Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנצ'יה בטה 5 דלתות יש כאלה בארץ???


A900
שימו לב! השרשור הזה בן 4525 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום היוצרות התהפכו, בעוד אופל מתגאה באינסיגניה OPC עם מנוע V6 של GM בנפח 2.8 מוגדש עם למעלה מ-300 כ"ס, לנצ'יה מתגאה באפסילון החדשה עם מנוע ה-TWIN AIR בנפח 900 סמ"ק עם שני צילינדרים ומגדש טורבו (85 כ"ס).

מנסיעת מבחן ארוכה באפסילון עם המנוע הזה, לצערי עם גיר רובוטי, הגעתי למסקנה שעד 3000 סל"ד היא נשמעת כמו מכונת תפירה, מעל 3000 סל"ד היא נשמעת כמו דוקאטי !!! :lol:

סה"כ אוטו חביב שבנוי היטב עם איכות חומרים מרשימה לסגמנט A, היא לא דומה לכלום לא חיצונית ולא מכאנית ולכן לא ניתן להשוות אותה לכלום. אפילו נפח תא המטען הפתיע ... אם בוחנים אותו כרכב קטן בעיקר לשימוש עירוני הרי שמקבלים רכב ייחודי, זה שיש שם טורבו זה לא הופך אותה למכונית ספורט ... כי היא לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אגב, האגזוז שלה היה נעלם בנסיעה, והשמועה מספרת שהוא היה יוצא לחפש

את ידיות הדלתות שהיו צונחות לתוך הדלת פנימה.

 

אופ טופיק אכזרי אבל סיפור מצחיק, אז תסלחו לי.

 

מתישהוא בשנות ה 80 היה לי ימהה RD350(YPVS(

מפלצת מיניאטורית דו פעימתית שעם הרוכב הנכון ושמירה על רצועת כח צרה ומאוד גבוהה (כמו באופנועי קרוס), יכלה לתת בראש כמעט לכל אופנוע על הכביש.

אמנם רק 58 כ"ס אבל עם מנוע דו פעימתי ובשיא הספק של 9200 סל"ד, וכל זה על משקל יבש של 145 ק"ג , זאת הייתה חתיכת צרעה עצבנית.

 

איזה ערב אחד, בכיכר התותח בראשון לציון (בכיוון לנס ציונה) נעמד ליידי דוקאטי 600 שרצה להוכיח לי שדוקאטי יותר שווה מהזבל היפני שלי, הרמזור מתחלף לירוק, בסל"ד אסטרונומי אני משחרר קלאצ, מזנק מהמקום כמו טיל ואחרי 30 מטר משגר את האגזוז לחץ ישירות לתוך הגריל של הסובארו שמאחוריי, עבר דרך הגריל, דרך הרדיאטור, דרך הרדיאטור מזגן ונעצר על המנוע.

 

מי אמר שהטילים עוד יגיעו לראשון? הם כבר הגיעו בשנות ה 80!:lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הבחור שמחזיק את אוסף הלנציות בעלות הרישוי הזר נדמה לי שהיה עליו כתבה בעיתון לפני שנתיים והוא סיפר שהיא בעל סוכנות לנציה בעבר או משהו בסגנון.

הרכבים שמורים עד היום במצב חדש לחלוטין בביתו.

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מישהו מתעניין בלנצ'יה בטה 1600 סדאן, הוצעה לי לא מזמן אחת באיטליה שנת 1978 במצב חדש, היא יד ראשונה עם 34,000 ק"מ, רוצים עליה מחיר מאוד סביר- 3,800 יורו.

אם יש עניין אבדוק אקטואליות.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה שנים עמדה זרוקה לנציה בטה 5 דלתות שלמה באיזה חצר בעמוקה (ישוב מעל צפת). רוב הסיכויים שהיא כבר התמזגה עם אדמת הגליל, אבל אם מישהו יוצא שם לצימר או עובר בסביבה מסיבה הזוייה כל שהיא - שווה להציץ כל הישוב הוא רחוב וחצי וכמה עשרות בתים ואני זוכר שראו את הרכב מהכביש. אני ממש בספק אם בעל הרכב טרח להזמין גרר עד לשם במיוחד כדי למכור אותה לברזל (תחמוצת ברזל במקרה הזה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האוסף של הלינצות הם לא אצל בבית אלא במקום אחר ושמור ומידי פעם ניכנסים לשמה עוד רכבי לנצ'יה לאחרונה ניכנסה לנצ'יה כחולה 2 דלתות יספר רישוי 5 ספרות לא אספנות מי שירצה תמונות אני יצלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכורתני

כשהייתי ילד בגיל חד ספרתי, בין הגולף דור 1 של אבא, לפיאט 127 סטיישן של השכנה, עמדה בטא כחולה של השכן מלמעלה... במעומעם אני אפילו מצליח להיזכר ברעש המנוע.

לימים התברר שאותו שכן הוא קרוב רחוק של מי שהיום היא אשתי, ושאת הבטא החליפה פריזמה סימבול, מודל 89.

לצערו של טוטו הזקן, זכרונו לברכה, את הפריזמה החליפו הרכבים של הילדים :-(

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלנצ'יה בטא הוצגה בתערוכת טורינו 72' והיתה הלנצ'יה הראשונה שפותחה ותוכננה בעידן בעלות פיאט על החברה.

הבטא תוכננה להחליף את הפולביה בעלת מנוע V4 צר, והיתה אמורה להכיל משפחת דגמים שלמה (האצ'בק, קופה וסטיישן ספורטיבית).

פיאט השלימו את השליטה בלנצ'יה בשנת 69', ושנה מאוחר יותר הוחל בתיכנון הבטא.

כיאה למכונית שתוכננה תחת כנפי פיאט, הוחלט על שימוש ביחידות כוח של פיאט, והמוניטין הספורטיבי של לנצ'יה חייב להשתמש במנועי ה TC ששימשו את הפיאט 125 וה 124 קופה\ספיידר.

מאחר וללנצ'יה היה ניסיון עצום בפיתוח שלדות הנעה קדמית, אך טיבעי הוא שהמכונית החדשה תהייה בעלת הנעה קדמית, והשימוש במנועי פיאט חייב את לנצצ'יה להתקין את המנועים לרוחב, כשתיבת ההילוכים לצידה, כמו בפיאט 127\128.

לכבוד המכונית החדשה תוכננה תיבת הילוכים חדשה לחלוטין בת 5 מהירויות, כשגיר אוטומטי מפיתוח עצמי הופיע מאוחר יותר בדגמי ה 1600, מה שעשה אותה ללנצ'יה האוטומטית הראשונה שיוצרה.

המיתלים הקדמיים היו מסוג מק'פרסון, כמקובל, ההגה בשיטת מסרק ומוט משונן (הגה כוח הוצע מאוחר יותר בבטא 2.0) ואילו המיתלים האחוריים היו מוטות מתח מקבילים, במבנה מיוחד שלנצ'יה פיתחה.

בתחום השילדה לנצ'יה הפגינה עצמאות מלאה מאחר ולפיאט לא היה כל ניסיון במכוניות הנעה קדמית גדולה יותר מה 128.

כמקובל בלנצ'יה, האיבזור היה עשיר למדי וכלל לוח מחוונים מפורט, הגה מתכוונן לגובה ותיבת הילוכים בת 5 מהירויות.

קו המנועים כלל מנוע 1.4 עם 90 כ"ס, 1.6 עם 100 כ"ס ו 1.8 עם 109 כ"ס.

כשהוצגה המכונית ב 72' היא קצרה תשואות מכל עבר - עיתונות הרכב התפעלה מהביצועים המצויינים, התנהגות הכביש המהנה, נוחות הנסיעה המצויינת והשימושיות הרבה.

לצד הבטא המישפחתית הוצגה גם גירסת קופה יפיפיה שעשתה שימוש ברצפה מקוצרת של דגם הברלינה ונועדה להתחרות באלפא ג'וניור\GTV שנחלו הצלחה גדולה באותה העת.

הכל היה יכול להיות טוב ויפה, אלא שבאותה תקופה השתמשה תעשיית הרכב האיטלקית בפח מאיכות ירודה ביותר, וכך החלו המכוניות להחליד בטרם סיימו המיכללים הרצה, וזה נאמר בשיא הרצינות.

בנוסף, איכות הייצור והגימור עמדו, כרגיל בתוצרת האיטלקית, על רמה נמוכה, ולכך נוספו בעיות חשמל ודי מהר יצא לבטא שם של מכונית שרצוי לשמור ממנה מרחק.

בשנת 75' נוספה למשפחת הדגמים גירסת סטיישן\האצ'בק ייחודית שנקראה HPE ובניגוד לדגם הקופה היא השתמשה ברצפתה של הברלינה.

לארץ יובאו כל דגמי הבטא, אלא שהחלודה הכריעה אותן מהר למדי ואני די בספק אם שרדו מדגמי הברלינה.

על הטרווי - מאוחר יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לראות ולבכות

 

לטעמי אחד הפרקים הטובים ביותר של Top gear - מציג בצורה מצויינת את הקוטביות שבתחושה לגבי לנצ'יה

בין הפליאה מהעיצוב, הטכנולוגיה, התנהגות הכביש ומדד הכיף - לבין תלישת השיער לנוכח האיכות הבלתי נסבלת של החלומות המוטוריים האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כמעט בטוח שראיתי אחת כזאת עומדת בשכונה ליד בר אילן

 

 

גם אני ראיתי רכב מדהים משופץ ויפה.

 

לפי דעתי הדגם HPE ואם זיכרוני לא מטעני הרכב הופיע בלוח לא מזמן למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לפני כמה שנים בחור שרצה להתחיל לשפץ רכב כזה שברשותו,

לפני התמונות שצירף הוא היה במצב ממש טוב, הבחור נעלם לאחר כמה עידכונים.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=221545&highlight=%D7%9C%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%94+%D7%91%D7%98%D7%90

הלצ'יה הזאת דורשת שיפוץ רציני! ונראה גם שחסרים חלקים קוסמטים (שמאוד נדירים) ואני בספק בכלל אם הוא שיפץ אותה! ומה גם הבחור לא יתחבר לפורום שנתיים!

אבל הלנצ'יה הלבנה שדיבר עלייה משה והרפורומים מעניינת! למישהו יש פרטים?

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4525 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...