Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5074 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
וולוו תמיד נתפשה בעיני כרכב של "זקנים" ולא הייתי מתפתה למבצע כזה או אחר כדי לקנות S60 - מכונית שבלי שום קשר לא קיבלה ביקורות מחמיאות במיוחד. למה לא סופרב למשל?

 

בפתיחת השרשור כתבתי :

״ אני יודע שבפורום יעלו את הסופרב ולכן אני מציין מראש כי היא אינה אפשרות. אני יודע שזה "יעורר" מחלוקות אבל מבוגר לא יכול לשבת בנוחות במרכז המושב האחורי. ״

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בפתיחת השרשור כתבתי :

״ אני יודע שבפורום יעלו את הסופרב ולכן אני מציין מראש כי היא אינה אפשרות. אני יודע שזה "יעורר" מחלוקות אבל מבוגר לא יכול לשבת בנוחות במרכז המושב האחורי. ״

 

מה שמסקרן אותי זה האם ה-S60 נתנה את המענה המבוקש והנוסע האמצעי בספסל האחורי יצא מרוצה. יש כבר תובנות?

לגבי היותך "מבולבל" - מצטער. זה הרגיש ככה כי ע"פ השרושר ה-S60 פחות מרווחת מהמונדאו ונשמע כאילו אתה בכל זאת נוטה לכיוונה. אני סקרן לדעת כמה שיותר כיוון שבקרוב מאוד אהיה בדילמה דומה לשלך.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
מה שמסקרן אותי זה האם ה-S60 נתנה את המענה המבוקש והנוסע האמצעי בספסל האחורי יצא מרוצה. יש כבר תובנות?

לגבי היותך "מבולבל" - מצטער. זה הרגיש ככה כי ע"פ השרושר ה-S60 פחות מרווחת מהמונדאו ונשמע כאילו אתה בכל זאת נוטה לכיוונה. אני סקרן לדעת כמה שיותר כיוון שבקרוב מאוד אהיה בדילמה דומה לשלך.

 

אנסה לספק את סקרנותך:

ה-S60 פחות מרווחת מהמונדאו, לכל הדעות. סביר גם שהסופרב יותר מרווחת מאחור לעומת ה-S60.

יש כאן "אבל " אחד גדול: ב-S60 הנוסע במרכז המושב האחורי יושב על מושב יותר נח ולא קשה כמו בסופרב. ב-S60 אין את שיא הנוחות, הנוסע במרכז צריך לשבת בפיסוק. מרחב הראש סביר עם כי לא מרווח מספיק (לדעתי).

ממה שתארתי אתה יכול להבין שאין לי תובנות חד משמעיות.

 

יש אימרה : :אפשר למדוד מליון פעמים אבל לחתוך אפשר רק פעם אחת בלבד.

אני בשלב המדידות. אם אתה במצבי, אשמח לשמוע ממך הגיגים.

פורסם
אנסה לספק את סקרנותך:

ה-S60 פחות מרווחת מהמונדאו, לכל הדעות. סביר גם שהסופרב יותר מרווחת מאחור לעומת ה-S60.

יש כאן "אבל " אחד גדול: ב-S60 הנוסע במרכז המושב האחורי יושב על מושב יותר נח ולא קשה כמו בסופרב. ב-S60 אין את שיא הנוחות, הנוסע במרכז צריך לשבת בפיסוק. מרחב הראש סביר עם כי לא מרווח מספיק (לדעתי).

ממה שתארתי אתה יכול להבין שאין לי תובנות חד משמעיות.

 

יש אימרה : :אפשר למדוד מליון פעמים אבל לחתוך אפשר רק פעם אחת בלבד.

אני בשלב המדידות. אם אתה במצבי, אשמח לשמוע ממך הגיגים.

 

כמו שאמרתי בשרשור אחר בנוגע לתמחור הוולוו - המותג קוסם לי מאוד. גם הדגם. הבעיה היא האיבזור הדל שאקבל בתמורה. ה-T4 נופלת משמעותית מהסופרב ELEGANCE בפרמטר האיבזור ולמעשה במקרה שאבחר בה תהיה לי וולוו שהיא לא וולוו - ללא כל הטכנולוגיות המתקדמות, הן בהיבט הבטיחות והן בנוחות.

היות ואין לי צורך להסיע שלושה מבוגרים מאחור היתרון הקל הזה הופך לחסר משמעות עבורי.

ההתלבטות היחידה שנותרה היא המותג עצמו.

החלטתי שזה כשלעצמו איננו סיבה מספקת להחלפה ולא מצאתי בינתיים חיזוקים נוספים.

במקרה שלי יש לי עוד חצי שנה-שנה לקבלת ההחלטה (שכן אז נגמר חוזה הליסינג) ובינתיים אני רק מהרהר וחולם. התקציב טרם נקבע, יכול לרדת ויכול לעלות. בינתיים אני יוצא מנק' הנחה שהוא ישאר זהה וזה אומר רכבים בגבול ה-200K ש"ח נכון לעכשיו.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
כמו שאמרתי בשרשור אחר בנוגע לתמחור הוולוו - המותג קוסם לי מאוד. גם הדגם. הבעיה היא האיבזור הדל שאקבל בתמורה. ה-T4 נופלת משמעותית מהסופרב ELEGANCE בפרמטר האיבזור ולמעשה במקרה שאבחר בה תהיה לי וולוו שהיא לא וולוו - ללא כל הטכנולוגיות המתקדמות, הן בהיבט הבטיחות והן בנוחות.

היות ואין לי צורך להסיע שלושה מבוגרים מאחור היתרון הקל הזה הופך לחסר משמעות עבורי.

ההתלבטות היחידה שנותרה היא המותג עצמו.

החלטתי שזה כשלעצמו איננו סיבה מספקת להחלפה ולא מצאתי בינתיים חיזוקים נוספים.

במקרה שלי יש לי עוד חצי שנה-שנה לקבלת ההחלטה (שכן אז נגמר חוזה הליסינג) ובינתיים אני רק מהרהר וחולם. התקציב טרם נקבע, יכול לרדת ויכול לעלות. בינתיים אני יוצא מנק' הנחה שהוא ישאר זהה וזה אומר רכבים בגבול ה-200K ש"ח נכון לעכשיו.

 

אכן דגם ה-T4 אינו מאובזר באיבזור הנוחות ברמה של הסופרב. יש לציין כי רמת איבזור הבטיחות של ה-S60 T4 הינו סטנדרטי לוולווולא נופל מזה של ה-S 80 (עד כמה שאני יודע).

השאלה היא, לפחות מבחינתי, נוחות נהיגה ופחות איבזור. לכן אני חושב גם על הפסאט כאפשרות.

לך יש את הפריבילגיה של הליסינג.

בנוסף, אני עומד בפני ירידות ערך כל חודש. אולי עם פחות חוסר וודאות או יותר מידע לגבי המןנדאו החדשה (הפיוז'ן) אולי אני אמתין עד אז.

פורסם
אכן דגם ה-T4 אינו מאובזר באיבזור הנוחות ברמה של הסופרב. יש לציין כי רמת איבזור הבטיחות של ה-S60 T4 הינו סטנדרטי לוולווולא נופל מזה של ה-S 80 (עד כמה שאני יודע).

השאלה היא, לפחות מבחינתי, נוחות נהיגה ופחות איבזור. לכן אני חושב גם על הפסאט כאפשרות.

לך יש את הפריבילגיה של הליסינג.

בנוסף, אני עומד בפני ירידות ערך כל חודש. אולי עם פחות חוסר וודאות או יותר מידע לגבי המןנדאו החדשה (הפיוז'ן) אולי אני אמתין עד אז.

 

1+.

 

אגב, שמתי לב שבאתר מפורסם מפרט חדש (לפחות עבורי) ועכשיו יש T4 KINETIO ו-T4 BUSINESS שמפצה קצת על האיבזור הדל. בחנתי שוב את סוגיית הבטיחות ומתברר שחסרים רק הצעצועים המתקדמים:

שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והשתלטות על בלמים לצורך מניעת תאונות, התראת רכב בשטח מת וכד'.

התחלתי לחשוב על האיבזור הזה מאז שראיתי מבחן דרכים של ה- VW CC החדשה. אמנם גם היום אני משתדל לספור את המכוניות סביבי ולסרוק את המראות אבל השעות הרבות שאני מבלה על הכביש, התינוק(ת) שבדרך והעייפות שתבוא בעקבות כך מניעים אותי לחפש רכב "חכם" ובטוח ככל האפשר.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
1+.

 

אגב, שמתי לב שבאתר מפורסם מפרט חדש (לפחות עבורי) ועכשיו יש T4 KINETIO ו-T4 BUSINESS שמפצה קצת על האיבזור הדל. בחנתי שוב את סוגיית הבטיחות ומתברר שחסרים רק הצעצועים המתקדמים:

שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והשתלטות על בלמים לצורך מניעת תאונות, התראת רכב בשטח מת וכד'.

התחלתי לחשוב על האיבזור הזה מאז שראיתי מבחן דרכים של ה- VW CC החדשה. אמנם גם היום אני משתדל לספור את המכוניות סביבי ולסרוק את המראות אבל השעות הרבות שאני מבלה על הכביש, התינוק(ת) שבדרך והעייפות שתבוא בעקבות כך מניעים אותי לחפש רכב "חכם" ובטוח ככל האפשר.

 

היום אפשר לבצע חיפוש ראשוני באינטרנט ורק אח"כ לעשות את "עבודת הרגליים".

פורסם

אני רק רוצה להגיב כאן למשהו באופן כללי, כאשר מדברים על איבזור ברכבים ברמות גימור כאלו זה לא יהיה ויתור על חלונות חשמל או דברים בסיסים אל על דברים אחרים, זה שעל ה"הנייר" הרכב X או Y פחות מאובזר, לטעמי זה לא שיקול כ"כ מהותי לגבי איבזור ה"פירמיום" , אז נניח שלאחד יש מושבים מתחמים חשמליים? זה כלל שימושי בארץ?! לא.

מושבים מעור?! בארץ שלנו אני רואה בזה רק חיסרון. מזגן מפוצל עם בקרה ל4 איזורים? כמה כבר משתמשים בזה, אז 2 איזורים בסדר.

מה שאני בא להגיד שיש הרבה איבזור שהוא גימיק ,אבזור שבהתחלה משתמשים בו ונהנים לשחק עם כל הפונקציות ,אבל מהר מאד שוכחים ממנו,(וזה נכון לגבי כל מוצר, החל ממדיח כלים עם 17 תוכנויות ועד מכונת כביסה שבוחרת תוכנית ושוקלת ומצב לחצי כמות ומצב ל..לא יודע ,בינינו רובנו מפעילים בדיוק 2 או 3 תוכניות וגם זה בקושי).

ובלי קשר למה שנאמר למעלה, אני הייתי בוחר דווקא בוולו.

אביב8)

פורסם
אני רק רוצה להגיב כאן למשהו באופן כללי, כאשר מדברים על איבזור ברכבים ברמות גימור כאלו זה לא יהיה ויתור על חלונות חשמל או דברים בסיסים אל על דברים אחרים, זה שעל ה"הנייר" הרכב X או Y פחות מאובזר, לטעמי זה לא שיקול כ"כ מהותי לגבי איבזור ה"פירמיום" , אז נניח שלאחד יש מושבים מתחמים חשמליים? זה כלל שימושי בארץ?! לא.

מושבים מעור?! בארץ שלנו אני רואה בזה רק חיסרון. מזגן מפוצל עם בקרה ל4 איזורים? כמה כבר משתמשים בזה, אז 2 איזורים בסדר.

מה שאני בא להגיד שיש הרבה איבזור שהוא גימיק ,אבזור שבהתחלה משתמשים בו ונהנים לשחק עם כל הפונקציות ,אבל מהר מאד שוכחים ממנו,(וזה נכון לגבי כל מוצר, החל ממדיח כלים עם 17 תוכנויות ועד מכונת כביסה שבוחרת תוכנית ושוקלת ומצב לחצי כמות ומצב ל..לא יודע ,בינינו רובנו מפעילים בדיוק 2 או 3 תוכניות וגם זה בקושי).

ובלי קשר למה שנאמר למעלה, אני הייתי בוחר דווקא בוולו.

 

מסכים עם מה שנכתב !!!!!!!

רשימת האיבזור שלא נעשה בו שימוש אפילו עוד יותר ארוכה. חלק ניכר מאיבזור הרכבים נועד לארצות אירופה, בהן האקלים שונה משלנו.

לדעתי איבזור הבטיחות הינו החשוב ביותר. אם יש כסאות עור או אם יש חלון בגג זה לא מה שיהווה שיקול לקניית רכב (אצלי לפחות).

פורסם
אני רק רוצה להגיב כאן למשהו באופן כללי, כאשר מדברים על איבזור ברכבים ברמות גימור כאלו זה לא יהיה ויתור על חלונות חשמל או דברים בסיסים אל על דברים אחרים, זה שעל ה"הנייר" הרכב X או Y פחות מאובזר, לטעמי זה לא שיקול כ"כ מהותי לגבי איבזור ה"פירמיום" , אז נניח שלאחד יש מושבים מתחמים חשמליים? זה כלל שימושי בארץ?! לא.

מושבים מעור?! בארץ שלנו אני רואה בזה רק חיסרון. מזגן מפוצל עם בקרה ל4 איזורים? כמה כבר משתמשים בזה, אז 2 איזורים בסדר.

מה שאני בא להגיד שיש הרבה איבזור שהוא גימיק ,אבזור שבהתחלה משתמשים בו ונהנים לשחק עם כל הפונקציות ,אבל מהר מאד שוכחים ממנו,(וזה נכון לגבי כל מוצר, החל ממדיח כלים עם 17 תוכנויות ועד מכונת כביסה שבוחרת תוכנית ושוקלת ומצב לחצי כמות ומצב ל..לא יודע ,בינינו רובנו מפעילים בדיוק 2 או 3 תוכניות וגם זה בקושי).

ובלי קשר למה שנאמר למעלה, אני הייתי בוחר דווקא בוולו.

 

1. אז למה כן היית בוחר בוולוו?

2. לא מדובר רק באבזור "פרמיום-מוגזם" שהוא פינוק נטו.

 

אני אנסה לציין את ההבדלים, בעלי משמעות עבורי, בין הרכבים מבחינת אבזור, על הנייר, למרות שאני מודע לכך שהשרשור לא עוסק בסופרב כלל וכלל.

שוב מחדד T4 Kinetic מול SuperB Elegance.

 

בטיחות:

ראשית מדובר בשני רכבים בטוחים למדיי ושקיבלו 5 כוכבי NCAP. לסופרב כרית אוויר תשיעית המגנה על ברכי הנהג. לוולוו לעומת זאת "רק" 8 כריות אבל יש לה מערכת CITY SAFETY שפועלת עד 30 קמ"ש ודורכת בלמים ואפילו מפעילה אותם אם הנהג לא מגיב ובכך מקטינה/מונעת פגיעה ברכב מלפנים. מהירות הזאת לא מדובר במשהו מציל חיים ועדיין זה נחמד וכאן אני נותן העדפה לוולוו עם כי חבל שמערכת כמו בקרת שיוט אדפטיבית שמתאימה את עצמה לרכב מלפנים, מערכת בקרה על ריכוז הנהג, גילוי רכבים בשטח המת ואחרות לא קיימים ב-KINETIC ולכן אמרתי שזה לנהוג בוולוו מבלי להנות מהטכנולוגיה של וולוו במלואה. אגב חלק מהמערכות מגיעות כאופציה גם ברמות הגימור הבכירות. אגב לוולוו גם מערכת הגנה מפני צליפת שוט כמיטב המסורת השוודית (VOLVO, SAAB). לצ'כית למיטב ידיעתי אין.

בכתיבת התגובה הזאת ניסיתי לקבל התרשמות מקסימלית על החבילות המוצעות מהמשרד (משעמם לי מאוד היום), קראתי וראיתי המון חומרים. האלקטרוניקה רחוקה משלמות והמערכות החשובות ביותר נמצאות בשני הרכבים. השאר לא תמיד שווה את ההפרש במחיר. לדוגמה מערכת זיהוי הולכי רגל שמזהה בתנאי תאורה אידיאליים רק אנשים שעומדים עם הפנים לרכב. מעניין.

בנוסף אומרים שמערכות ההתראה די מציקות (כמו למשל שמירת נתיב) וזה יכול להימאס עם סימוני הכבישים בחלקים גדולים מהארץ.

 

יחידות תאורה:

בוולוו הלוגן רגיל ולא ממש זיהיתי פנסי ערפל למרות שיש שם משהו כזה לא מובן. לסופרב קסנון + פנסי ערפל משולבים עם פנסי עזר יעילים מאוד בפניות בחושך. חשבתי שזה מיותר אבל התברר שזה באמת אפקטיבי וההבדל מורגש. בנוסף יש סייע אורות אוטומטי המופעל באמצעות חיישן וע"פ נתונים שמגיעים מהמחשב (למשל בנהיגה מעל כ-120 קמ"ש למשך יותר מפרק זמן מסוים).

יש גם תאורת סף דלת שלא תדרוך בשלולית או שתמצא את מה שהפלת בסמוך לרכב שלא ראיתי אם קיימת בוולוו, זה בהחלט בר וויתור. לסופרב יש גם מתזי מים לפנסים הבראשיים ול-S60 אין וגם זה לא נחוץ במיוחד.

אגב, קסנון ביחס להלוגן זה הבדל של שמיים וארץ. תאורה מאוד יעילה.

 

בקרת אקלים - קשה מאוד להבין מדף המפרט של וולוו אבל אני מניח שכמו בסופרב יש שם פיצול דו-אזורי ופתחים מאחור בקורות B.

 

חיישן גשם - לוולוו אין. אבל יש לה זכוכית דוחה מים שלסקודה כנראה אין. בכל מקרה חיישן הגשם הוא אופציה מאוד נחמדה ומכובן לא הכרחית בדיוק כמו חלונות חשמל אבל הפכה לסטנדרט ברכבים הרבה יותר זולים אז למה לא כאן? אני תמיד שנאתי להתאים את פעולת המגבים למזג האויר (למעט המאזדה 3 שהיה לה כיוונון תזמון הכי גמיש מכל שאר המכוניות העממיות שהיו לי) והחיישן הזה עושה פלאים עבורי.

 

בשני הרכבים יש מראה עם עמעום אוטומטי ובקרת שיוט - הללויה.

 

חיישני חניה מקוריים - לסופרב יש גם בחזית וגם מאחור ואפילו מערכת עזר לחניה מקבילה. לא מתבייש להודות שאני משתמש בה. מודדת בדיוק לא רע אם הסופרב בת ה-4.8 מ' תיכנס במקום הפנוי ונכנסת בזרזיות ובדייקנות. שימושי מאוד כשמאחור כבר יש עומס של מכוניות, ובמיוחד עם התרגלת למימדים של סופר-מיני. ל-S60 אין שום דבר. עצוב - כי לא מדובר כאן באזור בקרת אקלים נוסף לאוזניים.

 

מערכת ניתור לחץ אויר בצמיגים - קיימת בסופרב. לגבי הוולוו לא נמצא מידע (בכלל אני מוכרח להודות שהמפרט מזעזע, לא ברור עם איזה הנעה הרכב מגיע, אם יש פתחי אוורור מאחור וכן הלאה.. באמת בושה. ושהמתחרה לא תתרווח - גם הקטלוג של הסופרב עשוי בצורה מפגרת). המערכת עצמה נשמעת כעוד פינוק ומומלץ למלא אויר אחת לחודש, אבל היא הוכיחה שאת העבודה היא עושה כמו שצריך. בד"כ אני אדם עסוק בעבודה והראש שלי לא פנוי / החולצה שלי בהירה מידיי מכדי להתעסק בצמיגים. אבל כשהנורה המעצבנת נדלקת אני מטפל בזה בתוך דקות.

 

מושבים - ראשית - אני אוהב את מושבי העור. ואת מושבי העור בשילוב אלקנטרה אני אוהב עוד יותר. מבחינתי אין איתם שום בעיה, לא נתקלתי בכזו והם שידרוג משמעותי לעומת כל מושבי הבד שחוויתי עד היום. אבל מה שחשוב הוא שלסופרב יש מושבים מתכוווננים חשמלית ולמושב הנהג יש 3 זכרונות שכוללים את המראות. על פניו מיותר לנהג יחיד אבל מתברר שזה מאוד יעיל. מתי? מתי שנפל לך הטלפון/ארנק ואתה לוקח את המושב אחורה ואח"כ מחזיר חזרה ורוצה את התנוחה שלך. או אולי כשאתה רוצה לעבוד עם המחשב הנייד וההגה מפריע... פעם נהגתי לעבור אחורה או למושב הנוסע ועכשיו אין צורך. יש לי זיכרון אחד שלוקח אותי אחורה ואחד שמחזיר.

הכיוונון החשמלי גם הוא שימושי - יש שפע אפשרויות כיוונון (מושב הנוסע מתכוונן לגובה גם כן, והתחום ענק) ויש משהו שראיתי רק במושבים החשמליים - תמיכה לגב תחתון עולה, יורדת, יוצאת קדימה וחוזרת אחורה בטווח גדול מאוד. ת-ע-נ-ו-ג.

 

 

אחסון,מרווח ושאר ירקות - ראשית על פי המבחנים אני מודאג מהוולוו - ראיתי את אותו בוחן מתיישב בשני הרכבים במושב הנהג ולאחר מכן מתיישב בספסל האחורי "מאחורי עצמו". האיש גדול מידות והוולוו התגלתה כצפופה ביחס לסקודה. מעבר לכך בסקודה יש יותר מקומות אחסון ויש איפה להניח את הטלפון הנייד. ב-S60 המקום הכי הגיוני הוא מאחורי הפאנל של בקרת האקלים (יש שם חור) שהגישה אליו הרבה יותר נוחה ממושב הנוסע אם כבר. זה בטיחותי - ימנע ממך להשתמש בטלפון בנהיגה. אבל נוח זה לא. מישהו מהבוחנים התלונן שאותו פאנל מפריע לו בברך. ייתכן, לעם הגובה שלי זה בכל מקרה לא בעיה. חוץ מזה לסקודה יש מקום אחסון למטריה (אפילו רטובה) באחת הדלתות, משענת היד מתכווננת למרחק ולגובה (סליחה וולוו, לא ציינתם דבר לגבי זה). בנוסף תא מטען גדול יותר בסקודה והטענה עדיפה בהרבה בעזרת ה-TWIN DOOR. מה שכן, לוולוו יש אפשרות להשכיב את הספסל האחורי ממש תוך תא המטען. בסקודה גם סט וילונות שימושי מאוחד מאחור, סט רשתות לאיבטוח המטען, תא כפפות עם פתח אוורור (המידע לגבי הוולוו חסר).

 

מערכת שמע - ב-S60 כוללת 6 רמקולים וצג 5 אינץ' צבעוני (כמדומני לא צג מגע). בסופרב אין צג צבעוני כלל ויש 8 רמקולים. כל אחד ומה שעושה לו את זה. לי זה פחות משנה.

 

בשורה התחתונה מדובר בשני רכבים מצויינים אבל הסופרב מרגיש יותר פרמיום בזכות האיבזור לעומת הוולוו שמרגישה פרמיום בזכות המותג. כשיש אבזור שהתרגלת אליו כגון כיסאות חשמליים בעלי ריפוד עור ואורות+מגבים שמופעלים באופן אוטו' כבר לא אין חשק לוותר על התענוג. עזרים כמו חיישני רוורס זה כבר קריטי יותר. אפשר כמובן לעשות הכל בהתקנה מקומית אבל לא על זה הדיון.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

1. אני הייתי בוחר בוולו כי הייתי מעדיף משהו קצת שונה, קצת אחר, ולא שוב פאסאט.

הסיבה הנוספת היא שבמבחני רכב משבחים את הS60 בנוגע לשלדה ולהתנהגות כביש (השתפרו מאד לעומת הדגםפ הקודם), אבל שוב זהו שיקול שלי שיכול מאד להיות שהוא לא השיקול שלך ולכל אחד מאיתנו זוית ראיה שונה על הדברים.

2. נכון ,חלק מהרשימה שרשמת די שמה את וולו בנחיתות ומביישת אותה, אבל לי חיישני גשם לא "עושה " את זה,למרות שאני יודע שברכבי פי'גו העממיים זה היה קיים גם לפני עשור ,לגבי הקסנון אני מסכים איתך ,לגבי המושבי עור אני עדין הייתי מוותר על כך,

כשרשמתי מקודם את מה שרשמתי לגבי איבזור דיברתי באופן כללי ולא באתי להשוות בין 2 הרכבים.

אביב8)

פורסם

כן, אבל תיארת את נושא האיבזור כמותרות שולית לחלוטין.

ברור שביצועי הרכב והתנהגות הכביש שלו הם גם בעלי משקל ויש להם מקום בסולם סדרי העדיפויות שלי.

אבל אתה סוטה מהנושא אפילו יותר ממני ולי לפחות יש סיבה מוצדקת.

אתה מכניס את פרמטר הביצועים ואני את האיבזור בזמן שהשרשור מלכתחילה התמקד בנוחות נסיעה בספסל האחורי.

אלא שפותח השרשור אמר שביצע נסיעת מבחן בשני הרכבים ונשאר בהתלבטות, כלומר סעיף הביצועים לא הכריע ככל הנראה. בנוסף הוא ציין את התמחור החדש של ה-S60 ונימקתי מדוע אותי התמחור עדיין לא שיכנע מספיק.

 

כמוני כמוך, גם אני אוהב ייחוד ויש לי פינה חמה מאוד בלבד למותגים כמו וולוו ויגואר. אבל לי באופן אישי חשוב שמלבד הסמל בחזית שנראה יותר כלפי חוץ, תהיה תחושה תואמת מבפנים אפילו כשאני רק מעביר את היד על הדיפון של הדלת.

אני רוצה להרגיש תמורה לכסף בדמות יוקרה/פאר/איכות/נוחות ולא רק בדמות סמל ועיצוב טרנדי/ייחודי.

 

בעניין התנהגות והנאה שהם פן שלא דיברתי עליו כמעט - בחודשים הקרובים אחגוג 10 שנים מאז שקיבלתי את רשיון הנהיגה. מיום קבלת הרישיון נהגתי כעמט מידי יום. הצבא גרם להפסקה מסוימת אבל פיציתי על כך בחצי השני של השירות כשפניתי לעבודה פרטית בחופשות ושימשתי סייר בחברת אבטחה כאשר לפעמים ביליתי גם 16 שעות ברציפות מאחורי ההגה (חלק מהשעות היו מתות וחלק עמוסות מאוד). בשנים האחרונות במסגרת עבודות רציניות יותר חרשתי את הארץ בעבודות שטח ופגישות. אני יכול להעיד על עצמי שאני נהג לא רע עם כי יש נקודות לשיפור שאני עובד עליהן.

יחד עם זאת עד היום לא ביצעתי קורס נהיגה מתקדמת ולא התנסתי במגרש החלקה וכל הפעולות שנקטתי עד היום הוא אוטודידקטיות ואינסטינקטיביות לחלוטין. יש מקום להשקיע בשיפור הכישורים ואני מרגיש את זה במיוחד מאז שעליתי על הסופרב - רכב שגבול היכולות שלו גבוה בהרבה מהידע שלי. הוא נוקשה במידה הנכונה לטעמי, ההגה מתקשר דיו, המיאוץ והעוצמה רבים יחסית לכל מה שהכרתי ומספקים כרגע. זאת הסיבה שאינני מחפש היום רכב שיהיה בעל 100 סוסים נוספים או יכולות ספורטיביות נוספות ומתרכז יותר בכל הנוגע לנוחות ופינוקים שונים שיקלו עליי ב-60K הק"מ ואין ספור השעות מאחורי ההגה השנתיים שלי.

הסיבה שאני פעיל במיוחד בשרשור כמו זה ולא בשרשורים של ספורטיביות הוא כי אין לי את הידע וכי אני חושב שרוב האנשים מן השורה לוקים בכישורי הנהיגה הביצועיסטית שלהם ואלה שמחפשים רכבי מנהלים לרוב יתרכזו יותר בנוחות מאשר בביצועים ספורטיביים.

וזה לא שמדובר בעגלות כי גם הפאסאט בעלת יכולות נאות שיספקו את הנהג הסטנדרטי ואולי אף יותר מכך.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

וולוו תמיד נתפשה בעיני כרכב של "זקנים" ולא הייתי מתפתה למבצע כזה או אחר כדי לקנות S60 - מכונית שבלי שום קשר לא קיבלה ביקורות מחמיאות במיוחד. למה לא סופרב למשל?

 

א. הסופרב לא מתחרה ישירות ב- S60, גם אם היא נמצאת בקרבה אליה מבחינת המחיר. ללא קשר, העיצוב של שני הרכבים שונה לחלוטין (הוולוו מעוצבת בסגנון ספורט- קופה, בדומה לפאסאט CC).

ב. הוולוו קיבלה ביקורות טובות מאוד, גם בארץ וגם בחו"ל ואנשים מוכנים לשלם יותר בעבור סמל (סקודה ווולוו עדיין לא נתפסות כרכבים באותה רמה).

 

כל בחירה שתקבל, תהיה טובה. אני אישית, הייתי בוחר בוולוו ללא היסוס והייתי מנסה לרכוש את גרסת ה-T5.

פורסם

שלום לכולם,

אני קורא את התגובות האחרונות המשוות את ה S60 לסופרב (בדיוק לשם כך הקדמתי וכתבתי כי: ״ אני יודע שבפורום יעלו את הסופרב ולכן אני מציין מראש כי היא אינה אפשרות. אני יודע שזה "יעורר" מחלוקות אבל מבוגר לא יכול לשבת בנוחות במרכז המושב האחורי״).

 

רציתי לציין כי רכישת רכב הינה בחלקה רכישה "ריגשית" ולאוו דווקא השוואה ישירה של ביצועים ואיבזור או חישוב של כדאיות כלכלית.

יש כאלו שלא מוכנים להחליף מותג מסויים ולנסות רכב אחר לעומת זאת אחרים בוחנים את התמורה הטובה ביותר לכסף (על ההיבטים השונים- נוחות/ביצועי מנוע).

 

אני מסכים כי לאיבזור מקום נכבד בנוחות שהרכב מקנה, אבל לדעתי, לא מקום עיקרי.

 

אני שוב מציין כי הסופרב אכן רכב נח, מרווח ונותן תמורה לכסף, אבל עבורי לא רלוונטי.

אני מנסה לאתר רכב, בסגמנט הזה, שיתן לי מענה של הסעת 3 נוסעים מאחור בצורה נוחה (ה-S60 נכנסה בגלל הפחתת המחיר).


×
×
  • תוכן חדש...