Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתיים עם ספורטיבית.


oferh
שימו לב! השרשור הזה בן 4754 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ובכן, מכיוון שכמויות המילים שנשפכו פה בפורום על קליאו ספורט לדורותיה כבר חוצה את גבולות הטעם טוב אני נשבע שלא לחזור (יותר מדי) על דברים שנאמרו בעבר ולהתמקד בפוסט הזה בשני אספקטים עיקריים: 1. עלויות האחזקה של הרכב 2. החווייה האישית שלי של השימוש בו כרכב ספורטיבי. פירוט יותר ממוקד על המגרעות והיתרונות שברכב, תמונות והזלת ריר מידתית ניתן למצוא כאן.

 

הוצאות ותחזוקה

כשתכננתי את סעיף ההוצאות לפני שנתיים נערכתי להוצאה כספית כוללת (ירידת ערך, ביטוח, דלק וכו') של 3500 ש"ח בחודש. המציאות הייתה יקרה יותר וכיפית והרבה הרבה יותר מהמתוכנן. בנוסף למחירי הדלק שעלו מאד התווספו הרבה הוצאות לא מתוכננות כגון קורסים, ימי מסלול, גיחות לכבישי נהיגה וג'ימקנות. אני כולל את ההוצאות האלה בהוצאות של הרכב מכיוון שהן מצדיקות את האחזקה בו. בנוסף - הנסועה הייתה גבוהה (ומהירה) מהמצופה. סה"כ, all included, נזק של 4000 וקצת ש"ח בחודש ל- 24 חודשים ובפירוט: 24 אש"ח דלק, 18 אש"ח ביטוחים\מיגון ואגרות, 31 אש"ח ירידת ערך, תחזוקה שוטפת 14 אש"ח והשאר קורסים ימי מסלול ושונות. יש לציין שבסעיף התחזוקה הוצאתי בלי שום חשבון והוא כלל בן השאר 2 סטים של צמיגים, 6 טיפולי החלפת שמן, רפידות בלמים קדמיות והרבה מאד ציוד דיטיילינג. בשימוש קצת יותר מתון ופחות היסטרי במרווחי טיפולים ניתן לחתוך עלויות תחזוקה בחצי בשקט.

לגבי תקלות, הבשורה המפתיעה היא שלאחר כשנתיים שימוש ברכב הופיעו בו 0 (אפס) תקלות מכניות. כן הופיעו (ודי מהר יש לציין) קרקושי תא נוסעים. בהתחשב בעובדה שהרכב קשיח מאד זה לא מפתיע ומתרגלים, אבל זה פוגם בשימוש ברכב ביום יום. עוד בסעיף האיכות יש לציין לחובה סט גומיות דלת שהלך לעולמו (והוחלף במסגרת האחריות). לגבי אמינות ושרידות הגיר\קלאץ'מנוע\בולמים - שמרתי מאד על המכלולים האלה ולא הייתה איתם שום בעיה אבל אני מניח שרוב הבעלים לא ידאגו להשוות סל"ד-דאבל-קלטש-יצאו חלש מהמקום או יתנו למנוע להתחמם לפני שמתחילים לתת בגז. קשה להגיד שהרכב אמין על סמך אקזמפלר אחד נראה לי שאפשר לומר שבשימוש אחראי לא אמורה לצוץ שום תקלה ברכב משנתון צעיר יחסית. לזכות יש לציין את האנשים במוסך בו טיפלתי (מכונן בת"א) ששמחו לקבל אותי מעכשיו לעכשיו, לא הפריע להם שהסתובבתי להם בין הרגליים ותמיד טיפלו בי וברכב בצורה ומכובדת מאד. לא מובן מאליו.

 

מה מבאס ברכב

הדבר שהכי מבאס בקליאו ספורט הוא לדעתי היבואן. אני לא מדבר על עלות חלפים אלא על מדיניות תמחור הרכבים הגרועה שלהם וכהוכחה - כמות המסירות האומללה. המחיר הריאלי לרכב מהחברה הוא אזור ה- 160 אלף ש"ח והמחיר שבו הוא צריך להמכר לדעתי אזור ה- 150 אש"ח. קיצוץ דומה צריך לעשות לתמחור של המגאן. אחרת - המותג פשוט לא יתרומם אף פעם. אולי אם יפתח מסלול רשמי ימכרו קצת יותר יחידות אבל בגדול היום רנו ספורט קונים מהיבואן אך ורק אנשים עם שריטה קשה לנהיגה שמוכנים לוותר על כל הפינוקים והאיכות של המתחרות הסולידיות בהרבה לטובת מכונות נהיגה יותר מושחזות. יש מעט מאד אנשים כאלה בנמצא, אבל בהחלט יש הרבה אנשים שרוצים מכוניות ידניות חזקות במחירים שפויים (ע"ע הקופרה הישנה). חבל שמפספסים אותם.

הדבר השני שמבאס ברכב זה המשקל - אם מישהו מוצא דרך להוריד מקליאו ספורט דור III את ה- 100-150 קילו שיודיע לי. אם הוא מצליח לפתור על הדרך את נושא איכות ההרכבה של תא הנוסעים בכלל טוב, ואם זה נעשה ע"י עקירה של כל המושבים וחומרי הבידוד והתקנת באקטים - בכלל טוב :-D

 

סיכום

לפני שנתיים וחצי החלטתי שאני רוצה רכב ספורטיבי ידני ואיתו לשפר את הנהיגה שלי. התלבטתי בעיקר בין קליאו דור 1\2 ובין דור 3 ולבסוף אני חושב שעשיתי החלטה טובה. אולי הקליאו היא לא הכי יפה, בטוח לא הכי פופולרית אבל היא מושכת אותך לנהוג אותה חזק ובסטייל ומחברת אותך לאהבה לנהיגה ברמות שמעט רכבים בתקציב הזה יכולים לעשות. ברמה האישית בתקופה שהחזקתי אותה - עם המון סיוע של LFS, ימי מסלול של נהיגה בשליטה (ולאון טאובס בפרט) וג'ימקנות של מועדון אוטוספורט - לקחתי את הכישורים שלי הרבה מעבר ממה שחלמתי שאפשר להגיע ובטוח הרבה מעבר ממה שחשבתי שאני אוכל להגיע אלי. גיליתי אהבה אמיתית לנהיגה מה היא והכרתי עשרות אנשים טובים ששותפים לאותה אהבה. בכל התהליך הזה - הקליאו הייתה הרבה יותר מכלי רכב אלא חברה נאמנה, משרת בטחון ומאד מתגמלת: כזאת שתחמיא לך מכל הלב כשאתה נוסע טוב ולא תעיף לך כאפה כשאתה לא. אני שמח שבחרתי בה לטובת המסע הזה ושדרכינו נפרדו בשיא, ולא אחריו.

 

ו... עם כל ההשתפכויות (שהרכב הרוויח ביושר :) ) - כל דבר טוב מגיע לסוף וכל סוף הוא התחלה. תכניות על S2000 נגנזו כי לא רציתי למתוח את התקציב שלי וכי הנסיון המוגבל שלי עם הרכב הבהיר לי שאין סיכוי שאני אצליח לנהוג אותו בלי התפרצויות אורגזמיות כל פעם שהוא עובר את ה- 8,000 סל"ד. עם זאת, נמצא מחליף בתקציב שווה לכל נפש ואת התכונות הטובות שמצאתי בקליאו אני מקווה גם למצוא בו: הוא חולה על כבישים מפותלים, יש לו שלדה פצצה, מערכת בלימה של ברמבו עם טונה רגש וגם בו שם המשחק זה לאו דווקא מהירות - אלא כיף וטכניקה והכל באריזה בלי פשרות. להלן - הדוקאטיפלצת 696:

 

 

 

 

208380_10150157003739361_851409360_6215313_1482894_n.jpg

 







נפגש בבר-בהר :)

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף וברכותיי על המעבר לשניים. אני מאמין שעם היבואן של דוקאטי תעבור חווייה מתקנת ותקבל מהם את כל תשומת הלב והיחס שמעולם לא קיבלת מקרסו.

 

מה שעוד טוב זה שככל שתצבור נסיון, ובמידה ותראה שהפלטפורמה מתאימה לך, תוכל לעלות בנפח על אותה שלדה. למונסטרים יש גם שוק קטן ואיכותי של יד שניה, לכן לא אמורה להיות בעיה לשדרג בבוא העת מבלי להיכנס להרפתקה כלכלית.

 

יאללה, טוס בזהירות! :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום וכל הכבוד על הזמן שהקדשת בשביל לשפר את היכולות, זה לא מובן מאליו.

אני יכול לחזק ולומר שגם עם הקליאו שלי הסימפטומים שדיברת עליהם קיימים וגם אני ב"ה ללא תקלות.

 

שיהיה בהצלחה עם האופנוע החדש וסע בדרכים טובות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוקאטיפלצת .... קנית אותי .

 

יש לנו ב HIT מישהו עם דוקאטי , גם את תעבור הפצצה של המכללה ליד האופנוע , אני תמיד אסתכל על האופנוע קודם .

 

תעשה חיים !

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

amisha כתב:

יש לנו ב HIT מישהו עם דוקאטי , גם את תעבור הפצצה של

המכללה ליד האופנוע , אני תמיד אסתכל על האופנוע קודם .

מסכים איתך לגבי הפצצות של HIT -נראה אותך לא מסתכל על הפצצות של מגמת עיצוב כשהן יוצאות החוצה משיעורי הבוקר :twisted:. הקיץ בפתח, המחשופים במתח :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום נחמד, רק שלמי שלא עקב (הםםם, אני ? ) לא ברור מאיזה שנה האוטו וכמה ק"מ היו לו ברגע כתיבת הסיכום

הא, וגם אם הוא למכירה או כבר נמכר :p

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה :)

 

הרכב היה קליאו ספורט דור 3, שנתון 09. והוא אכן נמכר לבעליו החדשים עם 31 אלף ק"מ, ואני מקווה שהוא נהנה ממנו.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קילומטרז' מתחת לממוצע ורכב חדש מהסוכנות אמורים ברוב המקרים להיות מתכון לאמינות מופלגת.

 

משהו שמעניין אותי : בכמה המחירון נפל מהרגע שהוצאת אותו מהסוכנות ועד יום המכירה? [אצל הבעלים הקודם של הרכב שלי למשל ,הרכב נפל ב50 אחוז ב4 שנים ,מ220 ל110]

 

תהנה מהכלי החדש והכי חשוב - שמור על עצמך.

למה עברת לאופנוע? בא לך אדרנלין מסוג קצת אחר או שלא מצאת יורשת ראויה 4 גלגלית מלבד הS2000 ?

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^ תודה. :D

 

משהו שמעניין אותי : בכמה המחירון נפל מהרגע שהוצאת אותו מהסוכנות ועד יום המכירה? [אצל הבעלים הקודם של הרכב שלי למשל ,הרכב נפל ב50 אחוז ב4 שנים ,מ220 ל110]

 

המחירון של קליאו ספורט מאד בעייתי גם כחדש וגם כישן. גם יצחק לוי וגם קרסו הם לגמרי off. קניתי אותו במחיר טוב ומכרתי אותו במחיר (לדעתי) הוגן מאד. כמו שרשמתי - 31 אש"ח בשנתיים ירידת ערך.

 

למה עברת לאופנוע? בא לך אדרנלין מסוג קצת אחר או שלא מצאת יורשת ראויה 4 גלגלית מלבד הS2000 ?

ישנן הרבה סיבות - תקציב, הרצון לחסוך זמן בנסיעות, חסכון בדלק וזיהום. הסיבה עיקרית היא שאני אוהב ללמוד דברים חדשים, וזה בהחלט חדש ויש המון מה ללמוד.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיובי לגבי הטיול, נתראה שם. :)

לגבי התקציב - זה קצת מורכב לפרק את זה לגורמים אבל במקרה הספציפי הזה לדעתי אתה טועה, בעיקר בגלל עלויות צדדיות (אך לא שוליות) כמו הסדרת מיקום חניה בתל-אביב לרכב ומחירי הדלק. זה לא קיצוץ של חצי בתקציב אבל זה יוצא פחות.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...