Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפורים , בטיחות והארות...


magician
שימו לב! השרשור הזה בן 7101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

אין ויכוח שהצמיגים הם "הרגליים" :shock:של המכונית ואיכותם תתרום לבטיחות הנהיגה ואיפיוני הנסיעה בכל מצב.

אין ויכוח שללא חישוקים וצמיגים לא נוכל לנוע לשום כיוון אפילו לא במהירות שהחוק מאפשר...

ואם כך האם יש ויכוח... שאחד השיפורים אולי המשמעותיים ביותר ברכב היה ויהיה התקנת צמיגים באיכות הטובה ביותר?!

 

רוב עתונאי הרכב אכן מסכימים ואף כותבים מאמרים ברוח זו על מנת לתרום לצבור הנהגים ידע וכתוצאה מכך בצוע ה"שיפור"!...:smile:

והנה "אליה וקוץ בה"...בני ברק פרסם לא מזמן מאמר בנושא הנדון ראה קישור:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3002939,00.html

ואיפה ה"קוץ" תשאלו...

הנה המשפט מתוך המאמר שהובא כ"אקסיומה" ...ואני מצטט עבור אלו שאין להם סובלנות לקרוא...

"הכלל אומר כי ברכב פרטי יש להתקין צמיגים חדשים או את אלה הטובים יותר על הציר האחורי. ולא, לא משנה אם מדובר ברכב הנעה קדמית או אחורית."

 

אנסה להאיר את ה"קוץ" ...

*ברוב המכוניות בעלות מנוע קדמי והנעה קדמית רוב ה"משקל המוקפץ" - שלדה, מנוע ומרכב,

מונח על הציר הקדמי.

*במקרה דנן חשוב ביותר שנוכל לשלוט על עיקר המשקל ה"מוקפץ" , לאור העובדה שבאמצעות הצמיגים הקדמיים אנו משנים לפי הצורך את כיוון הרכב בעת נסיעה .

עם הצמיגים לא יהיו תקינים במקרה דנן, למעשה לא נוכל לשלוט על כיווניות הנסיעה וזוית החלקה... ובדיעבד נפגוש אורחים בלתי רצויים...

כמובן שלפחות העובדה הזו לבד - שרוב משקל מוקפץ הוא על הציר הקדמי בעיקר, מעוררת שאלות לגבי הקביעה שבכל מקרה יש להתקין את הצמיגים היותר טובים על הציר הקדמי...ואיך קביעה כזו תשפיע על ההתנהגות הדינמית של הרכב ובדיעבד על בטיחות הנסיעה...

*וכן לא הזכרתי...שבמכוניות בעלות מנוע קדמי והנעה קדמית, בעת בלימה רוב עוצמת הבלימה בסביבות 80%, היא על הציר הקדמי בגלגלים הקדמיים - למה?....

זוכרים את המשפט במאמר של בני ברק -"ידיעות אחרונות"...

הכלל אומר כי ברכב פרטי יש להתקין צמיגים חדשים או את אלה הטובים יותר על הציר האחורי. ולא, לא משנה אם מדובר ברכב הנעה קדמית או אחורית."...:roll:

 

*מידע נוסף בנושא - באתר שלי למכוניות ספורט בישראל - www.carinfocus.com

(יש לבחור מאמר מערכת ובדף המאמרים לבחור את הנושא הרלוונטי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בוקר טוב,

 

המחשבה שלך מובנת, אך מה לעשות - בני ברק צודק.

חשוב לרגע, מה היה קורה במידה ובזמן נסיעה בדרך מהירה (110 קמ"ש), יתפוצץ הצמיג האחורי ברכבך?

התשובה ברורה - הציר האחורי של הרכב ינסה להשיג את הציר הקדמי מבלי שלך תיהיה כל שליטה על כך - לכן, רוב הנהגים, ימצאו עצמם הפוכים בתעלה או בתוך גדר בטיחות לאחר מקרה כזה.

במידה וגלגל מתפוצץ באותה סיטואציה בדיוק, רק שהפיצוץ הינו באחד מהגלגלים הקדמיים - ניתן לצאת ממצב כזה בקלות רבה יותר מאשר המצב המתואר הקודם. בעזרת ההגה, ניתן לפצות על משיכת הרכב לכיוון מסויים ולהאט בביטחה.

 

על כן, תמיד שמים את הצמיגים האיכותיים יותר אחורה.

 

מור.

 

נ.ב - אני בכלל ממליץ לקנות רביעיית צמיגים שכולם מאיכות גבוהה, וכך לא תיהיה בכלל דילמה :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

 

המחשבה שלך מובנת, אך מה לעשות - בני ברק צודק.

חשוב לרגע, מה היה קורה במידה ובזמן נסיעה בדרך מהירה (110 קמ"ש), יתפוצץ הצמיג האחורי ברכבך?

התשובה ברורה - הציר האחורי של הרכב ינסה להשיג את הציר הקדמי מבלי שלך תיהיה כל שליטה על כך - לכן, רוב הנהגים, ימצאו עצמם הפוכים בתעלה או בתוך גדר בטיחות לאחר מקרה כזה.

במידה וגלגל מתפוצץ באותה סיטואציה בדיוק, רק שהפיצוץ הינו באחד מהגלגלים הקדמיים - ניתן לצאת ממצב כזה בקלות רבה יותר מאשר המצב המתואר הקודם. בעזרת ההגה, ניתן לפצות על משיכת הרכב לכיוון מסויים ולהאט בביטחה.

 

על כן, תמיד שמים את הצמיגים האיכותיים יותר אחורה.

 

מור.

 

נ.ב - אני בכלל ממליץ לקנות רביעיית צמיגים שכולם מאיכות גבוהה, וכך לא תיהיה בכלל דילמה :wink:

==========================================

לעצם הענין...

המחשבה שלי לא ...

אתה ממש מתעלם מהעובדות ומביא מצב מסויים שהוא לא הכלל אלא "הפרט"...

 

1. לרוב המצב הוא לא שיש תקר (פנצ'ר), אלא נסיעה בה יש צורך לכוון את הרכב לפי תנאי השטח\כביש, מורדות,עליות, גשם,חום הכביש וכמובן פניות, בדיעבד גם האטה ובלימות(כפוף לעובדות שהזכרתי)- זה לרוב.

2.אם לא ברור, איני מסכים עם הקביעה שהובא ע"י בני ברק -לא בגלל דעתי הפרטית...

3.שים לב שוב, לעובדות שהזכרתי בתחילת הדיון...ואם אתה רוצה תעשה "חושבים" רגע...אלא אם אתה מתעלם מהעובדות!

4.בהמשך תתאר לעצמך מצב בלימה בזמן שהכביש רטוב -( מנוע קדמי והנעה קדמית) שהצמיגים הקדמיים לא תקינים בהתחשב בעובדה (המדעית) שכ80% מכוח הבלימה מופעל עליהם...

5.מסכים אתך לגבי ההמלצה להחליף את כל 5 הצמיגים :wink: - נכונה לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכבוד

magician

 

חבריי פורום נכבדים.

 

1.אחד ה"שיפורים" החשובים והבטיחותיים ביותר ברכב הינו כמובן -חד וחלק הצמיג.

 

 

2.מניסיון- בזמנו היו לי צמיגים ברכב(לפרק זמן קצר) שלא תאמו בין פרופיל אחד למישנהו, כך רכשתי את הרכב. אין כוונתי

למידות הצמיג, אלא לחריצים וכו'.... , למרות כי אלו היו פחות או יותר טובים.

הרכב לא אחז בעליל, בו ברגע כי הכביש היה רטוב, נכנסתי לתת היגוי, חריף.... :shock: , אצלי מספיק רק פעם אחת לטעות. ובהמלצתו של חבר יקר -המצויין לעיל

למחרת כבר שיפרתי את רכבי בארבעת צמיגי פירלי "חדשים" (זה סיפור בפני עצמו)

 

3.גבירותיי ורבותיי

צמיגים זה חשוב עד מאוד - כדברי הקלישאה- הקשר שלך עם הכביש.

ובאם לא תדאג להם ותטפל בהם לפי הספר, יבוא יום כי אלו יתנקמו בך

מומלץ לודא לחצי אוויר, וכמובן כי כל ארבעת הצמיגים ח-י-י-ב-י-ם

להיות אותו מבנה וסוג. למרות כי לפי החוק, הצמיגים חייבים להיות אותו סוג על אותו ציר. אך לדעתי מומלץ כי ארבעת הצמיגים יהיו אותו סוג בשני הצירים- קדמיים ואחוריים. וכל משחקי ההצלבה וכו' הם לדעתי פשע.

 

4.הידעתם? מכוניות חברות הליסינג/השכרה וכו', חוסכים ככל שניתן בבטיחות.

זו עובדה: הצמיגים בהם הם משתמשים בה בעת כי עליהם להחליף צמיגים לרכב חדש יחסית

הם מחליפים לצמיגים מסוג י-ר-ו-ד , עד לכדי ביזיון . רבים מבעליי רכבים של ליסינג, שהחליפו להם צמיגים ,התלוננו כי הינם מחליקים, במהירויות נמוכות עד "אפסיות", וישנם מקרים גבוהים מן המקובל של תקרים

וכו' . ובאם כבר נכנסנו לליסינג- יש לציין כי גם החלקים המכניים (בטיחותיים)תחליפיים ,וכן שמנים וכו' ,שוב הזולים ביותר.... וזה מתבטא בתקלות ואמינות ירודה ובלאי גבוהה ממכונית פרטית מטופלת לפי הספר..... וכל זה משליך גם על כל המשתמשים בדרך...

כל היחס למכוניות הליסינג, הם בגדר "מכונת כביסה", משמע כלי משרת תוך התעלמות רבתי מתקני בטיחות מחמירים. וזה למרות כי ישנם מקרים של קצין רכב בודק וכו'- הכל שאלה של עלויות...

 

זיכרו- חיסכון בעלויות - סכנה

טיפול נכון , ודרישה של חלקים(תקניים ומקוריים) איכותיים (יחסית יקרים)

מצילים חיים- וכפועל יוצא חוסכים כסף רב מאוחר יותר.

מבחינה תעבורתית מה שיקר טוב יותר. ומה שזול - שלא נדע....

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שלפחות העובדה הזו לבד - שרוב משקל מוקפץ הוא על הציר הקדמי בעיקר, מעוררת שאלות לגבי הקביעה שבכל מקרה יש להתקין את הצמיגים היותר טובים על הציר הקדמי...ואיך קביעה כזו תשפיע על ההתנהגות הדינמית של הרכב ובדיעבד על בטיחות הנסיעה...

קודם כל, דעתי כדעתך (כל זמן שהאחוריים תקינים לחלוטין ובמצב טוב מאוד, לכן כל תאוריות התפוצצות הצמיג האחורי כי הוא ישן יותר לא רלוונטיות), אבל כשחקרתי את העניין מצאתי את מקור ההסתייגות:

 

הכלל שאומר שאת הצמיגים הטובים יותר יש לשים תמיד מאחור הוא כלל שהוציאה חברת מישלין בעקבות ניסויים שהם ביצעה. הניסויים הוכיחו כי בעת בלימה בכביש רטוב ליכולת הניקוז של הצמיגים השפעה מכרעת על יכולת שמירת הכיווניות שלהם. לכן בבלימה במהירות "גבוהה" (90 קמ"ש), ללא שינוי כיוון, בכביש מוצף כאשר הצמיגים מאחור תקינים מכל בחינה אבל שחוקים יותר מהקדמיים הזנב יברח בגלל שהצמיגים הקדמיים מנקזים מים יותר טוב מהאחוריים.

זהו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר קוסם ושאר חברי פורום יקרים:

 

1) המקרה המתאר התפוצצות גלגל במיקום שונה וההשפעות השונות שלו על הרכב דובר כבר פעמים רבות. יש לשים לב שזהו רק מקרה מוקצן ביותר של שלל מצבים שונים שמתרחשים על הכביש: כביש חלק, כביש משובש וכו' וכו' וכו'.

2) בסיכומו של דבר - איבדת גלגל אחורי? אין לך הרבה מה לעשות. איבדת גלגל קדמי? אתה עוד יכול להינצל מהמצב. בגלל זה הגלגל האחורי צריך להיות הגלגל היותר חדש\חזק, לא רק בשביל מצבים קיצוניים אלא בשביל כל המצבים שהם.

3) חלוקת הבלימה בFWD הן 80 אחוז? אתה בטוח? (ז"א אני אשמח לראות הוכחות כתובות) כי למיטב זכרוני זה בכיוון ה65, ובכל מקרה לא משנה איזה סוג הנעה יש באוטו יחס הבלימה הוא תמיד לטובת הגלגלים הקדמיים, כיוון שבעת האטה החלק הקדמי אוחז יותר טוב מהאחורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר קוסם ושאר חברי פורום יקרים:

 

1

2) בסיכומו של דבר - איבדת גלגל אחורי? אין לך הרבה מה לעשות. איבדת גלגל קדמי? אתה עוד יכול להינצל מהמצב. בגלל זה הגלגל האחורי צריך להיות הגלגל היותר חדש\חזק, לא רק בשביל מצבים קיצוניים אלא בשביל כל המצבים שהם.

זה לא נכון, מלבד המקרה הספיציפי אותו ציינתי. שוב, כל זמן שהאחוריים במצב טוב מאוד ואין שום סיבה שהם ילכו לעולמם באופן פתאומי, בגלל שכדי שצמיג תקין ילך לעולמו צריך להיות מצב קיצוני.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר קוסם ושאר חברי פורום יקרים:

 

1) המקרה המתאר התפוצצות גלגל במיקום שונה וההשפעות השונות שלו על הרכב דובר כבר פעמים רבות. יש לשים לב שזהו רק מקרה מוקצן ביותר של שלל מצבים שונים שמתרחשים על הכביש: כביש חלק, כביש משובש וכו' וכו' וכו'.

2) בסיכומו של דבר - איבדת גלגל אחורי? אין לך הרבה מה לעשות. איבדת גלגל קדמי? אתה עוד יכול להינצל מהמצב. בגלל זה הגלגל האחורי צריך להיות הגלגל היותר חדש\חזק, לא רק בשביל מצבים קיצוניים אלא בשביל כל המצבים שהם.

3) חלוקת הבלימה בFWD הן 80 אחוז? אתה בטוח? (ז"א אני אשמח לראות הוכחות כתובות) כי למיטב זכרוני זה בכיוון ה65, ובכל מקרה לא משנה איזה סוג הנעה יש באוטו יחס הבלימה הוא תמיד לטובת הגלגלים הקדמיים, כיוון שבעת האטה החלק הקדמי אוחז יותר טוב מהאחורי.

========================================================

טוב, שאלה די לגיטימית...והתשובה לא פשוטה :

 

  • תכנון מערכות הבלימה ברכב נוסעים ואפיוני חלוקת כוח הבלימה על הציר הקדמי לעומת על הציר האחורי מבוסס על תקן: ISO 611 , דרישות ותקנים בתכנון מערכות בלימה.
  • הכוחות והמומנטים הפועלים בעת בלימה מתוכננים ביחס למספר פרמטרים:

*משקל הרכב הכללי עם נוסעים ובלי...

 

*גודל מערכות הבלימה והגלגלים

 

*הספק מנוע

*יכולת האצה והאטה...

לא רק...:|

 

אחת הסיבות העיקריות לתכנון ודרישה של בלימה עדיפה על הציר הקדמי, וכלל זה מוצא את ביטויו ברכב נוסעים רגיל עד לפורמולה 1...היא שבעת בלימה יש העברת משקל יתר מהצד

 

האחורי של הרכב אל הצד הקדמי ובדיעבד על הסרן הקדמי ועל הגלגלים שמחוברים אליו –

בנוסף למנוע ומערכותיו שממוקמים מעל ציר זה ...כלל זה הוא מוחלט במקרה של מנוע קדמי

עם הנעה קדמית.

היוצא מן הכלל בתכנון לצורך חלוקת כוח בלימה, הוא ברכבי מרוץ יעודיים שבהם כוחות

הבלימה הפועלים על הציר הקדמי הם בין %60-55 ו 45-40 % על הציר האחורי.

 

כמובן שיש רכבים בעלי מנוע קדמי עם הנעה קדמית עם חלוקה כוח בלימה של 70-80% על הציר הקדמי לעומת 20-30% על הציר האחורי.

נתונים מדויקים ניתן לאשר אצל יצרני הרכב או במפרטים שנמסרים לעתונות וגם לציבור הרחב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מדברים על מצב קיצוני כל כך שהמסקנות שלכם לא נכונות. גם לפי דעתי מיקום הצמיגים.

 

קחו "סנריו":

 

אתה נוהג בלילה על 100 קמ"ש באיילון, הצמיג הקדמי שלך מתפוצץ, ההגה שלך עף לכיוון הפיצוץ ואתה גורם לתאונת שרשרת.

מה אפשר היה לעשות? להיות עם 2 ידיים על ההגה ולהיות קולין מקריי ולהחזיק ספר תהילים טוב.

עכשיו למה כל כך בטוח שבמקרה הנ"ל אם הצמיג האחורי מתפוצץ היה קורה איבוד שליטה??

הרי צמיג אחורי מתפוצץ לא משפיע על ההיגוי ואני חושב שבקו ישר הסיכויים לצאת מזה גדולים בהרבה! מאשר צמיג קדמי מתפוצץ (בקו ישר!).

 

קצר ולעניין,

מתפוצץ צמיג בפנייה, תתפללו ומהר.

מתפוצץ צמיג בקו ישר, באם הצמיג הוא קדמי ההגה יעוף ואתה לא תספיק להתפלל, באם הצמיג הוא אחורי תאוטט ותרד לשוליים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה מאמר בעניין (הקטעים המעניינים באדום)

install_new_tires_intuition_new.gif

Most vehicles are equipped with the same size tire at every wheel position. Ideally all of these tires should also be of the same type and design, have the same tread depth and be inflated to the pressures specified by the vehicle placard or owner's manual. This combination best retains the handling balance engineered into the vehicle by its manufacturer.



However due to the front tires' responsibility for transmitting acceleration, steering and most of the braking forces on front-wheel-drive vehicles, it's normal for front tires to wear faster than rear tires. If the tires aren't rotated on a regular basis, it's also common for pairs of tires to wear out rather than sets. And if the tires aren't rotated at all, it's likely that the rear tires will still have about 1/2 of their original tread depth when the front tires are completely worn out.



Intuition suggests that since the front tires wore out first and because there is still about half-tread remaining on the rear tires, the new tires should be installed on the front axle. This will provide more traction, and by the time the front tires have worn out for the second time, the rear tires will be worn out too. However in this case, intuition isn't right...and following it can be downright dangerous.



When tires are replaced in pairs in situations like these, the new tires should always be installed on the rear axle and the worn tires moved to the front. The reason is because new tires on the rear axle help the driver more easily maintain control on wet roads because new, deeper treaded tires are more capable of resisting hydroplaning.



Hydroplaning occurs when the tire cannot process enough water through its tread design to maintain effective contact with the road. In moderate to heavy rain, water can pool up in road ruts, depressions and pockets adjacent to pavement expansion joints. At higher speeds, the standing water often found in these pools challenge a tire's ability to resist hydroplaning.



Exactly when hydroplaning occurs is the result of a combination of elements including water depth, vehicle weight and speed, as well as tire size, air pressure, tread design and tread depth. A lightweight vehicle with wide, worn, underinflated tires will hydroplane at lower speeds in a heavy downpour than a heavyweight vehicle equipped with new, narrow, properly inflated tires in drizzling rain.



If the rear tires have more tread depth than the front tires, the front tires will begin to hydroplane and lose traction on wet roads before the rears. This will cause the vehicle to begin to understeer (the vehicle wants to continue driving straight ahead). Understeer is relatively easy to control because releasing the gas pedal will slow the vehicle and help the driver maintain control.



However, if the front tires have more tread depth than the rear tires, the rear tires will begin to hydroplane and lose traction on wet roads before the fronts. This will cause the vehicle to begin to oversteer in which the vehicle wants to spin. Oversteer is far more difficult to control, and in addition to the initial distress felt when the rear of the car starts sliding, quickly releasing the gas pedal in an attempt to slow down may actually make it more difficult for the driver to regain control, possibly causing a complete spinout.



Members of The Tire Rack team had the chance to experience this phenomenon at Michelin's Laurens Proving Grounds. Participants were allowed to drive around a large radius, wet curve in vehicles fitted with tires of different tread depths — one vehicle with new tires on the rear and half-worn tires on the front, and the other with the new tires in the front and half-worn tires on the rear.



It didn't take long for this hands-on experience to confirm that the "proving grounds" name for the facility was correct. The ability to sense and control predictable understeer with the new tires on the rear, and the helplessness in trying to control the surprising oversteer with the new tires on the front was emphatically proven.



And even though our drivers had the advantage of knowing we were going to be challenged to maintain car control, spinouts became common during our laps in the car with the new tires on the front. Michelin advises us that almost everyone spins out at least once!



Experiencing this phenomenon in the safe, controlled conditions of Michelin's Laurens Proving Grounds rather than in traffic on an Interstate ramp in a rainstorm is definitely preferred!



In case there is any doubt, when tires are replaced in pairs, the new tires should always be installed on the rear axle and the worn tires moved to the front.

עכשיו, להגיד שהשתכנעתי ב-100%?!

לא.

קודם כל אני לא יודע מה הכוונה בצמיגים ששחוקים עד "למחציתם". יכול להיות שצמיג שחוק במצב שמישלין השתמשו בו בניסוי אני בכלל הייתי מחליף ו/או לא הייתי מרגיש נוח איתו גם על יבש.

דבר שני, אני לא מכיר את התנאים במסלול של מישלין. אם זה דומה למשטח החלקה אז מדובר במצב קיצוני למדי ולא כל כך אופייני לארצנו

דבר שלישי, זה גם האינטרס של מישלין שישימו את החדשים מאחור (ציני מדי מצידי?! אולי...).

מבדיקה שערכתי באינטרנט מצאתי שבמדינות מושלגות/מרובות גשים בארה"ב אסור לשים צמיגים חדשים מלפנים ולהעביר את האחוריים קדימה. במדינות שטופות שמש אין תקנה כזו.

מכאן איש לנפשו ולהחלטותיו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה מאמר בעניין (הקטעים המעניינים באדום)

install_new_tires_intuition_new.gif

 

Most vehicles are equipped with the same size tire at every wheel position. Ideally all of these tires should also be of the same type and design, have the same tread depth and be inflated to the pressures specified by the vehicle placard or owner's manual. This combination best retains the handling balance engineered into the vehicle by its manufacturer.

 

However due to the front tires' responsibility for transmitting acceleration, steering and most of the braking forces on front-wheel-drive vehicles, it's normal for front tires to wear faster than rear tires. If the tires aren't rotated on a regular basis, it's also common for pairs of tires to wear out rather than sets. And if the tires aren't rotated at all, it's likely that the rear tires will still have about 1/2 of their original tread depth when the front tires are completely worn out.

 

Intuition suggests that since the front tires wore out first and because there is still about half-tread remaining on the rear tires, the new tires should be installed on the front axle. This will provide more traction, and by the time the front tires have worn out for the second time, the rear tires will be worn out too. However in this case, intuition isn't right...and following it can be downright dangerous.

 

When tires are replaced in pairs in situations like these, the new tires should always be installed on the rear axle and the worn tires moved to the front. The reason is because new tires on the rear axle help the driver more easily maintain control on wet roads because new, deeper treaded tires are more capable of resisting hydroplaning.

 

Hydroplaning occurs when the tire cannot process enough water through its tread design to maintain effective contact with the road. In moderate to heavy rain, water can pool up in road ruts, depressions and pockets adjacent to pavement expansion joints. At higher speeds, the standing water often found in these pools challenge a tire's ability to resist hydroplaning.

 

Exactly when hydroplaning occurs is the result of a combination of elements including water depth, vehicle weight and speed, as well as tire size, air pressure, tread design and tread depth. A lightweight vehicle with wide, worn, underinflated tires will hydroplane at lower speeds in a heavy downpour than a heavyweight vehicle equipped with new, narrow, properly inflated tires in drizzling rain.

 

If the rear tires have more tread depth than the front tires, the front tires will begin to hydroplane and lose traction on wet roads before the rears. This will cause the vehicle to begin to understeer (the vehicle wants to continue driving straight ahead). Understeer is relatively easy to control because releasing the gas pedal will slow the vehicle and help the driver maintain control.

 

However, if the front tires have more tread depth than the rear tires, the rear tires will begin to hydroplane and lose traction on wet roads before the fronts. This will cause the vehicle to begin to oversteer in which the vehicle wants to spin. Oversteer is far more difficult to control, and in addition to the initial distress felt when the rear of the car starts sliding, quickly releasing the gas pedal in an attempt to slow down may actually make it more difficult for the driver to regain control, possibly causing a complete spinout.

 

Members of The Tire Rack team had the chance to experience this phenomenon at Michelin's Laurens Proving Grounds. Participants were allowed to drive around a large radius, wet curve in vehicles fitted with tires of different tread depths — one vehicle with new tires on the rear and half-worn tires on the front, and the other with the new tires in the front and half-worn tires on the rear.

 

It didn't take long for this hands-on experience to confirm that the "proving grounds" name for the facility was correct. The ability to sense and control predictable understeer with the new tires on the rear, and the helplessness in trying to control the surprising oversteer with the new tires on the front was emphatically proven.

 

And even though our drivers had the advantage of knowing we were going to be challenged to maintain car control, spinouts became common during our laps in the car with the new tires on the front. Michelin advises us that almost everyone spins out at least once!

 

Experiencing this phenomenon in the safe, controlled conditions of Michelin's Laurens Proving Grounds rather than in traffic on an Interstate ramp in a rainstorm is definitely preferred!

 

In case there is any doubt, when tires are replaced in pairs, the new tires should always be installed on the rear axle and the worn tires moved to the front.

 

 

עכשיו, להגיד שהשתכנעתי ב-100%?!

לא.

קודם כל אני לא יודע מה הכוונה בצמיגים ששחוקים עד "למחציתם". יכול להיות שצמיג שחוק במצב שמישלין השתמשו בו בניסוי אני בכלל הייתי מחליף ו/או לא הייתי מרגיש נוח איתו גם על יבש.

דבר שני, אני לא מכיר את התנאים במסלול של מישלין. אם זה דומה למשטח החלקה אז מדובר במצב קיצוני למדי ולא כל כך אופייני לארצנו

דבר שלישי, זה גם האינטרס של מישלין שישימו את החדשים מאחור (ציני מדי מצידי?! אולי...).

 

מבדיקה שערכתי באינטרנט מצאתי שבמדינות מושלגות/מרובות גשים בארה"ב אסור לשים צמיגים חדשים מלפנים ולהעביר את האחוריים קדימה. במדינות שטופות שמש אין תקנה כזו.

 

מכאן איש לנפשו ולהחלטותיו.

 

 

 

 

 

=======================================================

 

שלום,

*חסר לי פרט בענין המאמר , שלכאורה אין לו משמעות...תאריך ביצוע הניסוי-לא תאריך פרסום המאמר?

*הנחות ובדיעבד המסקנות תואמות המופיעות במאמר...

1.הנחת ההגוי יתר- במצב של התקנת צמיגים על הציר הקדמי.

2.הנחת ציפה של הגלגלים הקדמיים לפני הגלגלים האחוריים - במצב של התקנת צמיגים חדשים על הציר האחורי.

3.הנחת שליטה יותר קלה בעת תת הגוי.

4.הנחת ציפה של גלגלים אחוריים לפני הקדמיים - במצב של התקנת צמיגים חדשים על הציר הקדמי - במצב זה נוצר הגוי יתר שקשה יותר לשליטה .

5.התיחסות רק לרכבים עם מנוע קדמי והנעה קדמית.

 

 

*חסרים מצבי נסיעה\מהירות שונים:" Exactly when hydroplaning occurs is the result of a combination of elements including water depth, vehicle weight and speed, as well as tire size, air pressure, tread design and tread depth.

 

*אין התיחסות כלל לסוג מערכות הבלימה כגון :ESP , ABS וכד'...

 

*אין התיחסות למה קורה במצבי בלימה בקו ישר -כזכור רוב כח הבלימה (70-80% )ברכבים עם מנוע קדמי והנעה קדמית , מופעל על הגלגלים הקדמיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

=======================================================

 

שלום,

*חסר לי פרט בענין המאמר , שלכאורה אין לו משמעות...תאריך ביצוע הניסוי-לא תאריך פרסום המאמר?

*הנחות ובדיעבד המסקנות תואמות המופיעות במאמר...

1.הנחת ההגוי יתר- במצב של התקנת צמיגים על הציר הקדמי.

2.הנחת ציפה של הגלגלים הקדמיים לפני הגלגלים האחוריים - במצב של התקנת צמיגים חדשים על הציר האחורי.

3.הנחת שליטה יותר קלה בעת תת הגוי.

4.הנחת ציפה של גלגלים אחוריים לפני הקדמיים - במצב של התקנת צמיגים חדשים על הציר הקדמי - במצב זה נוצר הגוי יתר שקשה יותר לשליטה .

5.התיחסות רק לרכבים עם מנוע קדמי והנעה קדמית.

 

 

*חסרים מצבי נסיעה\מהירות שונים:" Exactly when hydroplaning occurs is the result of a combination of elements including water depth, vehicle weight and speed, as well as tire size, air pressure, tread design and tread depth.

 

*אין התיחסות כלל לסוג מערכות הבלימה כגון :ESP , ABS וכד'...

 

*אין התיחסות למה קורה במצבי בלימה בקו ישר -כזכור רוב כח הבלימה (70-80% )ברכבים עם מנוע קדמי והנעה קדמית , מופעל על הגלגלים הקדמיים.

======================================================

אחת ה"קביעות"...במאמר :"2.הנחת ציפה של הגלגלים הקדמיים לפני הגלגלים האחוריים - במצב של התקנת צמיגים חדשים על הציר האחורי."..

מעוררת את השאלה הבאה:

כידוע יש צורך בהרבה יותר מאמץ\כח להאיט\לעצור את הגלגלים הקדמיים(במקרה מנוע קדמי הנעה קדמית) מהסיבה הפשוטה שרוב משקל הרכב הוא באזור הציר הקדמי ובנוסף לכך יש העברת משקל קדימה (בבלימה קו ישר).חוק פיסיקלי פשוט אומר שיש להשקיע פחות מאמץ\כוח לצורך עצירת משקל קטן לעומת האטה\עצירת משקל גדול...

במאמר יש המלצה :

"Experiencing this phenomenon in the safe, controlled conditions of Michelin's Laurens Proving Grounds rather than in traffic on an Interstate ramp in a rainstorm is definitely preferred!

In case there is any doubt, when tires are replaced in pairs, the new tires should always be installed on the rear axle and the worn tires moved to the "front

לכן על בסיס הקביעה שיש להרכיב את הצמיגים החדשים על הציר האחורי וכתוצאה מכך במשטח רטוב\גשם, הגלגלים הקדמיים עלולים להיות הראשונים במצב "ציפה"....

השאלה היא:

מה יהיה מרחק הבלימה במצב ציפה של הגלגלים הקדמיים -כאשר יש לנו אחיזה יותר טובה בגלגלים האחוריים שתומכים במשקל קטן יותר בעת בלימה???...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה לגבי הסקת מסקנות- נכון שחשוב לדעת את תנאי הנסוי המדויקים אבל המסקנות אמורות להיות עבור ה worst case מאחר והן גורפות לכלל הציבור, לכן כדאי להניח את הרע מכל- אין ABS או מערכת עזר אחרת, בולמים לא במיטבם, נהג לא מנוסה וכ"ו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

=======================================================

 

שלום,

*חסר לי פרט בענין המאמר , שלכאורה אין לו משמעות...תאריך ביצוע הניסוי-לא תאריך פרסום המאמר?

*הנחות ובדיעבד המסקנות תואמות המופיעות במאמר...

1.הנחת ההגוי יתר- במצב של התקנת צמיגים על הציר הקדמי.

2.הנחת ציפה של הגלגלים הקדמיים לפני הגלגלים האחוריים - במצב של התקנת צמיגים חדשים על הציר האחורי.

3.הנחת שליטה יותר קלה בעת תת הגוי.

4.הנחת ציפה של גלגלים אחוריים לפני הקדמיים - במצב של התקנת צמיגים חדשים על הציר הקדמי - במצב זה נוצר הגוי יתר שקשה יותר לשליטה .

5.התיחסות רק לרכבים עם מנוע קדמי והנעה קדמית.

 

 

*חסרים מצבי נסיעה\מהירות שונים:" Exactly when hydroplaning occurs is the result of a combination of elements including water depth, vehicle weight and speed, as well as tire size, air pressure, tread design and tread depth.

 

*אין התיחסות כלל לסוג מערכות הבלימה כגון :ESP , ABS וכד'...

 

*אין התיחסות למה קורה במצבי בלימה בקו ישר -כזכור רוב כח הבלימה (70-80% )ברכבים עם מנוע קדמי והנעה קדמית , מופעל על הגלגלים הקדמיים.

קוסם,

 

למיטב הבנתי:

 

1. ההנחה הזו התקיימה בתנאי הניסוי כפי שתוארו

2. כנ"ל 1. בנוסף, בתיאור אחר של אותו הניסוי ברשת צויין שהבדיקה נעשתה גם בקו ישר ובבלימה ממהירות של כ-90 קמ"ש (למיטב זיכרוני). להזכירך, יש יותר סיכוי לציפה כאשר יש פחות משקל על הצמיג, כלומר סביר יותר שאחוריים יכנסו למצב ציפה מאשר קדמיים בכל מקרה.

3. אין ספק ששליטה במכונית במכונית שצמיגיה האחוריים במצב של ציפה (אפס אחיזה) היא קשה עד בלתי אפשרית.

4. ראה 2

5. לא רלוונטי, ההתייחסות היתה רק בבלימה, בה אין להנעה שום השפעה. בכל מקרה במכונית הענה אחורית אין ספק שצריך לשים את הזוג הטוב יותר מאחור...

 

למיטב זכרוני של תיאור אחר מהניסוי הזה בוצע גם ניסיון בבלימה בקו ישר ממהירות של 90 קמ"ש עם תוצאות זהות. לגבי תאריך הניסוי, אנסה למצוא אסמכתאות לכשיהיה לי זמן, אבל הוא ניסוי חדש יחסית. נכון גם שאין התייחסות ל-ABS ושות' וכפי שציינתי גם לדעתי הניסוי איננו מקיף דיו (תנאים שונים, סוגי צמיגים מגוונים וכו') בכדי לקבוע קטגורית מה נכון ומה לא.

 

בכל מקרה דעתי כדעתך ובאופן אישי אני שם את הטובים יותר מלפנים, כשאני סומך על עצמי שאדע לחוש אם הסרן האחורי מרגיש חי מדי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...