Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלת מזגן, מרצדס שנות ה 80


ezl280
שימו לב! השרשור הזה בן 5020 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה מראש לעונים...

 

אז ככה: הרכב הוא מרצדס 190 והמדחס שמותקן בו הוא המכונה "מוקש" (אגב, מי יודע למה??)

 

אין דליפות, יש גז, וצינורות המזגן בתא המנוע קרים.

 

קודם כל, בהפעלת המזגן הרכב פשוט נבלם...המדחס משפיע על המנוע יותר מכל מזגן שהכרתי אי פעם. זה נורמאלי?!

 

הבעיה השניה היא שבעמידה המזגן יורד לדרגת אוורור מחוזק (כלומר כמעט לא מקרר) ורק כשהרכב בתנועה הקירור חוזר.

 

בעיה שלישית היא שבנסיעה ארוכה מתחילים לצאת סוג של אדים מהמזגן והקירור הולך ויורד. לדעתי המזגן קופא, ואחרי שאני מכבה אותו לכמה דקות ומדליק שוב הקירור חוזר. מה הסיבה לתופעה הזו? למה המזגן קופא?

 

איש מזגנים שאמין עליי מאוד טען שככה זה עם המזגנים האלו בשנים האלו, הם לא פאר היצירה. שאלתי אותו אם החלפה למדחס מודרני תפתור את הבעיה והוא טען עומס מהמנוע זה יוריד, אבל לשפר את הקירור זה לא ישפר, שורה תחתונה לחיות עם זה.

מכונאי מרצדס שאמין עליי לא פחות טען שזה שטויות ושהיו לו מזגנים כאלה שקיררו מעולה בכל מצב, ושמצב כזה מראה שכנראה המדחס עייף.

למיטב זכרוני ב 124 כשהיתה בת כמה שנים אכן המזגן קירר מעולה. אז מי צודק? ולמה? ואיך לעשות שיהיה לי קרררר....

 

תודה לעונים ובמיוחד למי שמכיר את המזגן הספציפי.

 

שבת שלום

איתן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איש מזגנים שאמין עליי מאוד טען שככה זה עם המזגנים האלו בשנים האלו, הם לא פאר היצירה. שאלתי אותו אם החלפה למדחס מודרני תפתור את הבעיה והוא טען עומס מהמנוע זה יוריד, אבל לשפר את הקירור זה לא ישפר, שורה תחתונה לחיות עם זה.

מכונאי מרצדס שאמין עליי לא פחות טען שזה שטויות ושהיו לו מזגנים כאלה שקיררו מעולה בכל מצב, ושמצב כזה מראה שכנראה המדחס עייף.

 

שלי W123 אני מניח שמדובר באותו מוקש.

המזגן מקפיא אחושרמו$%ה (אני שומר על ממלכתיות).

במיוחד בנסיעה רציפה - שם הרדיאטור מקבל אוורור "מחוזק" עקב הנסיעה עצמה.

רק בעמידה ממושכת בפקק מורגשת ירידה בעצמת הקרור, ועדיין, לא ברמה שמפשירה את הסחורה. :lol:

הפעלתו מורגשת על יכולת ה"סחיבה" של הרכב בצורה זניחה.

 

דרך אגב, אל הנחלה הגעתי אחרי תלאות, וכיום אני מטפל במזגן באלכס מזגנים באזור התעשיה בהרצליה. (שלפני שנה החליף לי שסתום פנימי דולף בדש בורד, ומאז המזגן מקפיא אחושר^%%. טוב, הבנת את הענין).

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהבנתי את ה%%%%....

 

איזה שסתום הוא החליף לך? היו תופעות דומות לשלי קודם?

 

אגב, ברמת הקירור עצמו (לא הוצאת האויר) יש הבדל משמעותי בין נסיעה לבין עמידה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רז, אצלך מדובר במדחס סטנדרטי.

 

לגבי הבעיה: המדחס המדובר ומערכת מיזוג ברכב היא כן פאר היצירה. הבעיה איתה היא המזגניסט שמטפל בה בלי להבין שום דבר במיזוג...

 

אתה מתאר שתי תקלות: אחת היא בלימת המנוע והשניה היא תפוקת הקירור.

 

בלי לבדוק אני יכול להעריך ששתי התקלות נובעות מיחס גז לשמן - פחות מידי שמן ויותר מידי גז.

 

ממליץ לגשת למזגניסט - לא אחד שממלא גז, אלה בעל מקצוע שמבין מה הוא עושה, לרוקן את המערכת לחלוטין, לבצע וואקום ולמלא את המערכת בשמן מתאים וגז ע"פ הוראות היצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על הבורות, אבל לא לגמרי הבנתי...

 

קודם כל, מהז,תומרת אצל רז מדחס סטנדרטי? אצלי לא???

 

חוץ מזה, ושוב מבורות: יותר מידי גז אני מבין, אבל מה הקשר לשמן? למיטב ידיעתי לא ממלאים שמן בתוך מערכת הקירור, והוואקום לא בדיוק קשור לשמן. אשמח אם תאירו את עיניי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי ניסיון במזגן אני החלפתי את רוב המערכת במרצדס W123 שהייתה לי.

החשמלאי שלי אמר שרוב הרכבים של שנות ה80 עד אמצע 90' יש להם אותו מדחס רק עם תושבת שונה כי זה התקנה בארץ.

יש לי מדחס בבית תקין של מרצדס 230 שאלתי אותו למה זה מתאים הוא אמר לכל המכוניות זה סטנדרטי מותקן בארץ ומתאים גם לפונטו 95'.

כדי שהמערכת תישמר שמים מעט גז במערכת והוא זה ששומר על הכל מפני התייבשות.

עודף גז יגרום ללחץ גבוה שיגרום למדחס לצאת ולהכנס לעבודה והמזגן לא יקרר כל כך.

יש לך מאוורר חשמלי בנוסף למכאני? מה מצב הרדיאטור מזגן?

אצלי הורידו את המאוורר החשמלי וזה גרם לחוסר קירור בעמידה ,החזרתי והמזגן קירר כל הזמן.

נסה לתת גז מתי שאין קירור ותראה אם יש שיוני -המזגן אמור לקרר שוב.

אין לך רעש של מייסבים מהמדחס? אם הוא בולם את הנוע זה נשמע כמו מדחס דפוק.

תתחיל בבדיקת לחצים אצל חשמלאי ומקסימום תרוקן הכל ותחזיר.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, תודה על התגובה

 

בדיקת לחצים אצל איש מזגנים שאני דיי מחזיק ממנו הראתה לחצים תקינים, אין רעש מיסבים מהמדחס.

 

המזגן שלי הוא מקורי, לא התקנה שעשו בארץ.

 

בנוגע למאוורר, זה דווקא מענין...המאוורר שלי הוחלף עם הזמן ואין את המקורי. במקומו יש ספאל די גדול, אך לא כמו המקורי שהוא פשוט ע נ ק . למיטב ידיעתי הספאלים אמורים לעשות עבודה דיי טובה, והוא אכן מוציא ספיקה לא רעה בכלל, אבל אין לי דרך להשוות למקורי, ואולי יש לזה משמעות.

 

עוד סיבה לחשוב שזה אולי משמעותי הוא שהטמפרטורה עולה עם מזגן. לא בטירוף, אבל אם במצב רגיל הטמפרטורה 80-82 בכל מצב (גם בחמסין) עם מזגן היא מטפסת לאט לאיזור ה 90-95. לא נורא, אבל אולי זה מראה שהמאוורר הנוסף לא מספיק חזק.

 

בעינן הרדיאטור (קונדנזור) הוא כמובן לא חדש אבל אין ממנו דליפות ולמיטב הבנתי כל עוד הוא מתפקד הוא אמור לעשות את העבודה בלי שינויים.

 

וכן, כשאני נותן גז הקירור משתפר, זו בדיוק הבעיה...

 

אין כאן מישהו עם מוקש?...שיספר לי איך הדבר הזה עובד, האם החלפה למשהו מודרני תעשה משהו חיובי, ולמה קוראים לו ככה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

במצב רגיל הטמפרטורה 80-82 בכל מצב (גם בחמסין) עם מזגן היא מטפסת לאט לאיזור ה 90-95. לא נורא, אבל אולי זה מראה שהמאוורר הנוסף לא מספיק חזק.

 

וכן, כשאני נותן גז הקירור משתפר, זו בדיוק הבעיה...

 

אין כאן מישהו עם מוקש?...למה קוראים לו ככה ?

ממה שאתה מתאר - רדיאטור המזגן לא מקבל מספיק אוורור - ומחמם גם את רדיאטור המיים שצמוד אליו, היונק אויר שמגיע חם דרכו, בנוסף כמובן לעומס על המערכת.

אצלי עם מזגן, או בלי, הטמפ' בנסיעה עירונית עולה מעט מעל ה-82. בבין עירונית 80-82.

 

אם המזגן שלך מקרר בנסיעה בין עירונית - זה מראה שהבעיה באוורור, והנסיעה הבין עירונית, בה הגריל מקבל משב רוח כל הזמן, ויש סירקולציה של אויר חם שיוצא מתא המנוע - מגיעה לניצולת טובה.

בעמידה בפקק / זחילה עירונית - אם המזגן לא מורגש, והלחץ במערכת תקין - הבעיה היא אוורור הרדיאטור.

 

מוקש נקרא מוקש כי כך הוא נראה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תצלם את המדחס ותעלה תמונה ואז ניהיה חכמים יותר.

יש לך מאוורר מכאני? אצלי הקלאץ החליק והמנוע היה מתחמם בעמידה ,תבדוק אם כאשר אתה נותן גז המאוורר מסתובב בערך באותה מהירות ? אם כן זה בסדר אם לא הקלאץ דפוק.

יכול להיות גם שהמדחס לא נותן מספיק תפוקה בסרק וצריך להעלות מעט את הטורים.

שוב- הכל בגדר ניחושים צריך לראות ולשמוע כדי לעלות על הבעיה.

אם יש לך לחץ אוויר תנקה את הרשת של הרדיאטור חיצונית לא תאמין כמה אבק יש שם.(לא בטוח שיעזור אבל זה לא עולה כסף וזה בדיוק דקה עבודה)

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיימים מספר סוגי מדחסים: הסטנדרטי והמקובל הוא מדחס בוכנות, חברה נפוצה: SANDEN. משהו כזה: http://img.alibaba.com/photo/11750180/Sanden_Ac_Compressor.jpg

סוג נוסף הוא מדחס להבים - מדחס יחסית קטן, היתרונות שלו הם שהו קטן פיזית ודורש הספק נמוך מהמנוע. החיסרון העיקרי הוא בלאי מואץ. הותקן למשל בסוזוקי בלנו בשנות ה90. משהו כזה: http://tusrecambios.com/img/p/112-255757-thickbox.jpg

 

שני סוגי המדחסים האלה - אם משהו לא תקין - מסבים גמורים או כל תקלה אחרת, התקלה בקושי תורגש בסחיבת הרכב.

 

לפי תיאור הבעיות שלך אני מניח שברכב שלך מותקן מדחס מקורי שנראה ככה: http://www.thepartsbin.com/images/products/images/replacement/repm191103.jpg

המדחס הזה מותקן לגובה ולא שוכב כמו בתמונה.

 

המדחס הזה מותקן ישירות על בלוק המנוע. http://www.automotivetraveler.com/images/stories/notonebay/090519-03-Mercedes-Benz_280SE_engine_compartment.jpg

כאן מדובר במדחס גיבור שבהחלט יכול להשפיע על סחיבת הרכב ובגדול.

 

לגבי השמן - בדיוק כמו במנוע הרכב, צריך שימון. שימון המערכת מתבצע בתהליך מילוי הגז במערכת: מבצעים וואקום, לאחר מכן מכניסים שמן ואז גז.

 

לגבי סוג המזגן ברכבך: למיטב זכרוני המנוע של רז הוא 2300 M201, במנוע זה מותקן מדחס בוכנה סטנדרטי. את הרכב שלך אני לא מכיר אבל לפי החתימה שלך ב280 הותקן מדחס ישירות על הבלוק - מה שאתה מכנה "מוקש".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AC-A-C-REMAN-Compressor-Mercedes-Benz-190-260-300-S350D-/220471352973?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories

 

קודם כל תודה על התשובה המושקעת.

 

אכן ב 280 שלי מותקן מדחס "יורק" כמו שצירפת...אבל אנחנו מדברים על מרצדס 190 משנות ה 80 והמדחס למיטב ידיעתי הוא זה שבקישור, ניפון דנסו 10p15c

 

האם הכוונה היא שבאותה מערכת בה מכניסים גז מכניסים גם שמן?? הם מעורבבים?

 

שוב תודה

איתן

מדחס.jpg

מדחס 2.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם לידע כללי... מדחס מוקש כנראה ככה, זה מדחס של אמריקאיות ישנות לרוב.

והוא לעומת שלך נראה באמת כמו מוקש.

 

running_5.JPG

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"יורק" - צודק, השם פשוט פרח מזכרוני...

לגבי נושא השימון - חיובי, בכל מערכות המיזוג, גם אלו הביתיות יש שמן מעורבב בגז. הכמות משתנה ע"פ מספר פרמטרים.

לדוגמא, בטרנזיט עם מזגן כפול נכנס 3.6 ק"ג גז ו30CC שמן.

 

http://www.ehow.com/how_4762765_add-oil-ac-compressor.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל התמונה שצורפה אכן נראית הרבה יותר כמו מוקש....

 

חוץ מזה, באמריקאיות ישנות היורק היה מקרר כמו פריזר וב280 הוא היה עלוב נפש....אגב, גם ב 280, בכל 280 משנות השבעים שהכרתי הקירור בעמידה היה די גרוע. למה זה????

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה יכול לעשות זה פשוט להחליף למדחס מודרני ככה שרוב הבעיות לדעתי יפתרו לך.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5020 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...