Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית מערכת קירור פיג'ו 307


sharon73
שימו לב! השרשור הזה בן 5139 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם.

מדובר בפיג'ו 307 XT 2.0 אוטומט 2004.

 

כשהרכב עומד מד החום עולה מעל ה-90 מ"צ (קו אחת מעל) ואז יורד ל 90 מ"צ ומתחת.

הצינור שמגיע לרדיאטור קשה מאוד,מה שהבנתי הוא אמור להיות קצת רך בגלל הטמפרטורה.

בבדיקה שעשיתי לרכב לפני הקנייה ב-מונדיאל בבאר שבע היה רשום לטפל במערכת קירור באופן מיידי.

שאלתי, האם לפי דעתכם צריך לנקות את הרדיאטור? או לחשוב על משהוא אחר.

 

עוד נושא. בבדיקת הרכב דובר גם בנזילה ממשאבת המים הוא הראה לי שיש סימנים של מים ירוקים מהמשאבה.

מה שמוזר לי שלפני כ-3 חודשים עשו טיימינג לרכב (הבעלים הקודמים,יש קבלה) אך לא נגעו במשאבה.

מה שיותר מוזר, אני רואה שברכב אין בכלל מים ירוקים אלה מים לבנים, למרות שיש במים איזה חומר שמנוני.

 

תודה מראש,שרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית כל בעיקבות מים רגילים כרגע שנימצאים ברדיאטור מומלץ לבצע ניקוי יסודי שלו והחלפה במיים ירוקים. לגביי הנזילה מהשאבת מיים היו חייבים לעשות החלפה שלה ברגע שבוצע טיימינג במיוחד אם היא נזלה כבר אז. בנוסף עליך לבצע בדיקה לכל מערכת הקירור ברכב כי הצינורות המתחברים אל הרדיאטור וממנו אל המנוע לא צריכים להיו קשים כמו אבן והלחץ המופעל עליהם צריך להיות דיי שווה. כמו כן לבדוק אויר במערכת, מצב פתיחת טרמוסטט ומצב עבודת הוונטה. בקיצור כל מה שקשור למערכת הקירור

:)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרון,

תעשה את מה שאני אומר בזהירות כדי לא לקבל כוויה!

תניע את האוטו כשהוא קר , תעביר יד ב-ז-ה-י-ר-ו-ת על הרדיאטור (לא חייב לגעת, אלא קרוב).

תתחיל מהאיזור שמגיע הצינור מהמנוע ותלך לכיוון הצינור יציאה.

אם תרגיש מקומות קרים יותר משמעותית מאחרים משמע שהרדיאטור סתום.

 

לגבי נזילת המים ממשאבת המים זה נשמע כמו כסת"ח, או סימנים מלפני הטיימינג מאחר ואתה אומר שיש כרגע מים לא ירוקים,

כלומר הסימנים הם מוקדמים יותר. צריך לבדוק כדי להיות בטוח.

בכל מקרה, תקפיד תמיד להשתמש אך ורק בנוזל קירור מקורי בלבד, ובכלל בנוזלים מקוריים (במיוחד בגיר, אפילו שזה עולה כמו זהב).

 

תעדכן כאן מה גילית.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון עם 307, מד החום הוא לינארי, כלומר הוא מראה את הטמפרטורה האמיתית של הרכב.

גם אצלי מד החום משחק בעמידה ועובד את ה-90 ויורד בחזרה. (אני בעלים של 307 2004 2.0).

בנסיעה בבינעירוני עומד על קצת מתחת ל-90.

 

לא יצא לי לגעת בצינורות מים כשהם חמים, ככה שבנוגע לזה, אין לי תשובה.

 

בקשר לנזילה, אם העבודה בוצעה במורשה, אני חושב שיש אפשרות ללכת לברר אם יש אחריות על העבודה - הם אמורים לבדוק את מצב המשאבה לנזילות. ביצוע טיימינג מחדש עולה לא מעט.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהמנוע קר בבוקר, שים קרטון נקי מתחת לאוטו, תפתח את הפקק של המיכל עיבוי/רדיאטור.

תסתכל לאיזור הטיימינג. אם תראה נזילה, מה טוב.

אם לא, תמתין 5 דקות ואז תוציא את הקרטון. אם תראה רטיבות על הקרטון בערך באיזור שהיה מתחת לטיימינג, אז המשאבה נוזלת לאט לאט.

"מה אתה מעדיף, מה רע בשביט? או מראה בשביט?"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתחלה שהתחלתי לקרוא חשבתי שיש לך 2 בעיות במערכת הקרור, האחת משאבה נוזלת והשנייה טרמוסטט תפוס במצב סגור.

אחרי שהמשכתי לקרוא המחשבה שלי השתנתה ואף אחד פה לא התייחס לזה.

מים לבנים או טחינה במים מצביע על מעבר של שמן מנוע למים, לא סימן טוב מה שאומר שהלך אטם ראש וקומפרסיה + שמן עוברת לך למערכת הקרור.

 

לבדיקה ולמסקנות שלא ע"י המסך גש למוסך שיאבחן בדיוק את התקלה כי לא ממש ניתן לדעת ע"י מסך המחשב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

אני משתמש בנוזל קירור כתום שהוא קצת שמנוני, אמרו שזה מה שמתאים לאוטו

 

הוא עולה פי כמה וכמה 38 ש"ח לליטר...

 

 

פיז'ו 307 2007 1.6

ההבדל בין חכם לטיפש הוא ששניהם חושבים אותו דבר רק שהטיפש אומר את זה בקול..:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה מה שממלאים במוסך מרכזי של לובינסקי.

בהתחלה חשבתי שיש לי מי ברז , עד נגעתי והרגשתי שזה שמנוני.

 

בבדיקת קניה, לפני 5 חודשים, נאמר דחוף להחליף מי קירור (בגלל הצבע).

המוכר (לובינסקי טרייד) הכניס את הרכב מוסך בב"ב והנוזל הוחלף בחדש (אבל באותו הצבע).

 

ג'מפי 2007 HDI

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום יוגב.

השאלה איך אני יכול לדעת שמשאבת המים בסדר בלי לפרק ולעשות טיימינג.

 

אפשר לעשות את מה שהציעו עם הקרטון, אבל יכול להיות שהנזילה היא אפילו לא נזילה אלא חוריר קטן שמוציא אדים כשהמערכת בחום עבודה ולחץ.

אתה יכול להוריד את חיפוי הטיימינג, כך תוכל גם לוודא את מצב הרצועה, ולראות אם יש סימני נזילה מסביב למשאבה.

אם אתה לא בטוח, תנקה טוב טוב, תמלא מים ירוקים (לא מקורי כרגע, אבל תדאג להחליף בהקדם כשתסדר את הבעיה),

ולאחר יום-יומים של נסיעות אם יש נזילה אתה תראה מעין התגבשות של חומר מסביב למשאבה, או בנקודת הנזילה.

 

לגבי המים,

יש כרגע מי ברז באוטו (כלומר שקופים)? או שהמים כמו שציינו ממש לבנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אני בעלים של 307xs ובעבר של 206 החום מנוע שלך נורמלי לחלוטין גם אצלי זה ככה עולה מעל החצי בעמידה ואז יורד, מזה אין לך מה לדאוג.

עכשיו הנוזל קירור אמור להיות צהוב שמנוני ,זה הנוזל המקורי, דבר ראשון שאני ממליץ לך לעשות זה להחליף את הנוזל קירור

מנועי פיג'ו רגישים למיי ברז או נוזלים פשוטים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אני בעלים של 307xs ובעבר של 206 החום מנוע שלך נורמלי לחלוטין גם אצלי זה ככה עולה מעל החצי בעמידה ואז יורד, מזה אין לך מה לדאוג.

עכשיו הנוזל קירור אמור להיות צהוב שמנוני ,זה הנוזל המקורי, דבר ראשון שאני ממליץ לך לעשות זה להחליף את הנוזל קירור

מנועי פיג'ו רגישים למיי ברז או נוזלים פשוטים!

 

 

אז זהו שלא, ממה שאני יודע מביקור במוסך מורשה PSA לפני שבועיים, הנוזל המקורי לרכבים מהקונצרן נקרא "טכניק" וצבעו כחול. מחירו 80 ש"ח.

 

יום טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הרכב שלי קניתי לאחר שהוא נסע 40k הגעתי ללובנסקי לטיפול שאלתי אם צריך להחליף מים, ונאמר לי שבאוטו עדיין

יש את המים המקוריים וכרגע אין צורך.

מיותר לציין שברכב שלי יש מים צהובים כתומים שמנוניים.

דרך אגב בעבר הוצאתי 206 חדשה מהחברה שהגיע כנ"ל עם אותו המים הצהובים כאשר יצאה מדלתות הסוכנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5139 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...