Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התרשמות קצרה מ-407 2.2 חדשה


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 7236 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדיוק חזרתי מנהיגה קצרה ב-407 החדשה וכל עוד זה טרי במוח - להלן התרשמותי:

 

חיצונית: הרכב יפיפה. פשוט יפיפה. השבכה הקדמית המפורסמת היא במציאות כל מה שהיא בתמונות. הפנסים, קימורי מכסה המנוע הארוך, הפרופורציות. המינוס היחידי הוא בסרח העודף האדיר מלפנים (יותר ממטר) אשר משווה לרכב מראה מגודל ואמריקאי קמעה (לשם השוואה, שימו לב כמה כוחני וספורטיבי נראה הפרונט של ב.מ.וו סדרה 3, אשר לה סרח עודף קטנצ'יק מלפנים).

 

38_407.jpg

 

פנימית: המראה האיכותי והמהודר מלווה אותנו גם אל תוך חלל הנוסעים. מושבים גדולים ונוחים, מבד משובח. שימוש טוב בחומרים והרכבה מהודקת. כמיטב המסורת הצרפתית יש כמה יציאות לא ברורות כמו חוסר בתאים - יש תא כפפות גדול אמנם, וכן תאים קטנים בדלתות ותא סביר בין המושבים, אבל מלבד זאת אין ממש מקום איכסון נגיש ונוח. בדגם שעליו נסעתי (2.2 ברמת גימור גבוהה) יש מראות מתקפלות חשמלית, כפתור ביטול ל-ESP, צפצוף לחנייה, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, בקרת אקלים מפוצלת (וגם מאחור יש פתחים), פסי קישוט דמויי עץ, רדיו דיסק מובנה (המון כפתורים - קצת מבלבל ועמוס), בקרת שיוט נשלטת ממנוף מאחורי ההגה מצד שמאל ושליטה על מערכת השמע ממנוף אחר מצד ימין. (כמה מנופים.. לא יכלו לשים משהו על ההגה עצמו? :? ) יש חישמול למושבים, יש ווילונות נשלפים בחלונות האחוריים ו... בטח שכחתי עוד כמה דברים. בגדול - מאוד מאובזר ומכובד.

 

21_407_l2.jpg

 

מרווח: בשורה התחתונה - לא משהו. מלפנים זה בסדר, וקל למצוא תנוחת ישיבה נוחה. מאחור זאת כבר בעיה - אם יושב נהג גבוה מלפנים, פשוט לא נוח מאחור. מרווח הראש גבולי ובגלל קימור בסף הדלת מאחור גם חסר קצת מקום לרגליים. אני משוכנע שה-407 לא מרווחת משמעותית מה-307 מאחור, וזה כבר לא טוב. זה קורה לא בגלל בסיס גלגלים קטן (הוא לא - 272 סנטים), אלא בגלל סרח העודף הגדול מלפנים ומאחור, ומיקום הגלגלים הקדמיים בצורה שדרשה משיכה אחורה של תא הנוסעים (מה שגרם גם לבגאז' קטן מהסטנדרט). שמים לב לזה בישיבה מלפנים - השמשה הקדמית מתוחה מאוד קדימה וגם ארך אפיים יתקשה לגעת בתחתיתה ממושב הנהג.

 

22_407_l2.jpg

 

נוחות והתנהגות: נהגתי מעט מאוד, ניתן להתרשם שהרכב נוח מאוד מחוץ לעיר, פחות טוב בתוך העיר, אבל הוא נוח יותר מהונדה אקורד עליה נהגתי או טויוטה אוונסיס. המתלים מכוילים לרכות וזה ניכר גם בזוויות הגלגול הגדולות. ההגה מדויק ואפילו מתקשר מעט. קשה קצת לראות לפנים בתמרונים איטיים בגלל סרח העודף הגדול ומכסה המנוע העצום - גם נהג גבוה לא יראה את קצה הרכב ממושבו.

 

24_407_l3.jpg

 

מנוע וגיר: אוי, מעצבן. מעמידה לוקח לאוטו שניה וחצי בערך להתאפס על עצמו מהרגע שלוחצים על הגז. התיבה איטית מאוד בהתחלה, ואני יכול לשער שזה משתפר ככל שנוהגים יותר. בגרסה הזאת התיבה היא לא AL4 אלא 4HP20, לפי הספר, אז אין לי מושג עד כמה היא לומדת, אם בכלל. (ב-2.0 ליטר יש AL4 סטנדרטית). המנוע עצמו לא חזק מאוד (160 כ"ס, 22.1 קג"מ) אבל נעים למדי. התיבה מעבירה הילוך ב-5500 על D, שזה די רע אבל צפוי מפז'ו (אה! קנית ז'תיבה ז'לה אוטומטיק'? ז'בשך!). תאוצות ביניים ב-D מ-80 עד 120 לפי היצרן - 8.1 שניות סבירות מינוס. בגרסת 2.0 - רק 9.1 שניות מסכנות למדי.

אפס למאה, שאלתם? 12.1 שניות. גרוע. מה שיותר גרוע זה שהיצרן מצהיר על 12.2 לגרסת ה-2.0 ליטר... איך? משקל קל ב-70 קילו ויחסי העברה מעט קצרים יותר בגרסה החלשה.

 

07_407_l2.jpg

 

לא אלאה אתכם יותר באבזור בטיחות, הסברים על מערכת המתלים החדשה והמתוחכמת, ועוד שלל זוטות כגון אלו. רק אגיד לסיכום שאם היא הייתה מבצעת כמו שהיא נראית - הייתה לנו פה אלופה.

 

לזכותה ייכתב על המראה החיצוני והפנימי, על איכות תא הנוסעים, האיבזור, נוחות הישיבה והנסיעה, והתנהגות הכביש.

לרעתה ייכתב על המרווח הפנימי, שילוב המנוע והגיר, ועוד שלל שטויות קטנות שהצרפתים פשוט חייבים להכניס... :wink:

 

מתאימה לאנשים שרוצים רכב מנהלים מרשים מאוד ומוכנים להתפשר מעט בביצוע. להמליץ עליה לאבא? דווקא כן, למרות הכל. (אבל הוא לא יקח - היא לא מספיק מרווחת בשבילו...)

07_407_L2.jpg

24_407_L3.jpg

22_407_L2.jpg

21_407_L2.jpg

38_407.jpg

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין ארבעה הילוכים באוטומטית? בתוך העיר זה דווקא בסדר גמור, הילוכים ראשון-שני ארוכים יותר, פחות העברות, והכל סבבה. מחוץ לעיר? קטסטרופה, זוועה, חזרה לסיוטים מוטוריים של שנות ה50.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בסדר ל-3 ליטר יש 6 הילוכים

 

שמתם לב שכל הטכנולוגיה מועתקת מה-c5?

 

מועתקת? לא ממש. הפיתוח נעשה במשותף, מן הסתם - זו אותה חברה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין ארבעה הילוכים באוטומטית? בתוך העיר זה דווקא בסדר גמור, הילוכים ראשון-שני ארוכים יותר, פחות העברות, והכל סבבה. מחוץ לעיר? קטסטרופה, זוועה, חזרה לסיוטים מוטוריים של שנות ה50.

 

גם אני התלוננתי, אבל האמת היא, שלרוב המתחרות בקבוצה עדיין יש רק ארבעה הילוכים. לאקורד יש חמישה וגם לפאסאט, אבל כמעט לכל האחרות ארבעה (אוונסיס, B4, C5, מאזדה 6, לגונה ועוד). עם המנוע הזה, ארבעה הילוכים זה לא נורא. עם ה-2.0 אני מאמין שזה יהיה מעצבן יותר. הבעיה אצל הצרפתיות היא שהמכוניות נעשות כבדות יותר אבל המנועים לא מתחזקים. זה אותו המנוע ששירת את ה-406, אבל ה-407 שוקלת כבר כטון וחצי...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני כתבת שאיכות החומרים טובה והכל כמו שצריך וזה יתרון, אבל בעוד כמה שנים נראה לי זה יהיה חיסרון כי שוב הכל יהיה רופף ומתפרק.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בסדר ל-3 ליטר יש 6 הילוכים

 

שמתם לב שכל הטכנולוגיה מועתקת מה-c5?

 

מועתקת? לא ממש. הפיתוח נעשה במשותף, מן הסתם - זו אותה חברה.

 

צודק אבל זה הופיע לראשונה ב-c5 מה ששינה את הסטנדרטים של האבזור בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, הייתי מצפה שיחדשו או ילכו בכיוון אחר לגמרי ויקבעו רף חדש.

חתימה עד שלוש שורות בלבד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בסדר ל-3 ליטר יש 6 הילוכים

 

שמתם לב שכל הטכנולוגיה מועתקת מה-c5?

 

מועתקת? לא ממש. הפיתוח נעשה במשותף, מן הסתם - זו אותה חברה.

 

צודק אבל זה הופיע לראשונה ב-c5 מה ששינה את הסטנדרטים של האבזור בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, הייתי מצפה שיחדשו או ילכו בכיוון אחר לגמרי ויקבעו רף חדש.

 

אי אפשר באמת ללכת בכיוון אחר לגמרי, הרי ברור שזה מה שאנשים רוצים - עוד אבזור וטכנולוגיה. נראה לי שה407 אכן מעט מתוחכמת יותר מהC5 בכל הקשור לאלקטרוניקה, פשוט הזמן עשה את שלו...

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני כתבת שאיכות החומרים טובה והכל כמו שצריך וזה יתרון, אבל בעוד כמה שנים נראה לי זה יהיה חיסרון כי שוב הכל יהיה רופף ומתפרק.

 

למה לדבר שטויות ... 306 שנת 94 ... איך אפילו שבריר פלסטיק שלא מצא את מקומו ... אל נא קח דוגמא מאי אילו 106 או 205 זוועתיות....... המלכות האמיתיות (306, 406 , 607 , 407) יודעות לקבל פלסיטקה טובה ואמיתית ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה, נהנתי לקרוא :)

 

ד"א לא ציינת פרט שולי, מה המחיר שלה ביחס למתחרות?

 

פליקס.

 

בשמחה. המתחרות הישירות לגרסת ה-2.2 הן מאזדה 6 2.3 שעולה פחות והונדה אקורד 2.4 בסיסית שעולה יותר (הרבה יותר). אני חושב שבגיליון הבא של "אוטו" יופיע מבחן בין שלושתן. מבחינת מחיר - ה-407 2.2 עולה 190K אבל המכונית שנהגתי עליה (מכונית המבחן של היבואן) מאובזרת קצת יותר אז היא בטח נושקת ל-200K. מאזדה 6 2.3 עולה רק 176K, אופל ווקטרה 2.2 עולה 168K, אוונסיס 2.0 עולה 180K, אקורד 2.0 מאובזרת עולה 172K ואקורד 2.4 פשוטה עולה 215K.

 

לתומר - כל הכבוד על הנבואה :p האמת, שאיכות החומרים וההרכבה ב-407 נראית טובה יותר מבחלק מהיפניות החדשות.. למשל הונדה אקורד.

 

בנוגע לטכנולוגיה ב-407 - מן הסתם חלק גדול מהמרכיבים משמשים גם ל-C5, אלו מוצרי מדף מוכנים של PSA ואין סיבה להשקיע מיליונים רבים בפיתוח חדשים. לעומת זאת ב-407 יש הרבה רכיבים חדשים לגמרי שבטח ישמשו לרבים מדגמי העתיד. דוגמא בולטת היא המתלים - שהם חדשים לגמרי (עצמות עצה מלפנים, מתלה רב חיבורי מאחור).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא פשוט מזמין צרות.

בכל רכב הפגוש הקדמי מגן על כל רוחב חלקו הקדמי של הרכב.

כאן הפגוש מגן רק על צידי החלק הקדמי.

זה אולי טוב במקרה של פגיעה, חלילה, בהולך רגל, אבל רע מאוד בפגיעות חניה ורע שבעתיים אם רכב עם וו גרירה פוגע בנסיעה אחורנית בחלק הקדמי של הרכב.

התוצאה העצובה היא פגיעה מיידית וישירה בחלק התחתון של מכסה המנוע והפלסטיק הדק המקדים אותו ובמקרה הגרוע כניסה לתוך הרדיאטור.

זו אחת הסיבות שחששתי לקנות רכב זה ובחרתי ב-C-5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו עצמו, לדעתי, מעוצב בצורה מאוד מרשימה. ואפילו התלטתי אם לסמן אותו בסקר המכוניות.

 

רוני,

שאלה אלייך, את התמונות של האוטו, בסקירה שלך,

אתה צילמת?..

 

 

 

סער

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

שאלה אלייך, את התמונות של האוטו, בסקירה שלך,

אתה צילמת?..

 

סער

 

אתה רציני :?:

 

רוני , לגבי נתון ה9.1 שניות(יצרן) לתאוצת 80-120 ב2.0 :

 

אם 9.1 שניות (שזה נתון גרוע ל"מנהלים" 2 ליטר.בהשוואה ,B4 שגם היא חלשה עושה 8 שניות) זה נתון אופטימלי שקורה בשילוב מצב ספורט ומצב רוח מרומם של התיבה(אחרי בעיטות חוזרות ונשנות בדוושה) מה יקרה בסיטואציה הבאה :

 

כביש מפותל - 70-80 קמ"ש 2000 סל"ד ברביעי(D) תקועים אחרי משאית ומחפשים חלון הזדמנויות לעקיפה....

 

אני לא הייתי עוקף :?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7236 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...