Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמני סונול במוסכי צ'מפיון מוטורס - מה דעתכם?


o.v
שימו לב! השרשור הזה בן 4541 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

gtv, גם ממספר שיחות בינינו בפרטי אני מבין שאתה פנאט כמוני,

איזה שמן אתה ממלא? היכן? כיצד?

אותך אני לא מכיר, ועדיין אני מוכן לשים לא מעט על כך שאתה לא מתקרב אפילו לקרסוליים שלו מבחינת פדאנטיות (או פנאטיות, קרא לזה איך שאתה רוצה) :-)

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מותר לי לחלוק על דעתך בלי שתכפכף אותי בפעם הבאה שנתראה? :wink:

ממה שיצא לי לחקור בתקופה האחרונה קיבלתי את הרושם שאין אמת בהמלצה על שימוש בשמנים צמיגיים במנועים מדורניים. זה אולי היה נכון פעם, כשמערכות הקירור היו פחות יעילות ואיכויות השמנים היו נמוכות יותר, אבל היום המגמה הכללית ששמתי לב אליה היא מעבר גורף לשימוש בשמנים דלילים יותר.

טויוטה והונדה נמצאות בתהליך מעבר גורף לשימוש בשמני 0W20. בספר הרכב בעברית של סובארו פורסטר חדש רשום כי הצמיגות המומלצת היא 0W20 (לדגם הטורבו שלא משווק בארץ מומלץ 5W30). אני בטוח שעוד רבים הדגמים והיצרנים שממליצים להשתמש בשמנים מתקנים מתקדמים ודלילי צמיגויות.

גם שמני הגיר עוברים מהפכה דומה עם נוזלים דלילים יותר כדוגמת שמני גיר חד דרגתיים 75W ואפילו 70W ונוזלים ממשפחת MTF שלא הצלחתי להבין מה ההבדל בינים לבין מקביליהם לתיבה האוטומטית, ה ATF שידועים בדלילותם היחסית.

 

אני חושב שההתקדמות הטכנולוגית בתחום + ההורדה במחיר השמנים הסינטטיים והפיכתם נגישים לכל + ייצור מנועים מדוייק מבעבר והתאמתם לשמנים דלילים יותר + דרישות מחמירות לזיהום אוויר ושיפור צריכת הדלק גרמה ל"החמרת" דרישות היצרנים וחיוב הלקוחות להשתמש בשמנים איכותיים יותר.

 

כמו שאמרתי כמה וכמה פעמים - כל זמן שהיצרן מאשר שימוש בצמיגות X ברכב שלו ולא מגביל את זה לתנאי נסיעה או איזור גיאוגרפי מסויים - אני לא רואה סיבה להשתמש בשמן צמיגי יותר מהדליל האפשרי. אני לא ממליץ להשתמש בשמן דליל יותר שלא מאושר ע"י יצרן הרכב.

 

איתמר.

 

המאמר של בוב ספוג השפיע עליך קשות, שמנים דלילים עלולים לגרום לבעיות שימון בימי קיץ חמים +עומס ולכן כדאי להמנע מהם.

עקרונית אני ממליץ לא לרדת נמוך יותר מהצמיגות המומלצת של היצרן (בדרך כלל יש צמיגות אחת מומלצת במיוחד), אם כבר לעלות בצמיגות בדרגה אחת למשל 5W30 לעלות ל 5W40 או אפילו ל 10W40.

 

אגב, מערכות קירור תמיד היו יעילות לעומס המנוע המתוכנן.

 

בדגמים חדשים שצמיגות 0W20 מופיעה בספרות היצרן כמומלצת זה עניין אחר, המנועים נבנו בהתאמה, עם מעברי סיכה קטנים מאוד מהרגיל ובכלל, כל מערכת הסיכה תוכננה לשמן דליל מלחתחילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא רק בוב ספוג. יש אפילו סרטוני יו-טיוב רשמיים של טויוטה והונדה שבו הם מדברים על הנושא.

באחד הסרטונים איזה אינג'יניר מטעם הונדה אמר שהם הולכים להמליץ על שמן 0W20 לשימוש בכלי רכב משנת 2001. אני אחפש את הסרטון מאוחר יותר היום.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאמר של בוב ספוג השפיע עליך קשות, שמנים דלילים עלולים לגרום לבעיות שימון בימי קיץ חמים +עומס ולכן כדאי להמנע מהם.

עקרונית אני ממליץ לא לרדת נמוך יותר מהצמיגות המומלצת של היצרן (בדרך כלל יש צמיגות אחת מומלצת במיוחד), אם כבר לעלות בצמיגות בדרגה אחת למשל 5W30 לעלות ל 5W40 או אפילו ל 10W40.

 

אגב, מערכות קירור תמיד היו יעילות לעומס המנוע המתוכנן.

 

בדגמים חדשים שצמיגות 0W20 מופיעה בספרות היצרן כמומלצת זה עניין אחר, המנועים נבנו בהתאמה, עם מעברי סיכה קטנים מאוד מהרגיל ובכלל, כל מערכת הסיכה תוכננה לשמן דליל מלחתחילה.

 

אצלי בספר הרכב של היאריס מופיע שמן 0w20 כמומלצת במיוחד (preffered) עוד משנת 2008, והוא מכסה את כל טווח הטמפ' הרשומות בספר (החל מ (-30) ועד 40 מעלות צלזיוס). למיטב זכרוני אפילו בפריוס בארה"ב יכולים להשתמש בצמיגות הזו כבר כמה שנים טובות, בין אם הוא במונטנה ובין אם הוא בטקסס..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקן החדש של ואג-504\507 הושק ברוח התקופה של חיסכון וזיהום נמוך. בעיקר בעקבות הכנסת מערכת dpf למנועי החברה. מערכת הסינון הזו נועדה לסנן חלקיקי פיח ואפר בצורה אבסולוטית עד כדי כך שלפי הצהרת הקונצרן רכבים עם מסנן כזה לא יפלטו עשן שחור גם במקרה של תקלה במנוע. חלק מהאפר (ash) הנפלט מהמנוע מקורו בשמן, לכן אם תביטו בדף המוצר של השמנים עם התקן הנ"ל תגלו שיש בהם אחוז נמוך במיוחד של ash. מהלך זה נועד למנוע קיצור חיי המסנן (אותו יקר מאוד להחליף עקב מחירו ומחיר העבודה הרבה יחסית הדרושה להחלפתו\ניקויו). בנוסף לפי הקונצרן שמנים העומדים בתקן החדש עדיפים על פני הקודמים גם למנועים בלי dpf עקב הקטנת חיכוך בין החלקים השונים ובעקבות כך שחיקה נמוכה יותר חיסכון בדלק ואורך ימים. חלק מהשמנים בתקן מוגדרים כ-לונגלייף וחלק לא. לדוגמה- לקסטרול שני דגמים העומדים בתקן- אדג' ו-slx longlife3. לכן אני משוכנע שההבדל במרווחי הטיפולים הוא לא הסיבה להבדל בין השמנים המומלצים ע"י היבואן בשונה מהיצרן. לפי מה שהבנתי ההבדלים במרווחי הטיפולים נובע מהאקלים הקיצוני יחסית לאירופה. עוד דבר הוא שכרגע אין שמן 5w40 העומד בתקן 507 אך לפי היצרן עדיין השימוש בו עדיף גם בתנאי אקלים שונים. אנסה למצוא ולהעלות את המאמרים שקראתי בנושא (בפורום tdiclub) ולהעלות לכאן, עוד דבר הוא שגם בפורום הזה היו אנשים ספקנים לגבי התקן החדש ונחיצותו- בעיקר בגלל השינוי בצמיגות. כמה מהם עשו אנליזות שמן (דבר שיותר מקובל, זול ופשוט בחו"ל מאשר כאן) שיצאו לטובת השמן בתקן החדש. אנסה למצוא גם את השרשור הזה.

דבר נוסף ואחרון- ברשות משפחתי סופרב tdi עם dpf. אחרי הטיפול הראשון בצ'מפיון קראתי בספר הרכב שאין למלא בשום אופן שמן שלא עומד בתקן החדש, הסתכלתי בחשבונית וראיתי שמילאו שמן 5w40 שלא יכול להיות עומד בתקן. חזרתי למוסך ואחרי ויכוחים ארוכים ויועץ שירות שטוען ש"זה אותו דבר" נכסנו למנהל השירות הראשי, שטרח להיכנס לתוכנה של היצרן במחשב (כנראה סוג של מדריך למוסכים) שם היה כתוב בפירוש שלמנועים עם dpf יש למלא שמן בתקן 507 (גם בארץ ולפי הגרסה המתורגמת של התוכנה). לאחר מכן התברר שיש להם במחסן שמן כזה של gulf והחליפו שוב פילטר ושמן. מאז אני תמיד בודק שזה מה שממלאים בטיפולים. פשוט חלם, גם שמדריכים אותם למשהו הם לא תמיד טורחים להקשיב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי את השרשור שהעלתי ב-tdi club בזמנו כשקרה מקרה השמן בצ'מפיון. מאז שכחתי מה היה בדיוק אז שם תוכלו לקרוא פרטים מדויקים יותר. בנוסף- טעיתי כשרשמתי שמדובר באחוז אפר נמוך. הם קוראים לזה low saps וזה כולל כמה חומרים הנפלטים מהמנוע ביניהם ash. בשרשור הנ"ל יש עוד לינק שמישהו העלה המסביר יותר במדויק את עניין ה-dpf וה-nox catalyst.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=304279

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אפילו סרטוני יו-טיוב רשמיים של טויוטה והונדה שבו הם מדברים על הנושא.

באחד הסרטונים איזה אינג'יניר מטעם הונדה אמר שהם הולכים להמליץ על שמן 0W20 לשימוש בכלי רכב משנת 2001. אני אחפש את הסרטון מאוחר יותר היום.

 

איתמר.

 

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין אז. זה מה שאני טוען. ישנה מגמה בקרב היצרנים לעבור לשימוש בשמנים דלילים יותר וגם היום אין שום סיבה להשתמש בשמן צמיגי יותר מהדליל ביותר האפשרי והמאושר ע"י יצרן הרכב.

 

אם יצרן רושם בחוברת האחזקה שמותר להשתמש ב 20W50, 10W40 או 5W30 אני לא רואה כל סיבה בעולם להשתמש בשמן אחר מ 5W30.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותך אני לא מכיר, ועדיין אני מוכן לשים לא מעט על כך שאתה לא מתקרב אפילו לקרסוליים שלו מבחינת פדאנטיות (או פנאטיות, קרא לזה איך שאתה רוצה) :-)

 

lol

 

יש מצב, אני גם לא מכיר אותו עד כדי כך לעומק כדי להעיד בוודאות.

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין אז. זה מה שאני טוען. ישנה מגמה בקרב היצרנים לעבור לשימוש בשמנים דלילים יותר וגם היום אין שום סיבה להשתמש בשמן צמיגי יותר מהדליל ביותר האפשרי והמאושר ע"י יצרן הרכב.

 

אם יצרן רושם בחוברת האחזקה שמותר להשתמש ב 20W50, 10W40 או 5W30 אני לא רואה כל סיבה בעולם להשתמש בשמן אחר מ 5W30.

 

איתמר.

ואני לא רואה בעיה כל סיבה בעולם להשתמש בצמיגות 10W40 ולהבטיח שימון בתנאי קשים של עומס וחום.

 

לידיעתך, השמנים הדלילים מטרתם אחת מבחינת יצרנים, תצרוכת דלק ואני לא מתכוון שאתה תרגיש משהו אם תשים משהו דליל יותר, אבל עם שמן דליל היצרן מגיע בבדיקות מעבדה של תצרוכת דלק לתוצאות משופרות של שברי אחוזים, שזה לעיתים בדיוק מה שצריך כדי להכנס לסקלת תצרוכת דלק מסויימת ומוצהרת.

 

נ.ב- לא אחד נתקלתי במקרים שבהם היצרן, מחד ממליץ על צמיגות מועדפת של 5W30 בספרות התחזוקה ומאידך מציע לתחזוקה שמן פחות דליל מזה כשמן מקורי וזה גם מה שיהיה במנוע שיוצא מהמפעל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי תוספת קטנה בנוגע לשמנים שמישתמשים במוסכי היבואן,

 

כמו שאתם יודעים שעשיתי טיפל לגרנדה פונטו שלי 35K ק"מ שמו לי שמן ULTRA K של פז 5W40 סינטטי מלא

(לא מופיע באתר מידע טכני, פז כי אמרו לי שזה מותג פרטי של היבואן בארץ)

מאז הטיפול רק צרות וביצועים ירודים וצריכת דלק גבוהה(בקושי 11 ק"מ לליטר)

 

לפני מספר ימים חזרתי למוסך ועשיתי טיפול החלפת שמן ומסנן על חשבוני שוב (למרות שהתעקשו שאין קשר)ונתתי להם לשים לי שמן של LM הסגול 5W40 סינטטי מלא שקניתי + החלפת מסנן שמן ואיזה קסם! כבר עברתי 120 ק"מ והרכב חזר לעצמו והצריכה חזרה סביב ה13 ק"מ לליטר וההתנעות בבוקר כמו של מנוע חדש!

 

אז שלא יבלבלו בשכל! זה לא שפז או דלק לא מייצרים שמנים באיכות טובה , כי אכן יש להם שמנים טובים שמגיעים גם ליותר מ300 שקל לדלתון! אבל במוסכים של היבואן מישתמשים ברמה הזולה ולמקסם רווחים לדעתי! וזאת הבעיה!

אז אם כל שמן סינטטי מלא באותה צמיגות זהה אז מדוע פער מחירים כזה גבוהה??

http://www.paz-efraty.co.il/image/users/154770/ftp/my_files/Catalog%20and%20pricelist/%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9F%20%D7%A4%D7%96%20%D7%A9%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%9D%2005-2011.pdf?id=8532600

 

לדעתי צריך לתת ללקוח אפשרות ליבחור בין שמן איכותי מוביל בעולם לבין ששמן זול שרק עומד בדרישות המינימום של היצרן!

ושוב אני חוזר אין לי שום דבר נגד השמנים של פז ואחרים, הם פשוט מייצרים מוצרים בכל טווח המחירים , גם זולים וגם יקרים.

צריך רק לבוא בטענות ליבואן שככל הניראה מעדיף להישתמש בLOW END של ליין המוצרים של החברות בארץ

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GUY ידידי, אני משתמש כעת בAGIP סינטטי מלא כמובן, בצמיגות 5W-40

אני לא מעוניין להיכנס כעת לוויכוחים כאלה ואחרים עם איש לגביי איכותו של שמן זה או אחר, ולא מעוניין לעשות השוואות.

חבר טוב מאוד שלי בעל מוסך שפתח לא מעט מנועים, ואני מדבר על מנועים חזקים שעובדים קשה! המליץ מניסיון אישי של שנים על ה AGIP (שכמובן גם מאושר לשימוש ובעל תקן של VW)

כאחד שראה כמה וכמה מנועים פתוחים ומשומשים מאוד, אני מבטיח לך כשכשתראה מנועים שעבדו קבוע עם AGIP לעומת שמנים אחרים, גם אתה תשתכנע.:wink:

אגב-גם באלפא השתמשו תקופה בשמני פז, ומבטיח לכולכם שלו הייתם רואים מנועים זהים לחלוטין שעבדו עם אותו שמן של פז ששמו להם במרכזי של אלפא לעומת AGIP, לא הייתם מעזים לומר מילה טובה על שמני פז.

על זה נאמר, אין חכם כבעל ניסיון, וההוכחה הטובה ביותר היא מנוע משומש ופתוח לרווחה8)

אגב - עברתי מ 5-30 ששמו לי במוסך צ'מפיון (תקן 504.507) ל 5-40 בתקן 502 של AGIP, וראו זה פלא! המנוע עובד טוב יותר, וצריכת הדלק השתפרה! (ואני רציני לגמריי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת! איזה קשקושים, המנועים הפתוחים שראה חבר שלך והגיע למסקנה מזהירה שזה בגלל השמן, אם הכל כל כך נראה יפה אז למה פתחו מנוע? אולי השמן הוא הגורם? (תמיד ניסים ונפלאות קורים למשהו אחר שמכירים...).

 

אני שם לך עכשיו שמן באותה צמיגות, רק של פז בתוך קופסה של AGIP ואתה תשתמש בו בלי ידיעה, אני מבטיח לך שלא תרגיש הבדל אולי אפילו "שיפור".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל היקר, מרגישים פה על דפי הפורום את ניסיונך והידע הרב שברשותך בתחומי הרכב והמנוע רק אל תשכח כי "איזה הוא חכם הלומד מכל אדם...."

 

זה לא חדש שבני אדם נשענים יותר על שיווק מאשר על המציאות בשטח, אך חשוב לזכור שיש דבר בעולם הקרוי איכות מוצר ואכן יכולים להיות הבדלים מהותיים בשימוש במותג כזה אחר. כדי להוכיח לך זאת כמציאות מבלי להישען על שיווק בלבד הנך מוזמן להציץ בתמונה הבאה המציגה שני גלי זיזים, האחד ירד ממוסטנג GT שנת 05 שעברה 70 אלף מייל עם החלפת שמן כל 5-6 אלף מייל בשימוש עם רויאל פרפל. השני, ירד ממוסטנג GT שנת 07 שעברה 40 אלף מייל עם החלפת שמן כל 4-5 אלף מייל בשימוש עם מובייל 1.

 

PDRM1922.jpg

 

למעוניינים, השרשור המלא כאן: Royal Purple Oil Experience - 2005 Mustang GT

 

כמו שאתה רואה הבדל ניכר בשחיקה ובניקיון החלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4541 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...