Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חווית נהיגה, אלפא רומאו GT 2006 סלספיד 2.0


danb84
שימו לב! השרשור הזה בן 4451 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי כמעט 4 חודשים עם היפיפיה הזו, קצת חוות דעת אישית לא תזיק.

 

מדובר ברכב מהנה לנהיגה, אך כמו כל דבר יש גם מגרעות, וזו הזדמנות לספר את הפלוסים והמינוסים מהכלי:

 

נתחיל מנמוך, מהמינוסים. המינוס העיקרי זה הטיפול השוטף, שמאוד יקר לתחזוקה אך לא בלתי אפשרי (עדיין מדובר ברכב בן 6 שנים ולא 16). חלקים לא זולים ולא קלים להשגה, אך כשמחפשים טוב בסופו של דבר מוצאים כל דבר עם קצת סבלנות. היצרן ממליץ על טיפול כל 15K, אבל רובם המוחלט של המוסכים ממליצים על כל 10K בגלל בעיות ספציפיות במנוע הJTS. מינוס אדיר, אבל נסבל.

עם תיבת הסלספיד אישית אין לי בעיה, כבר התרגלתי, אבל הרבה רואים אותה כמינוס. התיבה קצת מסרסת את עוצמת המנוע, במיוחד בהאצות ביניים, אבל זה משהו שאפשר לחיות איתו. הייתי שמח לקבל עוד הילוך אחד או אפילו שניים אבל זה רק אני.

המינוס הבא זה נושא ירידת הערך. הרכב מאבד מערכו באופן אסטרונומי וגם כאלו שנשמרו בנפתלין לא יקבלו מחירון במכירה.

הביטוח, אוי הביטוח. אם חשבתם בכלל לקרוץ לכיוון הרכב הזה, כדאי שתחפשו סוכן ביטוח שמרחם עליכם. אף חברת ביטוח לא מבטחת את הרכב הזה, בטענה שרכב כזה הוא מועד לפורענות.

בקרת האחיזה לא ניתנת לניתוק, וזה מצער.

מינוס נוסף, הנדסת אנוש, הנדסת אנוש, הנדסת אנוש. נתחיל מהאכזבה מתפעול המושבים (האמנם האיכותיים והנוחים), גלגל הזזת המשענת כשהדלת סגורה כל כך לא נגיש וכל כך קשה, שקשה להאמין שזה מה שאתה מקבל כשאתה משלם 250 אלף שקל על רכב כזה מהחברה. הוזזת המושבים בכדי להכנס לאחור גם קשה ביותר, הידית פשוט מסרבת לזוז עד שנותנים הזזה קלה של המושב עצמו. לא משהו שהייתי מספר לחבר'ה, שלא לדבר על הכניסה והיציאה לשם...

מינוס חשוב ביותר, זה תפעול הכפתורים והלחצנים. יכלו להשקיע עוד קצת מאשר להעתיק כמעט באופן מושלם את התא נוסעים (חוץ מהמושבים) של ה147, שגם ככה לא ברמה גבוהה.

מיקום הכפתורים, הכוסות, תפעול מערכת בקרת השיוט, הכל מסורבל ומבולגן וצריך תקופת התרגלות ארוכה. ולמה לעזאזל אפשר לפתוח את תא המטען רק מהשלט או מכפתור שממוקם ליד הרדיו (ביחד עם כפתורי הפעלת הפנסי הערפל, מבולגן כבר אמרנו?)

אחד המינוסים המעצבנים ביותר וזה גם זכור לי מGT אחרות, זה שבכביש מהיר נכנס אוויר מהחלונות באופן קבוע. גם לזה צריך להתרגל, זאת עדיין לא מכונית פאר שמבודדת רעשים וזו גם לא תחום ההצטיינות של אלפא בפרט.

דבר אחרון, למה, למה לא חשבו לתת לדגם הזה גג נפתח? (אין גם בגרסת ה3.2 V6...)

 

עד כאן, המינוסים... נכון, זה נראה הרבה, אבל תאמינו לי, זה שווה את חווית הנהיגה, שהיא הפלוס העצום כאן.

האחיזה, ההגה המדויק ומשקלו הנכון, עוצמת המנוע... שילוב של כיף אדיר בחבילה אחת.

 

צריכת דלק מאוד מפתיעה בנסיעה רגועה (למרות שזה קשה), אני לא יודע אם זה בגלל הסלספיד, אבל אפשר להגיע איתה ל1-12 בממוצע. רוב המכונאים שעובדים עם המנוע הזה אומרים שיש לו פונטציאל להיות חסכוני באופן יחסי, ובטיפולים שוטפים נכונים.

לפי ארבעה חודשים, וכ6K ק"מ שעשיתי (לא כל כך רגועים... זה פשוט בלתי אפשרי), בנתיים אין תקלות מיוחדות. נאמר גם על המכונית שהיא בסה"כ אמינה פרט לבעיות הקבועות של המנוע שאיתן ניתן להתמודד, זה הזמן יגיד...

מערכת השמע ברכב איכותית +++! רמקולים של BOSE פלוס מגבר מובנה עושים את העבודה שלא תבייש שום מערכת אחרת ברכבים מפוארים יותר. קצת חבל שאין חיבור USB או בלוטות, אבל כנראה שב2006 לא חשבו על זה, כי ב2008 כבר קיים חיבור כזה.

המושבים, אח... המושבים. האיכות של העור (6 שנים ועדיין נראה חדש), התמיכה לגב גם העליון וגם התחתון, התמיכה במותניים.... פשוט חוויה. הדבר הנפוץ ביותר ששמעתי עד היום מאז שיש לי אותה ברגע שמישהו נכנס לרכב, זה על המושבים. גם המרווח (מקדימה) מספיק לגבר הצעיר וחברתו. פרט לכניסה, מאחור ישבו 2 מבוגרים (בהחלט לא 3) בנוחות, יחסית למרכב קופה.

תא המטען מפתיע בגודלו ובשימושו (תאים בכל פינה) וגם המגבר המובנה בתוך הדפנה תורם לעוד כמה ליטרים שאפשר לנצל.

היופי החיצוני, אין מה לדבר. סדנת ברטונה השקיעו, ורואים את זה בתגובות של אנשים מבחוץ.

 

לסיכום, ובגדול, לחובבי הז'אנר ולאוהבי אלפא בפרט. אלפא יצרו רכב לנהיגה, ולא התמקדו בהנדסת האנוש. יש להתכונן להוצאות גדולות אך שפויות בסה"כ.

404568_10150508657023880_749638879_8995071_1649376006_n.jpg

397008_10150498717053880_749638879_8938180_1249385745_n.jpg

הכי שומר בארץ :scatter:

 

AAA: Audi 80>Audi A6>Alfa Romeo GT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מדהימה! תהנה ממנה.

 

אני אישית הייתי מחליף ג'אנטים ועל הדרך למידה גדולה יותר ומאושרת.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מדהים!

ידעתי שזה אתה מהתמונה הראשונה, אני רואה אותה כל יום בעבודה, גם אותך לצורך העניין.

 

מתי סקירה על פיג'ו בוקסר? :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דן, תודה על הסקירה, ובמיוחד על סקירת איכות תא הנוסעים - בתור אחד שמתעתד לעבור לאלפא מסיטרואן C5 אני רגיש מאד לירידה הצפויה באיכות סביבת הנהג והנוסע...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית סקסית, אבל כל המינוסים שציינת (טיפולים,ביטוח) הופכים אותה למכונית לעשירים בלבד, אפילו שניתן לרכוש אחת במחיר טוב.

או לכאלה שחיים מהלוואה להלוואה :wink:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דן, סקירה יפה, נהנתי לקרוא.

איך עברו להם 4 חודשים מאז

שהופעת לטיול במועדון בלי להרגיש......

 

אני שמח שלמרות ה"חסרונות" שמנית,

אתה עדיין חש את העוצמות שרק אלפא

יודעת לתת והתחברת לרכב כמו שהוא.

לא סתם הסלוגן של אלפא רומיאו מהתקופה

ההיא היה "אלפא רומיאו, רק אם אתה מתאים לה..." :wink:

תמשיך להגיע לאירועי ומפגשי המועדון, וכמובן

והכי חשוב, להנות מהאלפא היפיפיה שלך...

 

409005_256870937719625_143046289102091_675685_1041179513_n.jpg

שי ורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דן, תודה על הסקירה, ובמיוחד על סקירת איכות תא הנוסעים - בתור אחד שמתעתד לעבור לאלפא מסיטרואן C5 אני רגיש מאד לירידה הצפויה באיכות סביבת הנהג והנוסע...

 

 

הסר דאגה מלבך, מניסיון של בעלות על 147, לא נראה לי שמעבר בין C5 לאלפא GT יגרור תחושות אי נוחות או חוסר איכות כלשהן.

לא אמרת שאתה לא מוכר את הסיטרואן ?? :wink:

51 קג"מ :shock::lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו - לא, אבל זה יקרה מתישהו והמכונית הבאה תהיה אלפא. בינתיים אני מעביר אותה סדנת שיפורי אודיו וקוסמטיקה לרווחת הקהל.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים של אחת אני באופן טבעי מתחבר להרגשה שלך מהרכב.

לגבי רעשים רוח, יש מצב שהצמיגים שלך גמורים ? אצלי לצורך העניין הצמיגים לפני שהחלפתי היו עושים רעש מטורף ביחד עם וישרים לא מגומי מלא מה שהביא לרעש מעצבן מאוד מעל 100, אחרי שהחלפתי את השניים, רק מעל 140-150 הרעש רוח מתחיל להיות חזק באמת.

 

אין אפשר לשים סאן רוף ברכב מכוון שהגג מאוד נמוך ברכב ואם היו שמים לא היה מקום לראש בכלל, אני 1.82 ולא פעם הראש מגרד טיפה את הגג .

** Alfa Romeo 2007 GT 3.2 v6 **

**למכירה** סאב/מגברים של JBL - ROCKFORD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהימה! תהנה ממנה.

 

אני אישית הייתי מחליף ג'אנטים ועל הדרך למידה גדולה יותר ומאושרת.

 

 

 

במצבי אכן החלפתי ג'אנטים כי המקוריים היו עקומים ולתקן אותם עולה כמו חדש וגם לא מומלץ לשחק במתכת באופן טבעי. כמובן שלא מצאתי אורגינליים וחדש בחברה עולים כמו רבע מכונית.

 

אולי בעתיד, (טוב, לא אולי... מבטיח שבאלפא הבאה יהיו מינימום 18)...

הכי שומר בארץ :scatter:

 

AAA: Audi 80>Audi A6>Alfa Romeo GT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מדהים!

ידעתי שזה אתה מהתמונה הראשונה, אני רואה אותה כל יום בעבודה, גם אותך לצורך העניין.

 

מתי סקירה על פיג'ו בוקסר? :wink:

 

 

עם מי הכבוד? חחח הצלחת להפתיע אותי...

 

 

האמת? שהפג'ו בוקסר די מפתיעה באמינותה... אבל לא ארחיב יותר מזה.

דווקא התחלתי לעבוד גם על היונדאי אקסנט יותר בחודש האחרון תוך כדי שדרוג התפקיד שלי, ואני חייב להגיד... הכניסה לאלפא מזכירה לי את הרמות בין המכוניות כל פעם מחדש :)

הכי שומר בארץ :scatter:

 

AAA: Audi 80>Audi A6>Alfa Romeo GT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דן, תודה על הסקירה, ובמיוחד על סקירת איכות תא הנוסעים - בתור אחד שמתעתד לעבור לאלפא מסיטרואן C5 אני רגיש מאד לירידה הצפויה באיכות סביבת הנהג והנוסע...

 

 

אני שמח לבשר לך - שאתה בהחלט לא יורד ברמה.

אולי קצת בנוחות הנסיעה - אבל עדיין, חווית הנהיגה תשכיח את זה ממך.

הכי שומר בארץ :scatter:

 

AAA: Audi 80>Audi A6>Alfa Romeo GT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית סקסית, אבל כל המינוסים שציינת (טיפולים,ביטוח) הופכים אותה למכונית לעשירים בלבד, אפילו שניתן לרכוש אחת במחיר טוב.

 

 

אני לא עשיר.

אני אהיה גלוי - אני מרוויח ממוצע עם פלוס קטן מאוד, ואני מצליח להחזיק אלפא GT. (ואין לי הלוואה אחת)

 

פה נכנס הרצל - אם תרצו, אין זו אגדה... ועוד איזו אגדה.

הכי שומר בארץ :scatter:

 

AAA: Audi 80>Audi A6>Alfa Romeo GT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4451 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...