Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8153 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

על רכבי מותקנים גלגלים במידה 195/50/15.

הגלגל הקדמי השמאלי נפגע,

גלגל ה"ספר" שהותקן במקומו הוא במידה 185/60/14.

 

1. מה ההשלכות של נסיעה עם "ספר" כנ"ל, עד לתיקון המקורי(מידות שונות גם בגודל הג'נט)??

 

2. האם אני הורס משהו??

 

3. האם עדיף יהיה להרכיב את ה"ספר" מאחור??

 

תודה

הפרחים נובלים כשאיננו רוצים להפרד מהם,

עשבים שוטים באים כשאיננו רוצים להתבונן בהם.

(דוגן)

פורסם
שלום

 

על רכבי מותקנים גלגלים במידה 195/50/15.

הגלגל הקדמי השמאלי נפגע,

גלגל ה"ספר" שהותקן במקומו הוא במידה 185/60/14.

 

1. מה ההשלכות של נסיעה עם "ספר" כנ"ל, עד לתיקון המקורי(מידות שונות גם בגודל הג'נט)??

2. האם עדיף יהיה להרכיב את ה"ספר" מאחור??

 

תודה

 

ההשלכות הם אכן שליליות , תהיה לך משיכה בהגה לכיוון הגלגל היותר קטן לדעתי .

 

בהחלט עדיף לשים אותו מאחורה ולהשאיר את הגלגלים המקוריים שיטפלו בהיגוי .

פורסם
שלום

 

על רכבי מותקנים גלגלים במידה 195/50/15.

הגלגל הקדמי השמאלי נפגע,

גלגל ה"ספר" שהותקן במקומו הוא במידה 185/60/14.

 

1. מה ההשלכות של נסיעה עם "ספר" כנ"ל, עד לתיקון המקורי(מידות שונות גם בגודל הג'נט)??

2. האם עדיף יהיה להרכיב את ה"ספר" מאחור??

 

תודה

 

ההשלכות הם אכן שליליות , תהיה לך משיכה בהגה לכיוון הגלגל היותר קטן לדעתי .

 

בהחלט עדיף לשים אותו מאחורה ולהשאיר את הגלגלים המקוריים שיטפלו בהיגוי .

 

לדעתי, ורק לדעתי, מן הסתם היצרן תיכנן את הגלגל הרזרבי כך שיתאים בקוטר בדיוק למידה המקורית, כך שלדעתי הקוטר הכללי לא אמור להשתנות (שים לב שהחתך גבוה יותר). כך שלדעתי זו לא אמורה להיות בעיה.

 

בכל מקרה, מומלץ מאוד שלא לסוע עם הגלגל הרזרבי יותר מהנדרש (כלומר כדי להגיע לפנצ'ריה), ובכל מקרה במהירות נמוכה ובזהירות רבתי.

פורסם

אורבןDK אכן צודק. ההפרש בקוטר הצמיג הוא 0.28 אחוז בלבד, כלומר זניח.

 

מצד שני - הגלגל הוא עדיין ספר - צריך להחליף אותו בהקדם בצמיג בעל מידה מתאימה לשאר הצמיגים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אמנם לא מומלץ להשאיר צמיגים במידות שונות , ורצוי לקצר למינימום את זמן הנסיעה ,עד תיקון התקר,אבל,שים לב ,אתה ,וכל מי שקורא ,עדיף שהבעיה תהיה מלפנים,וכניראה תהיה לך משיכה קטנה בהגה,אבל אם חוסר השיוויון בצמיגים יהיה מאחור,עלולה להיות תופעה

של איבוד שליטה ברכב,בזמן בלימה חזקה,או בפניה מהירה!

זאת נקודה חשובה מאוד! כמו,כשאתה מרכיב צמיגים חדשים ברכב ,אתה חייב! להרכיב

אותם מאחור! (כאשר קונים זוג) תמיד הצמיגים הטובים יותר ,מאחור!

פורסם
שלום

 

על רכבי מותקנים גלגלים במידה 195/50/15.

הגלגל הקדמי השמאלי נפגע,

גלגל ה"ספר" שהותקן במקומו הוא במידה 185/60/14.

 

1. מה ההשלכות של נסיעה עם "ספר" כנ"ל, עד לתיקון המקורי(מידות שונות גם בגודל הג'נט)??

זוהי נסיעה ברכב שאינו תיקני, כך שחו"ח במקרה של תאונה(עצמית, ללא נזק לצד ג') הכיסוי הביטוחי יהיה מוטל בספק, במקרה של נזק לצד ג' אתה בכלל מסתבך.

 

2. האם אני הורס משהו??

מאחר ויש שינוי(אמנם קטן) בהיקף, תיווצר שחיקה מוגברת במיסבי הדיפרנציאל, נכון הנסיעה לא תהיה ארוכה, אך בכל זאת יגרם נזק ולו המזערי ביותר.

 

3. האם עדיף יהיה להרכיב את ה"ספר" מאחור??

עדיף בגרירה.

תודה

 

בבקשה, עמית.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

עם כל הכבוד , ויש כבוד :lol:

 

כמובן שעדיף לנסוע אתו כמה שפחות אבל הכי טוב ( הרע במיעוטו ) זה לשים אותו מאחורה כי ככה אין השפעה על ההיגוי .

פורסם
שלום

 

על רכבי מותקנים גלגלים במידה 195/50/15.

הגלגל הקדמי השמאלי נפגע,

גלגל ה"ספר" שהותקן במקומו הוא במידה 185/60/14.

 

1. מה ההשלכות של נסיעה עם "ספר" כנ"ל, עד לתיקון המקורי(מידות שונות גם בגודל הג'נט)??

זוהי נסיעה ברכב שאינו תיקני, כך שחו"ח במקרה של תאונה(עצמית, ללא נזק לצד ג') הכיסוי הביטוחי יהיה מוטל בספק, במקרה של נזק לצד ג' אתה בכלל מסתבך.

 

עמית, אתה בטוח במה שאתה אומר? :shock: יש מכוניות רבות שבהן הגלגל הרזרבי הוא במידה שונה (למשל אימפרזות משנתונים שונים, כנ"ל פונטו). מכיוון שזהו הגלגל הרזרבי המקורי איתו הרכב הגיע לארץ ועבר תקינה קשה לי להאמין שזה ייחשב "לא-חוקי" לסוע איתו.

 

:shock:

פורסם

כאשר מדובר על צמיג חילופי מקורי המחוקק מכיר בו(תקנה 365)(2) - גלגל חילוף שמידות הצמיג והאופן שלו נקבעו ע"י יצרן הרכב והוא במצב תקין.

 

לעומת זאת, תקנה 322 ד'(1) - לא יורכבו ברכב מנועי צמיגים שונים במידה, בכושר העמסה ובמבנה - בין רדיאלי ובין דיאגונאלי - על סרן אחד.

(3)על אף האמור בתקנת משנה זו, נגרם תקר באחד מגלגלי הרכב, מותר להרכיב על סרן אחד גלגל חילוף שמידותיו שונות, כאמור בתקנה 365(2), ובלבד שנוהג הרכב לא יעשה בו שימוש אלא לצורך נסיעה אל המוסך הקרוב לתיקון התקר.

 

לסיכום:

רכב אשר יצא את שערי יצרנו עם צמיג חילופי "קטן" מותר הנסיעה עד לפאנצ'ר-מאכער הקרוב.

שאר הרכבים חייבים ב-5 צמיגים תואמים.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
שלום

 

על רכבי מותקנים גלגלים במידה 195/50/15.

הגלגל הקדמי השמאלי נפגע,

גלגל ה"ספר" שהותקן במקומו הוא במידה 185/60/14.

 

1. מה ההשלכות של נסיעה עם "ספר" כנ"ל, עד לתיקון המקורי(מידות שונות גם בגודל הג'נט)??

זוהי נסיעה ברכב שאינו תיקני, כך שחו"ח במקרה של תאונה(עצמית, ללא נזק לצד ג') הכיסוי הביטוחי יהיה מוטל בספק, במקרה של נזק לצד ג' אתה בכלל מסתבך.

 

עמית, אתה בטוח במה שאתה אומר? :shock: יש מכוניות רבות שבהן הגלגל הרזרבי הוא במידה שונה (למשל אימפרזות משנתונים שונים, כנ"ל פונטו). מכיוון שזהו הגלגל הרזרבי המקורי איתו הרכב הגיע לארץ ועבר תקינה קשה לי להאמין שזה ייחשב "לא-חוקי" לסוע איתו.

 

:shock:

 

אני מסכים אתך ,גם בהונדה ג'ז הרסרבי המקורי הוא קטן בהרבה מהרגיל , ( ורשום עליו שהוא מוגבל ל - 80 קמ"ש ) .

פורסם
כאשר מדובר על צמיג חילופי מקורי המחוקק מכיר בו(תקנה 365)(2) - גלגל חילוף שמידות הצמיג והאופן שלו נקבעו ע"י יצרן הרכב והוא במצב תקין.

 

לעומת זאת, תקנה 322 ד'(1) - לא יורכבו ברכב מנועי צמיגים שונים במידה, בכושר העמסה ובמבנה - בין רדיאלי ובין דיאגונאלי - על סרן אחד.

(3)על אף האמור בתקנת משנה זו, נגרם תקר באחד מגלגלי הרכב, מותר להרכיב על סרן אחד גלגל חילוף שמידותיו שונות, כאמור בתקנה 365(2), ובלבד שנוהג הרכב לא יעשה בו שימוש אלא לצורך נסיעה אל המוסך הקרוב לתיקון התקר.

 

לסיכום:

רכב אשר יצא את שערי יצרנו עם צמיג חילופי "קטן" מותר הנסיעה עד לפאנצ'ר-מאכער הקרוב.

שאר הרכבים חייבים ב-5 צמיגים תואמים.

 

עמית

 

תודה על ההבהרה - זה בדיוק מה שהתכוונתי.

×
×
  • תוכן חדש...