Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאבת דלק עובדת חלש בגלל מינוס חלש בכבל


car4u
שימו לב! השרשור הזה בן 4993 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פיאט בראבה 1600SX אוט' 2001

עד כה, זמן רב מאד, הרכב מאד אמין, בעל נסיעה חלקה ונוחה, מלבד החלפת חיישן חמצן פעם אחת.

בתחילה המשאבה פשוט חדלה לעבוד ללא שום סמפטומים מקדימים.

פורקה, נבדקה שוב בחוץ, והוחלפה בחדשה, משאבה בלבד ללא הגוף הגלילי שמאחסן אותה, המצוף ומד הדלק.

כעבור 3 ימים הרכב שוב לא הניע. בבדיקה נמצא שוב שמגיע זרם בהדלקת סוויצ', אלא שהפעם התגלה שהמינוס למשאבה חלש מדי.

רק לאחר חיבור מינוס ישיר מגוף הרכב חזרה לעבוד תקין!!!

 

מה יכול לגרום למינוס חלש בכבל שקודם תפקד היטב?

 

בנוסף, אינני יודע אם יש קשר אך:

1) יומיים לפני מות המשאבה, מחוג הדלק בהדלקת סוויצ' מזנק מעלה וחורג מעל הסקלה. מכה קלה מחזירה אותו ואז כל הנסיעה עובד תקין.

הבעייה עדיין קיימת.

2) כבר לאחר החלפת המשאבה מחוג המהירות עדיין מדייק, אך מגיב משמעותית לאט יותר לשינויי המהירות.

הבעייה עדיין קיימת

 

תודה ושנה טובה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משאבת הדלק החשמלית מקבלת מינוס, במכוניתך, ממתג אינרציה שנמצא ליד כסא הנהג.

כשחברת מינוס למשאבה ישירות מגוף הרכב, עקפת את מתג האינרציה שתפקידו לנתק את מינוס מש' הדלק ואת פעולתה בזמן תאונה חזקה ו/או התהפכות הרכב וכך למנוע שריפת דלק שעלול להמשיך ולזרום.

יתכן שמינוס חלש הגיע אל מש' הדלק בגלל מתג אינרציה לא תקין או מפל מתח לאורך החוט עד למש' הדלק.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שאצל נחום סודאי, כשפניתי לרכוש, הבהירו לי מפורשות שמעולם לא נתקלו בפניה לגבי מתג אנרציה תקול, (למעט ברכבים לאחר תאונה), ולכן לדעתם לא בזה הבעיה ושאמשיך לבדוק, נותרתי אובד עצות, היות ואני מתקשה להאמין שאני כזה "בר מזל", אולי כדאי שאמלא לוטו השבוע לראשונה בחיי.

מצד שני, בנגיעה בחוט המינוס שיוצא מהמתג, אותו חשפתי מעט, כדי לבחון מינוס לפני ואחרי המתג, מורגשת התחממות!!!

אגב, כבר לפני שציינת נקודה זו, חשדתי במתג האנרציה!

אולם הנחתי שייתכן מצב בינארי בלבד, עובד / לא עובד,

ולכן כאשר חוברה המשאבה החדשה, ומייד החלה לפעול ,שללתי אופציה זו.

 

1) האם כדאי לרכוש מפירוק בזול, (בהנחה שזה לא רכיב בעייתי שמתבלה בד"כ), להחליף ולבחון לאורך זמן האם זה פותר את הבעיה?

או

2) אולי פשוט לקצר לפני המתג ולבחון לאורך זמן שהבעיה נפתרה? כדי לוודא שנדרשת החלפה.

 

כמובן 1 ו-2 במקביל לניתוק המינוס העוקף לגוף הרכב!!!

 

3) איך הכי טוב לבדוק מינוס חלש או חזק?

 

הכי חשוב איני רוצה לנתק את המעקף לשווא ולהסתכן במינוס חלש שעלול אולי לשרוף את המשאבה.

רפי תודה עבור התגובה המהירה, גם בפורום השני וגמר חתימה טובה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, גם אני לא נתקלתי במתג אינרציה פגום אבל הכל עלול לקרות.

ע"י מד מתח ניתן לראות את מפל המתח.

נתק את המחבר החשמלי אל מתג האינרציה וראה אם רואים בו מגע שרוף או לא טוב שרק תיקונו יפתור הבעייה.

לגבי מחוג הדלק איני יכול להצביע במדויק על הגורם לבעייה.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי, נראה שאתה פוגע.

אכן פעם אחת לאחר השפרצת ספריי מגעים לתוך התקע, נראה היה בבירור שהמינוס הסתדר, (לפי עוצמת האור כשחיברתי נורה והשוויתי את האור בכניסה לאור ביציאה מהמתג), אבל לאחר מכן חזר למצב התקול.

אנסה לשחזר ולמדוד עם מד מתח. זה כמובן מדוייק יותר למרות שהבדלי האור היו ברורים דיים לעין.

 

מאחר וזה מבודד את הבעייה האם ניתן להניח שמתג האינרציה תקול בוודאות או לפחות התקע שלו? למרות שזה כנראה חריג ביותר.

 

ושאלה בעניין זה: למה לא מסדרים פיוז הגנה גם למינוס, שבמקרה חיבור רופף עלול ליצור התחממות יתרה ולשרוף חוט או רכיב? הנה לפנינו דוגמא לצורך אמיתי שייתכן והיה חוסך החלפת משאבה ובפרט במתג בטיחותי.

 

לגבי המלצתכם לפירוק השעונים. עד כמה זה מסובך ומאפשר גישה נוחה?

אולי עדיף לבדוק קודם את מחבר חיישן המהירות שנכנס לגיר? (האם הוא באמת מתחת לרכב?)

מה עוד יכול לגרום למחוג הדלק לזנק רק בהתחלה מעבר לסקאלה?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פרקת המחבר ממתג האינרציה כדי לראות בעין אם יש בו מגע שרוף.

נתיך לא היה עוזר כאן כי נתיך נשרף רק כשעובר דרכו זרם גבוה מדי, מעל לערכו.

חיישן מהירות הרכב אינו אמור להשפיע על מד הדלק.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ודאי שפרקתי את התקע, כדי לנקותו עם ספריי מגעים. נראה בסדר וגם לא מריח רע.

לגבי חיישן מהירות זה התייחס לתגובה האיטית של מחוג המהירות.

פשוט תמוה שבעיית המשאבה, המתג האנרטי מחוג המהירות ומחוג הדלק הופיעו בסמיכות, וזאת כאשר כולם היו תקינים לחלוטין לפני כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן שהארקת מרכב הרכב (BODY) אינה טובה ולתקנה יש לפעול כך (אתה עצמך או חשמלאי רכב):

1. פרק את כבל ההארקה מהמצבר ומהמרכב מתחת למצבר והלאה מתיבת ההילוכים והוציאהו החוצה.

2. קלף את בידוד הכבל ליד האוזן המתחברת אל המרכב, מתחת למצבר ונקה היטב ע"י מברשת פלדה

ו/או נייר זכוכית את הכבל שנתגלה ואת גוף המתכת של האוזן המתחברת רק בלחיצה על הכבל (ושם מקום הכשל).

3. ע"י פטיש הלחמה ובדיל, בצע הלחמה של הכבל שנחשף עם אוזן המתכת להשגת חיבור חשמלי טוב

ומשופר.

4. בצע אותו תהליך עם הכבל והאוזן המתחברת אל תיבת ההילוכים לשיפור המגע גם כאן.

5. הרכב הכבל בחזרה למקומו (החיבור האחרון יהיה אל המצבר).

6. הנע הרכב ובדוק.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4993 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...