Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט אונו - יוניט חום - שאלה.


m&t
שימו לב! השרשור הזה בן 7137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם הכוונה לפיאט אונו שאין בו מזגן מקורי, אז יש רק מהירות אחת למאורר הרדיאטור והוא מקורית מתחיל לפעול ב 92 מעלות ומפסיק ב 87 מעלות (ע"י היוניט שבתחתית הרדיאטור).

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקשר לפיאט אונו - היא של חבר.

הרכב מתחמם בימים חמים,אין מזגן, היוניט כניראה דפוק, הלכנו לחנות חלפים ומתברר שכולם ממליצים לשים יוניט חום עם מעלות יותר נמוכות ,מה שהכי הולך לאונו זה יוניט הכי נמוך=

55-70 או משהו בסגנון ,עוד נאמר לי שאם אני מבטל את הטרמוסטט אז זה עדיף כי הרכב גם ככה יגיע מהר לטמפרטורת העבודה שלו היות והמאוורר לא נכנס לפעולה עם התנעת הרכב ולמעשה אין כלום שיקרר מלבד האויר החיצוני ולכן אין בכלל צורך בטרמוסטט.

האם זה נכון?

אותו הדבר נאמר לי גם במוסך UMI , אני יודע שזה לא מוסך מרכזי של פיאט אך היות ויש לאותו חבר קשרים עם אותו מוסך,הוא הציע לבטל את הטרמוסטט ולהחליף ליוניט עם טמפרטורות נמוכות יותר-הכי נמוך שיש, מבירור נוסף בחנויות חלפים מתברר שהיוניט הנמוך הזה הוא הכי סחיר ,כל היוניטים שיש יש אותם ביחידים ואת אותו יוניט נמוך יש בארגז שלם כי כולם לוקחים אותו.

האם טענות אלו נכונות?

הרכב הנ"ל עבר גם החלפת רדיאטור לפני כחודש ימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקשר לפיאט אונו - היא של חבר.

הרכב מתחמם בימים חמים,אין מזגן, היוניט כניראה דפוק, הלכנו לחנות חלפים ומתברר שכולם ממליצים לשים יוניט חום עם מעלות יותר נמוכות ,מה שהכי הולך לאונו זה יוניט הכי נמוך=

55-70 או משהו בסגנון ,עוד נאמר לי שאם אני מבטל את הטרמוסטט אז זה עדיף כי הרכב גם ככה יגיע מהר לטמפרטורת העבודה שלו היות והמאוורר לא נכנס לפעולה עם התנעת הרכב ולמעשה אין כלום שיקרר מלבד האויר החיצוני ולכן אין בכלל צורך בטרמוסטט.

האם זה נכון?

אותו הדבר נאמר לי גם במוסך UMI , אני יודע שזה לא מוסך מרכזי של פיאט אך היות ויש לאותו חבר קשרים עם אותו מוסך,הוא הציע לבטל את הטרמוסטט ולהחליף ליוניט עם טמפרטורות נמוכות יותר-הכי נמוך שיש, מבירור נוסף בחנויות חלפים מתברר שהיוניט הנמוך הזה הוא הכי סחיר ,כל היוניטים שיש יש אותם ביחידים ואת אותו יוניט נמוך יש בארגז שלם כי כולם לוקחים אותו.

האם טענות אלו נכונות?

הרכב הנ"ל עבר גם החלפת רדיאטור לפני כחודש ימים.

תפסיקו כבר להקשיב ליועצים אהבלים!

עצה חינם:הרכב יוניט מקורי עם טווח מעלות כפי שרפי לין

הציע לך!

עצה נוספת אל תבטל טרמוסטט, בוודאי לא לקראת החורף!

עצה שלישית ואחרונה להיום: מצא את הסיבה להתחממות,

ואל תנסה להקפיא את הרכב..

טיפ קטן, ורמז גדול:, תערובת ענייה. ו/או הצתה לא מכוונת כנדרש!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה צדק מאוד וענה במדויק. ביטול טרמוסטט מנוע ומאורר שיופעל ע"י יוניט בטמפ' נמוכות, יגרמו לחום מנוע נמוך מאוד, דבר הגורם לו נזק. כמו כן מאורר הרדיאטור שאמור לפעול רק מעט, יפעל הרבה ומשך חייו יתקצר ותצרוכת הזרם תהיה גדולה, דבר המטיל עומס על המצבר והאלטרנטור.

אם מהנדסי הרכב שתכננוהו היו יכולים לחסוך במשהוא וניתן היה לא להרכיב טרמוסטט, הם הראשונים שהיו עושים זאת.

בברכה - רפי לין :|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו לתת אקמול כל כמה שעות להורדת החום במקום לטפל בשורש המחלה.

הפיתרונות הללו יחזיקו מעט אך, ביום חמסין בפקק או עליה לא יעזור כלום הרכב שוב יתחמם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכונים מהשטח:

פירוק בית הטרמוסטט ובדיקת הטרמוסטט-בדקתי אותו ע"י מים רותחים לראות אם הוא נפתח או נסגר- נשאר ללא שינוי , אולי תפוס, בכל אופן , הוצאנו את הטרמוסטט,ביטלנו אותו,שמנו מים חדשים.

לגבי היוניט: מתברר שהיוניט הקיים הינו 55-67 אם אני לא טועה....בכל אופן היוניט הוא לא מקורי ומשהו כבר טרח להחליפו ביוניט עם טמ"פ יותר נמוכה-אותו אחד שהתכוונו להחליף מהתחלה.

 

בכל אופן,הרכבנו הכל ויצאנו לסיבוב,אחרי ההנעה הרכב מגיע לרבע שעון -תוך חצי דקה בערך,אח"כ תוך כדיי נסיעה של דקה בערך הוא מגיע ל חצי שעון ואז מתחיל המאוורר להיכנס לפעולה ומוריד את הטמפרטורה בין החצי לרבע...משהו כמו שליש שעון .

 

לסיום כרגע המנוע עובד על רבע-חצי חום , הכל נראה ונשמע בסדר,נקווה לטוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקשר לפיאט אונו - היא של חבר.

הרכב מתחמם בימים חמים,אין מזגן, היוניט כניראה דפוק, הלכנו לחנות חלפים ומתברר שכולם ממליצים לשים יוניט חום עם מעלות יותר נמוכות ,מה שהכי הולך לאונו זה יוניט הכי נמוך=

55-70 או משהו בסגנון ,עוד נאמר לי שאם אני מבטל את הטרמוסטט אז זה עדיף כי הרכב גם ככה יגיע מהר לטמפרטורת העבודה שלו היות והמאוורר לא נכנס לפעולה עם התנעת הרכב ולמעשה אין כלום שיקרר מלבד האויר החיצוני ולכן אין בכלל צורך בטרמוסטט.

האם זה נכון?

אותו הדבר נאמר לי גם במוסך UMI , אני יודע שזה לא מוסך מרכזי של פיאט אך היות ויש לאותו חבר קשרים עם אותו מוסך,הוא הציע לבטל את הטרמוסטט ולהחליף ליוניט עם טמפרטורות נמוכות יותר-הכי נמוך שיש, מבירור נוסף בחנויות חלפים מתברר שהיוניט הנמוך הזה הוא הכי סחיר ,כל היוניטים שיש יש אותם ביחידים ואת אותו יוניט נמוך יש בארגז שלם כי כולם לוקחים אותו.

האם טענות אלו נכונות?

הרכב הנ"ל עבר גם החלפת רדיאטור לפני כחודש ימים.

בדיוק היום החלפתי טרמוסטט באונו 1.4 (הטרמוסטט באונו בא יחד עם הבית טרמוסטט - "פלאנג' "=מעבר מים) בגלל שהטמפרטורה של המים היתה צונחת לגמרי כאשר הרכב נוסע מחוץ לעיר בשבועיים האחרונים ולוקח לרכב הרבה זמן להתחמם...

החלק עולה כ 90-100 שח, הטרמוסטט בפנים הוא טרמוסטט שמתחיל להיפתח ב 82 מעלות.

לפני כחודש שמתי יוניט חום של 87-92.

המחוג במצב סדיר לא עובר את החצי - ושם הוא צריך להישאר.

 

היוניט הנמוך הוא סחיר לא פחות מהגבוה ולכן מיותר לשים את הנמוך אם מערכת הקירור תקינה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דקה בערך הוא מגיע ל חצי שעון ואז מתחיל המאוורר להיכנס לפעולה ומוריד את הטמפרטורה בין החצי לרבע...משהו כמו שליש שעון .

מה זאת אומרת מגיע תוך דקה לחצי שעון?! אצלי באונו שאני מתניע ועומד בהילוך סרק לוקח לרכב יותר מ- 15 דקות להגיע לאמצע! שאני מתניע ומתחיל לנסוע אז בחמש הדקות הראשונות המחוג בכלל לא זז כאילו הוא נמצא לפני 60 מעלות, אחרי בערך 15 דקות הוא מגיע לאמצע, עובר את האמצע בקו אחד/ 2 קוים ואז המאוורר נדלק. חשבתי שככה זה צריך להיות לא???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רבע שעה מרגע התנעה-שום מאוורר לא עובד ועדיין רבע שעה לוקח...נשמע מוזר...

 

אצלך בטוח שאין טרמוסטט או שהוא תפוס על מצב פתוח אך בכל אופן רבע שעה....כלומר בחורף לוקח 20-25 דקות עד שהרכב מתחמם?!?!

 

לא הגיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת מגיע תוך דקה לחצי שעון?! אצלי באונו שאני מתניע ועומד בהילוך סרק לוקח לרכב יותר מ- 15 דקות להגיע לאמצע! שאני מתניע ומתחיל לנסוע אז בחמש הדקות הראשונות המחוג בכלל לא זז כאילו הוא נמצא לפני 60 מעלות, אחרי בערך 15 דקות הוא מגיע לאמצע, עובר את האמצע בקו אחד/ 2 קוים ואז המאוורר נדלק. חשבתי שככה זה צריך להיות לא???
....אצלי הוא מגיע גם בחורף וגם בקיץ תוך 4-5 דקות לקו האמצעי(טמפ עבודה)....

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

....אצלי הוא מגיע גם בחורף וגם בקיץ תוך 4-5 דקות לקו האמצעי(טמפ עבודה)....

 

ניצן

לידיעת הספקנים ,כך צריך להיות!!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה אני החלטתי לבנתיים שאני לא מטפל בעניין ההתחממות כי לא רוצה שיחליפו לי דברים סתם לי לא נראה שיש בעייה בכך שהחום 2 קוים אחרי האמצע זה עדיין רחוק מהאדום ובעליות זה מתקרב לאדום אבל סך הכל דקה אחת וזהו נגמרת העלייה אחרי זה ירידה ארוכה

בנוסף זה נראה לי מוזר ולא אמין השתוללתי קצת בשבת שהכביש ריק ובדקתי את העניין יותר לעומק בעליה שהחום עבר את האמצע ב 4 קווים והתקרב לאדום, אגב שמה זה עוצר זהו לא ממשיך יותר אלא מתחיל לחזור לאמצע+1 או 2 בכל אופן בשמן שזה בשיא עצרתי פתחתי מכסה וראיתי כי א. המאוורר כן עובד ו ב. לא המים חמים במיוחד ולא המנוע ועוד הערה, אם אני עוצר בצד ובסרק נותן גז כמה שניות ממש 5 שניות +/- והמד חום חוזר לו לאמצע כמו ילד טוב

אז מתי שהוא אני אבקש שיסדרו את זה במוסך אבל בנתיים בעיית חדירת המים יותר מעניינת אותי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ENASH,תגובתי מופנית בעיר אלייך. בפיאט אונו (וכמעט בכל רכב ישן וחדש) מד החום לא אמור לעבור

 

את החצי.אני יודע לפי אונואים של חברים שמד הטמפרטורה אמור להגיע במקסימום לחצי ומשם רק לרדת

מעט. אני מציע שתיגש לפתור את בעיית החימום יתר שלך,כיוון ששום ראש מנוע של שום

רכב לא יכול לעמוד בהתחממויות חוזרות ונשנות.סיבות אפשריות להתחממות נידונו רבות

בפורום וחיפוש קל ייתן לך מספר כיוונים. אני מציע שלא תגיע למצב שבו תצטרך לשפץ ראש מנוע,כמוני.

שיפוץ שכזה מתחיל ב1200ש"ח (כולל עבודה) לפחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...