Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאדה ניבה


דידווו
שימו לב! השרשור הזה בן 4945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני שוקל לקנות ג'יפ לאדה ניבה שנת 93 , עוד לא יודע את המצב שלו אבל רציתי לקבל חוות דעת ממכם לפני שאני אלך לבדוק.

אני קונה אותו רק בשביל לנסוע איתו בסוף שבוע לשטח וזהו ושאר ימי השבוע לא לגעת בג'יפ.

תיקונים אני אתקן באופן עצמי. אני לא רוצה להשקיע הרבה כסף בג'יפ אז החלטתי ללכת על הג'יפ הזה הבחור רוצה 7500 אלף ואם אני אשקיע עליו עוד 3000 זה יוכל לעמוד בדרישות ?

דעות שלכם חשובות..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה יודע לקרוא ברוסית, או מכיר מישהו שיודע, ממליץ לקרוא את זה:

http://www.autoreview.ru/_archive/section/detail.php?ELEMENT_ID=74147&SECTION_ID=2173

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידע הבא מתבסס על מבחנים שונים שקראתי, ולא מניסיון אישי:

לפני הרכישה דאג לקבל חיסון אנטי-טטנוס מכיון שהמכוניות הללו מחלידות עצמן למוות. במובן הזה, הן גורמות לאלפות הישנות להיראות כאילו הן צופו באבץ (וזה דווקא לא קראתי במבחנים, אלא ראיתי במה-עיניי).

לרכב הזה יש צריכת דלק גבוהה מאוד (כ-7 ק"מ לליטר ביום טוב, אתה כנראה לא ממש רוצה לדעת כמה ביום רע), ובנוסף גם זמינות החלפים שלו אינה מרשימה.

מצד שני, יש לו יכולת שרידות ועבירות גבוהות מאוד, ומבחינה מכאנית הוא אמור להיות פשוט מאוד.

אם אתה לוקח את זה כפרוייקט, לדעתי זה יכול להיות פרוייקט ממש מגניב, רק תוודא שאתה מבין היטב לתוך מה אתה מכניס את עצמך.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לא יודע את המצב שלו אבל רציתי לקבל חוות דעת ממכם לפני שאני אלך לבדוק.

תקרא שוב את החלק המודגש בהודעה שלי, זה אולי פרט המידע הכי חשוב שסיפקת.

אתה צריך לבדוק את מצבו של הרכב הספציפי הזה כי הוא יקבע, יותר מהכל, כמה שווה (אם בכלל) לשלם על הניבה הזאת. מעטות מהניבות שרדו עד היום במצב צבירה ששווה רכישה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקרא שוב את החלק המודגש בהודעה שלי, זה אולי פרט המידע הכי חשוב שסיפקת.

אתה צריך לבדוק את מצבו של הרכב הספציפי הזה כי הוא יקבע, יותר מהכל, כמה שווה (אם בכלל) לשלם על הניבה הזאת. מעטות מהניבות שרדו עד היום במצב צבירה ששווה רכישה.

 

קודם כל אני מחזק את מה שצביקה אמר.

שנית, גם אם היא במצב טוב - תזהר! למה אני מתכוון? בתור אחד שמכיר טוב טוב את הרכבים האלה (אבא שלי התעסק איתם כל החיים שלו) אני יכול לציין לך 3 עובדות לגביהם:

 

1. בברית המועצות לא היו מוסכים - הרכבים נועדו לתחזוקה עצמית, אז נכון, בגלל זה הם פשוטים אבל בדיוק בגלל צריך לטפל בהם על בסיס שבועי.

2. כמו שכבר כתבו פה, הפח הוא מהאיכות הירודה ביותר, כנ"ל איכות עיבודו ולכן הרכב יחליד בכל מקום אפשרי.

3. הסיכוי למצוא חלפים לא קשה, אלא פשוט בלתי אפשרי.

 

לסיכום, בשביל נסיעות של סופ"ש זה רכב מתאים אבל רק אם אתה גם אוהב לעבוד על הרכב - לתקן, לשפץ וכו'.

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה יודע לקרוא ברוסית, או מכיר מישהו שיודע, ממליץ לקרוא את זה:

http://www.autoreview.ru/_archive/section/detail.php?ELEMENT_ID=74147&SECTION_ID=2173

 

 

אכן מבחן עם תוצאות מעניינות ביותר, סיכום בשתי מילים - הם ערכו "מבחן סיבולת" לניבה מודל 2010, שפחות או יותר זהה לזו שנמכרה בארץ בשנות ה 90, רק עם כמה עידכונים כלים.

 

המבחון נמשך 30 אלף קילומטר בתנאים קשים- נסיעה בכביש במהירות מירבית, עומס מלא ברכב בחלק מהזמן, אבל יחסית מעט נסיעות בשטח.

 

במהלך המבחן נשבר להם כמעט כל דבר אפשרי, והרבה מכלולים דרשו החלפה כבר אחרי 10 או 15 אלף קילומטר.

 

 

 

לפחות תעיין בתמונות, להזכירך - זה אוטו חדש לגמרי, בן כמה חודשים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל הדוגמא:

2-4_1024.jpg

הם רושמים שבתא מנוע מחליד כל דבר שמסוגל להחליד, כולל המקום אליו מוטבע מספר מנוע.

 

תחילת שנות ה-90 היו שנים מאוד קשות לרוסיה. אני בספק שאיכות ההרכבה, איכות החומרים ושאר הדברים יהיו טובים יותר מאשר לרכב שמייצרים בימינו. מעבר לכך שניבה מעולם לא הצטיינה באמינות, אתה קונה רכב כימעט בן 20 שנה, רכב שמראש יוצא מהמפעל חולה. היה לי בארץ מוצא שלי שכן עם ניבה, כל יום היה חופר מתחת למכסה מנוע. אמינות של רכב הזה על הפנים ואקזמפלר שלו היה עוד מהשנים הטובות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הידיות האלה נראות זהות 1:1 לידיות שפיאט השתמשו בהן בשנות ה-60' וה-70'.

 

1-3_1024.jpg

 

4-1_750.jpg

 

גם החלודה :lol:

 

blok%202-1-1_1024.jpg

 

תכל'ס, אם הרכב הזה עדיין מיוצר, זה ממש חבל שהרוסים לא השכילו לשפר את איכות החומרים ובקרת האיכות שלו. אם הוא היה מתאים קצת יותר לסטנדרטים הנהוגים במאה ה-21, יכל להיות לו פוטנציאל מכירות לא רע בקרב חובבי השטח דלי התקציב.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל ההגינות צריך לציין, שהם מכניסים את הרכב הנבחן לתא מיוחד שיש בו מרסס, שמפזר אדי מלח, בשביל להאיץ את תהליך הקורוזיה. זה בשביל לבדוק את העמידות לקורוזיה בזמן קצר. הרכב מבלה בתא הזה יממה או כמה יממות.

 

השריטות האלו נעשו גם כן בכוונה, בשביל לבדוק, איך מתנהג פח חשוף.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור השוואה, באותו תא מחלידות גם מכוניות אחרות:

dsc02757_750.jpg

התוצאות לדוגמא:

פיאט:

dsc02723_375.jpg

גאזל תוצרת רוסיה:

dsc02760_375.jpg

 

כך שאפשר ליראות את ההבדל בין איכות פח וכיסוי פח. פיאט למדו דבר או שתיים אחרי שנות ה-60~80 שלהם ומבחינת חלודה השתפרו פלאים. למישהו יצא ליראות פיאט חלודה בשנים האחרונות? חוץ מאחת שאני מכיר ועברה טראומה רצינית, לא ראיתי על אחרות שום סימני חלודה.

 

במילים אחרות, תסיקו את המסכנות שלכם לגבי הפח של ניבה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים יקרים, אני במקרה מכיר את הרכבים הנ"ל עוד מרוסיה, האיכות היא ממש לא גרמנית אבל בקשר לחלודה יש לזכור באיזה תנאי מזג אוויר ואקלים המכוניות האלה נמצאות ברוסיה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים יקרים, אני במקרה מכיר את הרכבים הנ"ל עוד מרוסיה, האיכות היא ממש לא גרמנית אבל בקשר לחלודה יש לזכור באיזה תנאי מזג אוויר ואקלים המכוניות האלה נמצאות ברוסיה!

 

כן, רק ששם מקובל כל שנה לעשות ציפוי נגד חלודה, על ידי ריסוס חומר יעודי על כל תחתית הרכב ובכל המקומות הרגישים.

אולי יש כבר טכנולוגיות יותר מתקדמות, אבל העיקרון נשאר.

 

בארץ הדברים האלו לא מקובלים, ובתמונות רואים הייטב, מה רמת העמידות של הרכב נגד חלודה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים יקרים, אני במקרה מכיר את הרכבים הנ"ל עוד מרוסיה, האיכות היא ממש לא גרמנית אבל בקשר לחלודה יש לזכור באיזה תנאי מזג אוויר ואקלים המכוניות האלה נמצאות ברוסיה!

 

הקור שלהם מתאזן עם הלחות שלנו, כך שמבחינת חלודה אין לתנאי מזג האוויר שום משמעות.

 

הידיות האלה נראות זהות 1:1 לידיות שפיאט השתמשו בהן בשנות ה-60' וה-70'. גם החלודה :lol:

 

זה כי הרוסים רכשו את פיאט לבערך 20 שנה (70-80) - האפקט היה דו צדדי:

 

רכבי פיאט:

לא התקדמו לשום מקום ולכן בשלהי שנות ה-80, כשחזרו מהרוסים, הטכנולוגיה שלהם נשארה בתחילת שנות ה-70' כאילו הרגע נמכרו לרוסים.

אגב, כפועל יוצא, ניתן להבין את האמינות המחרידה של הרכבים הללו בשנות ה-90.

 

רכבים רוסים:

קיבלו דחיפה טכנולוגית קלה כשרכשו את פיאט בתחילת שנות ה-70' ו...... זהו.

ב-5 השנים האחרונות הייתי 3 פעמים ברוסיה, זה פשוט לא ייאמן, עם שלא לומד מטעויות - וזה נכון במיוחד לגבי רכבים.

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...