Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5491 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למה באמת לחפש ,

 

אפשר פשוט להסתכל על הודעה 8 של ליאור, ולראות על מה בקשו אישור משרד התחבורה.

 

כבר שמעתי על בקשות לכיסוי לרכב , כיסוי לפנסים בג'יפ ואם תבצע חיפוש קטן בפורום אני מניח שתמצא אותם.

 

אבל בוא נשאיר את השאלה פתוחה, אני בטוח שיצוצו סיפורים מעניינים...

 

ירון

 

עריכה: חיכיתי לתגובה שלך יאיר, זאת דוגמא מצויינת

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

2* על בעל הרכב לצרף הצהרה של מוסך יבואן שבו הוא מצהיר שהחלק מתאים לרכב המדובר ובנוסף שהמוסך מתחייב שהוא זה שיהיה שיחליף את החלק.

 

 

רגע, אז אם נגיד אני רוצה להזמין, סט קוילאוברים מ-Flyin' Miata לדוגמא, אז אני צריך לקבל אישור מהמוסך המרכזי של מאזדה? משום מה זה לא נראה לי יקרה... או שכן?

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

רוב הסיכוים שלא תקבל אישור על דברים כאלו , אלא אם הם מיובאים על ידי יבואן כלשהו בארץ ואז תוכל להתחיל להשתתף בסרט ארוך..

תן לרומני בירה , הוא ישתה 5 דקות , תראה לו מאיפה הבאת את הבירה , הוא ישתה כל היום.

פורסם
ירון, למה ללכת סחור סחור. בוא ונשאל את זה ככה. מכל חברי הפורום החברים כאן, האם מישהו הזמין אטמים ותושבות או גומיות למיניהם והתבקש להוציא אישור של משרד התחבורה?

 

כפי שאני יודע על פריטים של ביטוחתיים הם לא מבקשים אישור מוסך יבואן אלא אישור משרד תחבורה בלבד. היה לי ספק לגבי אטמים וגומיות למינהם ואכן הזמנתי ולא הייתה עם זה שום בעייה. לפיכך אני מסיק שעל זה הם לא מבקשים.

נכון שהם במשרד התחבורה כמו קוץ בתחת אבל גם הם מבינים שזה מגוחך לבקש אישור על פריטים מסויימים.

 

לשאלתך, כן וגם התבקשתי להביא אישור מוסך שמדובר בחלק שמתאים לרכב המדובר. אם לא הייתי מכיר את בעל המוסך שידע שאני מביא חלקים למנוע שאני בונה, הייתי צריך בנוסף לשלם 150 ש"ח על האישור, מה שכנראה אחרים (לצערי הרכב) נאלצים לשלם ושוב לשמן את המנגנון.

 

משרד התחבורה חזר אחורה מההטבות וההקלות שהוא ביצע, כך נאמר לי במאמר מוסגר וכך גם אמר לי מנהל המכס ביד אליהו כך ש... נראה שאנו חוזרים לימי אישור משרד התחבורה על מאפרה, כמו שכבר התבקשתי בעבר.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

תביטו על הסמל בתמונה המצורפת. יפה?

מישהו יוכל להסביר לי מה עניינו של משרד התחבורה בסמל הזה? איך הוא תורם\גורע לבטיחות הקדושה בדרכי ארצנו?

והרי סיפור הסמל:

הזמנתי אותו אצל חבר ה Rover Sports Register באנגליה. הוא כתב על המעטפה rover radiator badge, ושלח בפדקס. למחרת היה הסמל בארץ.

כתוב רדיאטור רובר? אהה. תפסנו אותך. פדקס בקשו שאפנה למשרד התחבורה. ליאור ברוך בטובו שלח לי את הטפסים הדרושים. מילאתי אותם, הוספתי תצלום של רשיון רכב, תעודת זהות, ושטר המטען, גררתי את עצמותי הבלות למשרד התחבורה התייצבתי אצל השוער ומסרתי לו אותם עבור מר ברדה. עברו ארבעה ימים ופדקס הודיעו לי שהם מתחילים לגבות דמי אחסנה. חיכיתי. וחיכיתי. כעבור עשרה ימים הגיע האישור!!

נסעתי לנתב"ג כדי למסור אותו לפדקס - כי הם טענו שהאישור חייב להיות מקור - פקס או צילום אינם נחשבים.

אחרי זה פקיד משרד התחבורה ומוכס פתחו יחד את החבילה, וידאו "שתכולתה תואמת המסמכים" ושחררו אותה. שילמתי מכס, מע"מ, דמי אחסנה ומס מחשבים (!!!) ולמחרת הגיע סוף סוף החפץ הקטן, שאיים לכאורה על הבטיחות בכבישי ישראל, לביתי.

אגב, חייתי מספר שנים בארה"ב, ארץ מפגרת שהבטיחות בכבישיה מתחת לכל ביקורת לעומת ישראל, כידוע.

הזמנתי שם מכל טוב לרובר - מצמיגים ועד גומיות, חלקי חשמל, מנוע ומרכב. הכל הגיע ישר לביתי, הונח על יד הדלת וחיכה לי שם. איש לא הציל את הציבור שם מסכנת היבוא שלי. לא איש, לא פקיד וביחוד לא שישה פקידים.

יש להניח שהם נשמו לרווחה כשסוף-סוף חזרתי משם ארצה עם הרובר והסכנה חלפה...

badge3.jpg

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

לאחר שקראתי את התגובה של ליאור ברוך ושל LULISA כל מה שנותר לי לרשום הוא

"No more question your honor, I rest my case" או בעברית צחה, אני מרים ידיים.

 

דרך אגב, זה ידוע וברור כשמש שכאשר מזמינים פריט לרכב דרך UPS או FEDEX שלוקחים בדרך כלל עד שבוע ולא בדואר רגיל שלוקח עד חודש כל מה שנותר הוא זה גם לקנות ווזלין כדי שיהיה יותר קל למשרד התחבורה פלוס המכס להשחיל לנו ביותר קלות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
לאחר שקראתי את התגובה של ליאור ברוך ושל LULISA כל מה שנותר לי לרשום הוא

"No more question your honor, I rest my case" או בעברית צחה, אני מרים ידיים.

 

דרך אגב, זה ידוע וברור כשמש שכאשר מזמינים פריט לרכב דרך UPS או FEDEX שלוקחים בדרך כלל עד שבוע ולא בדואר רגיל שלוקח עד חודש כל מה שנותר הוא זה גם לקנות ווזלין כדי שיהיה יותר קל למשרד התחבורה פלוס המכס להשחיל לנו ביותר קלות.

כמעט נכון.

הרובר מצוייד בברגי BSF שקשה להשיג בארץ. הזמנתי מאנגליה חבילה גדולה של ברגים כאלה, ואומים, מכל טוב. כולם כמובן - לרובר. המוכר לתומו כתב על החבילה "ברגים" ולא "ברגים למכונית". איזה מזל. ההזמנה התבצעה ביום שישי.

ביום שני חיכתה לי הודעה בתיבת הדואר שהגיעו שלוש חבילות. מהרתי לסניף הדואר - וכל הברגים כבר היו בו.

ברוב חוכמתו חילק המוכר את המשלוח לשלוש חבילות קטנות, ערך כל אחת מהן פחות מ 50$ - וכך לא הייתי חייב במכס וכו' עליהן.

עכשיו תארו לעצמכם מה היה קורה אילו היה כתוב "ברגים לרובר". היו שם 21 סוגי ברגים שונים, ושני סוגי אומים.

כמה טפסים היה עלי למלא, כמה זמן זה היה לוקח, ואיזה צבא פקידים היה עמל על הפרויקט.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם
כמעט נכון.

הרובר מצוייד בברגי BSF שקשה להשיג בארץ. הזמנתי מאנגליה חבילה גדולה של ברגים כאלה, ואומים, מכל טוב. כולם כמובן - לרובר. המוכר לתומו כתב על החבילה "ברגים" ולא "ברגים למכונית". איזה מזל. ההזמנה התבצעה ביום שישי.

ביום שני חיכתה לי הודעה בתיבת הדואר שהגיעו שלוש חבילות. מהרתי לסניף הדואר - וכל הברגים כבר היו בו.

ברוב חוכמתו חילק המוכר את המשלוח לשלוש חבילות קטנות, ערך כל אחת מהן פחות מ 50$ - וכך לא הייתי חייב במכס וכו' עליהן.

עכשיו תארו לעצמכם מה היה קורה אילו היה כתוב "ברגים לרובר". היו שם 21 סוגי ברגים שונים, ושני סוגי אומים.

כמה טפסים היה עלי למלא, כמה זמן זה היה לוקח, ואיזה צבא פקידים היה עמל על הפרויקט.

 

תראה, אין אפס. זה ברור שאתה מחלק משלוח לכמה קופסאות יותר קטנות אז כן אפשר לשלם פחות מיסים או לא לשלם בכלל. אבל מצד שני, אתה משלם יותר על משלוחים. לפעמים עדיף לשלוח בקופסה אחת ולשלם מכס מאשר לחסוך את המכס ולשלוח ב 4 קופסאות קטנות אבל אז משלמים על משלוח פי 4. כל מקרה לגופו. מה שאתה מתאר אגב לחלק משלוח גדול להרבה קופסאות שכך בכל קופסה יהיה פחות מ $50 דולר זה חוקי כמובן. אולי לא מריח טוב אבל כשר לחלוטין. העניין הוא שכאמור אתה משלם יותר על משלוח.

 

נקודה נוספת שאני רוצה להבהיר. כמו שכולם יודעים, המכס מחשב את השווי הסופי של הפריט לפי עלות המשלוח פלוס עלות החלק. כך יוצא שכאשר מזמינים משלוח דרך UPS או FEDEX המשלוח מגיע אקפרס ולכן גם המחיר בהתאם. לכן, זה כבר "דופק" את בעל החבילה מראש בכך שעלות המשלוח היא גבוהה מההתחלה. עצתי הפשוטה היא למי שלא לחוץ בזמן פשוט מאוד לומר למוכר לשלוח בדואר רגיל. לא אקפרס ולא EMS. יקח לחבילה להגיע עד חודש לארץ אבל זה יעלה במינמום שבמינימום. מה שבטוח הרבה יותר זול מחברות השילוח הבין לאומיות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

 

..... עברו ארבעה ימים ופדקס הודיעו לי שהם מתחילים לגבות דמי אחסנה. חיכיתי. וחיכיתי. כעבור עשרה ימים הגיע האישור!!

נסעתי לנתב"ג כדי למסור אותו לפדקס - כי הם טענו שהאישור חייב להיות מקור - פקס או צילום אינם נחשבים.

אחרי זה פקיד משרד התחבורה ומוכס פתחו יחד את החבילה, וידאו "שתכולתה תואמת המסמכים" ושחררו אותה. שילמתי מכס, מע"מ, דמי אחסנה ומס מחשבים (!!!)

.....

 

ראשית תניח את דעתך, כי גם אם היית ממציא את האישור באותו היום , עדיין היית משלם אגרת אחסנה או כל שם אחר שהם בעלות של בערך 3 ימי אחסנה. לאחר מכן על כל יום נוסף משלמים.

 

ושכחת 80 ש"ח תשלום ללשכת המסחר על הנפקת רשומון יבוא....

וחניה בנתב"ג שגם היא לא בחינם כמובן....

מנפלאות הבירוקרטיה...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

אני כל פעם מחדש נדהם מהבירוקרטיה.

 

אני נדהם גם מכם שאינכם מביאים סוף לכך.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אני לא יודע אם לצחוק או לבכות, מדינת חלם!

 

התנהלות של חבורת מטומטמים ולנו אין ברירה אלא להתנהל לפי החליל שלהם.

 

מה איכפת למשרד התחבורה עם אני מביא מנוע, רדיאטור או הגה?! , הריי האוטו עובר טסט ונתון לבדיקות שגרתיות.

ואם אני בכלל אוסף הגהים ורוצה שעוד הגה יקשט לי את האוסף???

 

בושה וחרפה שאין מקום לתחביב שלנו, עושים אותנו עבריינים...

 

צריך לחשוב על נוסח של תביעה יצוגית !!!

פורסם

הכי יפה זה שאם מחפשים ,הגה ספורט ,צופרי אויר, אגזוזים וכו' שמשרד התחבורה עוצר באופן גורף...פשוט אפשר לקנות בחנויות פה בארץ ,אז איך הם מביאים ,ואיך הם מוכרים ,זה בחלון הראווה ,הם לא מסתירים...??????????!!!!!!!!!!!!!!!:-(

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני קורא את השרשור הזה ואני מתחיל לפחד. הזמנתי 2 בקליות איתות קדמיות, 2 בתי מנורות לאיתותים בצדדים, ושק עור לידית הילוכים. גם על שטויות כאלה צריך להגיש בקשות וטפסים?!

הייתי מספיק חכם לבקש מהמוכרים על חלק מהפריטים שישלחו את זה בצורה שלא ידעו שזה אביזרי רכב.

אני מקווה שהכל יעבור בשלום.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

 

מה איכפת למשרד התחבורה עם אני מביא מנוע, רדיאטור או הגה?! , הריי האוטו עובר טסט ונתון לבדיקות שגרתיות.

 

מה שמזכיר לי כי במדינת מרילנד בה שהיתי עם הרובר כשנתיים - פטורות מכוניות האספנות מטסט.

אז ככה: מותר שם לייבא כל מכונית שגילה מעל 25 שנה, בלי קשר לכך אם ההגה שלה מימין או משמאל או לכל מגבלה אחרת; מותר ליבא כל חלף שרוצים למכוניות הללו, ללא צורך באישורים מפקידי הממשלה, ואין בכלל טסט.

והתוצאה? ניחשתם נכון: מרחץ דמים נורא, אלפי הרוגים יומיום, זיהום אוויר בלתי נסבל, רעש והמולה, הפסדים מזעזעים לאוצר המדינה, רבבות מכוניות תקועות בפקקים בגלל איזו טרנטה זוחלת...

באמת?

לא. ממש לא. השפעת מכוניות האספנות על התנועה אפסית. הייתי אומר שנהגי מכוניות האספנות הם הזהירים בנהגים כי רובם מבוגרים והתחביב יקר מדי מכדי לסכנו בנהיגה פרועה במכונית מוזנחת - אבל לא, לא זו הסיבה.

הסיבה היא כי כל נהג שם אחראי לתוצאות מעשיו. ואם ימצא כי תאונה ונזק נגרמו לצד שלישי\לסביבה עקב רשלנותו, שמוש בחלפים לא נכונים או לא חוקיים מכונאות גרועה וכו' - הוא ישלם על כך כל-כך ביוקר (והביטוח לא יכסה) - שזה פשוט לא יעשה. הפיקוח על ידי המדינה מצליח רק למרר את חיי האזרחים, אבל פרט לכך הוא כברה נקובה ולא יעילה. כל הבודקים והטסטרים לא מכירים את המכוניות שלנו כמו שאנחנו מכירים.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/


×
×
  • תוכן חדש...