Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5579 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בספר הרכב כתוב :

1.השתמש רק במים מזוקקים (ללא מינרלים) בתערובת נוזל הקירור.

2.למנוע יש חלקים מאלומיניום,וחובה להגן עליהם בנוזל על בסיס

אתילן גליקול,כדי למנוע שיתוך וקיפאון.

3.לא להשתמש בנוזל עם אלכוהול או מתנול ואל תערבב אותו עם

נוזל קירור מאושר.

4.אל תשתמש בנוזל המכיל יותר מ-65% נוגד קיפאון או בפחות

מ-35% נוגד קיפאון, אשר יפחיתו את יעילות התמיסה.

 

מישהו מצליח להבין איזה נוזל יכול להתאים ?

פורסם

אוטו חדש כמו גדול יכול לאבד נוזל קירור. זה מצב תקין וזה מפסיק (חייב להפסיק) אחרי כמה חודשים ואלפי ק"מ.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם
רמת הנוזל ירדה לי מתחת למינימום !

 

גש למוסך הייבואן ותרכוש נוזל קירור מקורי (במידה וקיים) או שווה ערך של ותוסיף בהתאם לצורך.

איזה כייף לי :)

פורסם
אוטו חדש כמו גדול יכול לאבד נוזל קירור. זה מצב תקין וזה מפסיק (חייב להפסיק) אחרי כמה חודשים ואלפי ק"מ.

 

איפה זה כתוב שאחרי כמה חודשים ואלפי קילומטרים הדליפה צריכה להפסיק ? מאיפה הנוזל נעלם ?

יש לך אסמכתא של הייבואן או הייצרן לשטויות שכתבת ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

איזה כייף לי :)

פורסם

ניסיון של מספר מכוניות חדשות שלי ושל משפחתי ותשובות רשמיות של מוסכי השירות.

 

ולגבי ההערה האחרונה שלך - אם יש לך משהו להגיד אז תגיד ואל תשחק אותה חוכמולוג, כי לא כולם גאונים כמוך. זה פורום גם של חובבנים וגם של מקצוענים ותותחי על, אם לא הבנת את זה עד עכשיו.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

סטודנט, אני שולח לך התנצלות אישית אם הגזמתי בתגובה שלי.

חוסר בנוזל קירור ברכב חדש אכן זו תופעה מוכרת אך צריכה להעלם לאחר כ-1 עד 3 שעות או כפי שזה נקרא בשפה מקצועית זמן ה- run-in .

הנוזל 'נעלם' דרך קדח ניקוז הנמצא בתחתית משאבת המים.

איזה כייף לי :)

פורסם

אז נסכם שהבחור למעלה צריך למלא נוזל קירור מקורי עד המקסימום ואם הוא גם רוצה לבטח את עצמו אז שילך למוסך היבואן שימלאו לו נוזל (ולא מים מזוקקים) או שיקנה שם אבל העיקר שהביקור יהיה רשום כדי שאם תהיה בעיה בעתיד.

ובכל מקרה, לבדוק לעיתים יותר תכופות מה קורה מתחת למכסה המנוע.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

פאראפלו של פיאט הוא לדעתי ומנסיוני בעבר הרחוק בפיאט,סיטרואן,פיג'ו ועוד מתחממות כרוניות - נוזל הקירור הכי יעיל.

פורסם

נזולי קירור של היום הם קצת יותר מתוחכמים מה"מים הירוקים" של פעם, בטח כאשר מדובר בנוזלי קירור בעלי תכונות long life.

אם חסר מים (ואני לא מבין למה חסר וגם לא קונה את זה שרכב "צורך" מים באלפי הקילומטרים הראשונים שלו, אלא אם בוצע ניקוז אוויר לקוי והמים באים במקום האוויר שהתנקז) אז להוסיף רק נוזל קירור מקורי או מי ברז, לא שום דבר אחר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
סטודנט, אני שולח לך התנצלות אישית אם הגזמתי בתגובה שלי.

חוסר בנוזל קירור ברכב חדש אכן זו תופעה מוכרת אך צריכה להעלם לאחר כ-1 עד 3 שעות או כפי שזה נקרא בשפה מקצועית זמן ה- run-in .

הנוזל 'נעלם' דרך קדח ניקוז הנמצא בתחתית משאבת המים.

 

נזולי קירור של היום הם קצת יותר מתוחכמים מה"מים הירוקים" של פעם, בטח כאשר מדובר בנוזלי קירור בעלי תכונות long life.

אם חסר מים (ואני לא מבין למה חסר וגם לא קונה את זה שרכב "צורך" מים באלפי הקילומטרים הראשונים שלו, אלא אם בוצע ניקוז אוויר לקוי והמים באים במקום האוויר שהתנקז) אז להוסיף רק נוזל קירור מקורי או מי ברז, לא שום דבר אחר.

 

איתמר.

 

ראה תשובתי (תשמיט את אלפי הקילומטרים).

איזה כייף לי :)

פורסם

קראתי ולא הבנתי.

שו הדה פתח ניקוז בתחתית משאבת המים? :shock:

מערכת קירור היא מערכת סגורה, שום דבר לא נכנס ושום דבר לא יוצא, לא ברכב חדש ולא ברכב בן 30.

 

אם המים נעלמו אז אני רואה סיבה אחת ויחידה לתופעה והיא ניקוז אוויר לקוי. יותר מזה, אם אכן היה מדובר בתופעה נפוצה היינו שומעים על זה "קצת" יותר בפורום, לא זכור לי מקרה כזה בעבר אצל אף אחד מהיצרנים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

איתמר, צר לי לנפץ לך את המיתוס אבל יש לי מה לחדש לך בעניין.

כאחד שעסק בעבר בתיכנון משאבות מים מספר שנים ייתכן מאוד שדברים השתנו אבל אני בספק :-o.

 

בכול משאבת מים צנטרפוגלית קיימים אטמי החלקה (טבעות החלקה) למניעת נזילה דרך ציר המשאבה.

אטמים אלה עשויים בדרך כלל מגרפיט, אלומיניום אוקסיד, סיליקון קרביד ועוד...

בחירת סוג האטם הינו מרכיב חשוב הקובע את אורך חיי משאבת המים אם לא החשוב ביותר לאחר בחירת נכונה של המיסבים של משאבת המים.

 

בכדי לאפשר אטימה טובה של האטמים ועמידות האטם לאורך זמן מאפשרים זרימה קטנה של נוזל הקירור על שני משטחי האטמים בכדי לסוך (לשמן) וגם לקרר את האטמים. עודפי נוזל קירור בדרך כלל מתאדים במשאבה עצמה.

 

תאר לך מצב שלא היה סיכוך לאטמים מה היה קורה ? תוך פרק זמן קצר ביותר האטמים היו נהרסים כתוצאה מחיכוך עם ציר המשאבה בזמן הסיבוב.

 

עכשיו את יודע כמה חשוב להשתמש בנוזל קירור אייכותי שיש לו גם תכונות שימון.

 

עודפי נוזל קירור שלא התאדו נפלטים החוצה דרך פתח ניקוז בתחתית המשאבה אתה יכול לראות בקלות כמעט בכול משאבת מים הצטברות של נוזל קירור שהתייבש.

 

ישנם משאבות מים שלא תבחין בנזילה זו מכיוון שהייצרן מתקין אגן קטן (בדומה למקרר ביתי) שבו מצטבר הנוזל ולאחר מכן מתאדה.

 

'נזילת' נוזל קירור או חוסר בנוזל קירור בכמות קטנה בשעות הראשונות שלאחר הרכבת משאבת מים חדשה הינו מקובל ואין צורך לדאוג מכך וזה נעלם לאחר שטבעות ההחלקה (אטימה) עברו את שלב 'ההרצה' או במילים אחרות התיישבו.

 

זה על קצה המזלג מכיוון שיש עוד סיבות שפתח הניקוז קיים במשאבות מים.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...