Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה ראשונה - קאפה טורבו 1997


amir74
שימו לב! השרשור הזה בן 4210 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אמיר74 תודה על הסקירה המקיפה, נהינתי לקרוא הכל, ואני מאוד מעריך אנשים שומחזיקים רכב מיוחד, שגורם להם לאושר והנאה למרות עלויות אחזקתו.

אני בז לכל המתחכמים שממליצים לאנשים כמוך רכבים עממיים משעממים וסטנדרטיים.

 

כמה נקודות ששמתי לב אליהן-

עבודת החלפת בולמים וקפיצים ב1000 שח?! המחיר הוא 500, 600 שח בלחץ. זו עבודה שאתה יכול לעשות לבד. בן אדם מנוסה מסיים את העניין תוך חצי שעה.

1300 שח עבודה עבור הרדיאטור חימום וגז למזגן? החלפתו כה מסובכת וקשה כמו של הטיימינג המיסבים והרצועות למיניהן?

 

 

לא אוכל לתת דעתי בעניין שאר הטיפולים כי אינני בקיא במחירים לרכב הנ"ל, אך המחירים נראים גבוהים במיוחד.

ואני לא מעוניין בהשוואה מול מוסך מורשה של יבואן וכו'.

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בולמים וקפיצים הוחלפו כמובן בכל 4 הפינות. העבודה לקחה 3 וחצי שעות למיטב זיכרוני כשהיא לוקחת בדרך כלל יותר זמן (המכונאי עבד מהר מאוד ולא היו הפרעות של טלפונים או מבקרים כמו בדרך כלל).

 

החלפת רדיאטור החימום לקחה 5 שעות והעבודה צריכה להיעשות הרבה יותר בזהירות כיוון שהגישה היא מתא המנוע ויש הרבה לפרק והרבה אלקטרוניקה בדרך לרדיאטור.

 

טיפ: אם כבר נתקלתם בתקלה ופתחתם להחליף. הרדיאטור יושב במעין בית מפלסטיק הבנוי משני חלקים וחצוי במרכזו. על מנת למנוע נזילה בקלקול הבא לפנים הרכב רצוי לשים סיליקון ולאטום את המרווח בין החלקים. כך בפעם הבאה שתהיה נזילה מהרדיאטור היא תישאר בחלל המנוע ויהיה ריח מספיק חזק כדי שתבינו שמשהוא לא בסדר.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהולכים לבעלי מקצוע מהשורה הראשונה לעיתים הם גובים בהתאם.

 

אם אתה לא מכיר את מבנה המתלים בדגם הספציפי איך אתה יודע כמה זמן עבודה זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אני לא יודע, אבל בולם וקפיץ זה בולם וקפיץ.

זה לא מסתבך יותר מדי כל עוד לא מדובר באיזו סיטרואן.

 

עם כל הכבוד, מבחינתי בעל מקצוע מהשורה הראשונה זה בין היתר אחד שלוקח מחיר הוגן. ולא אקסטרא בגלל שיש לו שם טוב.

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק ב 32K , בלי עלות קנית הלנצי'ה שאני מניח שגם היתה משהו, יכל לקנות למשל מליבו 2006 3.5 שעושה ממנה צחוק בקו ישר,לא רואה מוסך ויותר חסכונית.ויש עוד הרבה דוגמאות יותר הגיוניות.

נכון שהיא פחות יפה ולא מתנהגת איטלקית. (וכמה רכב שבאיטליה נבנה להיות מנהלים/פאר מתנהג ? ).

 

אני רוצה להגיד לך שבתור בעלים לשעבר של מאליבו כזאת , זה חתיכת רכב פח.

המאליבו לא תגיע לצריכה של 1/8.5 אפילו תסע כל הדרך בניוטראל .. האוטו הזה לא היה משתווה לקאפה בשום דבר , לא באיכות חומרים , לא בעיצוב , לא בביצועים ולא ברגש.

 

 

ולעניין השירשור ,

אני מאוד אוהב את הקאפה , דגם מאוד מוצלח לטעמי ואחת המכוניות היפות יותר שראיתי .

בזמנו כשרציתי לקנות , חיפשתי לקנות את הטורבו חמישה צילינדר או את ה V6 , אבל הרכב היה לי צפוף באיזור הברכיים (192ס"מ).

גם אני חיפשתי את הקאפה מאותן סיבות שפותח השירשור חיפש אותה , היא מיוחדת , היא יפה , היא מהנה לנהיגה (ביחוד כשמשווים אותה למכוניות דומות בקטגוריה) והיא מפנקת.

 

אני השקעתי בשנה הראשונה סכום גדול יותר ממה שפותח השירשור וממשיך להשקיע ברכב מודל 86 ועושה איתו חצי מהקילומטראז' שהוא עושה , אני משתמש באוטו רק כדי לקחת את ביתי לגן (ואיך שהילדים האחרים מקנאים בה כשהיא באה..) וכדי להעמיס על הנגרר את המוטוקרוס.

ולא .. אינני אוליגארך , אבל הכיף שבזה.. בשביל זה התכנסנו כאן , לא?

 

בקיצור , יישר כח ידידי !!

 

 

נ.ב.

תחליף ג'אנטים , הם הורסים את הקוים של הקאפה.

תן לרומני בירה , הוא ישתה 5 דקות , תראה לו מאיפה הבאת את הבירה , הוא ישתה כל היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסו לקטול אותך פה, אבל זה לא ילך.

אנשים צריכים להבין שרכב זה לא תמיד בשביל לנסוע מנקודה א' לב'.

זה שהיבואנים הרגילו אתכם למכוניות פח שהקשר בינם להנאה מנהיגה הוא מקרי לחלוטין - זה כבר עצוב.

 

לא יצא לי לנהוג בקאפה הזו (אני בעלים של FR), אבל כן יצא לי לנהוג בתמה טורבו של אמיר ותמה טורבו נוספת שהייתה רחוקה מלהיות שמורה ברמה של זו שאמיר שימר.

הגיר חלק, המנוע הרגיש כמו חמאה (עם טורבו לאג מגוחך אבל מעלה חיוך תמיד), הקוני המתכווננים היו אחד הדברים שפשוט חובה בכל רכב, והגה קצת מנותק וקל, אבל משרה הרבה בטחון בסיבובים.

 

אני נוסע הרבה יותר ק"מ ממנו, אז לי הייתה חשובה אמינות מופתית, צריכת דלק טובה מאוד ואחזקה זולה יחסית, יחד עם היכולת להעלות חיוך כשמתחשק, והאיביזה FR שלי מספקת את כל הצרכים.

אבל אם תתעמקו בנתונים שצרף, תראו שהוא הכניס גם צריכת דלק, ביטוח ועוד.

תבדקו פעם אחת כמה ליסומטית עולה בשנה (כולל הכל, כולל פגיעה בקרן הפנסיה וקופות הגמל, בנוסף להורדה מהנטו) ותקבלו facepalm עצבני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אני לא יודע, אבל בולם וקפיץ זה בולם וקפיץ.

זה לא מסתבך יותר מדי כל עוד לא מדובר באיזו סיטרואן.

 

עם כל הכבוד, מבחינתי בעל מקצוע מהשורה הראשונה זה בין היתר אחד שלוקח מחיר הוגן. ולא אקסטרא בגלל שיש לו שם טוב.

 

אני לא יודע איך המתלים בסיויק שלך בנויים, באלפא שהייתה לי רק בשביל בולם קדמי צריך לפרק משולש עליון+תחתון ורק זה לוקח כמעט חצי שעה לצד. וזאת רק ההכנה לפירוק.

עד כמה שאני זוכר הפירוק של בולמים אחוריים אפילו יותר מסובך.

 

שוב, על סמך מה קבעת שהמחיר לא הוגן? מסבירים לך שזאת עבודה לכמה שעות לבעל מקצוע שמכיר את הרכבים האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך המתלים בסיויק שלך בנויים, באלפא שהייתה לי רק בשביל בולם קדמי צריך לפרק משולש עליון+תחתון ורק זה לוקח כמעט חצי שעה לצד. וזאת רק ההכנה לפירוק.

עד כמה שאני זוכר הפירוק של בולמים אחוריים אפילו יותר מסובך.

 

שוב, על סמך מה קבעת שהמחיר לא הוגן? מסבירים לך שזאת עבודה לכמה שעות לבעל מקצוע שמכיר את הרכבים האלה.

 

אל תכעס.

 

המתלים בסיויק שלי בנוים מחומר מיוחד שנקרא- "למי אכפת?" מה היא קשורה לכאן ובכלל!?

אתה יכול פשוט להסביר שמערכת המתלים של הקאפה בנויה מסובך במיוחד ולוקח שעות לפרק את כל העסק, ואני יבין ואכבד את התגובה שלך, כי במקרה הזה אתה צודק ואין לי נסיון עם הרכב. זו סתם תהיה על מחיר יחסית גבוה.

אבל ככה לא מגיבים.

 

במידה ויתפוצץ חלילה בולם במסגרת האחריות, הוא יצטרך לשלם שוב 2K על פירוק והרכבה של מקוריים ואז החלפה שנית אחרי שהבולם חדש יגיע?

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא כועס, גם לא מבין איך הגעת לזה שאני כועס.

 

הסיבה שהצגתי את זה ככה היא פשוטה, עד כמה שאני מכיר בשום רכב אי אפשר להחליף בולם תוך חצי שעה בטח שלא את כל הארבע.

 

בהודעה שלך הצבת בתור קביעה שאפשר להחליף ארבעה בולמים תוך חצי שעה ושהמחיר שגבו ממנו מופרז.

 

וכן - ברכבים האלה המתלים הם מעבר לסטנדרטיים בזה מתייחדות האלפות.

כשהשוותי את התצורת מתלים של האלפא לכירכרה שאני מתנייד איתה היום רציתי לבכות, פתאום הבנתי למה היא לא רוצה לפנות בכל מהירות שהיא מעל ל40 קמ"ש.

 

אם הבולם באחריות אז הכל על חשבון המוסך, אם הבולם לא באחריות אז באסה... המקפידים מחליפים בולמים ב2 הצדדים בו זמנית בשביל שלא יווצרו הבדלים שפוגעים באיזון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב האנשים זה אולי נראה לא נורמאלי. אבל זו ההנאה שלו (גם שלי ד"א).

רכבים כאלה קונים מהלב, ללא רציונל כלכלי כלשהו (כי אין כזה).

"נכנסים" לזה גם עם עיניים פקוחות (לפחות כל מי שמשתתף כאן בשרשור מאותו צד, לא יכל להגיד שלא ידע שאחזקת רכבים כאלה היא יקרה ולא שווה לכל נפש).

מי שאמר שללכת למוסכים (האילה) זה כיף - לא יודע כמה הוא צודק (שי ? :lol: - גם אני !).

ההנאה והריגוש שווים את עלות הרכב (אם קנית "חדש") והתיקונים, גם אם לפעמים הרכב מבלה במוסכים (האהובים עלינו) הרבה זמן.

 

אתה קצת מתבלבל. אני הבנאדם האחרון שיעדיף וימליץ על איזה משפחתית 1.6 או אלטו וחברותיה, על פני רכב מעניין.

אבל לזרוק כול רציונל לפח , ולהכנס לבור רק בגלל טענה של "קנייה מהלב", זה אבסורד.

אני מעולם לא החזקתי רכב ספורט(מחכה שתהיה לי ההזדמנות) אבל אני קורא פה לא מעט על סיכומים שנתיים של רכבי ספורט שונים ,חלקם חדשים יותר חלקם חדשים פחות, ואף אחד(חוץ מאלה שנפלו על לימון רציני) לא מגיע לעלויות החזקה מטורפות כאלה, כולל ירידת ערך.

 

אלא אם יש לך FETISH נוראי ללנצ'יה הספציפית הזאת, אני לא מבין למה ללכת עליה כשאתה יכול לקנות רכב מהנה וחזק שגם על הדרך יהיה עם פחות סיכוי לתקלות ובטיחותי יותר וגם בסופו של דבר יצא לך זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל רכב חדש "לא עושה לו את זה" (לא מתקשר/לא מעוצב/לא מתנהג/לא.../לא.../לא...).

יש גם יתרונות ברכבים יותר ישנים (למעט עלויות יקרות במוסכים).

זו הנקודה.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמדהים בשרשור הזה הוא השלכת הערכים של אנשים על אנשים אחרים והנכונות להיכנס לכיסם.

 

לגופו של עניין - הסכומים גבוהים אבסולוטית, אך סבירים בהתחשב בעבודה וברכב. זו מהות יישור קו אמיתי, וגם כמה צ'ופרים (כמו מתלים). לא נאה לכם? אל תקנו, אף אחד לא מכריח אתכם.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שאין רציונאל בהשקעה במכונית אותה אוהבים, ותמיד השיקול הכלכלי הוא האחרון שמתווה את הקונה.

די לעיין בפורום אספנות על מנת לראות פרוייקטים שהושקעו בהם סכומי כסף בלתי פרופורציונלים בעליל על מכוניות שספק אם שוות 10% מההשקעה הכספית, שלא לדבר על שעות העבודה האינסופיות.

מה שכן, בניגוד למכונית אספנות, הלנצ'יה הזו נועדה בעיקר לנהיגה, וכאן נשאלת השאלה האם יישור הקו המאסיבי יקנה לאמיר שקט ארוך טווח (בתקווה, כמובן) או שהמכונית תהפוך לבור ללא תחתית.

את זה נדע כמובן רק בסיכום של שנה הבאה.

עד אז נאחל לאמיר הרבה הנאה מהמכונית, ותודה על הסיכום המפורט.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל עניין של גישה לדברים.

משום מה שמישהו רוכש שעון בעשרות-אלפים אז פחות תוקפים אותו על הבזבזנות, למרות שמדור בחתיכת מתכת שמראה את השעה.

שמישהו רוכש יאכטה ומשקיע בה הון, זה בסדר, למרות שניתן להתייחס לזה כגיגית עם מפרש שהיא בור ללא תחתית מבחינת הוצאות.

 

כפי שמר פרחי הזכיר, במכוניות אספנות מדובר בכלל בהשקעה אדירה, במיוחד אם משקללים את שעות העבודה (פיזית ובמחקר). ההשקעה הזאת לרוב לא מוחזרת גם אם בהמשך מוכרים את הרכב. אם אני אשקלל את השעות שחבר שלי השקיע על הווספה אספנות שלו, אני מניח שאגיע לסכום של פיאג'ו MP3 חדש.

 

אחזקת קאפה טורבו היא לא כמו אחזקת טויוטה קורולה וצריך לראות את זה כחלק "מתחביב" ומשהו שעושה לבנאדם טוב על הלב ולהתייחס להוצאות בהתאם.

מצד שני - הדיון הזה אמור לשמש כתמרור אזהרה למי שחושב לקנות רכב יוקרה ייחודי ישן בזול מבלי להתייחס להוצאות הכבדות בעתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4210 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...