Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה: רנו מגאן דיזל 2003 מתחמם ומאבד מים


Astro15
שימו לב! השרשור הזה בן 4666 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

נתחיל עם הרכב עצמו: רנו מגאן טורבו דיזל שנת 2003, 317,000 ק"מ.

טיפול גדול כולל החלפת רצועת טיימינג והחלפת פילטרים ושמן מנוע נעשה ב 299,000 ק"מ.

 

הבעיה היא כזאת: מזה כבר חודשיים (אוליי קצת יותר) הרכב מאבד מים מהמיכל עיבוי אבל נוסע כרגיל ללא כל בעיות התחממות מיוחדות, לפעמים המד חום היה עולה טיפה מעל קו החצי ומתמקם בין הקו של החצי לקו שמעליו אך אחרי כמה דקות היה מתייצב חזרה בדיוק על קו החצי.

לפני כל נסיעה תמיד הייתי בודק מים ומוסיף אם צריך, לפעמים היה חסר הרבה מים במיכל ולפעמים לא היה חסר בכלל מים.

 

באופן כללי הרכב מצויין, מניע בנגיעה, נוסע ומשרת אותי נאמנה בכל נסיעה ללא כל בעיות.

לפני חודשיים הוחלף נוזל קירור במערכת כולל ניקוז אוויר בסוף התהליך.

הייתי בכמה מוסכים וכשהאוטו עלה על ליפט לא היו כל סימני נזילות ולא הצליחו לאתר מאיפה הנזילה אם יש בכלל נזילה.

 

הכל היה טוב ויפה עד לפני שנסעתי איתו לצפון, נסיעה של 160 ק"מ משהו כמו שעתיים וחצי.

בהלוך הרכב נסע ללא כל בעיות, לא התחמם, אפילו המד חום עמד טיפה מתחת לחצי.

בצפון כשנסעתי איתו הדרך הייתה דרך של טיפה עליות, ונסעתי עם מזגן, הרגשתי שהאוטו טיפה מתאמץ.

לפתע נדלקה הנורה האמצעית בלוח השעונים (נורה כתומה כמו של סליל הצתה).

אם אינני טועה מדובר בנורה של מצתי החימום ברכב.

יש לציין כי הנורה הזאת תמיד הייתה נדלקת לי לשניה באמצע נסיעה ומיד ניכבת ללא בעיות מיוחדות, אך הפעם הנורה נדלקה וכבתה מס' פעמים לכמה שניות, כל כמה דקות.

 

כעבור מס' דקות מד החום עלה טיפה מעל החצי, דבר שנראה לי נורמלי, בדרך כללי המד היה אמור לרדת חזרה לחצי כבור דקה או שתיים, אך הפעם המד המשיך לעלות והתייצב על קו אחד מעל החצי.

מיד עצרתי את האוטו ולא כיביתי עדיין, המד עמד בדיוק על קו אחד מעל לחצי.

פתחתי מכסה מנוע וראיתי עשן קל מכיוון הפילטר אוויר (כשאני אומר עשן קל אני מתכוון לפחות מעשן של סיגריה).

מיד כיביתי את הרכב ונתתי לו להתקרר, רציתי לפתוח להוסיף מים אך הרכב היה חם ולא הייתה לי אפשרות.

כשהרכב התקרר וחזר לחצי, הנעתי אותו ורציתי לפתוח את מיכל העיבוי אך ברגע שסובבתי קלות את המכסה המים התחילו לנזול החוצה, מה שלא אמור לקרות כשהרכב מונע. סגרתי את המכסה חזרה.

 

נתתי לרכב להתקרר מעט, כיביתי מזגן והמשכתי בנסיעה בדרך של כחצי שעה, בזמן הנסיעה הרכב לא התחמם כלל ואפילו המד חום עמד על מתחת לחצי (יש לציין שנסעתי בדרך של עליות וירידות).

לאחר מכן כשהרכב התקרר לגמרי בדקתי מים ולא היה חסר בכלל, חשבתי שהבעיה הייתה חד פעמית.

בדרך חזרה למרכז הרכב נסע מצויין עד שהגעתי לפקק באיילון, שם שמתי לב שוב לנורה הכתומה שנדלקתי ונכבית כל מס' דקות, הרכב החל להתחמם והתייצב שוב על קו אחד מעל לחצי.

 

מיד עצרתי בצד וכיביתי את הרכב, נתתי לו להתקרר עוד חצי שעה ונסעתי הביתה כאשר מד החום מראה על מצב תקין.

זה המצב כרגע באוטו, הרכב מתחמם לפעמים ואני צריך לעצור בצד עד שהוא יתקרר ולהמשיך לנסוע, אך המצב הזה בלתי נסבל.

למישהו יש מושג מה יכולה להיות הבעיה?

 

תקלות מיוחדות ברכב: צינור יניקת אוויר קרוע, חוץ מזה הכל פיקס ברכב.

יש לציין כי זאת לא הנסיעה הארוכה הראשונה עם הרכב במצבו הנוכחי (בעיית איבוד המים).

הרכב נסע לאילת מס' פעמים ללא כל בעיות.

אשמח לתשובות מקצועיות בנושא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מאז שהיתגלה איבוד מיים נעשתה בדיקת לחץ למערכת הקירור ע"י מיכשור מתאים או שניבדקו נזילות רק ויזואלית?

 

לפי מה שידוע לי הבדיקה נעשתה בצורה ויזואלית בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך כדאי לך לעשות את הבדיקה הזאת, יכול גם להיות שאין נזילת מים ויש בריחת מים למנוע.

 

אני לא חושב שמדובר בבריחת מים למנוע.

במקרים שכן היה חסר מים כשהרכב קר לגמרי היה חסר כמעט מיכל שלם.

אמנם הבדיקה נעשתה ויזואלית ולא הצליחו לאתר את מקור הנזילה, אבל לפעמים כשאני מסיים נסיעה אני שם לב לאחר כמה דקות שנוזלים מים מאיפושהו ברכב.

הבעיה הזאת ממש טריה מעכשיו, עד עכשיו הרכב התחמם לי רק פעמיים, אבל ברור לי שמשהו לא בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: לאחר ביקור במוסך ופירוק מגן מנוע התגלתה נזילה ממשאבת הסולר, וגם צינור מים קרוע.

משאבת סולר שופצה, צינור הוחלף, וכרגע בנסיעה עם הרכב המחט עדיין נמצאת טיפה מעל החצי.

האם זה המצב האופטימלי? או שהמחט צריכה להתמקם על קו החצי ולא לזוז ממנו?

 

מצ"ב תמונה

 

אשמח לתשובות

SP_A0341.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טבעי לגמרי, אלו ימים חמים עכשיו.

מה גם שמד החום בצרפתיות הוא רציף ומראה קריאה אמיתית בכל רגע נתון.

חוץ מזה, נראה שצילמת את הלוח בזוית מסויימת אשר מוסיפה שנתה.

אם תסתכל ממש אנכי ללוח, תראה שהמחוג בסדר גמור.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טבעי לגמרי, אלו ימים חמים עכשיו.

מה גם שמד החום בצרפתיות הוא רציף ומראה קריאה אמיתית בכל רגע נתון.

חוץ מזה, נראה שצילמת את הלוח בזוית מסויימת אשר מוסיפה שנתה.

אם תסתכל ממש אנכי ללוח, תראה שהמחוג בסדר גמור.

 

נכון, במצב אנכי ללוח המחט נושקת לחלק העליון של קו האמצע, ולא כמו שמופיע בתמונה.

כשהרכב התחמם המחט עלתה קו אחד מעל החצי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4666 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...