Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה בודקים בטסט?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראשית נבדקים מאותתים ואורות ברקס ורוורס. משום מה לא בודקים אור אחורי (לפחות איפה שאני עושה טסט).

 

אח"כ פותחים מכסה מנוע ומשווים מספרי מנוע ושילדה לרשום ברישיון הרכב. באותה עמדה בודקים חופש בגלגל ההגה, ולעיתים גם את יציבות מושב הנהג.

 

התחנה הבאה היא הבור ששם בודקים חופשים בגלגלים ובמערכת ההיגוי, וגם אורות דרך ואורות גבוהים.

 

משם הרכב עולה על גלגלים מסתובבים לבדיקת מערכת הבלמים, כולל בלם יד.

שם גם נבדק הרכב הגזים הנפלטים מהאגזוז.

 

כמובן שנבדקים עוד דברים רבים, כמו פסים זוהרים למי שצריך, ריקבונות בגוף הרכב ועוד...

 

דברים חשובים רבים אינם נבדקים: הימצאם של גלגל רזרבי ומשולש, תקינות חגורות בטיחות ועוד.

 

שיהיה לך בהצלחה

פורסם

כמה דברים קטנים נוספים שכדאי לשים לב אליהם:

 

פח אשפה באוטו חובה (למרות שיצא לי שלא בדקו לי אותו)

תבדוק שכל האורות עובדים לפני שאתה הולך כי חבל להיכשל על שטות כזו.

תסתכל שאין דהייה בלוחיות רישוי שלך. אם יש קצת אתה יכול לעבור על זה עם צבע שחור חזק שיחזיק מעמד (50-60 ש"ח להחלפת לוחית רישוי אחת...).

 

שיהיה בהצלחה

פורסם

פעם העתקתי ממישהוא:

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

(1)לוחיות רישוי.

(2)שמשות/מנגנון התזה/מזרים אויר חם לשמשת חזית/מגבים.

(3)פגושים(כולל פינות).

(4)פנסי חנית לילה/פנס אח'/פנס בלימה/פנס אור לוחית אח'/פנס לנסיעה אחורנית/פנס ערפל אח'(מ-88')/מחווני כיוון(איתות)/אורות חזית(מעבר ,דרך)/נוריות אזהרה בלוח המחוונים על הפעלת התאורה(למעט R).

(5)צמיגים/אופנים(ג'אנטים)/ברגי גלגלים.

(6)מרכב/צבע/ידיות לדלתות/תקינות דלתות/מושבים/משענות ראש/חגורות בטיחות/מצל שמש.

(7)פסים זוהרים/מחזירי אור(נמצאים בדר"כ בפנסים).

(8)ציוד-מגבה(ג'ק)/משולש אזהרה/אשפתון/מאפרות/גלגל חילוף.

(9)מראות/מד-אוץ/גלגל הגה/מזגן/גומיות לדוושות/חופש בדוושות/צופר.

(10)זיהום אויר/עשן יתר.

(11)מע' היגוי-נזילות/מסרק/תפוחי-הגה/מוט הגה/מפרק-גמיש(קופלונג).

(12)סרן קד'-תפוחי סרן(בולג'ונט)/תותבים למשולשים-זרועות/מוט מייצב/בולמ"ז-קפיצים/מיסבי-גלגל.

(13)סרן אח'-בולמ"ז-קפיצים/מיסבי-גלגל/תותבים למוטות רדיוס/תותבים למייצבי סרן.

(14)בלמים-משאבות/מפצלים/צנרת/כבל בלם-עזר/שסתום ויסות.

(15)גל-הנע-קופלונג,תושבת,ברגים/ציריות-גומיות.

(16)סדקים בשלדה/רקבונות-חורים בתחתית.

(17)מע' פליטה-רעש/רקבונות/דליפות/ממיר/צינור יציאה.

(18)נזילות שמן/דלק.

 

זהו בגדול.

ישנם עוד נספחים למינהם. :evil:

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
פורסם

הרשימה המלאה מרשימה מאוד, ויפה שטרחת עליה כל כך, אבל באותה מידה יכולת לרשום: "בודקים את כל האוטו" וזהו... :lol:

 

אני חושב שהכוונה של השואל הייתה מה בודקים בפועל.

לדעתי בודקים בפועל את סעיפים 10 עד 18. את כל הסעיפים האחרים לא בודקים כלל או שבודקים חלקית. ואני אומר זאת מנסיון רב יחסית: שני טסטים כל שנה למספר רכבים... זאת אומרת כמה עשרות טסטים בשנים האחרונות.

פורסם

ע"פ ההגיון הזה, אם בעל הרכב מעוניין לעבור ב "100 אחוז", עליו לבדוק ולתקן "100 אחוז" מהרכב.

 

באמת עזרה גדולה.

פורסם

כבר חצי שנה שאני לוקח בממוצע 2 רכבים ביום לטסט ורק פעם אחת עברתי טסט ראשון.

תמיד מוצאים על מה להכשיל. הרי טסט שני זה עוד תשלום, אז למה לא ?

פורסם

אתה עובד במוסך? אם כן, למה אתם לא מוודאים מראש שהרכבים תקינים?

אם לא? אפשר להתידד איתך? :lol:

פורסם
הרשימה המלאה מרשימה מאוד, ויפה שטרחת עליה כל כך, אבל באותה מידה יכולת לרשום: "בודקים את כל האוטו" וזהו... :lol:

 

אני חושב שהכוונה של השואל הייתה מה בודקים בפועל.

לדעתי בודקים בפועל את סעיפים 10 עד 18. את כל הסעיפים האחרים לא בודקים כלל או שבודקים חלקית. ואני אומר זאת מנסיון רב יחסית: שני טסטים כל שנה למספר רכבים... זאת אומרת כמה עשרות טסטים בשנים האחרונות.

 

ביקשו "על מנת לעבור ב 100%. "

 

תאכלס ביקשתי לדעת למה להתקונן, מה יבדקו. תודה רבה לjlavi2002 על הרשימה ולאסף על ההבהרה מה יבדקו באמת או על מה יתנו דגש.

 

שאלה אחרת שמעעתי פה בפורום ומהרבה אנשים שמקומות שבהם הם ניגשו לטסט נכשלו על שטויות רק כדי שהמכון ירוויח כמה שקלים מהצד. אז הבקשה שלי מכם מבעלי ניסיון לאיזה מכון בדיקה באזור הצפון כדאי לגשת?

פורסם

בד"כ לא מכשילים סתם... זה לא צחוק ..תראו כמה נהרגים כל יום בכביש.

אבל מניסיון יום ששיי בבוקר בדכ יום יותר עמוס מאחרים.

זה לא יעזור לך אם האורות הברקסים או ההגה תקולים... אבל לא יבדקו לך גלגל רזרבי..

שפריצר מיים.. סל אשפה וכו

...

:evil::evil:

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
פורסם

הרכב שלי במצב מצויין אני פשוט לא רוצה שיתחילו לי לזיין בשכל ושאני חייב לתקן נזילה קטנה שיש לי של שמן מהאטם של הקרטר או עוד איזה מקום עם רטיבות שמן.

פורסם

אם זה המצב, אין לך מה לחשוש.

בטופס אמנם יש התייחסות לנזילות, אבל בפועל לא מכשילים על דברים כאלה.

מה שחשוב זה תאורה, בלמים ומערכת הגה/גלגלים.

 

אפילו אם יש נזילות רציניות, תמיד אפשר לייבש אותם ולנקות לפני בדיקה.

 

בכל מקרה, אין לך מה לדאוג מזה. לחלק גדול מאוד מהרכבים על הכביש יש נזילות שונות.

פורסם

על טסט נוסף אתה לא משלם עוד כסף אם זה במסגרת ההארכה שלך (עד שבוע).

שנית איפה שאני עושה טסט בכלל לא מסתכלים לתוך האוטו...

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

×
×
  • תוכן חדש...