Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4923 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

דוגמא טריה ומטריפה מהיום, עם דו"ג.

 

כביש חד-סיטרי שמתפצל לשני נתיבים צרים למשך 15 מטרים ואז יש צומת מרומזר, כשהנתיב השמאלי משמש את הנוסעים ישר/פונים שמאלה, והימני משמש את הנוסעים ישר/פונים ימינה.

אני נוסע מאחורי אוטובוס תיירותי וכשהכביש מתפצל האוטובוס לוקח את הנתיב הימני ואני את השמאלי. שנינו נעצרים בדיוק על פס העצירה של מעבר החציה ונותר ביננו מרווח של 50 ס"מ בלחץ. עד כאן הכל טוב.

לפתע מגיח לו דו"ג שמחליט להידחף דווקא ביני לבין האוטובוס והוא רואה שהוא לא מצליח לעבור - אממה? חייבים להדחף מימין. הרמזור עדיין אדום, אני קולט אותו במראה. החלון פתוח אז הוא צועק לי "תתקדם, מה הבעיהש'ך"? - אני מתעלם, אם כי אני יכול להתקדם, אך זה ייאלץ אותי לפלוש אל תוך מעבר החציה ולהפחיד את הולכי הרגל. לא הולך לקרות.

מאחר ואני מכיר את תזמון הרמזורים בצומת, 10-15 שניות לפני שהרמזור מתחלף לירוק אני מתקדם חצי מטר רק מתוך החשש שהאוטובוס יידחק אותו אלי בעת ביצוע הפניה. המזוהם מגיב ב "אוו... תודה רבה, באמת" - אני אומר לו בחזרה שהוא יכל להמתין מאחוריי ולא להדחף מימין ועל הדרך לאלץ אותי לבצע עבירה בכדי שהוא יוכל לזנק ראשון.

 

לך תחנך עוד שליח מתוסכל... :roll:

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מישהו גולש בשביל לצאת מהחניה - תעצור לו. אם אתה מספיק לראות אותו יוצא ולצפור לו, יש לך גם מספיק זמן לעצור לו בבטחה. היציאה מהחניה שלי בעייתית, ישר לתוך רחוב צר יחסית שנוסעים בו מהר יחסית, ויש לי טור מכוניות חונה לאורך המדרכה ככה שאין ראות. אז גולשים עם חלון פתוח בשביל לשמוע מכוניות שבאות, מחפשים אורות בלילה וכו'.

 

מישהו נצמד אליך ומצפצף - אל תנסה לחנך אותו. זו בדיוק הסיטואציה להסתבך בה באלימות. תעצור בצד אם צריך ותן לו לעבור, אבל אל תתעסק איתו.

מישהו סתם נצמד אליך ולא מתנהג כמו ערס - אז תתעלם ממנו לחלוטין במראה המרכזית ותתרכז פי עשרה על מה שקורה מקדימה, ותקפיד על שמירת מרחק ומהירות סבירה לתנאי הדרך. אם יש לאן, פנה לו את הדרך. לרוב אם אני רואה מישהו נצמד\מרחף\מדבר בטלפון, אני זז בשביל שיעקוף אותי ויהיה בעיה של מישהו אחר.

 

ואל תדאג יותר מדי, ואל תתן לאף אחד להלחיץ אותך.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

גם לי הייתה בעיה בהתחלה כאשר נהגים היו נצמדים לרכב שלי מאחורה.

פעם אחת האוטו שלי היה בטיפול במוסך והייתי חייב להגיע לפיזיוטרפיה בעיר אחרת. חבר הסכים להשאיל לי את הפיאט אונו קומבינה שלו. למה קומבינה? הרכב היה ישן והבעלים לפניו כנראה לא ראו מוסך. הכל נראה כאילו ילד בן 13 שיחק שם.

אחרי משהו כמו 40 קילומטר ל הרכב איזה אחד באאודי A4 חדשה דנדשה החליט שהוא רוצה לנסוע יותר ממני, אבל אבוי זה כביש צר בעל נתיב אחד בלבד. אני נסעתי על 40-50 קמ"ש (תחום עירוני כן) והאדיוט החליט שהוא צופר, מאותת עם האורות. "ז*ן עלייך! לא נוסע מהר יותר!" הייתה המחשבה שלי וגם לא הגברתי את הקצב. מדובר באוטו ישן, מרחק בלימה גדול למה שאני יסכן את עצמי ויגביר מהירות?

 

מאז למדתי שהוא יכול לחכות יפה בסבלנות עד אשר יהיה מקום לעקוף או לי יהיה מקום לעצור ולתת לו לעבור.

פורסם

יש לזה פיתרון פשוט מאוד, שמישהו נצמד אלייך, שמור מרחק כפול מהרכב שלפנייך. ככה אם מקדימה תהיה בלימת חירום תוכל לבלום בעדינות כדי למנוע פגיעה מאחור.

פורסם

לא קראתי את כל התגובות אבל כמה דברים שאתה צריך להתייחס אליהם:

 

1. מה שתיארת עם הג'יפ שיצא מהחנייה זה להיות צודק ולא להיות חכם. אם אתה רואה שהוא יוצא אז תאיט מיד. מקסימום הוא יצא ויהיה לפניך. ממש לא סוף העולם. במקום זה בחרת להתקרב עוד ולהניח שהוא יעצור עד שהגעת קרוב מידי אליו ורק אז בלמת.

 

2. יכול מאוד להיות שמה שנראה לך כאילו הם צמודים אליך זה מרחק סביר. לך לחניון עם עוד מישהו שיעמוד מאחוריך ככה שאתה תראה אותו כאילו הוא במרחק שאתה חושב שהם דבוקים אליך וצא לראות את המרחק האמיתי.

 

3. שמור קצת יותר מרחק מקדימה וזהו. כשאתה צריך לבלום אז בלום. עדיף שיגעו בך מאחור מאשר שאתה תיגע באיזה ילד.

 

4. במראות מעיפים מידי פעם מבט חטוף ולא בוהים בהן. הכביש לפניך משתנה מהר מאוד במיוחד בתוך העיר וזה מסוכן.

 

מה שאתה מתאר מעיד בעיקר על חוסר ביטחון. ממליץ לך לנסוע עם נהד מיומן שידריך אותך.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
כביש חד-סיטרי שמתפצל לשני נתיבים צרים למשך 15 מטרים ואז יש צומת מרומזר, כשהנתיב השמאלי משמש את הנוסעים ישר/פונים שמאלה, והימני משמש את הנוסעים ישר/פונים ימינה.

אני נוסע מאחורי אוטובוס תיירותי וכשהכביש מתפצל האוטובוס לוקח את הנתיב הימני ואני את השמאלי. שנינו נעצרים בדיוק על פס העצירה של מעבר החציה ונותר ביננו מרווח של 50 ס"מ בלחץ. עד כאן הכל טוב.

לפתע מגיח לו דו"ג שמחליט להידחף דווקא ביני לבין האוטובוס והוא רואה שהוא לא מצליח לעבור - אממה? חייבים להדחף מימין. הרמזור עדיין אדום, אני קולט אותו במראה. החלון פתוח אז הוא צועק לי "תתקדם, מה הבעיהש'ך"? - אני מתעלם, אם כי אני יכול להתקדם, אך זה ייאלץ אותי לפלוש אל תוך מעבר החציה ולהפחיד את הולכי הרגל. לא הולך לקרות.

מאחר ואני מכיר את תזמון הרמזורים בצומת, 10-15 שניות לפני שהרמזור מתחלף לירוק אני מתקדם חצי מטר רק מתוך החשש שהאוטובוס יידחק אותו אלי בעת ביצוע הפניה. המזוהם מגיב ב "אוו... תודה רבה, באמת" - אני אומר לו בחזרה שהוא יכל להמתין מאחוריי ולא להדחף מימין ועל הדרך לאלץ אותי לבצע עבירה בכדי שהוא יוכל לזנק ראשון.

 

לך תחנך עוד שליח מתוסכל... :roll:

1. הרוכב בהמה, כך לא מתנהגים לא רוכבים ולא מדברים

2. ואם היית משאיר מטר מקו העצירה כדי שיהיה לאופנוע איפה לעמוד (לא על מעבר החנייה) או נצמד לשמאל כדי לאפשר לו לעבור בקלות?

 

מישהו גולש בשביל לצאת מהחניה - תעצור לו. אם אתה מספיק לראות אותו יוצא ולצפור לו, יש לך גם מספיק זמן לעצור לו בבטחה. היציאה מהחניה שלי בעייתית, ישר לתוך רחוב צר יחסית שנוסעים בו מהר יחסית, ויש לי טור מכוניות חונה לאורך המדרכה ככה שאין ראות. אז גולשים עם חלון פתוח בשביל לשמוע מכוניות שבאות, מחפשים אורות בלילה וכו'.

+1

 

 

לפותח השירשור - למד לנהוג באדיבות כלפי משתמשי הדרך האחרים. אם אתה מפריע ומעקב את התנועה בגלל חוסר הנסיון שלך, נסה היכן שניתן לסייע לה לזרום ולעקוף אותך. אתה תשתפר והתופעה תחלוף. נסה להתחשב במשתמשי הדרך האחרים גם אם החוק לצדך. עדיף תמיד גם להיות נחמד ולא רק צודק

פורסם
ואם היית משאיר מטר מקו העצירה כדי שיהיה לאופנוע איפה לעמוד (לא על מעבר החנייה) או נצמד לשמאל כדי לאפשר לו לעבור בקלות?

 

האוטובוס כבר אילץ אותי להיצמד לשמאל (מדובר בשני נתיבים צרים), כך שגם אם הייתי עוצר 5 מטר לפני פס העצירה, אני עדיין מקביל לאוטובוס, והדרך היחידה של הדו"ג לעבור היא לעלות על המדרכה ולעקוף אותי משמאל או להדחף בכח בין האוטובוס לרכב שלי או פשוט להמתין מאחורי, כמו רוכב שפוי, מאחר והסיטואציה לא מאפשרת כל דבר אחר.

 

אין ספק שמדובר ברוכב גרוע, וכמותו לא חסר, בייחוד במרכזי הערים.

פורסם

לעלות על המדרכה זה ממש לא כשר ומאוד מסריח

 

יכול להיות שבמקרה הנ"ל באמת לא הייתה אפשרות לשחרר עוד כמה ס"מ ע"מ לאפשר לאופנוע לעבור. נתתי דוגמה לפעולות שהן לא מחויבות החוק, אך מקלות מאוד על משתמש דרך אחר - רוכב דו"ג במקרה זה.

הרבה מהתגובות היו בנוסח "אתה לא חייב ..... אז שהוא יתפוצץ. אני נגד הגישה הזו ככלל. נכון שאנחנו לא חייבים אבל אם אפשר לסייע למשתמש דקך אחר ללא כל מאמץ או מאמץ קטן מצדנו, אני חושב שצריך לנסות לסייע ולא לעשות דווקא.

 

הבהרה - אין הצדקה להתנהגות בהמית בכביש, לא כאשר משהוא נוסע לאט, לא כאשר הוא עצמו בהמה, לא כאשר הוא מחליט שלא בא לו לעזור לנו או להתחשב בנו בין שהוא חייב או לא, לא כאשר הוא מתברבר לרגע או אפילו כאשר הוא טועה. זה קרה קורה ויקרה לכולנו.

פורסם
אם תנסע בקצב של שאר התנועה זה לא יקרה לך, רק במקרים חריגים של נהג ממהר. רוב הסיכויים שאתה מעכב את התנועה אם זה קורה לך קבוע.

 

בגלל עצות כאלה נולדים עוד נהגים לחוצים עם רגל כבדה על הגז במדינה הזאת. אם הוא נוסע 30-40 קמ"ש בדרך עירונית עם מכוניות חונות ומעברי חציה הוא לא מעכב את התנועה, הוא נוסע בקצב מצויין וזה בסדר גמור! זה שאנשים רואים את התמרור של שטח עירוני ונוסעים על 60 קמ"ש (ולפעמים גם יותר) בכל איזור בשטח הזה כי האכיפה היא ל 10% מעל המהירות המותרת, זה לא אומר שמי שכן נוסע במהירות חוקית וסבירה מעכב את התנועה.

 

כל מי שמייעץ עצות כגון "סע יותר מהר כדי לא לעכב את התנועה" מטעה את הבן אדם, שהוא נהג חדש ושותה כל עצה שמקבל מנהגים ותיקים.

 

ידידי פותח השרשור, סע כמו שאתה יודע לנסוע, אל תתייחס לכל המצפצפים למיניהם, בעיקר אם אתה נהג חדש. יש לך עוד הרבה ללמוד על הנסיעה בכבישי הארץ וזה בסדר גמור, הנהגים האחרים הם אלה שצריכים להיות סבלניים כלפיך. אל תקשיב לעצות שכאלה, חבל שעצות כאלה יהפכו אותך לעוד נהג ממהר וצופר. גם אם אתה רואה רכב נצמד אליך מאחור, תתנהג כרגיל ותבלום לאט, וגם במקרה הכי גרוע שבו הוא עלול להיכנס בך מאחור, זאת תהיה אשמתו בלבד שכן הוא לא שמר מרחק!

ובעניין שבו ראית רכב יוצא מחניון וצפרת לו, אל תתנהג כמו רוב הנהגים במדינה, שבמקום ללחוץ עם הרגל על הבלם הם לוחצים עם היד במרכז של ההגה. עדיף לך להאט ולקחת עוד 5 שניות להגיע ליעד מאשר לסכן אותך ואת שאר משתמשי הדרך.

 

בהצלחה בנהיגה, וכמו שמאור לפני, בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם!

פורסם

תקשיב חבוב,

 

דבר ראשון תתעלם , תסתכל רק קדימה , לכיוון שאתה נוהג אליו. שאתה רוצה לעקוף, תסתכל במראות בצד אליו אתה פונה, אך העיניים תמיד אבל תמיד קדימה. תישמר לחוקי הדרך הנדרשים ולא מעבר, מי שיש לו בעיה או טענה - שיעקוף. אל תסכן את החיים שלך ושל הולכי רגל בשביל כמה פושטקים עלובים.

 

זכור - העיניים תמיד קדימה, מראות ימין שמאל ומרכז בזמן עקיפה.

 

ועוד משהו , טיפ קטן שעושה פלאים - (והרבה פה הולכים לרצוח אותי על זה) , שים וילון רשת בחלון האחורי , תאמין לי , החיים טובים יותר איתו. פחות הפרעות בשדה הראייה שלך כדרך המראה המרכזית שלך.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

פורסם

קודם כל וילון מכל סוג יגרום לך להסיט את המבט ליותר זמן מהכביש ולכן הוא פסול.

 

לגבי עיניים רק קדימה זה בפירוש לא נכון. נהג צריך לדעת מה קורה מצדדיו ומאחוריו כדי להיות מוכן לכל דבר. לא צריך כל זמן להסתכל אחורה אבל להעיף מידי פעם מבט חטוף במראות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
תקשיב חבוב,

 

דבר ראשון תתעלם , תסתכל רק קדימה , לכיוון שאתה נוהג אליו. שאתה רוצה לעקוף, תסתכל במראות בצד אליו אתה פונה, אך העיניים תמיד אבל תמיד קדימה. תישמר לחוקי הדרך הנדרשים ולא מעבר, מי שיש לו בעיה או טענה - שיעקוף. אל תסכן את החיים שלך ושל הולכי רגל בשביל כמה פושטקים עלובים.

 

זכור - העיניים תמיד קדימה, מראות ימין שמאל ומרכז בזמן עקיפה.

 

ועוד משהו , טיפ קטן שעושה פלאים - (והרבה פה הולכים לרצוח אותי על זה) , שים וילון רשת בחלון האחורי , תאמין לי , החיים טובים יותר איתו. פחות הפרעות בשדה הראייה שלך כדרך המראה המרכזית שלך.

 

כן, אתה בכלל לא מסתכן כשאתה לא משתמש במראות ולא בודק בכמה זמן מה קורה מאחוריך.

הכי טוב להתעלם, כדאי גם מדי פעם לבצע בלימת חרום. היה מישהו מאחוריך? לא נורא, כנראה שהוא אשם כי לא שמר מרחק

אז מה אם אתה יכול למנוע תאונות בזה שתבדוק מדי פעם מי נוסע מאחוריך, בטח כשאתה בא לבלום, ותתנהל בהתאם? לא צריך, זה סתם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
קודם כל וילון מכל סוג יגרום לך להסיט את המבט ליותר זמן מהכביש ולכן הוא פסול.

 

לגבי עיניים רק קדימה זה בפירוש לא נכון. נהג צריך לדעת מה קורה מצדדיו ומאחוריו כדי להיות מוכן לכל דבר. לא צריך כל זמן להסתכל אחורה אבל להעיף מידי פעם מבט חטוף במראות.

 

אמרתי וילון רשת (הבנת הנקרא - דבר בסיסי בחיים) , רואים הכל דרכו , רק לא מאפשר לאחרים לסנוור ולשגע אותך.

 

תקרא שוב מה שכתבתי ואחרי זה תגיב שוב.

 

תודה

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

פורסם

הטיפ הכי טוב שאפשר לתת לך. המשך בנסיעתך כאילו לא קרה כלום. תן לטיפשים להתבשל ברכביהם עם הטמטום שלהם. כל עוד אתה בימין ובמהירות סבירה כולם יכולים לשבת על...

 

טיפ נוסף, סע עם דלתות נעולות. לי לאחרונה קרה דבר דומה ומכיוון שלא דהרתי ברחוב עם פסי האטה ערס מזדמן (החלף מ׳ בי׳ לפי רצונך) תקף לי את הרכב.

אם הדרך מאפשרת תמיד תדאג שיש לטיפש מאחוריך מקום לעקוף. אם הוא לא יודע לעקוף, שירקב מאחור.

אגב, אם הוא מסנוור לך את המראה האמצעית תמיד יש 2 נוספות, הרי מאחור אתה יודע מה הולך ואין טעם להסתכל שם יותר. אם הוא נכנס בך זו אשמתו והוא ילמד לקח דרך הכיס, זו תמיד הזדמנות מבורכת לחדש את חלקי הרכב שלך על חשבון מישהו אחר :-)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
כן, אתה בכלל לא מסתכן כשאתה לא משתמש במראות ולא בודק בכמה זמן מה קורה מאחוריך.

הכי טוב להתעלם, כדאי גם מדי פעם לבצע בלימת חרום. היה מישהו מאחוריך? לא נורא, כנראה שהוא אשם כי לא שמר מרחק

אז מה אם אתה יכול למנוע תאונות בזה שתבדוק מדי פעם מי נוסע מאחוריך, בטח כשאתה בא לבלום, ותתנהל בהתאם? לא צריך, זה סתם.

 

עוד אחד שנגוע בחוסר הבנת הנקרא, בעת נסיעה מסתכלים קדימה, שרוצים לבדוק את התנאים מאחורה מסתכלים במראות,

לא כל פעם שאיזה פוץ רקוב צופר או מאותת מאחורה, צריך לעזוב את הראייה קדימה ולבדוק מה האדיוט מאחורה רוצה.

 

ואם מישהו נכנס בך מאחורה , בגלל שנצמד , אז כן , זו בעיה שלו כי הוא האדיוט. מה עדיף? שפותח השרשור יסתכל עליו ועל האיתותים החולניים שהוא יוצר מאחוריו - וזה שלפניו יבלום והוא ייכנס בו?

 

טיפה הגיון לא הרג אף אחד.

 

תעבוד על הבנת הנקרא שלך ותחזור.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט


×
×
  • תוכן חדש...