Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4861 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני שבוע אני נוסע לי בכביש של 70 בתוך העיר עם הסוזקי בלנו שנת 98. בגלל שהייתי ממהר, כשהייתי במהירות של 50 קמ"ש לחצתי על דוושת הגז בקיק דאון. ולצערי הרב הדוושה של הגז נתקעה במצב של קיק דאון ולא עלתה למעלה. דהיינו שהיא מאיצה במלוא הכוח שלה. ואני מנסה ללחוץ על הבלמים אבל בגלל שהדוושת גז הייתה נעולה למטה( כמו שלוחצים על קיק דאון ) אז בקושי הצלחתי להאט את הרכב ..

הגעתי כ80 לפני רמזור אדום בכביש סואן . והחלטתי החלטה אינסטקטיבית להתכופף עם היד ולמשוך את דוושת הגז למעלה. ואכן זה צלח ולאחר מכן לחצתי חזק על הבלם והצלחתי לעצור. לקחתי סיכון גדול שעשיתי את זה.

מה גם שהיה לי שני בני משפחה באוטו שאני לא יודע אם הם היו נשארים בחיים היום.

 

 

כאשר אני לא מורגל למצב הזה ולא ידעתי מראש איך להתמודד עם מצב כזה.

 

אני חושב שזה בושה וחרפה שבשיעורי נהיגה המורה נהיגה לא מלמד איך להתמודד עם דוושת גז שמאיצה עד הסוף או דוושת בלם שלא מתפקדת. זה דברים של חיים ומוות.

כרגע לאחר הטראומה שעברתי.. הבטחתי לעצמי שלא אלחץ יותר קיק דאון ושאבדוק טוב טוב איך להתמודד במצבים הללו:

 

כאשר הדוושת גז נתקעת שני השלבים הכי חשובים:

1.באוטמט להעביר לניוטראל- ככה אין השפעה של הדוושת גז עם הגלגלים .וזה לא יאיץ יותר

בידני- ללחות קלאץ ולהעביר לניוטראל גם

2.ללחוץ בצורה חזקה מאוד על הדוושת בלם.

ולנסות לשחרר את הדוושת גז עם היד /הרגל במקביל

3.אם מדובר במצב קיצוני שהשניים הראשונים לא עובדים: לכבות את האוטו ולא להוציא את המפתח מהסוויץ ולהמשיך ללחוץ על הבלמים ושמגיעים למהירות נמוכה להרים בלם ידני .

 

כאשר דוושת הבלם נתקעה הבנתי שצריך לנקוט בשני דברים:

1.להוריד הילוך להילוך נמוך יותר

2. לפמפם על הדוושת בלם עוד ועוד . ואם זה לא עזר להרים בלם יד בעדינות.

3.הכי קיצוני - לכבות את המנוע. ולא להוציא את המנוע..

 

לסיכום : אני מקווה שגם אם אדם אחד קרא את מה שכתבתי והוא ייתקל בדבר וזה יעזור לו. אז עשיתי את שלי.

 

 

אשמח לדעות של מומחים לנושא..

פורסם

לחיצה חזקה על דוושת הבלם במהירות גבוהה תגרום לבלמים חהתחמם ולקרוס,יש להוריד הילוכים בהדרגה ובאוטומט להוריד ל 3 ,2 בהדרגה .

פורסם

אתה פתרת את העניין באופן מסוכן מאוד (התכופפת כדי להרים את הדוושה) כי לא ידעת כיצד לנהוג בסיטואציה כזאת, במזל זה הסתיים בצורה שהסתיים.

אני לא מקבל את ההסבר שלא לימדו אותך את זה בשיעורי הנהיגה כי לנהוג זו אחריות ולכן באחריותך לדעת מה עושים במצבים כאלה. אני כן מסכים שצריכים ללמד את זה בשיעורי הנהיגה לפחות באופן תיאורטי.

אני ממליץ לך לבקר באתר רשות הלאומית לבטיחות בדרכים וליקרוא איך להתמודד עם סיטואציות שונות כדי להציל את החיים (הם מסבירים גם כיצד לנהוג במקרה של האצה בלתי נשלטת) :

http://www.rsa.gov.il/mishtamaheyderech/nhageirechev/EmergencyOperation/Pages/Klalim.aspx

 

 

מה שבאמת היית צריך לעשות זה להעביר את הגיר לN (כמו שגם רשמת), בדיוק בשביל זה קיים מצב הזה בגיר. ואז בלי בעייה היית עוצר.

להבא, אל תמהר בעיר - זה מסוכן מאוד בלי קשר לתקלה. נסעת 20 מעל המותר בעיר, נתת קיק דאון והיגעת ל30 מעל המותר ממש לפני רמזור אדום.

 

אני מאוד מקווה שאתה לא מתכוון ליישם המלצות שכתבת עם פמפום בלמים וכיבוי מנוע. מאיפה המצאת את הדברים האלו שרשמת?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
לפני שבוע אני נוסע לי בכביש של 70 בתוך העיר עם הסוזקי בלנו שנת 98. בגלל שהייתי ממהר, כשהייתי במהירות של 50 קמ"ש לחצתי על דוושת הגז בקיק דאון. ולצערי הרב הדוושה של הגז נתקעה במצב של קיק דאון ולא עלתה למעלה. דהיינו שהיא מאיצה במלוא הכוח שלה. ואני מנסה ללחוץ על הבלמים אבל בגלל שהדוושת גז הייתה נעולה למטה( כמו שלוחצים על קיק דאון ) אז בקושי הצלחתי להאט את הרכב ..

הגעתי כ80 לפני רמזור אדום בכביש סואן . והחלטתי החלטה אינסטקטיבית להתכופף עם היד ולמשוך את דוושת הגז למעלה. ואכן זה צלח ולאחר מכן לחצתי חזק על הבלם והצלחתי לעצור. לקחתי סיכון גדול שעשיתי את זה.

מה גם שהיה לי שני בני משפחה באוטו שאני לא יודע אם הם היו נשארים בחיים היום.

 

 

כאשר אני לא מורגל למצב הזה ולא ידעתי מראש איך להתמודד עם מצב כזה.

 

אני חושב שזה בושה וחרפה שבשיעורי נהיגה המורה נהיגה לא מלמד איך להתמודד עם דוושת גז שמאיצה עד הסוף או דוושת בלם שלא מתפקדת. זה דברים של חיים ומוות.

כרגע לאחר הטראומה שעברתי.. הבטחתי לעצמי שלא אלחץ יותר קיק דאון ושאבדוק טוב טוב איך להתמודד במצבים הללו:

 

כאשר הדוושת גז נתקעת שני השלבים הכי חשובים:

1.באוטמט להעביר לניוטראל- ככה אין השפעה של הדוושת גז עם הגלגלים .וזה לא יאיץ יותר

בידני- ללחות קלאץ ולהעביר לניוטראל גם-כשדוושת הגז ניתקעת להעביר את הסוויץ למצב של חצי סוויץ ככה הרכב יהיה כבוי כלומר המנוע לא יעבוד אבל משאבת הברקס תהיה פעילה.

2.ללחוץ בצורה חזקה מאוד על הדוושת בלם.- לא ללחוץ חזק מידי על מנת שלא תהיה נעילת גלגלים.

ולנסות לשחרר את הדוושת גז עם היד /הרגל במקביל

3.אם מדובר במצב קיצוני שהשניים הראשונים לא עובדים: לכבות את האוטו ולא להוציא את המפתח מהסוויץ ולהמשיך ללחוץ על הבלמים ושמגיעים למהירות נמוכה להרים בלם ידני .-ציינתי אתזה גם בסעיף הראשון ,אם כבר המלצת על דבר כזה של כיבוי הרכב אז היה צריך לציין שבמידה ומכבים את הרכב בזמן נסיעה לא לשכוח להעביר את המפתח לחצי סוויץ' כדי שמשאבת הבלם ושאר המערכות ימשיכו לעבוד.

הבדל מאד משמעותי !!

כאשר דוושת הבלם נתקעה הבנתי שצריך לנקוט בשני דברים:

1.להוריד הילוך להילוך נמוך יותר

2. לפמפם על הדוושת בלם עוד ועוד . ואם זה לא עזר להרים בלם יד בעדינות.

3.הכי קיצוני - לכבות את המנוע. ולא להוציא את המנוע..-במקרה הזה אם דוושת הבלם ניתקעה,אז אין סכנה של הגברת מהירות בד"כ כי דוושת הגז תקינה לכן עדיף לא לכבות את המנוע אלא להעביר לניוטרל ולנקוט בפעולות שציינה למעלה.

לסיכום : אני מקווה שגם אם אדם אחד קרא את מה שכתבתי והוא ייתקל בדבר וזה יעזור לו. אז עשיתי את שלי.

 

 

אשמח לדעות של מומחים לנושא..

 

שרשור

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

פורסם

לכבות מנוע תו"כ נסיעה זה רעיון מטופש. אל תציע דברים מסוכנים.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

לאחר קורס נהיגה מתקדמת, אני יכול להמליץ על כך בחום למרות המחיר היקר, זה שווה כל שקל.

 

לגבי סגירת המנוע, אני לא חושב שזה רעיון מטופש, זה תלוי מאוד באיזה רכב נוסעים, אצלי למשל לפעמים אני מכבה את הרכב תוך כדי הרברס לחניה והבלם מתפקד מצוין עד שהלחץ במערכת נגמר.

 

בכל מקרה, כל דבר עדיף על התכופפות עם היד כשאתה צריך להסיט את מבטך ואולי להרוג מישהו בדרך.

פורסם

phpclub, סגירת מנוע זה רעיון מטופש, אם אתה עושה רוורס עם מנוע כבוי אתה גם עושה נזק לרכב. מקווה שלא לימדו אותך לכבות מנוע בנסיעה בקורס נהיגה מתקדמת, אם בכל זאת כן, תגיד איפה למדת שנדע לא ללכת לשם.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

האם ידוע לך מה גרם לדוושה להתפס? המידע הזה יהיה יותר יעיל בשבילך מאשר כל אלגוריתם שעוזר לצאת מהמצב הזה.

 

ברנו מגאן פעם קרה לי מקרה דומה, הדוושה נתפסה בשטיח.

הייתי לקראת רמזור אדום, והצלחתי בקוצר רוח להעביר לניוטרל ולבלום בבטחה תוך כדי שהמנוע צורח.

אחרי שהבנתי מה גרם לזה, הייתי דואג תמיד להרחיק את השטיח מהדוושות.

כשזה קרה לי שוב, פשוט משכתי את השטיח עם הרגל.

 

והכי טוב: לא להגיע עם הדוושה עד למטה, אני כבר מזמן הפסקתי עם זה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

למה אתה מטעה אנשים רק שתידע לך מה שעשית היה מעשה טיפשי ולא מקצועי

במלא מובן המילה רק בנס לא גרמת לתאונה עם הרוגים.

דבר ראשון אסור לכבות את המנוע בגלל שדוושת הברקס תנעל.

דבר שני במיקרה כזה דבר ראשון זה להוציא לניוטרל גם באוטומט

וגם בגיר רגיל

דבר שלישי לבלום בחוזקה עד לעצירת הרכב ולאחר עצירה מוחלטת

אפשר ורצוי לכבות את המנוע.

בשום פנים לא מושכים את הדוושה ולא מכבים את המנוע תוך כדי נסיעה של הרכב.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם

לא צריך לרדת על הבחור חוץ מהחלק של לדומם מנוע כל השלבים הם חיוניים ויאתה צודק לדעתי וצריך ללמד גם נהגים חדשים על מצבים מסוכנים כמו ירידה לשוליים או תקלות טכניות כזו או אחרת באוטו.

Subaru Impreza 1.6 04

פורסם
phpclub, סגירת מנוע זה רעיון מטופש, אם אתה עושה רוורס עם מנוע כבוי אתה גם עושה נזק לרכב. מקווה שלא לימדו אותך לכבות מנוע בנסיעה בקורס נהיגה מתקדמת, אם בכל זאת כן, תגיד איפה למדת שנדע לא ללכת לשם.

 

אנא האר את עיני, איך אני עושה נזק לרכב ?

ברור שזה לא המצב האידיאלי, בבקשה אל תעשה ממני מפגר, אבל מטופש או לא, זה עדיף על להתכופף !

פורסם

תודה למגיב האחרון . וואלה אני לא מבין פה אנשים!! נראה אתכם במצב הזה איך הייתם מרגישים...

לפני שבוע ניצלתי ממוות במהירות של 80 וככה אנשים מגיבים... לא ידעתי מה לעשות כי לא לימדו אותי ורק בנס במהירות של 80 קמ"ש יד שמאל על ההגה ויד ימין ששלחתי לעבר הדוושת גז ומשכתי אותה למעלה. ואני רוצה לציין שהדוושה הייתה תקועה למטה למטה.

אולי בגלל השטיח או בגלל משהו אחר.

 

את המידע שהבאתי לכם לקחתי מאתר MAKO שרשם את זה מומחה לרכב שבמקרה של דוושת גז שנתקעה ומאיצה בלי לעצור:

1. להעביר באוטמט לניוטראל. ובידני קלאץ וניוטראל

2. ללחוץ על דוושת הבלם עד לעצירה.

 

 

רק לחשוב מה היה קורה אם הייתי משיט את היד לגז ולא הייתי מצליח להגיע /להרים אותה למעלה. ואז היה לי 40 מטר לפני הרמזור להגיב. וגם לא למדתי מה צריך לעשות במצב הזה.

 

כל השלבים שכתבתי לקחתי מאתר מאקו .

 

דבר שני פירסמתי את הסיפור שלי כדי שכל מה שיקרא . ולא עבר דבר כזה שיהיה מוכן במצב שיקרה לו.

ואם הצלחתי להציל חיים אצל מישהו שקרא זאת. אני יצאתי מבסוט

 

אגב מישהו יודע מה קורה במהירות של 80 קמ"ש אם מרימים בלם יד בעדינות... ואני לא שואל לגבי נזק לרכב.

מפני שבמצב כזה .. מבחנתי שייהרס הרכב .. העיקר החיים

פורסם

מה שרשמת ממש שטויות..

נראה אותך שיקרה לך מצב כזה וזה במידה ולא ידעת מה לעשות..

איך היית מתפקד במצב של רכב במהירות 80 קמ"ש שעוד 80 מטר יש רמזור. ויש שני משפחה איתך שיכולים למות..

ברוך ה' יצאתי מזה. ואני למדתי טוב טוב עכשיו איך להגיב

קצת טיפת אנושיות לא תזיק לך.

פורסם
מה שרשמת ממש שטויות..

נראה אותך שיקרה לך מצב כזה וזה במידה ולא ידעת מה לעשות..

איך היית מתפקד במצב של רכב במהירות 80 קמ"ש שעוד 80 מטר יש רמזור. ויש שני משפחה איתך שיכולים למות..

ברוך ה' יצאתי מזה. ואני למדתי טוב טוב עכשיו איך להגיב

קצת טיפת אנושיות לא תזיק לך.

 

תגיד אתה נורמלי ? אמרתי עליך משהו?

אני שמח שאתה וכל המשפחה שלך חיים, אבל בקלות יכולת לדרוס מישהו או להכנס בעמוד תוך כדי שאתה מתכופף ולא רואה מה קורה בכביש. ברור שבלהט הרגע עשית מה שהיה נראה לך נכון ובמזל כולם יצאו בשלום, במצב שבו שהיית היה עדיף לכבות מנוע עם כל החסרונות הבולטים שבעניין וללחוץ חזק מאוד על הברקס (גם בלי הלחץ של המערכת), בדומה להגה, ברקס עובד תמיד! רק שהרבה יותר קשה ללחוץ עליו ללא המערכת.

 

האידיאל והנכון, ניוטרל, זה ברור לכולם, וכאן אני ממליץ לך ללכת לנהיגה מתקדמת, שתדע לצאת משלל מצבים מסוכנים ולא רק משהו ספציפי שקראת במאקו או בפורום הזה.

 

הפורום הזה נהיה לאחרונה מאוד תוקפני, אני לא יודע מה נסגר איתכם.

 

אגב, גם לי זה קרה לפני מספר שנים בגלל השטיח, אל תחשוב שאתה היחידי שעמד בפני מצבים מסוכנים.

×
×
  • תוכן חדש...