ואני לא נוגע באיזור (הקורוזיה שהתפתחה די סותמת את הסדק).

כשיגיע זמנו של הבלוק נראה...כרגע זה מה יש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה וצילומים מרגשים לבעל BX כמוני.

לו כתבות על BX היו נשמרות במרוכז זה היה מקל על חיינו בהתחשב בעובדה שהרכב הזה

לאט אבל בטוח נעלם מן הנוף ( ב3 חדשים ראיתי 4 נגרסים).

ברשותך 5 הערות

א. מגופת שמן - מומלץ לציין הפתיחה עם מפתח 8X8 (כן כמו ידית הדלת) והסגירה עם מפתח מומנט

(כ180 ש"ח במבצע) לחץ21.7 ליברה לפיט.

ב. פילטר שמן- עד היום ראיתי מעל תריסר מקרים (וכ3 שלי)בהם כשהמנוע קר שמים שמרטוט על הפילטר

מסובבים בכל הכח, מתאמצים....ובסוף זה נפתח! (אגב מפתח יעודי לא עולה הרבה)

ג שמן גיר ופילטר גיר- באוטומטי זה סיפור(בעתו פרסתי תמונות בפורום) בידני לא יודע אבל וודאי עושים משהוא...

ד. פנסים- אתה כתבת" בכל מקרה, כמו כל דבר ברכב -שום דבר לא בכח) :" אז איך פרקת את הפנס?

ה. ברקסים אחוריים- אתה צודק הם תוכננו בהנחה שיסעו 4 נוסעים או מטען, במקרה כזה

הם בולמים!

ל סי כו ם- יופי של כתבה

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה וצילומים מרגשים לבעל BX כמוני.

לו כתבות על BX היו נשמרות במרוכז זה היה מקל על חיינו בהתחשב בעובדה שהרכב הזה

לאט אבל בטוח נעלם מן הנוף ( ב3 חדשים ראיתי 4 נגרסים).

ברשותך 5 הערות

א. מגופת שמן - מומלץ לציין הפתיחה עם מפתח 8X8 (כן כמו ידית הדלת) והסגירה עם מפתח מומנט

(כ180 ש"ח במבצע) לחץ21.7 ליברה לפיט.

צודק , נקנה גם מפתח 8X8 צד אחד , ו10X10 צד שני. כמובן שהוחלפה גם טבעת נחושת בפקק הריקון

ב. פילטר שמן- עד היום ראיתי מעל תריסר מקרים (וכ3 שלי)בהם כשהמנוע קר שמים שמרטוט על הפילטר

מסובבים בכל הכח, מתאמצים....ובסוף זה נפתח! (אגב מפתח יעודי לא עולה הרבה)

סובבתי ,התאמצתי , נתפס לי הגב...icon_rolleyes.gif יש לי מפתח ייעודי (שרשרת) , פשוט לא מצאתי אותו. מברג ופטיש עשו את שלהם (מלבד עוד קצת לכלוך,אין הבדל)

ג שמן גיר ופילטר גיר- באוטומטי זה סיפור(בעתו פרסתי תמונות בפורום) בידני לא יודע אבל וודאי עושים משהוא...

גיר ידני , החלפתי לפני 30K במוסך . לא צריך כרגע.

ד. פנסים- אתה כתבת" בכל מקרה, כמו כל דבר ברכב -שום דבר לא בכח) :" אז איך פרקת את הפנס?

יש כח , ויש כח. הפטנט הוא לתת קונטרה עם יד אחת , ומשיכה בכח סביר ביד השנייה. משיכה עצבנית תשאיר אותך עם תושבות פנס שבורות

ה. ברקסים אחוריים- אתה צודק הם תוכננו בהנחה שיסעו 4 נוסעים או מטען, במקרה כזה

הם בולמים!

נכון , אבל זה קצת OVERKILL על הרכב הזה. מוטב היה לו היו משקיעים את העלות הנוספת בייצור פלסטיקים עמידים יותר icon_confused.gif .

ל סי כו ם- יופי של כתבה

תודה ,בקרוב ה-ZX

מה להאריך ב-5 תוים ? זה כמו האימיילים שאני מקבל - ENLARGE YOUR MESSAGE IN 4"...icon_biggrin.gif
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7062 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...