Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 55 אלף קילומטר על קיה פיקנטו


ChemGuy85
שימו לב! השרשור הזה בן 3798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבוע שעבר נפרדתי מפיקנטו אחרי שנתיים וחצי על הכביש ו-55 אלף קילומטר. לצערי הפיקנטו לא הוחלפה בכלה צעירה ויפה יותר. עברתי לאופניים מתקפלים עבר קיצוצים בתקציב ומעבר לאזור המרכז.



 

החלטתי לכתוב ביקורת קצרה על הרכב ולסכם את חווית השימוש.

 

אמינות - 5/5

 

הפיקנטו גילתה אמינות יוצאת מן הכלל למעט מספר מחלות ילדות קטנות. המחלה הראשונה חלק פלסטיק התרופף באזור ידית ההילוכים כעבור 5-6 אלף קילומטר. החלק הוחלף באחריות במוסך החברה. הבעיה השנייה הייתה חלון חשמל בעייתי. החלונות חרקו כבר מהיום הראשון, אבל נסגרו בלי שום בעיה. לקראת ה-45 אלף קילומטר החלון בצד הנהג התחיל להיתקע. בזמן טיפול 45 אלף במוסך פירקו את המנגנון ושימנו את המסילות. הבעיה לא חזרה נכון לרגע מכירת הרכב.

 

הרכב התניע כל בוקר, נסע בלי שום בעיה והביא אותי לכל מקום בארץ.

 

עלויות אחזקה - 3.5/5

 

המחירים מתייחסים לנהג בן 27 מחזיק ברישיון נהיגה חמש שנים ללא תאונות.

 

אגרת רישוי - 1,180 ש"ח

 

ביטוח חובה - 1,800 ש"ח

 

ביטוח מקיף - 2,000 ש"ח

 

ביטוח גרירה ושמשות - 450 ש"ח

 

צריכת דלק נמדדה במשך שנה בשיטה תדלוק עד הקפיצה של הידית, איפוס מד מרחק, נהיגה עד הדלקות נורת אזהרה ותדלוק פעם נוספת עד הקפיצה של הידית. הרכב שתה בממוצע 1/16 בלי מזגן ו-1/14 עם מזגן. הנתונים נמדדו בסגנון נהיגה די אגרסיבי 80% בינעירוני על כביש 4 מאשדוד לתל אביב. נהג בלבד ללא מטען.

 

טיפולים נעשו אך ורק במוסכי החברה. להלן המחירים:

 

טיפול 15 אלף - 500 ש"ח - הוחלף שמן מנוע + פילטר שמן + פקק + בדיקה כללית - מוסך קיה באשדוד

 

טיפול 30 אלף - 600 ש"ח - הוחלף שמן מנוע + פילטר שמן + נוזל בלמים + פקק + בדיקה כללית - מוסך קיה באשדוד



טיפול 45 אלף - 1,800 ש"ח - הוחלף שמן מנוע + פילטר שמן + פקק + מסנן אוויר + מסנן אוויר במזגן + החלפת דיסקיות בלמים קדמיות ואחוריות + תוסף דלק. - מוסך השלושה בתל אביב

 

כפי שאתם רואים הרכב לא היה חסכוני במיוחד. מבחינת ביטוח ועלויות טיפולים אין לי בסיס להשוואה. עברתי לפיקנטו מפיאט טיפו שנת 95. לטיפו עשיתי רק ביטוח חובה + צד ג'. הטיפולים לפיאט נעשו במוסך כלשהו באזור התעשייה. אני רושם את נתונים כדי שתוכלו לעשות השוואה ביחס לרכבים אחרים.

 

ביצועים ונוחות נסיעה

 

החלטתי לא להעניק ציון בסעיף הנ"ל כי אין לי בסיס להשוואה ביחס לרכבים אחרים באותו טווח מחירים/קטגוריה.

 

ללא מזגן הרכב מאיץ יפה ומתמודד בצורה מכובדת עם כביש בינעירוני. כדי לסחוט מהרכב את ביצועים המיטביים יש למשוך את ההילוך עד 4K סל"ד קצת מעל נקודת מומנט מירבי המתקבלת ב-3.5K סל"ד. אם מחליפים הילוך מוקדם מידי נופלים ל"בור" ללא כוח. מעל 4K סל"ד אין טעם למשוך את ההילוך.

 

עם מזגן המנוע מאבד הרבה מאוד כוח ומרץ. מורגש מחסור משמעותי בכוח בכביש בינעירוני ובעליות. שילוב של עלייה + מזגן + הילוך שני במהירות 20 קמ"ש דרשה הורדה חדה להילוך ראשון אחרת הרכב פשוט נחנק.

 

מבחינת נוחות נסיעה המושבים די טובים והמזגן מצויין. לתא הנוסעים חודר רעש רב מהצמיגים. במהירות 120 קמ"ש רעש צמיגים פשוט מחריש אוזניים. רעשי רוח מבודדים לא רע. מערכת שמע מקורית די עלובה, אבל אני לא חובב מערכות סטריאו. המושב האחורי די צפוף ולא נוח, אבל יכול להכיל שני מבוגרים. הרכב מגיע עם כל האבזור הכרחי - ארבע חלונות חשמל, מראות חשמל, מושב מתכון לגובה, מושב אחורי מתקפל, מערכת שמע מקורית, כניסת USB ו-AUX. אני אישית לא הרגשתי מחסור בציוד הכרחי.

 

תא המטען קטן ובקושי מספיק לקניות של יחיד מהסופר. אם דרוש נפח הובלה נוסף ניתן לקפל את המושב האחורי לתוך רצפת הרכב ביחס 1:3 או 2:3 או כל המושב. אחרי קיפול המושב האחורי מתקבל נפח אחסון מכובד.

 

מחיר לתמורה 5/5

 

הרכב שירת אותי יוצא מן הכלל במשך שנתיים וחצי. הרכב נוח מאוד לתמרון בסביבה עירונית ובתנועה זוחלת. הרכב נרכש ב-63 אלף על הכביש (61,900 + אגרת רישוי) ונמכר כעבור שנתיים וחצי ב-43 אלף. אם יש לכם חשש לרכוש רכב ידני בגלל חוסר ביקוש הרשו לי להרגיע אתכם. טלפון שלי לא הפסיק לצלצל. בשוק קיים ביקוש אדיר למכוניות ידניות וחסכוניות. התקשרו אלי גברים, נשים, סטודנטים, צעירים אחרי צבא. בקיצור הרכב מבוקש מאוד בשוק המשומשות.

 

אשמח לענות על כל שאלה בנוגע לרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היית חוזר אחורה היית קונה את אותה פיקאנטו?

 

צריכת דלק של 1 ל-14 עם מזגן ב-80 אחוז בין עירוני זה פשוט בושה לרכב כזה. המיצובישי לנסר שלי הייתה עושה באותם תנאים 1 ל-12.5.

 

בנסועה שלך, רכב כמו 107/C1 היה מביא לך חיסכון משמעותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי חברים עם פיקנטו ממקום העבודה. הרוב כבר באזור ה-80K ק"מ ומגלות אמינות מוחלטת. במיוחד אם ניקח בחשבון שהמכוניות הללו ננהגות בצורה ממש חסרת רחמים כל הזמן הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצריכת דלק בכלל לא משהו בשביל נסיעה שרובה בינעירונית.

הולכים להתעצבן עליי כאן, אבל יש לי רכב כבד יותר, עם מנוע גדול יותר, שברמת התיאוריה אמור לאכול יותר דלק, ועם מזגן בנסיעה שרובה בינעירונית, אני מגיע לנתונים יפים מאוד, בסביבות 1:16 ללא בעיה. בימים ללא מזגן הצלחתי לשבור שיא של 1:18.2.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הולכים להתעצבן עליי כאן

 

אצלי יש מנוע עם נפח גדול ב-100 סמ"ק משלך (וב-250 סמ"ק מהפיקנטו) ומשקל שמתמקם בין הפיקנטו שלו לקליאו שלך וגם אני צורך מעט מאד דלק - אפילו פחות ממך! :-P

 

כמו שכתבתי לפני כמה ימים, את ההתמחות של האירופאים בהשגת צריכת דלק נמוכה קשה להשיג בזמן הקצר של "הדבקת פערים" בו מצוי קונצרן יונדאי-קיה. כנ"ל לגבי כיול המתלים באופן שמספק נסיעה נוחה, רהוטה ונעימה.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההצטיינות של הקוריאנים היא באיכות ההרכבה והאמינות. בצריכת דלק ממש לא.

 

אחותי קנתה עכשיו פיקנטו 2013 אוטומטית, והלכנו על העסקה בידיעה ברורה שזה כדאי רק בגלל שהיא נוסעת סביבות 8000 ק"מ בשנה וההבדל בין חסכוני מאוד ללא חסכוני הוא זניח לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיקנטו שלי 2013, עברה כ10000 ק"מ עושה 1 ל18-20 עם מזגן בעירוני ובינעירוני.

 

נסיעה רגועה של 95-100 קמ"ש

 

אני נהגתי על 110-130. אני לא מסוגל לנסוע על 100 קמ"ש בכביש בינעירוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי באיזה כביש. בכביש 6 בלתי אפשרי לנסוע פחות מ-120 קמ"ש.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי באיזה כביש. בכביש 6 בלתי אפשרי לנסוע פחות מ-120 קמ"ש.

עניין של הרגל

אני לא עובר 85 בכבישים בינעירוניים אחרי תקופה ארוכה שנסעתי תמיד באיזור ה110..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא מסוגל?

תנסה תראה שתחסוך יותר

 

כי אתה מפריע לתנועה. הייתה תקופה שניסיתי לנהוג על 100 בכביש בינעירוני (זה אומר בערך 95 קמ"ש אמיתיים). משאיות עקפו אותי. לא נעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינת אם הפיקנטו ידנית או אוטמטית. זה מהותי לגבי צריכת הדלק. אני משער שידנית.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינת אם הפיקנטו ידנית או אוטמטית. זה מהותי לגבי צריכת הדלק. אני משער שידנית.

 

הוא ציין שקנה אותה ב₪61,900 + אגרת רישוי, זה בדיוק המחיר של הידנית :wink:

 

ChemGuy85, תודה על הסקירה, נהניתי לקרוא :)

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם נשמע כאילו פותח השירשור מרוצה עד הגג אבל נראה לי שצריכת הדלק היא פשוט לא לעניין. כל הכבוד על האמינות ושהרכב מניע כל בוקר אחרי שנתיים אבל תכלס, במכוניות מיני עושים הרבה מאוד פשרות בכל פרמטר כמו נוחות, אבזור בטיחות מרחב וכו' וכו' כשהסיבות העיקריות לקניה שלהם היא צריכת דלק נמוכה וחניה קלה. אז מה עשינו בזה אם המכונית גם לא חסכונית?! עדיף כבר היה לקנות סופר מיני שלפחות תהיה מרווחת יותר ועם תא מטען שלא מצריך קיפול מושבים כל פעם שרוצים להכניס שקית מצרכים מאחורה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...