Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה לנטיס 1999 - מנוע מתחמם בעמידה


thebaron
שימו לב! השרשור הזה בן 5008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב: מאזדה לנטיס 1999 GLX אוטומטית. מצב מיכני נהדר, לפני מספר חודשים הוחלף הרדיאטור בחדש, ואין מאז שום בעיית התחממות.(גם קודם לא הייתה, פשוט ברדיאטור ובצינור קירור נוסף הייתה נזילה)

 

לאחרונה שמתי לב, שבשעת עמידה בפקקים ממושכים כשבחוץ חם מאד, או כשהרכב עומד עם מנוע דולק במשך זמן ממושך, מחוג חיווי חום המנוע עולה למעלה, ממש עד לקו החמור ביותר.

 

 

צריך לציין שבמהלך נסיעה רגילה זה לא קורה - המחוג מתייצב תמיד בחצי הדרך בסקאלה, ואפילו מתחת לכך.

 

אני חושד שהמאוורר פשוט הפסיק לפעול - מזמן לא שמעתי אותו נכנס לפעולה. האם המדובר בפיוז? אולי בנתק בחוט למאוורר? אולי טרמוסטט או חיישן כלשהו כשל?

 

מה דעתכם, מהו כיוון הבדיקה הטוב בשבילי בשביל לתקן במהירה את העניין? לא רוצה להגיע למצבי התחממות כאלה קיצוניים.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המאוורר אינו נכנס לפעולה יכולות להיות מס' סיבות(שתיים מהן כבר ציינת) ובנוסף אליהן יתכן שהמאוורר עצמו תקול.

יש לבדוק במוסך את ספיקת מש' המים, האם התרמוסטט תפוס?

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה לנקות את המאוורר, תראה בכלל שהוא עובד, יכול להיות שבעקבות הנזילה הלך הרדיאטור, (זה מה שקרה לי שבוע שעבר לאחר שהיה לי נזילה בראדיאטור, והחלפתי משאוות מים) .

בקיצור לך למוסך או גש עם הבעיה למכון רדיאטורים אמין והם יעלו על הבעיה תוך דקות ספורות.

 

ניקויי יכול להגיע עד 400 ש"ח ורדיאטור יכול להגיע עד 3500 בערך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד 2 אפשרויות:

1. המאוורר לא עובד כי הוא לא מקבל קריאה כמו שצריך - האם לאחר החלפת הרדיאטור ניקזו אוויר מהמערכת ? - אם לא, זה יכולה להיות הסיבה.

2. משאבת מיים תקולה - משמע, הכנפיים אכולות או שבורות, במצב זה אין סחרור תקין של מיים בסל"ד נמוך.

 

עדכן אותנו, אריאל.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתחיל בדברים הפשוטים: בדיקת המאוורר, והפיוז שאחראי עליו.

 

מקווה שאוכל למשוך עד אחרי החג, ויום ראשון אקפוץ למוסך. אני פשוט מנסה לצמצם עלויות במידת האפשר.

 

תודה בינתיים!

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שבעקבות הנזילה הלך הרדיאטור,

 

לפני מספר חודשים הוחלף הרדיאטור בחדש,

לפני שמגיבים רצוי לקרוא היטב :idea:

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בדגם שלך יש שני מאווררים - בהפעלת מזגן אתה רואה ששניהם מסתובבים ? אם לא אז חד משמעי הבעיה בפעולת המאווררים ואז

אוכל להנחות אותך למספר בדיקות נוספות .

2. בהנחה שעשויה להיות בעיה אחרת ממאווררים - האם התופעה החלה מאז החלפת הרדיאטור שציינת ? אם כן האם הורכב רדיאטור

מקורי או חליפי - יכול להיות שהורכב רדיאטור לא מתאים בעל קיבולת נמוכה או תצורת צלעות שאינה בונה קירור מספיק בעמידה .

3. אם בוטל החשד לגבי מאווררים ורדיאטור יש לבדוק את יתר המרכיבים במערכת הקירור אך לפי תיאור הבעיה אני נוטה להאמין

שהבעיה טמונה בשניים שציינתי בהתחלה .

 

אם הסתדרת עם הבדיקות תאר את הממצאים ואנסה להמשיך לכוון אותך . אם לא אשמח לסייע גם טלפונית .

 

שנה טובה

 

צביקה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל המגיבים. הנה עדכון:

 

דבר ראשון, כשהמנוע קר לגמרי ניגשתי לבדוק נוזל קירור ברדיאטור עצמו. לתדהמתי היה חסר שם מים! וזה מוזר, אחת לפרק זמן מסוים אני בודק שם מים, ובנוסף, מיכל העודפים מלא בחציו, כפי שצריך.

 

מילאתי מים ירוקים מיוחדים ברדיאטור, היה צורך למלא יותר מליטר. ושוב תזכורת: רדיאטור מקורי חדש לגמרי מלפני 4 חודשים.

 

האם זו הייתה הסיבה? האם ישנה נזילה כלשהי או שבאופן טבעי נעלמים מים למרות שזו מערכת סגורה?

 

הנעתי ונתתי למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה רצויה. לאחר מספר דקות נכנס מאוורר המנוע ( במבט חזית, זה המאוורר הימני)לפעולה, כראוי - אז אין שום בעייה בטרמוסטט או במאוורר המנוע. הפעלתי מזגן, וגם מאוורר המזגן החל לעבוד. בשלב מסוים עבדו כך שניהם.

 

נתתי למנוע לעבוד כמעט חצי שעה\ ובדקתי מחוג - הוא היה קצת מתחת לחצי - בדיוק כפי שצריך. גם המאווררים עבדו כראוי.

 

שאלה - האם מחסור במים ברדיאטור זו הסיבה לאותה התחממות והשתוללות של המחוג טמפרטורה?

 

אני אבדוק שוב הערב או מחר בבוקר כשהמנוע קר מים ברדיאטור. אם גם הפעם חסרים, אני אבין שאולי יש נזילה כלשהי.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל המגיבים. הנה עדכון:

 

דבר ראשון, כשהמנוע קר לגמרי ניגשתי לבדוק נוזל קירור ברדיאטור עצמו. לתדהמתי היה חסר שם מים! וזה מוזר, אחת לפרק זמן מסוים אני בודק שם מים, ובנוסף, מיכל העודפים מלא בחציו, כפי שצריך.

 

מילאתי מים ירוקים מיוחדים ברדיאטור, היה צורך למלא יותר מליטר. ושוב תזכורת: רדיאטור מקורי חדש לגמרי מלפני 4 חודשים.

 

האם זו הייתה הסיבה? האם ישנה נזילה כלשהי או שבאופן טבעי נעלמים מים למרות שזו מערכת סגורה?

 

הנעתי ונתתי למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה רצויה. לאחר מספר דקות נכנס מאוורר המנוע ( במבט חזית, זה המאוורר הימני)לפעולה, כראוי - אז אין שום בעייה בטרמוסטט או במאוורר המנוע. הפעלתי מזגן, וגם מאוורר המזגן החל לעבוד. בשלב מסוים עבדו כך שניהם.

 

נתתי למנוע לעבוד כמעט חצי שעה\ ובדקתי מחוג - הוא היה קצת מתחת לחצי - בדיוק כפי שצריך. גם המאווררים עבדו כראוי.

 

שאלה - האם מחסור במים ברדיאטור זו הסיבה לאותה התחממות והשתוללות של המחוג טמפרטורה?

 

אני אבדוק שוב הערב או מחר בבוקר כשהמנוע קר מים ברדיאטור. אם גם הפעם חסרים, אני אבין שאולי יש נזילה כלשהי.

 

יש לך נזילה בטוח !. היית צריך לבדוק באופן יומיומי מים אחרי שהחליפו לך רדיאטור. אחרי שנוגעים ברכב תמיד תצפה לצרות.

חוסר מים בכמות כזו יכולה להוביל להתחממות כמו שראית, אבל יכול להיות גם שהמים נעלמו בגלל התחממות שנגרמה מגורם אחר.

 

במערכת תקינה לא נעלמים מים כלל גם אחרי שנים, זו מערכת סגורה הרמטית.

 

אני החלפתי החודש רדיאטור, וכבר למחרת ההחלפה גיליתי שחסרים מים, מצאתי שיש נזילה מצינור העודפים שיוצא מהרדיאטור , אחרי עוד נסיעה שוב חסרים מים , החליפו לי צינורות צ'וק, אחרי עוד נסיעה שוב חסרים מים, הפעם קצת פחות. חזרתי למכון והפעם החליפו לי צינור מים עליון ותחתון, צינורות חימום תא נוסעים ואת הפלאנג'. וסוף סוף המערכת מתפקדת כמו שצריך. 4 פעמים הייתי צריך לבקר שם עד שהכל סודר.

 

תחזור למוסך שהחליף את הרדיאטור שימצאו את הנזילה יסדרו אותה. ו

לעולם אל תיתן לחום המנוע להגיע לקו האדום וגם לא קרוב אליו. בגלל שזה קרה תצפה לבעיות שעלולות להווצר עקב כך (למשל פריצת אטם ראש מנוע = סיוט) יש הרבה רכיבים נוספים שיכולים להינזק עקב החום הגבוה, כל מיני צינורות למשל, תיבת הילוכים אוטומטית שהרדיאטור לא הצליח לקרר את השמן שלה וכו ...

 

. תבדוק את הרכב טוב טוב בתקופה הקרובה מים, שמן, לעיתים קרובות, תופעות מוזרות וכו. תהיה עירני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך נזילה בטוח !. היית צריך לבדוק באופן יומיומי מים אחרי שהחליפו לך רדיאטור. אחרי שנוגעים ברכב תמיד תצפה לצרות.

חוסר מים בכמות כזו יכולה להוביל להתחממות כמו שראית, אבל יכול להיות גם שהמים נעלמו בגלל התחממות שנגרמה מגורם אחר.

 

במערכת תקינה לא נעלמים מים כלל גם אחרי שנים, זו מערכת סגורה הרמטית.

 

אני החלפתי החודש רדיאטור, וכבר למחרת ההחלפה גיליתי שחסרים מים, מצאתי שיש נזילה מצינור העודפים שיוצא מהרדיאטור , אחרי עוד נסיעה שוב חסרים מים , החליפו לי צינורות צ'וק, אחרי עוד נסיעה שוב חסרים מים, הפעם קצת פחות. חזרתי למכון והפעם החליפו לי צינור מים עליון ותחתון, צינורות חימום תא נוסעים ואת הפלאנג'. וסוף סוף המערכת מתפקדת כמו שצריך. 4 פעמים הייתי צריך לבקר שם עד שהכל סודר.

 

תחזור למוסך שהחליף את הרדיאטור שימצאו את הנזילה יסדרו אותה. ו

לעולם אל תיתן לחום המנוע להגיע לקו האדום וגם לא קרוב אליו. בגלל שזה קרה תצפה לבעיות שעלולות להווצר עקב כך (למשל פריצת אטם ראש מנוע = סיוט) יש הרבה רכיבים נוספים שיכולים להינזק עקב החום הגבוה, כל מיני צינורות למשל, תיבת הילוכים אוטומטית שהרדיאטור לא הצליח לקרר את השמן שלה וכו ...

 

. תבדוק את הרכב טוב טוב בתקופה הקרובה מים, שמן, לעיתים קרובות, תופעות מוזרות וכו. תהיה עירני

 

 

אני חייב לציין, שבחודשים שמאז ששמו לי רדיאטור בדקתי פעם בשבוע את הרדיאטור, ולא הייתה שום בעייה - תמיד הגיעו המים עד הסף העליון, כלומר עד הפקק.

 

התופעה המדוברת החלה בחמסינים האחרונים, כלומר לפני כשבוע, שבוע וחצי.

 

האם כשחם מאד בחוץ יש התאידות למרות שהמערכת היא מערכת סגורה? בכל מקרה אני אחזור למוסך אחרי החג, ונבדוק יחד נזילות אפשריות.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין, שבחודשים שמאז ששמו לי רדיאטור בדקתי פעם בשבוע את הרדיאטור, ולא הייתה שום בעייה - תמיד הגיעו המים עד הסף העליון, כלומר עד הפקק.

 

התופעה המדוברת החלה בחמסינים האחרונים, כלומר לפני כשבוע, שבוע וחצי.

 

האם כשחם מאד בחוץ יש התאידות למרות שהמערכת היא מערכת סגורה? בכל מקרה אני אחזור למוסך אחרי החג, ונבדוק יחד נזילות אפשריות.

 

אין התאיידות גם כשחם מאד בחוץ, המערכת הזו אמורה להיות סגורה הרמטית. אצלי עברו 3 שנים בלי שהייתי צריך למלא טיפה אחת.

שמע לפעמים תקלה אחת גוררת תקלה אחרת, למשל אם המנוע התחמם בעקבות תקלה במאורר ההתחממות של המערכת והלחץ שנוצר בעקבותיה יכול לגרום סדק באחד מהצינורות הישנים יותר ולדליפה של מים משם. אבל התחממות כזו יכולה לגרום גם לפריצה של אטם ראש המנוע ולבריחת מים משם.

 

אתה אומר שהרכב מתחמם בעמידה מה שבאמת מרמז על בעייה במאוורר ... אבל חוסר מים מצביע על נזילה ... או דברים גרועים יותר כמו פריצת אטם ראש מנוע. תתחיל לבדוק קודם את הדברים הקלים יותר, מאורר ונזילות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המאוורר לא פועל, אז תתחיל לבדוק אותו, חבר לו מתח ישירות ובדוק אם הוא תקין אם לא תקין החלף אותו.

 

אם המאוורר תקין, אז בדוק את הממסר של המאוורר שנמצא בקופסאת הפיוזים בתא המנוע.

 

אם הממסר לא תקין החלף אותו, אם הממסר תקין בדוק אם מגיע לממסר פיקוד, הפיקוד מגיע דרך מחשב הניהול.

 

אם לא מגיע פיקוד אז כניראה שחיישן טמפ' נוזל קירור לא תקין(צריך להתחבר לסורק תקלות ולקרוא את טמם' המנוע ולבדוק אם החיישן תקין).

 

אם יש חוסר בנוזל קירור, אז החיישן טמפ' לא יקבל קריאה נכונה ולכן המאוורר לא יכנס לפעולה.

 

בפקק של הרדיאטור הנוזל קירור צריך להיות עד הסוף עד הפקק, במיכל עיבוי הנוזל צריך להיות על בין MIN ל MAX תמיד, כשהמנוע בטמפ' עבודה הנוזל קירור במיכל עיבוי עולה כ4 ס"מ אפילו מעל קו הMAX אבל לא מעבר ל4ס"מ (שלא יקרה מצב שבו הנוזל מתמלא עד הסוף ומתחיל לגלוש מהמיכל).

ברכבך לא תריך להיות איבוד של נוזל קירור במצב תקין, אם יש איבוד בנוזל קירור אז ישנה בעיה(נזילה למשל).

 

יש לבדוק שהטרמוסטט תקין ולא תקוע(תפוס).

 

אם תמשיך ליסוע שהמנוע מתחמם לא תגיע רחוק, המנוע ישבוק, ולפני שהוא ישבוק יגרם נזק לסלילי ההצתה שהינם רגישים מאוד להתחממות!.

 

אל תיסע במצב כזה ממליץ לך לגרור למוסך, ברגע שהמנוע יעבור רתיחה הנזק בילתי הפיך, הראש מנוע יתעוות וגם הבוכנות, הכיס יכאב לך נורא!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...