Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

307 דגם XSI סיכום ביניים.


TWEG
שימו לב! השרשור הזה בן 7190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשעה טובה 70,000 ק"מ וכמעט 3 שנים.

 

זה הזמן לסיכום ביניים...

 

 

אז במה מדובר ?

 

 

307 XSI גיר רגיל 3 דלתות שנת 2002 עלתה לכביש ב- נובמבר 2002.

 

מנוע 2000 סמ"ק, 138 כ"ס ב- 6000 סל"ד, 19.4 קג"מ ב- 4100 סל"ד. בקיצור מנוע ה- 2000 סמ"ק הידוע והמוכר שמשרת עוד דגמים רבים של פיז'ו וסיטרואן.

 

משקל 1220 ק"ג.

 

מהירות מירבית : 205 קמ"ש

 

0-100 : 9.1 ש'.

 

 

עיצוב :

 

 

טוב אתם יודעים "על טעם וריח אין להתווכח" אבל לטעמי מדובר באחד העיצובים המוצלחים ביותר של האצ' באק 3 דלתות.

 

בעוד דגם ה- 5 דלתות בעל מראה "גמלוני" משהו בעיקר בגלל מימד הגובה, דגם ה- 3 דלתות למרות הגבוה הזהה נראה הרבה יותר דינמי הרמוני זורם ונכון . הסתכלו בתמונה המצורפת.

 

דגם ה- XSI מצוייד בג'אנט בקוטר "17 וצמיג עם חתך נמוך התורם גם הוא למראה הדינמי.

 

בכלל המכונית גדולה ממה שנדמה ממבט ראשוני. גודלה האמיתי נראה לעיין רק כאשר היא עומדת ליד מכוניות אחרות בתצורה זהה (לדוגמה גולף)

 

 

איבזור:

 

 

בנוסף לכל החישמול הרגיל ניתן למצוא כאן מראות מתקפלות חשמלית בלחיצת כפתור על גבי המפתח

 

רדיו דיסק + צ'יינצר של 5 דיסקים נוספים הכל נשלט מכפתור פיקוד אחד ידידותי מאוד ליד ההגה .

 

למרות שמתנוסס על המערכת הלגו המבטיח של "בלאופנקט" איכות השמע בינונית ביותר. החלפת הרמקולים הקדמיים לאייכותיים יותר שיפרה במידה רבה את הסאונד.

 

מושבים ספורטיביים חצי עור עם תמיכה צידית מעולה כמיטב המסורת של פיז'ו.

 

גימור פנים אלומיניום . עור בהגה, בידית ההילוכים, ובדיפון הדלתות.

 

סאן רוף סטנדרטי גדול יחסית.

 

מערכת להפעלת המגבים (עובדת מעולה, יעילה בעיקר במצבים שהגשם לסירוגין ובעוצמה משתנה)

 

מערכת להפעלת אורות אוטמטית (מיועדת בעיקר לנהיגה אירופיית עם כניסות ויציאות תכופות ממנהרות).

 

 

בטיחות :

 

 

6 כריות אויר, ABS, מערכת לתגבור בלימה בחרום (מזהה לחיצה הסטרית על הבלמים ונועלת את הבלמים)

 

מערכת לחלוקת בלימה (מעבירה יותר בלימה לגלגלים עם אחיזה טובה יותר).

 

וכמובן בקרת יציבות .

 

עוד ניתן לרשום מערכת מעולה שמזהה בלימת חרום במהירויות גבוהות ומפעילה אוטומטית את 4 המאותתים. עובד מעולה – מנסיון.

 

 

אחזקה, טיפולים, תקלות :

 

 

עד עכשיו האחזקה זולה מאוד. טיפולים כל 30,000 ק"מ או שנה. ביטוח זול יחסית ליפניות.

 

התקלה היחידה עד כה היתה נזילה בסאן רוף בחורף הראשון. תוקן במסגרת האחריות . מעבר לכך לא נרשמו תקלות אחרות והאמינות באמת מעבר למצופה מפיז'ו.

 

 

ביצועים, התנהגות :

 

 

היו זמנים (רק לפני עשור..) ש- 138 כ"ס על מרכב האצ'בק הבטיח הרבה בסעיף זה, לצערנו מכוניות אלו שוקלות היום טון ורבע (משקלה של וולבו 244 שנת 77 של אבי לפני 25 שנה ! שנחשבה ל"טנק" ) אי אפשר לצפות להרבה.

 

0-100 ב-9.1 ש' זה לא מרשים במיוחד. אבל התחושה היא שדוקא תאוצות הביניים בהילוך שני ושלישי מרשימות הרבה יותר.

 

הגיר הידני מעולה עם יחסים קצרים יחסית . הילוך ראשון קצר מידיי לטעמי.

 

100 קמ"ש בהילוך חמישי מיצבים את המחט כל 2850 סל"ד.

 

למרות בידוד הרעשים המעולה מעל 130 קמ"ש רעש המנוע נוכח. בקיצור לא היה מזיק הילוך יתר שישי.

 

לגבי התנהגות הכביש ניתן לסכם במילה אחת : ב ט ו ח ה.

 

בזכות צמיגים בעלי חתך נמוך פירלי P-ZERO 205/50/17 , מתלים קשיחים, ושלדה קשיחה אחיזת הכביש פשוט מעולה.

 

התחושה שלי היא שהשלדה הזאת יכולה להתמודד עם מנוע חזק בהרבה (חבל שאין).

 

גם כאשר מביאים את המכונית למגבלות האחיזה התופעה היא של תת היגוי צפוי ונשלט בקלות.

 

המכונית כל כך נשלטת ונותנת תחושה בטוחה בקרבת מגבלות האחיזה שממש ניתן לרקוד עמה בסיבובים ע"י משחק עם ההגה ודוושת הגז. הרפיה מדוושת הגז מיד מחזירה את המכונית למסלולה ללא תגובה היסטרית או לא צפויה.

 

חביבים עלי במיוחד הלופים של 270 מעלות במחלפים. (במיוחד זה מכביש 5 מערבה לתוך איילון לכיוון דרום) שם במידה ואין תנועה ניתן להנות ממשחקי האחיזה ולהגיע למגבלות.כייף.

 

ההגה המתוגבר חשמלית לא מתקשר ברמה של 206 אבל עדיין ניתן לקבל מימנו פידבקים לגבי מצבם של הגלגלים הקידמיים.

 

 

סיכום :

 

 

אם נשווה לדגם המוחלף 306 ניתן לאמר שבכל התחומים פיז'ו עשתה קפיצת דרך משמעותית פרט אולי לתחום של "הקשר בין הנהג למכונה" שהדגם המוחלף התפאר בו ובצדק.

 

ה- 307 היא מכונית שמנסה להנות מכל העולמות ומאפשרת גם נסיעה רגועה ונינוחה בכביש המהיר, וגם מידה מסויימת של הנאה מנהיגה.

 

3.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה- 307 היא מכונית שמנסה להנות מכל העולמות ומאפשרת גם נסיעה רגועה ונינוחה בכביש המהיר, וגם מידה מסויימת של הנאה מנהיגה.

 

הנאה מנהיגה?

זו לא ממש מכונית ספורטיבית לא?

הרי אתה אמרת שההתנהגות שלה בטוחה. לפי מה שהבנתי זה לא ממש הולך בייחד..

מאור.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנאה מנהיגה?

זו לא ממש מכונית ספורטיבית לא?

הרי אתה אמרת שההתנהגות שלה בטוחה. לפי מה שהבנתי זה לא ממש הולך בייחד..

מאור.

א. אמרתי "מידה מסוימת " של הנאה מנהיגה.

ב. ציינתי את נחיתותה בתחום זה ביחס- 306.

ג. האם לטענתך מכונית מהנה לנהיגה היא לא בעלת התנהגות בטוחה ?! כלל וכלל לא ! מכונית בעלת התנהגות בטוחה (בהקשר של הנאה) היא כזאת שמגבלות האחיזה שלה גבוהות, גם שעברת את מיגבלות האחיזה המכונית תהייה סלחנית ז"א שעל ידי פעולה פשוטה ואינסטקטיבית היא תחזור לדרך המוטב. לא סותר הנאה. נהפוכו.

ד. "הנאה" כמו שאתה יודע הוא אובייקטיבי ולא סוביקטיבי. כל אחד ומה שעושה לו את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אמרתי "מידה מסוימת " של הנאה מנהיגה.

ב. ציינתי את נחיתותה בתחום זה ביחס- 306.

ג. האם לטענתך מכונית מהנה לנהיגה היא לא בעלת התנהגות בטוחה ?! כלל וכלל לא ! מכונית בעלת התנהגות בטוחה (בהקשר של הנאה) היא כזאת שמגבלות האחיזה שלה גבוהות, גם שעברת את מיגבלות האחיזה המכונית תהייה סלחנית ז"א שעל ידי פעולה פשוטה ואינסטקטיבית היא תחזור לדרך המוטב. לא סותר הנאה. נהפוכו.

ד. "הנאה" כמו שאתה יודע הוא אובייקטיבי ולא סוביקטיבי. כל אחד ומה שעושה לו את זה.

א) אותה מידה בערך שהיית מקבל גם מלאנטיס\לאנסר(...)

ג) זאת התפיסה שלך להנאה מנהיגה.

ד) צודק לחלוטין רק התבלבלת, הנאה היא סובייקטיבית. (אפילו שזה קצת נוגד את מה שכל המחקרים בתחום מראים אבל הרעיון שלך ברור)

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו רגיל לכל דבר.

 

ה-XSI מסמל יותר איבזור מאשר ספורטיביות..

 

ולמה הסימלון שלך כל-כך קטן?

מזל שלפי הכותרת שלך הבנתי מה יש שם בסימלון..:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של XS שני ליטר ידנית שלוש דלתות, אני מסכים עם הכל - חוץ מסעיף ההתנהגות.

 

למי שאוהב נהיגה, האוטו הזה זוועה. המגבלות שלו גבוהות, מאוד, וכשהוא חוצה אותן זה במכה, בצורה חדה ולא פרוגרסיבית בעליל, בלי שום התראה - כל מה שאתה מספיק לראות זה את השינוי בזווית שלך ביחס לכביש.

 

למי שלא באמת מחפש את משחקי האחיזה, אלא אוהב לנסוע מהר ובטוח, זו מכונית נהדרת.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של XS שני ליטר ידנית שלוש דלתות, אני מסכים עם הכל - חוץ מסעיף ההתנהגות.

 

למי שאוהב נהיגה, האוטו הזה זוועה. המגבלות שלו גבוהות, מאוד, וכשהוא חוצה אותן זה במכה, בצורה חדה ולא פרוגרסיבית בעליל, בלי שום התראה - כל מה שאתה מספיק לראות זה את השינוי בזווית שלך ביחס לכביש.

 

למי שלא באמת מחפש את משחקי האחיזה, אלא אוהב לנסוע מהר ובטוח, זו מכונית נהדרת.

מה זה אומר ? שהיא לא מתפוצצת בקו ישר ?

נו באמת ! חברה זה הזמן להפסיק לשלות את עצמכם, נהגתי על 307, והיא אחלה עגלה. אז אני נהגתי על 1600 אוטו', ושלכם בטוח הרבה יותר מהירה בקו ישר, אבל עדיין...זה שהיא פיג'ו לא הופך אותה לספורטיבית.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרשון, אתה טועה. ה-307 מהנה בהרבה מלנטיס או לנסר, אין בכלל השוואה. האחיזה מצוינת, השלדה מתקשרת למדי (ההגה פחות אמנם) והכל מאוד הרמוני. למי שאוהב נהיגה מהירה ובטוחה, כמו שרועי אמר, זאת אחלה מכונית (בדומה ללאון טורבו, למשל).

 

מה שרועי התכוון ב"מגבלות גבוהות מאוד" זה פשוט מבחינת אחיזה, אין קשר לקו ישר, שבו בוודאי שאינה מצטיינת בצורה יוצאת דופן (פועל יוצא של משקל גבוה ומנוע לא ספורטיבי)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק, בדיוק - המון אחיזה.

 

שימו לב שדגמי ה1.6 וה2.0 מכויילים אחרת, גם מתלים אחרים וגם צמיגים אחרים לחלוטין (חתך, רוחב, וסוג - של ה1.6 יותר "ירוקים"). אין לי שום ספק שה1.6 מתנהגת הרבה יותר טוב, לפחות במגבלות.

 

אותו העדר תקשורת ופרוגרסיביות אף צויין במבחנים שלה כאן בארץ (לפחות אני זוכר אחד בynet).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...