Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5405 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

רציתי לשמוע את דעתכם בנוגע למחשבה שרצה לי בראש כבר כמה ימים, אבל אני לא הכי בטוח לגביה...

 

ברשותי מאזדה 6 2003 דגם LUXURY מנוע 2000 עם כ 175000 ק"מ

הרכב היה בבעלות קודמנת בליסינג, אני יד 2 על הרכב וקניתי אותו מהם לפניי כשנתיים וחצי כשהוא היה עם 145000 ק"מ.

 

הרכב היום שווה כ 45000 ש"ח פלוס מינוס.

חשבתי למכור את האוטו כדי לעבור לאוטו משנתון גבוה יותר ובעל צריכת דלק חסכונית יותר,

כרגע המאזדה עושה סדר גודל של 1 ל 9.

מה גם ככל שאני אחכה יותר, ערך הרכב שלי יורד והקילומטרז' עולה...

העניין הוא שאני רוצה לקנות אוטו חזק ואמין כמו המאזדה ולא רכב קטן ושברירי,

אבל באותה נשימה אין לי גם כסף נזיל או אפשרות להשלים סכום כסף מעבר למה שאני אקבל על שלי....

 

ופה אני מגיע למחשבה שיש לי והיא כזו

למכור את האוטו ואת הסכום שאני אקבל להשקיע את כולו כמקדמה לרכב בליסינג תפעולי

ואז התשלום החודשי מעבר יהיה קטן וזניח (כמובן תלוי בשווי הרכב שאקח) ואחרי 3 שנים אני אחליף לאוטו אחר או אשלם את המקדמה...

יתרון נוסף לדעתי זה שברכב חדש אין צורך לעשות טסט בשנתיים הראשונות, מוסך הוא בקושי יראה מעבר לטיפולים התקופתיים וגם הוא יהיה חסכוני יותר בצריכת הדלק.

 

האם המחשבה שלי נכונה ? האם שוק הליסינג כ"כ ורוד וקל ?

או שאני צריך להיזהר ולא לעשות את זה ?

אשמח לשמוע תגובות, הצעות, הערות והארות בנושא.

ואם כבר מגיבים, אולי אפשר להמליץ על רכבים שכדאי לבחון אותם (חסכוניים, חזקים, אמידים ובעלי נפח מנוח של לפחות 1600)

 

אני שואל את כל השאלות, כי אני ממש לא בקיא בשוק הרכבים...

 

המון תודה לכולם !

ברוך

פורסם

למה ללכת לחברות ליסינג? ביונדאי יש כרגע מבצעי מימון על סדרת ה-I החדשה של 20-30-50. אתה קובע כמה אתה שם מקדמה, כמה בתשלומים וכמה לשלם בסוף. לדוגמא אתה יכול לשים מקדמה של 20% לשלם במהלך ה-3 שנים 50% ולבסוף להשלים במכה אחת 30%.

 

אני אומר לך שמהניסיון שלי התוכניות האלה זה ישראבלוף אחד גדול. אבא של חברה שלי רכב דרך שלמה סיקסט מאזדה 6 2008 והבטיחו לו טריידאין במחירון. כמה חודשים לפני סיום התקופה התקשרו אליו כדי שיגיע ויודיע להם מה הוא מתכנן לעשות (להחזיר או לשלם את ההפרש שעמד על כ-50K ש"ח). כמובן שהם לא עמדו בהבטחה שלהם והציעו לו כ-30% מתחת למחירון על המאזדה.

הבחור שמכר לו את האוטו כבר מזמן לא עובד שם.

אם אתה חושב שבחברות אחרות המצב שונה אז אתה טועה. הם בכוונה משכנעים אותך לתת תשלומים נמוכים (כמו 700 ש"ח לחודש) שזה אפילו לא הירידת ערך של הרכב ומקדמה נמוכה כדי שבסוף התקופה לא יהיה סיכוי שתוכל להחזיר את הכסף ואז הם יוכלו לנקנק אותך בהחזרת הרכב.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

ופה אני מגיע למחשבה שיש לי והיא כזו

למכור את האוטו ואת הסכום שאני אקבל להשקיע את כולו כמקדמה לרכב בליסינג תפעולי

ואז התשלום החודשי מעבר יהיה קטן וזניח (כמובן תלוי בשווי הרכב שאקח) ואחרי 3 שנים אני אחליף לאוטו אחר או אשלם את המקדמה...

יתרון נוסף לדעתי זה שברכב חדש אין צורך לעשות טסט בשנתיים הראשונות, מוסך הוא בקושי יראה מעבר לטיפולים התקופתיים וגם הוא יהיה חסכוני יותר בצריכת הדלק.

 

אתה כנראה מתכוון לליסינג מימוני (ליסינג פרטי) ולא לליסינג תפעולי. הליסינג המימוני כולל פחות או יותר את מה שאתה מתאר ואליו אפשר להוסיף (בתוספת תשלום) חבילת אחזקה שכוללת גם טיפולים וטסט שנתי לרכב.

כמו שכתב לך redroze, חשוב לבדוק גם את התנאים הנוספים שמלבד המחיר החודשי כמו מחיר הרכב בסיום העסקה. חלק מהחברות מתחייבות בחוזה למחיר הרכב בסוף העסקה וחלק אחר מסתפק בהצהרות כלליות. גובה התשלומים החודשיים, לפחות אצלנו, גמיש למדי וממש לא חייב להיות 700 ש"ח בחודש.

פורסם

הכיוון שלך מבולבל. מצד אחד אתה רוצה רכב "חזק" כמו המאזדה, אבל רוצה צריכת דלק חסכונית יותר.

 

מסקנה -

אתה רוצה לכופף את חוקי הפיזיקה.

 

 

או שתתפשר על רכב קטן יותר וגם חלש יותר, או שתמשיך לשלם על הדלק.

 

בכפוף לכמות הנסיעות שלך, בהחלט יכול להיות שרכב סופר מיני כמו פאביה או פונטו אבו יחסוך לך מאות שקלים בחודש ויהפוך את השדרוג לרכב חדש להרבה יותר נוח - אבל זה יבוא על חשבון העוצמה של הרכב.

פורסם

redroze

האמת שלא ידעתי על המבצעים הקיימים ביונדאי או בשאר סוכנויות הרכבים וזו בהחלט אפשרות

בהחלט שווה בדיקה גם כן

ותודה על האזהרה בנוגע להחזרים בסוף התקופה, זה בהחלט משהו שעכשיו אני אקפיד לשים לב אליו (במידה ואבצע את המהלך הזה)

 

אופיר

כן בהחלט טעיתי והתכוונתי למימוני ולא תפעולי

ולגביי אוטוסנטר, אני מניח שאם אלך על המהלך הזה אני יעבור באחד מהסוכנויות שלכם גם כן, כדי לשמוע מה מציעים

 

drsubaru

אני לא רוצה לשבור שום חוקי פיזיקה :)

רק לשפר את מצב החסכון בדלק שלי, ועדיין לנסוע על רכב אמין וחזק

אני בטוח שגם ברכבים הגדולים ישנם רכבים שיחסית חסכוניים בדלק (בטוח יותר מהמצב שלי היום)

לגביי רכבים קטנים אני קצת מסתייג למרות שהם אלופים בחסכון וצריכת דלק

 

 

אשמח לשמוע תגובות והצעות נוספות

אני עדיין לא בטוח מה לעשות ובמה להתמקד

 

תודה רבה לכל העונים

פורסם

מהם "גבולות הגזרה" שלך: שנת מודל, תקציב, רכב מליסינג או השכרה, מה חשוב לך יותר – ביצועים או חסכון בדלק, שתי תכונות שבד"כ באות אחת על חשבון השנייה).

 

רוב חברות הליסינג גמישות בפריסת התשלומים (אפילו עד 60), והריבית עליהם נמוכה יחסית.

+ תוכל לקבל התחייבות למחירון לוי יצחק בתום התקופה (טרייד אין -בין שנתיים ל-5 שנים) ואפשרות להמשיך לרכב חדש (אפשר לעבור מיבואן ליבואן).

 

ענת מאוויס

פורסם

בדוק אופציה נוספת - מימון בנקאי. יתכן שיתאים לך יותר מהליסינג המימוני (שהוא, בעצם, הלואה בתנאים מסויימים שיכולים להתאים או לא להתאים לצרכיך).

יש כמה דברים שמטרידים אותיי בליסינג התפעולי:

1. תנאי התשלום בסיום תקופת הליסינג - לאיזה סכום אתה מתחייב, ולאיזה סכום, או שיטת חישוב ערך, מתחייבת חברת הליסינג.

2. העובדה שאם אתה רוצה לגלגל את הליסינג לרכב הבא - אתה מחובר ליבואן או חברת ליסינג מסויימת בחתונה קתולית - הגמישות שלך מוגבלת מאד.

3. העובדה שאתה מתחייב לתקופה מוגדרת ואין לך בהמשך גמישות במכירת או החלפת הרכב לפי לוח הזמנים המתאים לך.

4. בחלק מהעסקות הרכב רשום על שם חברת הליסינג כך שעבתיד תהיה בעיה בסחירות שלו.

בהלואה בנקאית יש יתרון שהרכב הוא שלך (אפילו אינך חיי לשעבד את הרכב לבנק, אה יכול לשעבד רכוש אחר), תוכל לבחור הלוואה למשך הזמן המתאים לך וכן תוכל לצמצם או לפרוע את ההלוואה אם יהיה בידך סכום מתאים גם לפני מועד הפרעון הסופי ולא תהיה הבעיה של "יד" נוספת, ועוד רישום ברשיון של "מקוריות: החכר". בהלואה בנקאית תוכל למכור את הרכב גם לפני סיום תקופת ההלואה, כמובן בכפוף לפרעון ההלוואה והסרת השעבוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בדוק אופציה נוספת - מימון בנקאי. יתכן שיתאים לך יותר מהליסינג המימוני (שהוא, בעצם, הלואה בתנאים מסויימים שיכולים להתאים או לא להתאים לצרכיך).

יש כמה דברים שמטרידים אותיי בליסינג התפעולי:

1. תנאי התשלום בסיום תקופת הליסינג - לאיזה סכום אתה מתחייב, ולאיזה סכום, או שיטת חישוב ערך, מתחייבת חברת הליסינג.

2. העובדה שאם אתה רוצה לגלגל את הליסינג לרכב הבא - אתה מחובר ליבואן או חברת ליסינג מסויימת בחתונה קתולית - הגמישות שלך מוגבלת מאד.

3. העובדה שאתה מתחייב לתקופה מוגדרת ואין לך בהמשך גמישות במכירת או החלפת הרכב לפי לוח הזמנים המתאים לך.

4. בחלק מהעסקות הרכב רשום על שם חברת הליסינג כך שעבתיד תהיה בעיה בסחירות שלו.

בהלואה בנקאית יש יתרון שהרכב הוא שלך (אפילו אינך חיי לשעבד את הרכב לבנק, אה יכול לשעבד רכוש אחר), תוכל לבחור הלוואה למשך הזמן המתאים לך וכן תוכל לצמצם או לפרוע את ההלוואה אם יהיה בידך סכום מתאים גם לפני מועד הפרעון הסופי ולא תהיה הבעיה של "יד" נוספת, ועוד רישום ברשיון של "מקוריות: החכר". בהלואה בנקאית תוכל למכור את הרכב גם לפני סיום תקופת ההלואה, כמובן בכפוף לפרעון ההלוואה והסרת השעבוד.

 

מסכים לנאמר כאן. לרוב היבואנים הסדרים עם הבנקים הגדולים של הלוואות בריבית P-0.5% לתקופה של עד 5 שנים.

יש רכבים שניתן לקבל אפילו בהלוואה מסובסדת ע"י היבואן ללא ריבית. זה תלוי בהחלטת היבואן לגבי דגמים מסויימים שברצונו לקדם.

פורסם

אם אני מסכם את רב התגובות פה

אז אני מבין שזה בהחלט לא כדאי כל נושא הליסינג, מכל ההיבטים

 

ואכן אני אשקול אופציה של רכישה באמצעות מימון בנקאי או לחילופין מהסוכנויות רכבים עצמם.

 

אגב

מה בדבר רכישת רכב מיד ראשונה מחברות הליסינג ולא רכב חדש כפי ששאלתי

האם זה כדאי , האם יש מציאות ? או שכל הרכבים האלו גמורים ?

 

או לחלופין מה בדבר קניית רכב בסכום הרכב שלי, נגיד לצורך העניין עד 50000 ש"ח

האם אני אוכל "להשתדרג" מהרכב הקיים או שהסכום הזה לא מספיק....

 

אני יודע שאני שואל הרבה ולכל הכיוונים

אבל באמת שאני מבולבל וצריך ייעוץ והכוונה מאנשים מקצועיים שבקיאים בפרטים

לא בא לי ליפול בפח ולאבד כסף...

 

תודה לכולם

פורסם

מה רע לך עם מה שיש לך היום,למה לא לחסוך ולקנות רכב שמור פרטי,למה להכניס ראש בריא למיטה חולה?

לפי דעתי: משעמם לך,שים 4 בולמים ו 4 צמיגים חדשים,ותרגיש רכב אחר...

ובעתיד כשיהיה כסף,תחליף למשהו נורמאלי ולא לאיזו "פשרה".

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם
מה רע לך עם מה שיש לך היום,למה לא לחסוך ולקנות רכב שמור פרטי,למה להכניס ראש בריא למיטה חולה?

לפי דעתי: משעמם לך,שים 4 בולמים ו 4 צמיגים חדשים,ותרגיש רכב אחר...

ובעתיד כשיהיה כסף,תחליף למשהו נורמאלי ולא לאיזו "פשרה".

 

מקבל את דעתך אבל,

לא ממש משעמם לי, פשוט הקילומטראז עולה.. כבר 175k.. וככל שהזמן עובר הרכב מזדקן, הבלאי עולה והערך יורד...

מבחינת אחזקת הרכב הנוכחי, הוא מטופל ומתוחזק באופן רציף, אין איתו בעיות.

הכוונה שלי היא לחדש את הקיים כל עוד יש ערך לאוטו, אין לי מאיפה לחסוך כרגע, לכן אני מחפש איך אפשר לשדרג לפי שווי הרכב כפי שהוא היום..

פורסם

כבר במצב הנוכחי לא יהיה לך קל למכור את הרכב - הוא מאד נפוץ בשוק וההיצע גדול מהביקוש.

כל מכונית חדשה חלופית שתקנה ולא משנה באיזה צורה של מימון תאבד בשלוש שנים מערכה יותר מערכו של כל הרכב שלך היום.

 

כך שגם אם תסע ברכב עוד 3 שנים ותזרוק אותו לגרוטאות - מבחינת כלכלית תהיה במצב עדיף (במיוחד שהרכב עדיין יהייה שווה לפחות 10K)

 

אני הייתי מוותר.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

×
×
  • תוכן חדש...