Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ציפוי דלת תא מטען ואטימה - 2 שאלות.


m&t
שימו לב! השרשור הזה בן 7173 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רציתי לדעת:

1. האם ציפוי פנימי של עץ מצופה לבד של דלת תא מטען מוסיף משהו לסאונד,יש לי בבגאג 6\9 + סאאב עם מגבר, האם אטימה של תא המטען או ציפוי כל הפח בבגאג בעץ דיקט ולבד יוסיף לסאונד או לבאסים .

2. האם בניית חוצץ מעץ בין אחורי המשענת של המושב האחורי לבגאג(כיום יש סתאם חתיכת קרטון בין אחורי המושב לבגאג) תוסיף לי לסאונד? או להשקטת רעשי דרך וכו...?

 

תודה לכל העונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא ברור לי איך אתה רוצה לצפות את הבגאז' בעץ... אבל לגבי רעשי הדרך - לאטום את הדלתות של האוטו יהיה יותר אפקטיבי כדיי להפחית אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת שלא הבנתי אותך כל כך, ניסיתי

בכל אופן לגבי הרעיון של לחסום את התא המטען עם תא הנוסעים, אולם יפחית רעשים, אך יפחית גם את הבאס שלך בצורה דיי רצינית.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי חציצה בין המושב האחורי לבגאג:

פירקתי את כל המושבים ברכב, ציפיתי מתחת למושב האחורי בלבד שחור, וכך גם את כל האיזורים שלא מצופים בתחתית הרכב, עכשיו בנוגע לחציצה, אחרי שהוצאתי את המשענת של המושב האחורי, יש פלטה של קרטון שחור בין אחורי המשענת לבגאג, הקרטון הזה כבר מתפורר וקרוע, זרקתי אותו וכעת אני בניתי פלטה שמתאימה בדיוק מדיקט וציפיתי אותה בלבד שחור גם כן, הרכבתי אותה במקום הקרטון המצוקמק שהיה.

בנוגע לציפוי הבגאג, אני מתכוון לשים בתחתית הבגאג פלטת דיקט מצופה בלבד שחור ובדפנות אני לא רוצה שיראו פח , אני מתכוון לשים גם לבד בדפנות,בקיצור אני רוצה שכל הבגאג יהיה מצופה בלבד שחור, עכשיו לגבי המכסה של הבגאג , אני לא יודע אם כדאי גם אותו לצפות ע"י פלטת דיקט מצופה בלבד והצמדה של הפלטה לחלק התחתון של מכסה הבגאג, מהכיוון הפנימי כמובן.

 

עכשיו אחרי שהסברתי את עצמי קצת יותר טוב, שאלתי היא האם כדאי לצפות גם את המכסה בחלק הפנימי שלו, מלבד יופי , האם יוסיף או יתרום במידה כלשהי ציפוי המכסה למניעת רעשים או לסאונד יותר טוב(יש לי סאב בבגאג) ,באסים וכו? או שאין לזה שום השפעה.

האם החציצה בין הבגאג לאחורי המושב האחורי תוסיף או תיגרע מבחינת רעשים,באסים וכו...?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל לשפר באס וכדומה, אוטמים את הבאגז כלפי חוץ, אם אטימה מסוג מה שאתה מדבר עליה רצינית או לא, אין לי מושג עד כמה היא תשפיע.

לגבי החציצה בין הנוסעים לתא המטען, לפי ניסיון שלי זה יפחית לך משמועית את הבאס, לא מומלץ.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי חציצה בין המושב האחורי לבגאג:

פירקתי את כל המושבים ברכב, ציפיתי מתחת למושב האחורי בלבד שחור, וכך גם את כל האיזורים שלא מצופים בתחתית הרכב, עכשיו בנוגע לחציצה, אחרי שהוצאתי את המשענת של המושב האחורי, יש פלטה של קרטון שחור בין אחורי המשענת לבגאג, הקרטון הזה כבר מתפורר וקרוע, זרקתי אותו וכעת אני בניתי פלטה שמתאימה בדיוק מדיקט וציפיתי אותה בלבד שחור גם כן, הרכבתי אותה במקום הקרטון המצוקמק שהיה.

בנוגע לציפוי הבגאג, אני מתכוון לשים בתחתית הבגאג פלטת דיקט מצופה בלבד שחור ובדפנות אני לא רוצה שיראו פח , אני מתכוון לשים גם לבד בדפנות,בקיצור אני רוצה שכל הבגאג יהיה מצופה בלבד שחור, עכשיו לגבי המכסה של הבגאג , אני לא יודע אם כדאי גם אותו לצפות ע"י פלטת דיקט מצופה בלבד והצמדה של הפלטה לחלק התחתון של מכסה הבגאג, מהכיוון הפנימי כמובן.

 

עכשיו אחרי שהסברתי את עצמי קצת יותר טוב, שאלתי היא האם כדאי לצפות גם את המכסה בחלק הפנימי שלו, מלבד יופי , האם יוסיף או יתרום במידה כלשהי ציפוי המכסה למניעת רעשים או לסאונד יותר טוב(יש לי סאב בבגאג) ,באסים וכו? או שאין לזה שום השפעה.

האם החציצה בין הבגאג לאחורי המושב האחורי תוסיף או תיגרע מבחינת רעשים,באסים וכו...?

רעשים ברכב נובעים משתי סיבות עיקריות:

1) רעידות של פח או חומר כלשהו ברכב עקב באסים או מעצם הנסיעה.

2) רעשים מבחוץ (AIRBORN) כמו רעש צמיגים, מנוע, מכוניות חולפות וכד'.

 

DYNAMAT ודומיו מיועדים לפתור את בעייה מספר 1 בלבד. לבעייה מספר 2 ישנם פתרונות אקוסטיים שונים, מסובכים יותר, ובניגוד לדעה הרווחת DYNAMAT ודומיו לא נועד לעצור AIRBORN NOISE, והשפעתו על האחרון שולית עד כדי בלתי מורגשת.

 

לגבי דיקט ולבד, שניהם חומרים שהשפעתם האקוסטית זניחה לחלוטין ולא תשיג כל תוצאה של מניעת רעש בעזרתם. במקרה הטוב הלבד על הדיקט יימנע ממנו מגע ישיר עם חומרים אחרים, ירכך את המגע, ובכך ימנע הגברת רעש של דפיקת עץ על פח לדוגמא.

 

שים לב שבעברית משתמשים במילה "איטום", וזה מטעה. באנגלית המילים הם Sound Damping ו Sound Deadening, שני מונחים שונים לחלוטין מפירוש של "איטום" (Sealing), למרות שבמקרים מסויימים שיפור של איטום עוזר אקוסטית כמו בדלתות לדוג'. לכן חשוב להבין שהמטרה אינה איטום אלא בידוד והשקטה, והאיטום הינו כלי להשגת המטרה, חלק ממכלול.

 

עליך להחליט מה בדיוק אתה מעוניין להשיג מבחינה אקוסטית, לפני שאתה ניגש לעבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשרות מבחנים השוואתיים ביו מוצרי השתקה בידוד ואיטום,מוכיחים באופן חד משמעי כי לחומרים אלה יש השפעה ישירה על השתקת המרכב,והן על השתקת רעשים חיצוניים הנגרמים מרעשי רוח,כביש, צמיגים,מנוע,ומכוניות חולפות. במבחנים אלה,מוכחת באופן די משכנע כי דינמאט היא החברה המובילה בעולם גם מבחינת תוצאות,וגם מבחינת מכירות.מצורף פה קישור של אתר החברה

www.dynamat.com

 

 

נרשם ע"י נציג dynamat בישראל אוטו-פרט

אודי

052-952410

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי, בבתים למשל למניעת רעשים (אם זה רעשים בתוך החדר או רעשים שמחוצה לו) משתמשים בחומרים כבדים וצפופים. ככל שהחומר יותר כבד וצפוף ככה הוא יהיה חסין יותר לרעשים ולכן עופרת או פלדה טובים למשימה.

מהסיבה הזו בעצם כל חומר שיוסיף מאסה יעזור גם במניעת רעשי חוץ וכך גם דיינמאט.

 

אודי, אני מעריך שהוא דיבר על האוריג'ינל והאקסטרים שההשפעה שלהם זניחה ברעשי דרך והתכוון אולי לחומר כמו הExtremeliner לכזה בעל השפעה גדולה יותר:

http://www.dynamat.com/car_extremeliner.htm

 

בכל מקרה כמו שאמרתי ומניסיון (ומהיגיון), הוספה של דיינמאט אקסטרים/אוריגי'נל תעזור גם ברעשי דרך למרות שהיעוד המרכזי הוא נגד ויברציות.

 

נ.ב.

קובי עוד לא אמרת באילו חומרים אטמת את הרכב, שלא לדבר על המחסור בתמונות :(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי,הבנתי,תודה על כל המידע.

 

לעינייני, אני מעוניין להשיג :

1. יופי ואסטטיקה

2. סאונד איכותי

כעיקרון, בניתי כבר מחיצה מצופה הציפוי לבד, והתקנתי אותה,ריפדתי את המושבים והרכבתי אותם, סיימתי עם ציפוי כל תא המטען בציפוי לבד,בתחתית תא המטען בניתי פלטה מצופה בלבד.

כשאני פותח את תא המטען ,רואים שכולו מצופה בלבד ולא רואים פח כלל חוץ מהמכסה עצמו.

 

עכשיו שאלתי היא מעבר לאסטטיקה של ציפוי המכסה בפלטת דיקט עם לבד, האם ישנה משמעות אקוסטית לסאונד של הסאב או הרמקולים האחוריים, גלים חוזרים, וכו'......? אם מהצד הפנימי של תא המטען יהיה פח או עץ, האם ישנה משמעות מבחינת הסאונד או שזה זניח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי,הבנתי,תודה על כל המידע.

 

לעינייני, אני מעוניין להשיג :

1. יופי ואסטטיקה

2. סאונד איכותי

כעיקרון, בניתי כבר מחיצה מצופה הציפוי לבד, והתקנתי אותה,ריפדתי את המושבים והרכבתי אותם, סיימתי עם ציפוי כל תא המטען בציפוי לבד,בתחתית תא המטען בניתי פלטה מצופה בלבד.

כשאני פותח את תא המטען ,רואים שכולו מצופה בלבד ולא רואים פח כלל חוץ מהמכסה עצמו.

 

עכשיו שאלתי היא מעבר לאסטטיקה של ציפוי המכסה בפלטת דיקט עם לבד, האם ישנה משמעות אקוסטית לסאונד של הסאב או הרמקולים האחוריים, גלים חוזרים, וכו'......? אם מהצד הפנימי של תא המטען יהיה פח או עץ, האם ישנה משמעות מבחינת הסאונד או שזה זניח?

זניח, ולא תהיה כמעט השפעה אקוסטית.

כמעט = אולי השפעה קטנה מאוד, ובלתי מורגשת לאוזן.

הדבר היחיד שיהיה לך זה אסתטיות... (שזה גם לא רע ;) )

 

"נ.ב.

קובי עוד לא אמרת באילו חומרים אטמת את הרכב שלא לדבר על המחסור בתמונות :sad:"

 

^^^ בהחלט!

נשמע כמו אחת ההתקנות היותר מושקעות במדינה (נסחפתי? :) ) אז אולי תצלם ותראה לנו,

ואף תבקר אותנו באחד המפגשים לשמיעה... ???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשרות מבחנים השוואתיים ביו מוצרי השתקה בידוד ואיטום,מוכיחים באופן חד משמעי כי לחומרים אלה יש השפעה ישירה על השתקת המרכב,והן על השתקת רעשים חיצוניים הנגרמים מרעשי רוח,כביש, צמיגים,מנוע,ומכוניות חולפות. במבחנים אלה,מוכחת באופן די משכנע כי דינמאט היא החברה המובילה בעולם גם מבחינת תוצאות,וגם מבחינת מכירות.מצורף פה קישור של אתר החברה

www.dynamat.com

 

 

נרשם ע"י נציג dynamat בישראל אוטו-פרט

אודי

052-952410

אודי, אין כל ספק כי DYNAMAT היא החברה המוכרת בעולם ומובילה במכירות. למרות שאין הדבר מעיד כלל על האיכות (עיין ערך מאזדה בישראל), אני חושב שהמוצרים של החברה נפלאים ועושים את מה שהם אמורים לעשות בצורה הטובה ביותר.

 

מי שטוען שחומרים שנדבקים לפח (כמו DYNAMAT ודומיו) מיועד לשתיק רעשי דרך ו/או רוח, הרי שהוא טועה ומטעה. אין ספק שאם נמדוד מעבר גלי קול בפח ללא כל חומר נוסף, בפח עם שכבה של DYNAMAT אחת או יותר, הרי שיהיה הבדל. גם אם נצמיד קרטון או נוסיף שכבות צבע יהיה הבדל.

השאלה היא מה גודל ההבדל. בכל החומרים הנ"ל ההבדל יהיה זניח בעצירת AIRBORN NOISE, כה זניח, עד שניתן לאמר שאין כל השפעה או משמעות.

 

לגבי רעשים כמו רעשי רוח שהוזכרו לעיל באותה נשימה, הרי שרוב רובם של אלו נובע מהאיורודינמיות של הרכב. הרעש נגרם בעיקר ממערבולות באיזורים כמו מראות הצד, המגבים, חיבורי השימשה הקדמית והגג וכד'. במקרה זה חדירת הרעש העיקרית נעשית דרך השמשות, ולכן DYNAMAT ודומיו לא יכולים לעזור לבעייה זו. ניתן כמובן לשים DYNAMAT על השמשות, אבל נראה שזה עלול להפריע למוזרים שממש מתעקשים גם לנהוג ברכב.

 

לגבי עשרות המבחנים ההשוואתיים ביו מוצרי השתקה בידוד ואיטום, אני משוכנע שכולנו נשמח לקבל 4-5 לינקים למבחנים שכאלה (אובייקטיביים כמובן), תמיד נחמד ללמוד דברים חדשים.

 

קובי, בבתים למשל למניעת רעשים (אם זה רעשים בתוך החדר או רעשים שמחוצה לו) משתמשים בחומרים כבדים וצפופים. ככל שהחומר יותר כבד וצפוף ככה הוא יהיה חסין יותר לרעשים ולכן עופרת או פלדה טובים למשימה.

מהסיבה הזו בעצם כל חומר שיוסיף מאסה יעזור גם במניעת רעשי חוץ וכך גם דיינמאט.

 

אודי, אני מעריך שהוא דיבר על האוריג'ינל והאקסטרים שההשפעה שלהם זניחה ברעשי דרך והתכוון אולי לחומר כמו הExtremeliner לכזה בעל השפעה גדולה יותר:

http://www.dynamat.com/car_extremeliner.htm

 

בכל מקרה כמו שאמרתי ומניסיון (ומהיגיון), הוספה של דיינמאט אקסטרים/אוריגי'נל תעזור גם ברעשי דרך למרות שהיעוד המרכזי הוא נגד ויברציות.

 

נ.ב.

קובי עוד לא אמרת באילו חומרים אטמת את הרכב שלא לדבר על המחסור בתמונות :sad:

אייל, אתה צודק במאה אחוז, דיברתי על האוריג'ינל והאקסטרים. הExtremeliner הוא אכן SOUND BARRIER COPOSITE והוא נועד להשארת רעשי הדרך בחוץ, אבל כפי שציינתי היעד הזה קשה להשגה ודורש הרבה מאמץ והבנה באקוסטיקה כדי להגיע לתוצאות משביעות רצון.

למיטב הבנתי, הרוב אינו מבין באמת את ההבדל בייעוד של החומרים ואת צורת השימוש הנכונה בהם, כמו כן לא ידוע לי האם בכלל ניתן להשיג את הExtremeliner בארץ (אודי?).

 

אצלי השתמשתי ב Vinyl + Decoupler בתור SOUND BARRIER, ובתחליף DYNAMAT EXTREME, ללא שם ידוע בעולם הרכב. אני רוצה לציין ששקלתי שימוש ב DYNAMAT EXTREME, וזכיתי לשת"פ מלא ואדיב מאודי, אולם החומר לא היה במלאי תקופה ארוכה, ובסוף התייאשתי מלחכות לו.

 

לגבי תמונות, אני לא צילמתי כלל, אולם המתקין צילם פה ושם במהלך ה"איטום", וכשאקבל את התמונות, אני מבטיח לפרסם.

 

ההתקנה אצלי מושקעת מבחינה טכנית ורכיבים, אולם מבחינה אסתטית/תחרותית היא בסיסית ביותר עד עלובה. נתתי תמיד עדיפות מוחלטת לאיכות על חשבון יופי. לדוגמא כשחיפשתי אדמה למגברים, השיקולים היחידים היו איכות ההאדמה (מבחינת יחס התנגדות ל HU) ואורך כבלים קצר ככל שניתן. לא מעניין אותי איך נראה תא המטען, מעניין אותי רק הסאונד מקדימה :smile:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SubOtaz: מן הסתם שכשתשווה רעש שעובר דרך נייר דק מצד אחד לשני, לעומת רעש שיעבור דרך אותו נייר כשמודבק אליו דיינמאט (אקסטרים או אוריג'ינל, ולמרות שזה נשמע קצת אבסורד-), תקבל הבדל משמעותי בצליל.

 

ככל שהעובי של החומה שדרכה עובר הרעש, יותר עבה - כך הרעש ישמע פחות מהצד השני. הגיון פשוט.

(וככל שהחומר יותר צפוף - כמו שאיל ציין)

 

וגם כמובן שהדיינמאט נותן "תמיכה" לרמקול שמפיק צליל, ולכן חברת דיינמאט טוענת (ובצדק אני מניח) שהצליל יותר חזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם EXTREMELINER נדבק לפח (רק שצריך להוסיף דבק אם אינני טועה). אתה מדבר על האוריג'ינל והאקסטרים וברור לכולנו שחומרים אלא בראש ובראשונה נועדו למניעת רזוננס. אבל אם בן אדם למשל אוטם דלת כמוני ויש לו שכבות של חומר נוזלי, אוריג'ינל, אקסטרים ועוד חומרים (גם ספוג) באותה הדלת הרי שהוספת המאסה עצמה עוזרת למניעת רעשי חוץ ואכן זה מה שהיא עשתה וההבדל משמעותי.

אני לא אציין באיזו מהירות אני נוסע, אבל אני נוסע לרוב לפי רגש כשמדובר בבינעירוני. בכל הפעמים לא עברתי את מהירות X, באותו יום שהרכב עבר איטום ובימים אחר כך מצאתי את עצמי נוסע על מהירות X+20 וזאת רק בגלל שהתחושה הייתה כעת (מבחינת הרעשים) שהרכב על מהירות נמוכה יותר. ברור שזהו לא ניסוי מדעי, אלא אני רק מספר על ניסיוני.

כמו כן לא בכל המקומות ניתן לשים חומרים כמו EXTREMELINER ודומיהם שכן הם נדבקים פחות טוב מEXTREME. בששי האחרון בשביל הניסוי שמנו EXTREME על החופה של הגלגל ועל הקיר אש מהצד החיצוני לראות מה ההשפעה שלו (רק בצד אחד כדי לבדוק את העניין). האמת, ההבדל הוא לא גדול ולא כזה שאני יכול להגיד לך בוודאות אם יש או אין (גם אם יש הנחתה למשל של אפילו 1DB זה דבר שקשה להיות בו בטוח בוודאות ללא מדידות) בהתחלה חשבתי שאין ואחר כך חשבתי שיש ככה שאין לי תשובה חד משמעית.

EXTREME יש בארץ, לגבי הליינר אני לא יודע אבל אשאל את אודי ואולי באמת אנסה אותו בעצמי. האמת שהוא הBARRIER היחידי שהייתי משתמש בו כי גם יש לו מאסה מעבר לכך שיש לו שני סוגי בולעים שונים וככה אני יותר שקט שהוא ישפיע.

 

רק שתדע שיש גם מהנדסים בתחום שטוענים שכל הסופגים והבולעים הם לא ממש בחירה חכמה אם רוצים לבודד ושחומרים בעלי מסה עדיפים בהרבה עליהם (חומרים בולעים יעילים בספיגת גלים כמו למשל אם יש לך הדהודים בחדר בבית). העקרון מאחוריהם הוא שהם הופכים אנרגיה לחום אך הבעיה היא שהם הופכים אחוז קטן יחסית מהאנרגיה לחום ולכן לא ממש מבודדים.

אם ניקח סאב (הדרייבר+התיבה) ונכניסו לתוך ארגז, פעם אחת נצפה אותו בחומרים הבולעים (הספוגים למינהם) ופעם אחת בחומר בעל מסה גבוהה יותר כמו למשל האוריג'ינל, באיזה מהמקרים לדעתך נמדוד פחות SPL?

 

לא צריך להיות היום מומחה באקוסטיקה בשביל לאטום (הכוונה בכלליות לויברציות, רעשי דרך וכו') רכב שכן כל המוצרים המתאימים מוצעים למכירה ע"י חברות שונות. המשתמש פשוט יכול לקרוא איזה מוצר הכי מתאים למה שהוא רוצה לקנות וליישם. יש גם הרבה HYPE בפורומים בארה"ב, צריך לדעת לפעמים לקרוא בין השורות.

 

כשאתה אומר שהשתמשת בVinyl + Decoupler לאילו אתה מתכוון? אפשר לקבל קישור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהרכב בנסיעה נוצרות רעידות במרכב. בעת נסיעה על דרך כורכר או כביש מקורצף (באדיבות מע"צ), ניתן אפילו לחוש אותם בכפות הרגליים (מכיוון הריצפה) וכן באיזורים אחרים של הרכב.

פח שרועד מייצר ומעביר רעש, זאת עובדה. לכן אין ספק שהוספת מסה תתרום להורדת הרעשים

בנסיעה כי הרזוננס יורד באופן משמעותי. אבל כפי שציינתי כשהרכב בנסיעה, נוצר גם רעש ממקור

חיצוני כמו מנוע וצמיגים, רעש שהוא מבחינתנו AIRBORN, וכדי לבלום את גלי הקול האלו, יש צורך

בחומרים דחוסים במיוחד כמו עופרת או ויניל. העופרת הכי טובה, אבל רעילה מאד ולא ידידותית לסביבה, הויניל קצת פחות טוב ממנה, אבל עושה עבודה מעולה וקל לעבוד איתו. הבעייה עם שני האחרונים, שבגלל משקלם הרב (ויניל שוקל כ 9-10 קילו למ"ר) קשה לעבוד איתם במקומות אנכייים כמו דלתות.

ד"א, איזה ספוג (סוג, עובי) הוספת לדלת והיכן? אני שקלתי את זה, אבל פחדתי מצבירת לחות/מיים.

 

לגבי העובדה ש"...כל הסופגים והבולעים הם לא ממש בחירה חכמה אם רוצים לבודד", זה בדיוק מה

שאני אמרתי, ו SOUND BARRIERS הם חומרים בולמים גלי קול ולא בולעים או סופגים. הבולעים והבולמים עובדים הכי טוב ביחד ואז הם נקראים משולבים ( COMPOSITE ), הבעייה בעולם הרכב מנסיון אישי היא יישום בשטח, שכן המשולבים הם די עבים ואין הרבה מקומות שניתן לדחוף אותם.

 

לגבי מניעת רעשי דרך, אני לא מסכים שכל אחד יוכל להגיע לתוצאות יפות כמו מניעת ויברציות. מניעת רעשי דרך זו פרוצדורה מאוד TRICKY , וגלי הקול באים ממקומות מפתיעים, נעים בחללי הקורות ויוצאים מהרבה מקומות. הטריק הוא לנסות "להרוג" את הרעש עוד במקור. צריך הרבה נסיון, ידע ורצוי מקרופון מדידה כיווני כדי לאתר מקומות בעייתיים ולטפל בהם. מהנדסי רכב שוברים את הראש שנים במאבק הזה וללא הצלחה רבה.

ליצרני הרכב, בשונה ממני ואייל, יש מגבלות של מישקל, תיצרוכת דלק ושיווק ואלו חלק מהסיבות

שהרכבים לא מגיעים שקטים יותר, אין פה קיצורי דרך. לדוגמא אחד המאפיינים הבולטים של מכונית יוקרה הוא שקט בנסיעה, ואם קורולה ולקסוס היו דומים ברעש בזמן נסיעה, מבחינה שיווקית זה היה פוגע בבידול חשוב בין השניים.

 

קישור ל Vinyl + Decoupler , שאני השתמשתי:

http://www.tecnifoam.com/composites_barriers.html

המוצר משווק בארץ.

 

לידע כללי חברה מצויינת מייצרת ליין של מוצרים זהים לחלוטין לאלו (אולי החברה הנ"ל מייצרת עבורם), אבל בגלל השם, והעובדה שזה לאודיו לרכב, המחיר בשמיים. תסתכלו על טבלת הנתונים

של בלימת הרעש פר תדר. המקדם החשוב כאן הוא STC - Sound Transmission Class.

הנה לינק ל CASCADE AUDIO:

http://www.cascadeaudio.com/prod/vb4.html

זה הלינק הטכני של המוצר:

http://www.cascadeaudio.com/pdf/techsheet/2004%20Tech/VB-4_Tech%202004.pdf

שימו לב לטבלה בתחתית בהשוואה למוצר של TECNIFOAM.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אתה מסכים שהמאסה בעיקר עוזרת, אולי הויכוח הקטן שלנו הוא כמה הדיינמאט יכול לעזור וכפי שאמרתי, למרות שזה לא תפקידו העיקרי, בעצם העובדה שהוא מוסיף מאסה (ותלוי כמה אתה שם) הוא יכול. כמה יכול? תלוי בכמה שאתה שם וכל מקרה לגופו (כמו כל דבר). מי שרוצה להתמודד עם רעשי חוץ צריך באמת לחשוב על חומרים כפי שציינת דבר ראשון למרות שכפי שאמרנו לא ניתן לשים אותם בכל מקום.

מכיוון שלא ניתן לשים אותם בכל מקום אלא במקומות ספצפים לא צריך להיות מהנדס רכב כשאוטמים רכב לאודיו, אין לך הרבה אפשרויות ובדרך כלל אתה לא עושה את השיקול של מינימום משקל ותוקף רק נקודות ספציפיות וגם אין לך ממש אפשרות לעשות זאת. אני מעריך שגם אצלך לא נערכו מדידות כלשהן על ידי המתקין כי אם כן, הרבה חוץ מפוזה הן לא ממש נותנות.

זו הסיבה שאמרתי שבשביל לאטום רכב לא צריך להיות מהנדס, התייחסתי כמובן לאטימה שלנו ולא לרכב בייצור.

לגבי החומרים הבולעים והבולמים, אני מבין שסך הכל אנחנו מסכימים. חשבתי שאתה אולי חושב שהחומרים הבולעים לבדם (ספוג לבד) עושים עבודה טובה יותר מחומר בעל צפיפות גבוהה כשבפועל הם אולי יעילים כשהם משולבים עם הבולמים.

 

הספוג שהשתמשתי בו הוא RATTLE PAD של SECONDSKINAUDIO.

 

במוצריה של CASCADE AUDIO השתמשתי (נוזלי+שני סוגי יריעות) ואכן היא אחת החברות המובילות (לא סתם קניתי מהם ;) ), אבל זולה היא לא. הם ודיינמט מובילות ברמה כשמדובר במוצרים לרכב אבל דיינמאט יותר פופלארית. אולי חיפוש על השם יניב תמונות שפירסמתי אם אתה מעוניין.

 

הלינק שנתת מאוד מעניין, אפשר לדעת אולי מחירים של החומר ואיפה ניתן לרכוש אותו? באיזה מהחומרים שברשימה בחרת להשתמש ואיפה שמת אותם? האם גם יריעות האיטום שלך שלך הן של אותה חברה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7173 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...