Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7705 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
טוב, כאן יש אימות מלא של טענותי קיראו והשכילו.(גם אתה-מוטי).

 

ניצן

:razz::wink: ...LOL

 

There's only one difference between what you were suggesting and what I was suggesting, and that is the distilled water, and this difference alone is mainly sourced in that simple fact that I can purchase real distilled water that are PH7 and you guys are buying distilled water that are only so-called-distilled-water because they are not even PH7 as distilled water should be - REAL H2O

 

Also, I see that Amir decided to give up on the dishwashing liquid for extra cooling... well, you obviously can do what you wish to do, just know that it helps breaking the surface tension and enhances the heat exchanging capability of the radiator

 

Nitzan, I really think we both share fairly similar knowldge regarding this subject, I also know that lowering even further the ratio of the water-coolant to eighty-twenty, respectively of course, will result in even better mixture, but 70-30 is a good start

 

.Moti

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
:razz::wink: ...LOL

 

 

 

Also, I see that Amir decided to give up on the dishwashing liquid for extra cooling... well, you obviously can do what you wish to do, just know that it helps breaking the surface tension and enhances the heat exchanging capability of the radiator

 

 

Nitzan, I really think we both share fairly similar knowldge regarding this subject, I also know that lowering even further the ratio of the water-coolant to eighty-twenty, respectively of course, will result in even better mixture, but 70-30 is a good start

 

 

 

 

.Moti

מוטי- לא אמרתי שאני מוותר על הנוזל כלים, אני כן מתכוון לשמוע בעצתך!!:-):-P

ודבר נוסף... נבדקו במהלך ניסויים גם מהילות של 20-80 כמו שמוטי ציין (סימנתי באדום) והתוצאות היו קיצוניות מאוד על הגבול שבין קירור טוב לבין קירור לא טוב ומעבר חום גבוה יותר מהנדרש והרצוי.

 

בקיצור- וזה חד משמעי מוטי, לפחות בישראל, מהילה יעילה ביותר היא 70-30!!

(למים מרותחים כמובן)

 

אמיר.

פורסם
אם כבר מוהלים אם מים , אפשר לעשות מאמץ ולארגן מים ממכשיר אוסמוזה הפוכה (RO).

 

מבחינת הרכב מינרלים/ג'יפה וכו' - הם נקיים לחלוטין , כיוון שהם עוברים לפחות שני סינונים מכניים (בד"כ יותר) ואז דרך הממברנה - כך שמקבלים מים זכים לחלוטין ורכים (PH נמוך) , שלא יתקוף את האלומיניום.

 

בעיקרון זה די דומה למי גשם זכים או מים שמתעבים על מזגן , עם יתרון ל-RO שהמים לא עברו על המקרן של המזגן ו/או בצנרת שאינך יודע מה הצטבר בה.

 

שים לב שאין במכשיר ה-RO כל מיני "משפרי טעם" שאין לי מושג מה הרכבם הכימי והשפעתם על מתכות.

יש פה סתירה

הרי אמרתם שהוספת/מהילה במים חומציים לרדיאטור מזיקה, ומי אוסמוזה זכים, אכן דלים במלחים וזה טוב, אבל הבעייה היא שהם די חומציים, כמו שמאמר PH נמוך (בשל התמוססות פחמן דו חמצני בהם), ולהבנתי זה עלול לגרום לקורוזיה, מה לגבי מנועים ללא אלומיניום?

אז שוב השאלה במה להשתמש???

פורסם
יש פה סתירה

הרי אמרתם שהוספת/מהילה במים חומציים לרדיאטור מזיקה, ומי אוסמוזה זכים, אכן דלים במלחים וזה טוב, אבל הבעייה היא שהם די חומציים, כמו שמאמר PH נמוך (בשל התמוססות פחמן דו חמצני בהם), ולהבנתי זה עלול לגרום לקורוזיה, מה לגבי מנועים ללא אלומיניום?

אז שוב השאלה במה להשתמש???

מה הבעיה ללכת למוסך מורשה

 

ולקנות ממנו מיכל 5 ליטר נוזל קירור יעודי לרכב שלכם ?

פורסם
מה הבעיה ללכת למוסך מורשה

 

ולקנות ממנו מיכל 5 ליטר נוזל קירור יעודי לרכב שלכם ?

 

אכן אין בעייה ידידי,

אבל,

אנחנו רוצים גם להבין!

 

כך שניתן תמיד ללכת למוסך והוא יעשה ויסדר הכל כרצונו, ואני מניח שכך עושים רוב האנשים.

אך לדעתי האנשים כאן בפורום מעוניינים קצת ביותר מזה, אחרת חבל על זמננו.

תודה

ועדיין אשמח לתשובה מכל מי שידע להסביר

פורסם
מה הבעיה ללכת למוסך מורשה

 

ולקנות ממנו מיכל 5 ליטר נוזל קירור יעודי לרכב שלכם ?

הנוזל ה"יעודי" שיתנו לך במוסך יהיה פחות טוב ברמתו מנוזל של חברה מוכרת שמתמחה בייצור של נוזל לקירור.

מה גם, שאתה לא יודע איזה מים שמים לך במיכל שאתה קונה בחנות.

פורסם

רציתי לתקן תיקון קטן למה שנכתב פה.

 

BMW, לצערנו מים מורתחים שהתקררו אינם מסננים את המינרלים שבהם. בזמן שאתה מרתיח את המים, מה שמתאדה הוא אכן אדי המים. אם היית יכול לאדות את המים, לאסוף את האדים ולקרר אותם עד שיהפכו חזרה לנוזל, היית נשאר עם מים שהם פחות או יותר נטו H2O. כיוון שאתה רק מביא את המים לנקודת הרתיחה אבל אינך ממתין עד שהם יתאדו לחלוטין, המינרלים נשארים במים. מה שכן פעולת החימום עושה, היא להרוג את החיידקים שבמים, אבל לצערנו זאת אינה הבעיה של המנוע...

 

כמו-כן חשוב לציין שמי גשם, במיוחד לגרים באיזור חיפה, הם בימים מסוימים אחלה חומצה שבעולם.

 

כפי שצוין פה ישנם מספר תהליכים ליצור מים "נקיים", כמה שיותר קרוב לנטו H2O: אוסמוזה הפוכה, סינון כימי, אידוי וקירור חזרה לנוזל, מי מזגן ועוד. מה הכי טוב? הכי טוב הוא תא הדלק. חכו עוד עשר שנים והמכונית שלכם מונעת המימן תיצור לכם מי H2O זכים חינם אין כסף, כתוצר הפליטה היחידי שלה.

פורסם
רציתי לתקן תיקון קטן למה שנכתב פה.

 

BMW, לצערנו מים מורתחים שהתקררו אינם מסננים את המינרלים שבהם. בזמן שאתה מרתיח את המים, מה שמתאדה הוא אכן אדי המים. אם היית יכול לאדות את המים, לאסוף את האדים ולקרר אותם עד שיהפכו חזרה לנוזל, היית נשאר עם מים שהם פחות או יותר נטו H2O. כיוון שאתה רק מביא את המים לנקודת הרתיחה אבל אינך ממתין עד שהם יתאדו לחלוטין, המינרלים נשארים במים. מה שכן פעולת החימום עושה, היא להרוג את החיידקים שבמים, אבל לצערנו זאת אינה הבעיה של המנוע...

 

כמו-כן חשוב לציין שמי גשם, במיוחד לגרים באיזור חיפה, הם בימים מסוימים אחלה חומצה שבעולם.

 

כפי שצוין פה ישנם מספר תהליכים ליצור מים "נקיים", כמה שיותר קרוב לנטו H2O: אוסמוזה הפוכה, סינון כימי, אידוי וקירור חזרה לנוזל, מי מזגן ועוד. מה הכי טוב? הכי טוב הוא תא הדלק. חכו עוד עשר שנים והמכונית שלכם מונעת המימן תיצור לכם מי H2O זכים חינם אין כסף, כתוצר הפליטה היחידי שלה.

חשבתי המון בעניין הרתיחה, אך לצערי אינני מוצא רעיון אחר למי שאין לו את היכולת לסנן את המים במסנן כימי או באוסמוזה הפוכה... יש לך עוד אפשרויות/רעיונות למה שרשמתי?

 

למעשה יש לי אפשרות להביא מים שעברו סינון במתקון כימי.. אני אצלם את זה בפרוייקט מצולם ע"ג הפורום.

פורסם
חשבתי המון בעניין הרתיחה, אך לצערי אינני מוצא רעיון אחר למי שאין לו את היכולת לסנן את המים במסנן כימי או באוסמוזה הפוכה... יש לך עוד אפשרויות/רעיונות למה שרשמתי?

 

למעשה יש לי אפשרות להביא מים שעברו סינון במתקון כימי.. אני אצלם את זה בפרוייקט מצולם ע"ג הפורום.

אהם... אם אני זוכר נכון, במעבדה בתיכון היתה מן שפופרת גדולה ושקופה עם איזה משהו חום בפנים, שהיה מסנן מי ברז ומוציא מים מזוקקים.

 

אתה יודע מה, שווה לשאול את מכון התקנים איך הם בודקים שהמים ה-"מזוקקים", שמוכרים לנו בכל מיני מקומות, הם אכן מזוקקים. הם ודאי ידעו להפנות למקום שמזקק בצורה רצינית.

פורסם

אבל אתם שוב מדברים על מי אוסמוזה הפוכה

 

תבדקו מים אלו הם חומציים, משום שאין להם BUFFER מספיק, הם ממוססים לתוכם CO2 מהאויר ונהיים חומציים.

 

הלכם הפתרונים?

פורסם
אהם... אם אני זוכר נכון, במעבדה בתיכון היתה מן שפופרת גדולה ושקופה עם איזה משהו חום בפנים, שהיה מסנן מי ברז ומוציא מים מזוקקים.

 

אתה יודע מה, שווה לשאול את מכון התקנים איך הם בודקים שהמים ה-"מזוקקים", שמוכרים לנו בכל מיני מקומות, הם אכן מזוקקים. הם ודאי ידעו להפנות למקום שמזקק בצורה רצינית.

סתם לצורך ידע כללי:

 

הדבר הזה בעצם הוא מתקן טיהור מים כימי, נראה כמו מבחנה גדולה (בערך 1.5 מטר אורך ובקוטר של 30 ס"מ)

שבתוכה נמצאים שני סוגים של חומרים כימיים, שנראים כמו גרגירי חול בצבע צהוב(בתחתית) וירוק (למעלה).

סוג אחד של החומר הוא בצבא ירוק,נמצא בחלקו העליון של הצינור, והוא משמש כמסנן הראשוני והעדין שסופח אליו את המלחים והחומרים הזעירים שמלווים את המים.

הסוג השני הוא חומר בצבע צהוב, כבד יותר ולכן הוא בתחתית, והוא משמש כמסנן משני וגס שסופח אליו בנוסף למלחים השונים גם את מולקלות הכלוריד והסידן.

הזרימה מתבצעת קח שמים רגילים זורמים מלמעלה ומחלחלים דרך החומרים הכימיים האלה עד ליציאה בתחתית-כשהם יוצאים כמים מרוככים או צלולים אך לא בהכרח מזוקקים!!!

 

מים מזוקקים הם בעלי תכונות שונות (שאין לי מושג מהן, ולכן ישנו חוסר ידע בנושא) והם בניגוד למים מרוככים אסורים לשימוש במנוע!

 

אני מבטיח להביא לכם צילום של המתקן- ואנסה לברר איך ניתן להשיג מים כאלו.

פורסם

מים רתוחים זה פשוט מים חמים המינרלים לא מתאדים.

 

מי ברז מוליכים חשמל מכיוון והמינרלים שבהם אוהבים ליצור ריאקציות כימיות... ה-H2O הוא סתם מתקן העברה בין החומרים.

במצברים ישנם מים מזוקקים, ובשני הצדדים של המצבר חומרים אשר יוצרים ריאקציה כימית אשר פולטת אנרגיה("חשמל" לצורך העניין).

מים מזוקקים זה מים נקיים!!!!! בלי כלום! H2O!

מי הזיעה של המזגן הם פחות או יותר מים מזוקקים.

הדרך הכי טובה? קחו שני מיכלים אחד עם חמן טהור השני עם מימן טהור. תכניסו אותם למיכל סגור בוואקום. מזרימים את שני החומרים לתוך צינור(וואקום שוב) ובפנים מעבירים תיל שדרכו מזרימים חשמל בזרם נמוך....

הרי לכם מים מזוקקים נטוווווווווו משו משו אקס קלאס פרימה

עריכה: נסו לא לפוצץ את עצמם בתהליך הנ"ל(מימן אוהב להתפוצץ וחמצן אוהב לבעור)

פורסם
מים רתוחים זה פשוט מים חמים המינרלים לא מתאדים.

 

מי ברז מוליכים חשמל מכיוון והמינרלים שבהם אוהבים ליצור ריאקציות כימיות... ה-H2O הוא סתם מתקן העברה בין החומרים.

במצברים ישנם מים מזוקקים, ובשני הצדדים של המצבר חומרים אשר יוצרים ריאקציה כימית אשר פולטת אנרגיה("חשמל" לצורך העניין).

מים מזוקקים זה מים נקיים!!!!! בלי כלום! H2O!

מי הזיעה של המזגן הם פחות או יותר מים מזוקקים.

הדרך הכי טובה? קחו שני מיכלים אחד עם חמן טהור השני עם מימן טהור. תכניסו אותם למיכל סגור בוואקום. מזרימים את שני החומרים לתוך צינור(וואקום שוב) ובפנים מעבירים תיל שדרכו מזרימים חשמל בזרם נמוך....

הרי לכם מים מזוקקים נטוווווווווו משו משו אקס קלאס פרימה

מה אתה מנסה להגיד? שאתה ממליץ על הוספת מים מזוקקים?
פורסם

אני ממליץ לעשות טיפולים בזמן ולשאול את מנהל המוסך במוסך המורשה מה הכי טוב לשים לדגם המכונית שיש לך.

או לחילופין לשאול אותו ממה עשוי הרדיאטור וכו' ולחזור לת'רד הזה וליישם מה שכתוב. רצוי מה שמוטי רשם. ;)

פורסם
אני ממליץ לעשות טיפולים בזמן ולשאול את מנהל המוסך במוסך המורשה מה הכי טוב לשים לדגם המכונית שיש לך.

או לחילופין לשאול אותו ממה עשוי הרדיאטור וכו' ולחזור לת'רד הזה וליישם מה שכתוב. רצוי מה שמוטי רשם. ;)

לשאול את מנהל המוסך המורשה? אתה צוחק נכון? אולי התכוונת לשאול את מנהל המחלקה הטכנית אצל היבואן....יותר הגיוני...

 

מנהל המוסך המורשה של מאזדה ענה לי לשאלות ששאלתי אותו בטיפול של ה-6 שלי, כמו ילד שחתכו לו את הלשון!

הם בסך הכל מכונאים, מלמדים אותם לפרק פה, להחליף שמן שם, וכדומה.. הם לא מהנדסים והם לא יודעים בכלל מה זה תרכובת של חומרים. (באופן כללי, כמובן יש יוצאים מהכלל).

 

אחד מכאלו אגב אמר לי למלא מים מהברז ברדיאטור: "מים מהברז זה מצויין, ככה כולם עושים"


×
×
  • תוכן חדש...