Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייבוא מקביל עומד סוף סוף לצאת לדרך


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5946 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברות הליסינג קונות את המכוניות מהיבואנים בדיוק כמו שאלו יורדות מהאונייה. כל התקנה מקומית נעשית ע"י חברת הליסינג, ככה שכאן לא יהיה שינוי.

לכל שאר הדברים ניתן לדאוג בחוזה בין חברת הליסינג ליצרן (אי-מכירה לשוק פרטי, אישור להתקנה מקומית של X ו-Y בלבד וכו').

 

נכון שמאזדה היא היצרן הנמכר ביותר בארץ, אבל מבחינה עולמית מאזדה היא יצרנית אזוטרית.

 

כנראה לא הבנת את עניין הדילר;

יש חברה א' שקונה ממאזדה 15 אלף מאזדה 3. הם יקבלו את ה15K יחידות הללו במחיר X.

יש חברה ב' שקונה ממאזדה 100 אלף מאזדה 3. הם יקבלו את ה30K יחידות הללו במחיר אשר נמוך מX. מסכים?

 

אז חברה א' היא היבואן הישראלי - דלק מוטורס - שמוכרת את ה15 אלף יחידות הללו בארץ.

לעומת זאת, חברה ב' היא דילר - שוקי&דוד מוטורס - שמוכר את ה100 אלף יחידות הללו בישראל, בהונגריה, ברומניה ובבולגריה.

 

ליצרן זה אפילו עדיף;

כיוון שעכשיו דלק מוטורס לא יקנו כבר 15 אלף יחידות, הם יקנו פחות = הוא יהיה פחות תלוי ביבואן אחד וגם יתן לו הנחה קטנה יותר. זאת בזמן שמבחינתו הוא עדיין ממשיך לייצר מספר דומה של מאזדה 3.

 

 

מנגד, אם חברת ליסינג גדולה (ע"ע שלמה-סיקט) תקבל זכיון לייבוא מקביל של קיה או יונדאי. אתה באמת מאמין שכמות המאזדה שהיא תקנה תשאר דומה?

הרי ביום שאחרי זה הם מתחילים להוציא כמה שיותר מהר את כל המאזדות שאצלהם במלאי ללקוחות וברגע שהמלאי יגמר הם לא יקנו עוד מאזדות או שפשוט יעלו את המחיר של המאזדה בליסינג לעומת הקיה/יונדאי שהם מביאים.

המאזדה, עירומה, תעלה X+350 שקל לחודש. הקיה/יונדאי, עם קצת יותר איבזור מהמאזדה תעלה X שקל בחודש.

 

ואני לא זורק דברים באוויר ראה לדוגמא:

-מכוניות קיה שלא נכנסו לצי של שלמה-סיקסט בגלל שטלקאר קיבלו את הזכיון ולא שלמה.

-קורולות שמחיר הליסינג שלהן ירד במאות שקלים לחודש כי היבואן נתקע עם סטוק והסכים לסבסד זאת.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
איזה אחריות אתה רוצה לקבל מיבוא מקביל?

כל המכוניות שהורדו מהכביש בארה"ב בגלל חוק ה lemon law יגיעו לארץ.

הרי יצרנים לא מסכימים שיהיו להם כמה נציגים במדינה אחת קטנה.

סוחרי רכב יגיעו לסוכניות רכב בחו"ל יבקשו רכב במחיר טוב,יגדו להם שיש להם מכינית אחרי טוטל לוסט, הם יקנו אותה ויביאו לארץ.

בדיוק כמו המצלמות הדיגיטליות שרוב מה שנמכר בארץ הוא refurbished

רק תראה כמה אנשים נתפסו על עברות ביביא אישי בזמן האחרון בשביל להבין מה הולך להיות פה.

דווקא שמעתי שבוע שעבר ראיון עם חבר כנסת שעוסק בחוק הזה,

ולפי מה שהוא אמר יהיו תנאים נוקשים מאוד בשביל חברות שירצו ליבא מכוניות ביבוא מקביל:

הן גם תצתרכנה לתת ערבות למדינה בעשרות מיליוני שקלים (להוכיח שהם מסודרים כספית)

הן גם תצתרכנה להוכיח שיש להן הסכים כתובים עם יצרניות רכב בחו"ל

והן גם תצתרכנה לדאוג להחזיק בארץ מלאי של חלפים לכל אחת ואחת מסוגי המכוניות שהן מתכוונות למכור (ולפי דעתי גם לדאוג למוסכים מורשים - את הקטע הזה אני לא זוכר בדיוק)

 

כך שזה לא ממש משהו שיתאים לחאפרים...

פורסם

לא מדוייק..

1- 18 מליון ש"ח של "איתנות פיננסית". מוחלק ל8 מליון ש"ח ערבות ו10 מליון ש"ח הון עצמי

2- אין מחוייבות להסכם עם היצרנית עצמה.

3- הן יחוייבו בהחזקת מוסך מרכזי אחד בלבד: בת"א, ירושלים חיפה או באר שבע (כמובן שיוכלו יותר אם ירצו).

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם
יש חברה א' שקונה ממאזדה 15 אלף מאזדה 3. הם יקבלו את ה15K יחידות הללו במחיר X.

יש חברה ב' שקונה ממאזדה 100 אלף מאזדה 3. הם יקבלו את ה30K יחידות הללו במחיר אשר נמוך מX. מסכים?

.

 

אין לי ניתונים בידיים ע"מ להיות בטוח, אך אני נוטה שלא להסכים. היצרנים מתחרים על הנתח בכל שוק ושוק. ובכל מקום יש את התנאים ואת היחודיות משלו. הייחודיות של ישראל היא כידוע המיסוי הגבוה במיוחד. לכן ישנם היצרנים שנותנים לישראל מחיר FOB נמוך במיוחד, ע"מ שבכל זאת הרכב החדש יהיה זמין לבני המעמד הביניים. כי הרי אחרת הביקוש לרכבים חדשים יקטן, הנסוע של הטרנטות תגדל והיצרן יאבד את נתח השוק. ולראייה - המחירים של לא מעט דגמים בארץ דומים למחירם באירופה, וזאת למרות הבדלי המיסוי הקיצוניים. למעשה היצרנים סופגים את חלקו של המס. אגב, את חלקו האחר סופגים צרכני יד 2, אבל זה כבר סיפור אחר.

 

אני רואה 2 כיוונים ליבוא המקביל:

 

א. רכבי היוקרה והנישה. כאן היבואנים ככול הנראה בד"כ לא מקבלים הנחות ב-FOB וגם כנראה גובים פרמיות יוקרה מופרזות. כך שבהחלט יש מקום לתחרות מולם.

ב. רכבים זולים במיוחד הישר לליסינג.

 

אבל נהיה ונראה.

פורסם

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3391832,00.html

 

פשוט מדהים, כמה הם מפחדים שנדע את האמת. ועוד מפעילים את קשריהם עם היצרניות שהם ידברו נגד הרפורמה..

אני ממש לא מבין את נציג היצרן VW שיכול גם בארץ להפוך למותג הנמכר ביותר בעקבות הרפורמה.

פורסם

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3391932,00.html

 

הנה זה קרה. יש סעיף נחמד לגבי אחריות:

"האחריות תוגבל למינימום של שנתיים, כאשר במידה והיצרן ייתן אחריות ל-3 שנים יחוייב היבואן בישראל לתת אחריות ל-3 שנים"

רק לא מובן למה מדובר רק על 3 שנים, הרי באירופה נותנים יותר מ-3 שנים בדרך כלל.

נשאר רק להמתין ולראות מה יקרה :-)

פורסם

אני באמת לא יודע כמה יעזור, זה שוק קטן, ולהחזיק סוכנויות וסוכני מכירות עולה כסף, צריך הכנסה גדולה להצדיק את זה. זה יכול לעזור לניו קופל ודומיהם אבל קשה לי להאמין שצמפיון למשל ייפגעו מזה, למרות שהם דוגמא מצוינת ל"קהל היעד".

פורסם

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3391959,00.html

 

טוב, חברי מפלגת קדימה החזירו אותי על הקרקע, פוליטיקאים בארץ פשוט בושה. מעניין כמה ממצביעי קדימה הם נגד הרפורמה, אולי 0.00001 אחוז.

קשה להגיד שמדובר בהפתעה, יותר נכון - אכזבה.. אבל עדיין אפשר להשאר אופטימיים, יכול להיות שהידיעה הזו תתברר מחר כלא נכונה, או אפילו אם כן, עוד כמה חודשים הרפורמה תאושר סופית.

פורסם

קודם כל למיטב ידיעתי הרפורמה אושרה אתמול, ללא החרגות מיוחדות מאלה

שדיברו עליהן קודם, זאת למרות מחאות ובכיות היבואנים, שבעיקר ניגנו על

הבטיחות, וכמה שהם דואגים לבטיחותו של הלקוח הסופי, ואינם רוצים שיגיעו

לארץ מכוניות לא בטוחות ולא בטיחותיות. ממש דמעות עמדו בעיניי לאור הדאגה

מעוררת ההשתאות שהציגו פורום יבואני הרכב.

שר התחבורה הציג עמדה תקיפה מול היבואנים, וכן מול היצרנים, ואמר כי במידה

ויצרן ו/או יבואן ינסו למנוע מכירת רכבים ע"י דילרים בחו"ל, ליבואנים מקבילים בארץ,

הוא ישתמש בזכותו לחסום מנהלית את יבוא הרכבים של אותו יצרן ארצה!

הוא גם ציין שכל טענותיהם של היבואנים באות מדאגתם לרווחיות שלהם, וכי

הוא מבין למה הם טוענים זאת, אבל הוא עדיין לא מסכים איתם.

לגבי היבואנים המקבילים, הם לא אמורים לרכוש את הרכבים ישירות מהיצרן, אלא

מדילרים בחו"ל. הם ינצלו כאלה שנתקעו עם סטוקים של רכבים, או דילרים שלחוצים למכור

ומוכנים להוריד משמעותית את המחיר, אם מישהו יקנה מהם 5000 רכבים במכה.

כמו כן היבואנים המקבילים יחוייבו באחריות מקבילה לזו של היבואן הרשמי, והם יחוייבו

במוסכים מורשים מטעמם(לא חייב שזה יהיה בבעלותם) בכמה מחוזות בארץ.

לדעתי זה ייקח זמן, אבל בסופו של דבר תהיה ירידה מסויימת במחירים, אם כי לא דרמטית.

ברכבי יוקרה זה בטח יהיה מהיר יותר ועם ירידה משמעותית יותר, בגלל שולי הרווח הגבוהים שם.

מה שאני מקווה שיקרה, שהיבואנים הרשמיים יתחילו להבין שיש אלטרנטיבה, ויתחילו להזיז

את התחת שלהם ולהתייחס ללקוח כלקוח, ולא ככלב שאין לו ברירה.

לגבי חברות הליסינג, דווקא הן ככל הנראה לא יבצעו יבוא מקביל, כי הן יורות לעצמן ברגל.

היבואן הרשמי עושה הכל כדי לרצות אותן, וכדי לשמור עלמחירים יציבים, שלא יורידו את

ערכי ציי הרכב שלהן. תחשבו מה עושה הנחה של 10,000 ש"ח לצי של עשרות או מאות

אלפי רכבים.

מקווה שהיה לכם כוח לקרוא עד לכאן... :wink:

פורסם
איזה אחריות אתה רוצה לקבל מיבוא מקביל?

כל המכוניות שהורדו מהכביש בארה"ב בגלל חוק ה lemon law יגיעו לארץ.

הרי יצרנים לא מסכימים שיהיו להם כמה נציגים במדינה אחת קטנה.

סוחרי רכב יגיעו לסוכניות רכב בחו"ל יבקשו רכב במחיר טוב,יגדו להם שיש להם מכינית אחרי טוטל לוסט, הם יקנו אותה ויביאו לארץ.

בדיוק כמו המצלמות הדיגיטליות שרוב מה שנמכר בארץ הוא refurbished

רק תראה כמה אנשים נתפסו על עברות ביביא אישי בזמן האחרון בשביל להבין מה הולך להיות פה.

 

נשמע כאילו גיל אגמון או ישראל קז כתבו את התגובה.

 

אחריות ? אתה רציני ? עד היום עשקו אותנו קרטל היבואנים וכשיש סוף סוף חופש ליבא אז האחריות זה מה שחשוב לך כל כך?

את הכסף שאתה תורם על כל רכב מאזדה שאתה קונה יכולת להטיס לארץ את כל חלקי החילוף של הרכב פעמיים לארץ וכל מוסך ישמח לטפל לך בו בחצי מחיר מדלק מוטורס (וזה במקרה הכי גרוע)

 

כל הנושא של הלמון זה קשקוש מוחלט, מה גם שקארפקס או אוטוצ'ק נותנים לך בדיוק אינדיקציה לכל רכב , ובטוח שמשרד התחבורה לא יאשר רכבים עם סלבג' למון תאונות וריקולים בכל מקרה.

 

סוחרי רכב יגיעו לסוכנויות בחו"ול? מעולה ככה ימצאו רכבים זולים ויהיה פה אחלה תחרות.

 

מספיק כבר עם מסע ההפחדה הזה על הציבור , אין פה מטומטמים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

פורסם

כל הייבוא המקביך הזה הוא סתימת פיות של הממשלה ולא יותר, מי שמצפה לקנות אוטו הרבה יותר זול טועה בגדול.

 

יבואן מקביל יש לו הוצאות לא פחות מייבואן רישמי, ואם יהיו הנחות זה יהיה על ה גב שלנו . ונתפשר על ארחיות שירות ומי יודע איזה אוטו נקבל. אז אל תשלו את עצמכם.

 

קבל להוריד את מחירי הרכב בארץ צריך להוריד מיסים .נקודה .אז באמת נוכל להנות ממחירים טובים

 

מחירי הרכבים בארץ , בניטרול המיסים יותר טובים מאירופה בחלק מהמיקרים. רק שהמיסים אוכלים לנו את הכיס.

ברוך

פורסם

כנראה שכל בעלי סוכנויות רכב בחו"ל ממש פריירים, כי הם מרוויחים הרבה פחות מהיבואנים הישראלים ועוד נותנים 4-5 שנות אחריות(באירופה). מעניין מאוד, איך הם שורדים? ממש קסם, נכון?

מספיק עם הפסימיות הזאת, היבואנים כרגע מרוויחים לפחות 30K על כל משפחתית ממוצעת, זה ממש מוגזם. אז אולי בתקופה הראשונה גם היבואן המקביל לא ימכור ממש בזול, כדי להתבסס ולא לפשוט את הרגל, אך בהמשך בהחלט אפשר לצפות להורדת מחירים משמעותית. ובמקביל גם לשרות טוב, כי זה מה שישאיר את הלקוחות אצל היבואן המקביל, אחרי שהוא ימשוך לקוחות עם מחיר יותר נמוך. מי שיכנס לתחום, אני מצפה ממנו לגישה רצינית ולא חפרית.

 

ול-avivit: אני זה שכתבתי שהאחריות חשובה לי. לא מבין למה זה כל כך מפתיע? מבחינתי שרות מצוין הרבה יותר חשוב מעוד הנחה קטנה.

 

ואסיים בנימה אופטימית זו: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3392228,00.html

פורסם
כנראה שכל בעלי סוכנויות רכב בחו"ל ממש פריירים, כי הם מרוויחים הרבה פחות מהיבואנים הישראלים ועוד נותנים 4-5 שנות אחריות(באירופה). מעניין מאוד, איך הם שורדים? ממש קסם, נכון?

מספיק עם הפסימיות הזאת, היבואנים כרגע מרוויחים לפחות 30K על כל משפחתית ממוצעת, זה ממש מוגזם. אז אולי בתקופה הראשונה גם היבואן המקביל לא ימכור ממש בזול, כדי להתבסס ולא לפשוט את הרגל, אך בהמשך בהחלט אפשר לצפות להורדת מחירים משמעותית. ובמקביל גם לשרות טוב, כי זה מה שישאיר את הלקוחות אצל היבואן המקביל, אחרי שהוא ימשוך לקוחות עם מחיר יותר נמוך. מי שיכנס לתחום, אני מצפה ממנו לגישה רצינית ולא חפרית.

 

ול-avivit: אני זה שכתבתי שהאחריות חשובה לי. לא מבין למה זה כל כך מפתיע? מבחינתי שרות מצוין הרבה יותר חשוב מעוד הנחה קטנה.

 

ואסיים בנימה אופטימית זו: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3392228,00.html

 

יבואני הרכב ה"עממי" לא מרויחים 30K, אתה יכול להיות רגוע..רכבי היוקרה זה סיפור אחר ששם יש הרבה יותר בשר.

 

החוק הישראלי מקביל לאירופאי ואני לא שמעתי על 4-5 שנות אחריות באירופה... אבל גם כאן בישראל, אף יבואן לא עושה לנו טובה של שנתיים אחריות כי זה חוק של משרד התחבורה לתת "טומבון לטומבון"

ברוך


×
×
  • תוכן חדש...