Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6116 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא. אני לא טעיתי בפורום.

 

כיידוע לכם אתם (רוכבי המכוניות) מסבסדים לרוכבי הדו"ג עוד כ-25% מהנזקים, כך שהחלוקה היא 75% לרכב ו-25% לדו"ג.

לטענת ענתבי זה עדיין גורר הפסדים ובעקבות כך הוא מעלה את התעריפים בנובמבר.

 

אשמח לשמוע את תגובתכם בעניין, כי אם התעריפים ייעלו, אתם תסבלו.

פשוט מאוד: עליית הביטוח גורמת לרוכבים לרדת מהדו"ג ולעבור למכונית, אם זה ייקרה, הפקקים ייקבלו תאוצה ובמקביל גם מציאת החנייה. אם זה ייעלה זה ייפגע גם בנו וגם בכם. אז חשוב שתתנו את תגובתכם בעניין.

 

זה ההודעה האחרונה ממטה המאבק:

http://www.fullgaz.co.il/forums/showthread.php?t=48546

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

קבל תיקון, זה יפגע בעיקר בתל אביבים. קשה לי לראות אנשים בבאר שבע ובנהריה שיסבלו יותר מהרגיל אם כמה רוכבים יעזבו את המכסחות דשא.

I Ride Because I Really Like Dessert

פורסם

כבר דובר על זה בשרשור שהיה כאן לא מזמן (השרת עמוס פשוט נפגע ואיתו אופצית החיפוש) ולכן אקצר את תשובתי הקודמת ואומר בתמציתיות-סוכני ביטוח צצים כמו פטריות לאחר הגשם ,מי שיעלה תעריפים מסתכן באובדן לקוחותיו.

סוכן ביטוח הוא לא חתונה קתולית בדיוק כמו שזה לא עם מכונית ולצער הרבה אנשים במדינה גם בחיי הנישואין.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
מי שיעלה תעריפים מסתכן באובדן לקוחותיו.

סוכן ביטוח הוא לא חתונה קתולית בדיוק כמו שזה לא עם מכונית ולצער הרבה אנשים במדינה גם בחיי הנישואין.

 

לסוכן ביטוח אין שום אפשרות להשפיע על מחירו של ביטוח חובה. תעריפי ביטוח חובה מתפרסמים באתר משרד האוצר.

המקסימום שסוכן יכול לעשות קשור בתעריפי ביטוח מקיף ובתחום הדו"ג קצרה מאוד ידם, כי גם אחרי שיגרד הנחות, עדיין מחיר המקיף יהיה גבוה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אולי אני קצת נוגד את דעת רבים פה אבל אני מעדיף שרוכבי האופנועים יעברו לרכבים, מספר הפעמים שנאלצתי לבלום או שסתם שיחק לי המזל ולא דרסתי אופנוען לא ניתנים לספירה על אצבעות שתי הידיים.

 

פעמיים קרה בכביש מהיר שנסעתי בנתיה השמאלי (מתוך 2) ואופנוע עקף אותי משמאלי כל כך צומד אליי שכששמתי לב שהוא שם הייתי בטוח שהוא רוצה לפתוח לי את הדלת,(מהירות של 110-120 קמ"ש) עכשיו תארו לעצמכם מה היה קורה אם הייתי רוצה להתקרב עוד קצת אל הפס הצהוב מכל סיבה שהיא.

אותו הדבר קרה לי 3 פעמים כשנסעתי בימני והם עקפו אותי מימין צמוד אליי.

בנסיעה בתוך העיר (כביש קצת עמוס) 40 קמ"ש בערך אופנוע נכנס לפני מימין חותך לי את הדרך ומאלץ אותי לבלום בכל הכח בשביל לא להוריד אותו וממשיך להתקדם מצד שמאל של הרכב שהיה לפני.

 

יש לי רשיון סכ"ה כשנתיים, עברתי 10-12K ק"מ. אני מצטער אבל בגלל נסיון עבר כל פעם שאני רואה אופנוע לידי אני מתרכז בו יותר מאשר ברכבים אחרים כי אני פשוט מפחד להרוג מישהו.

פורסם
אולי אני קצת נוגד את דעת רבים פה אבל אני מעדיף שרוכבי האופנועים יעברו לרכבים, מספר הפעמים שנאלצתי לבלום או שסתם שיחק לי המזל ולא דרסתי אופנוען לא ניתנים לספירה על אצבעות שתי הידיים.

 

פעמיים קרה בכביש מהיר שנסעתי בנתיה השמאלי (מתוך 2) ואופנוע עקף אותי משמאלי כל כך צומד אליי שכששמתי לב שהוא שם הייתי בטוח שהוא רוצה לפתוח לי את הדלת,(מהירות של 110-120 קמ"ש) עכשיו תארו לעצמכם מה היה קורה אם הייתי רוצה להתקרב עוד קצת אל הפס הצהוב מכל סיבה שהיא.

אותו הדבר קרה לי 3 פעמים כשנסעתי בימני והם עקפו אותי מימין צמוד אליי.

בנסיעה בתוך העיר (כביש קצת עמוס) 40 קמ"ש בערך אופנוע נכנס לפני מימין חותך לי את הדרך ומאלץ אותי לבלום בכל הכח בשביל לא להוריד אותו וממשיך להתקדם מצד שמאל של הרכב שהיה לפני.

 

יש לי רשיון סכ"ה כשנתיים, עברתי 10-12K ק"מ. אני מצטער אבל בגלל נסיון עבר כל פעם שאני רואה אופנוע לידי אני מתרכז בו יותר מאשר ברכבים אחרים כי אני פשוט מפחד להרוג מישהו.

 

אני מבין את חששותיך אבל גם נהגים יש חראות, תמיד יש לנו את הסיפורים האלה.

אותו דבר ככה עם משאיות, המשאיות אוכלות מכוניות לארוחת הבוקר, אין ברירה, זה כמו שרשרת המזון אבל אנחנו מנסים להתקיים כי ככה הורגלנו.

 

לגבי הביטוח אשמח עם תביעו תמיכה ועזרה, סה"כ אני אוהב דו"ג ואני ועוד הרבה משרתים את האינטרסים שלכם: פחות פקקים ויותר סיכויים למציאת חנייה.

תחשבו שהילודה מתגברת ומטרתנו היא לדחוף קדימה "תחבורה יעילה".

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם

התחבורה היעילה הזאת היא בהחלט מלחמה כנגד קצב הילודה. לפני כשנתיים וחצי-שלוש כשחברה שלי יצאה עם החבר הקודם שלה הם נסעו ברכב ופתאום משום מקום אופנוע סטה מהנתיב הנגדי ישר לתוך הפגוש שלהם. האופנוען נהרג במקום, הרכב ספג נזק של אלפי שקלים ושניהם נשארו עם טראומה שמלווה אותם עד היום.

מבחינתי לא לחנות בכלל.

פורסם

כחובב אופנועים (רוצה אחד כשהאשה לצידי תאשר...:shock:), ושונא קטנועים, אני חושב שכדאי לעשות הפרדה בביטוח לשני סוגי הדו"ג.

בד"כ, רוב רוכבי האופנועים חכמים ויודעים איך להתנהג בכביש. משתדלים שלא לעבור בין שני רכבים, משתדלים שלא לעקוף בצורה שתבהיל את נהג הרכב וכד'...

לעומת זאת, הרבה מרוכבי הקטנועים (לא יודע להגיד אם רובם, אף פעם לא בדקתי.), פשוט מטומטמים. איך קטנוע ששוקל בקושי 100 ק"ג, מנסה לחתוך מכונית ששוקל במקרה הכי טוב, משהו כמו טון?!?! מה נראה לך? שלרכב יש יכולת תמרון כמו לקטנוע והוא יכול לברוח במידה ותצטרך לבלום?

אני מסכים שיש גם נהגי רכבים, שבא לך לבדוק מה קורה כשנותנים לו מכה קטנה מאחורה בדיוק באמצע... :twisted:

 

שוב, אני לא יודע מה הסטטיסטיקה לגבי תאונות עם רוכבי קטנוע, אבל אם אני מסבסד 75% מנזקי הגוף שלהם, כנראה שהם אשמים ברוב תאונות הדרכים שלהם. (או שאני טועה בפירוש?)

בקיצור, לא נורא אם יורידו כמה קטנועים מהכביש. זה יעשה רק טוב.(מי יודע, אולי יורידו גם לנו את הביטוח? פחות תאונות-> יותר כסף לחברות הביטוח-> הממשלה תאלץ אותם להוריד מחירים?)

פורסם

לפני שהויכוח הזה נגרר למי יותר טוב, רק אזכיר לכל בעלי המכוניות - עד שלא נהגתם באופנוע (ולא, לנסוע במשך יומיים בתאילנד לא נחשב) - אל תכתבו דברים סתם, בטח לא על יכולות תמרון ואו' למה אנחנו נוסעים כמו שאנחנו נוסעים.

 

גם רוכבים שקולים עם שנים רבות של דיפלומה בנהיגה על אופנוע, מקבלים סטירת התעוררות כל יום ממכונית זו או אחרת שרוצה לרצוח אותם (כן לרצוח, דהיינו לפגוע בהם - וכידוע כל פגיעה במהירות באופנוע לא יכולה להסתיים ב"מכה בכנף" או "שריטה בדלת") - אז אנא מכם

 

מבלי להגרר לויכוח מי יותר טוב או מי פחות זהיר (יש לכאן ולכאן) זיכרו שאין לשפוט אדם עד שהיית בנעליו. (נעליו פשוט מתאים פה מעולה)

פורסם

כדאי לכולכם לקרוא את מה שיש לי לומר על מנת להבין במה מדובר.

קבל תיקון, זה יפגע בעיקר בתל אביבים. קשה לי לראות אנשים בבאר שבע ובנהריה שיסבלו יותר מהרגיל אם כמה רוכבים יעזבו את המכסחות דשא.

זה יפגע רק בתל-אביב, אולי, אך בוא נעשה קצת מספרים ונראה את חומרת הפגיעה ברשותך.

בישראל כיום 100,000 כלי רכב דו-גלגליים, מתוכם 80,000 במתחם ר"ג-גבעתיים-ת"א.

(עוד כ-25% רוכבים ללא ביטוח כי כיום הוא כבר יקר מידי לרובנו שפורסים אותו ל-12 תשלומים עקב הנטל, מן הסתם המספר יגדל בקשת הזו)

"היום שאחרי מחר"

 

זרוק 80,000 כלי רכב נוספים אל המתחם הזה, תספר לי מה יצא.

האמן לי שאתה רוצה את קיום האופנועים, אתה רק עוד לא יודע את זה.

כבר דובר על זה בשרשור שהיה כאן לא מזמן (השרת עמוס פשוט נפגע ואיתו אופצית החיפוש) ולכן אקצר את תשובתי הקודמת ואומר בתמציתיות-סוכני ביטוח צצים כמו פטריות לאחר הגשם ,מי שיעלה תעריפים מסתכן באובדן לקוחותיו.

סוכן ביטוח הוא לא חתונה קתולית בדיוק כמו שזה לא עם מכונית ולצער הרבה אנשים במדינה גם בחיי הנישואין.

לא, ביטוח המכונית על פי הפול עומד על כ-3000 ש"ח.

אך הוא פתוח לשוק חופשי ונסחר סביב ה-1600 שקלים בין חברות הביטוח.

ביטוח האופנועים לא נסחר בין חברות הביטוח שכן אינו ריווחי.

ולכן אנו נזרקים אל הפול לשלם כיום סכום של כ-4100 ש"ח בממוצע.

על הפוליסה האחרונה שלי רשום 4500 ש"ח.

...

קוקו אני מבין שיש כאן משהו אחר, משהו מטעם הניסיון הרע, אך קודם כל, בוא נבין שאמר הסמיילי נכון, החזק שורד, ולכן שכלשונך איימת על חיי האופנוע, ובפוסט הנוסף שלך הזוג שנסע במכונית והיה מעורב בתאונה שבה נהרג האופנוען, דווקא בקשר לזה יש לי משהו מאוד לא רגיש לומר, אך לטובתך:

לו הייתה מגיעה מכונית מול המכונית של הזוג וסוטה מנתיבה (כידוע, הרוכב או הנהג סוטה ולא כלי הרכב, כך גם נהגים סוטים ומתנגשים חזיתית), בתאונה חזיתית בין מכונית למכונית לרוב כל הנוכחים הרוגים, להזכירך את התאונה לפני חודשיים בבית שמש, התוצאה הייתה שישה הרוגים ממכונית שסטטה מדרכה והתנגשה באחרת, כן כן, בדיוק כמו שקרה לזוג שעליהם דיברת, למזלם עם אופנוע.

 

היות ואופנוע נכנס במכונית הזוג, הוא ההרוג היחיד, נניח ואתה הלילה נוסע בכביש ורכב סוטה מנתיבו ישירות אליך, לא היית מעדיף שזה יהיה אופנוע על פני מכונית?

הרי חייך ינצלו.

לא שווה לך עוד 50 שקלים לחלק ל-12 תשלומים בשנה הסיכוי הזה שתפגע באופנוע מאשר שמכונית או ג'יפ נוסף יפגעו בך?

כחובב אופנועים ...

 

שוב, אני לא יודע מה הסטטיסטיקה לגבי תאונות עם רוכבי קטנוע, אבל אם אני מסבסד 75% מנזקי הגוף שלהם, כנראה שהם אשמים ברוב תאונות הדרכים שלהם. (או שאני טועה בפירוש?)

בקיצור, לא נורא אם יורידו כמה קטנועים מהכביש. זה יעשה רק טוב.(מי יודע, אולי יורידו גם לנו את הביטוח? פחות תאונות-> יותר כסף לחברות הביטוח-> הממשלה תאלץ אותם להוריד מחירים?)

מה רע בקטנועים, זה מצויין ואתה רוצה את קיומם, אתה רק עוד לא מודע לזה.

 

ואתה ממש לא צודק, במאת האחוזים אתה טועה אפילו!

אתה משלם 75% כי זהו החוק, לא הצדק.

 

שנתחיל מההתחלה?

הנה חזרנו לשנת 74.

חוק הפלת"ד, הפיצויים לתאונות הדרכים.

הוחלט שבתור מדינה סוציאלית, כל הנהגים, הולכי הרגל, רוכבי האופניים, במקרה תאונת דרכים יקבלו כיסויי רפואי מלא מא' ועד ת' ללא הפלייה וללא גורם אשמה "guilt free".

הוחלט מחיר ביטוחי אחיד, וכאשר אין גורם אשמה, כל פוליסה משלמת עבור בעליה, מבלי לתת חשבון לפסק הדין של מי הוא האשם האמיתי בתאונת הדרכים.

אך ורק אופניים והולך רגל יכוסו על ידי הפוליסה של המעורב בתאונתם, או קרנית (כמו ברירת מחדל ביטוחית עד שיאותר מקור הפוליסה לתשלום).

שאלו ואמרו: "רגע רגע, אופנוען נפגע בכל תאונה, אם הוא אשם או לא אשם, תמיד הוא ישלם לעצמו את נזקיו?"

ומנגד ענו: "יום אחד כבר יטפלו בזה, תעביר את החוק".

כמדינה סוציאלית זה עבד נהדר.

 

החל משנת 2001 ישראל איננה מדינה סוציאלית והביטוח בהגדרותיו החוקיות כן, אך יותר לא במחירו.

כיוון שכך, הופרדו כלי הרכב הדו-גלגליים מכלל כלי התחבורה בישראל. מעתה יש קופה נפרדת עבור דו-גלגלי בישראל.

 

קופה זה נחמד מאוד, אך כסף אין בה, שכן להל"ן נתון אמיתי: מתוך 100% תאונות הדרכים שבהן מעורבים אופנוע ומכונית, 80% מתוכן באשמת המכונית על תוצאות חקירה או הודאה באשמה.

 

ועדיין, מבקשים מהאופנועים ליצור קופה, אך מכוניות מפרקות אותם ושולחות אותם לביה"ח לגבות כספי ביטוח מהביטוח של האופנועים ולמרות אשמת המכונית. כאן החוק מעוות, שכן אם מדינה קפיטלסטית, שהאשם ישלם מהפוליסה שלו. כרגע, האופנועים גובים את הקופה הזו כמו שאזרחי ישראל גובים את מי הכנרת.

בשיטה הנוכחית, תמיד נאלץ להוריד נמוך יותר את הקו האדום.

 

ניסיונות לתקן את החוק עלו בתוהו.

כיוון שקמו ואמרו: "דו-גלגלי בישראל זה 4% ממפת התחבורה, אם ל-96% החוק עובד בסדר גמור, בשביל 4% לא נשנה דבר וחצי דבר מבחינה ביטוחית".

שינוי כזה היה מחזיר את האיזון והצדק הטיבעי.

כיוון שניתן להבין ששינוי כזה לא יקרה בממשלות בננות, קיימות בעבר, בהווה או בעתיד.

יש להבין את הצורך להכיל את האופנועים ביתר מפת התחבורה כצורך.

כחלק מזכות בסיסית לבחור בו ככלי רכב, על כל יתרונותיו ונשמתו.

 

מתוך אותם 100,000 רוכבים, כ-90,000 רוכבים רק כי אין להם כיום ברירה.

בשמחה הם יעברו הלאה למכונית, אך רגע רגע, תן להם לסיים אוניברסיטה, דירה בת"א וסטטוס רווקות במרכז ישראל הצפופה עד חנק. מצב כלכלי יציב יותר לרכישת מכונית סבירה, וכן הלאה.

לאחר כל אלה, מבטיח לך שהם יסיימו את 5 שנות סבלם ובכיף יקבלו יונדאי גטס ליסינג וימחישו את מעמד: "גם אני יכול, יש לי אוטו אוטומטי עם טאסות פלסטיק במדינת ישראל, יש! הצלחתי לקיים מעמד".

 

ה-10,000 הנוספים, אלה הם רוכבי הנשמה, הם ירכבו בכל מחיר, אני אגב, בינהם.

רוצה לומר, לא בכל מחיר ביטוחי, אך בכל מחיר אחזיק מצערת ביד, גם על ההשלכות של אי יכולת לשלם פוליסה מופרחת עד לא הגיונית הנוצרה מעיוות חוק עצלני ביותר.

שואל איך זה מסתדר מבחינת ההיגיון המשפט האחרון שלי?

ובכן, תסיק מבין השורות.

 

הקבלה לאירופה, בישראל בממוצע מחיר הביטוח לנפח מנוע זהה לו באירופה הינו משולש.

היכן ההיגיון?

 

היום שאחרי מחר:

רוצה להזמין שליח עם פיצה?

אין פיצה, היית צריך לחשוב על זה קודם לפני שהקפצת את מחיר ביטוח קטנוע השליחים ל-8700 ש"ח וזאת לפני ביטוח צד שלישי.

רוצה לשלוח מסמך מקורי מהעו"ד לביה"ש במהירות הבזק על מנת להציג לשופט?

זה לא יגיע, מאותה הסיבה שהפיצה לא הגיעה.

 

מעוניין לחנות בחניון בתשלום בת"א בעלות של מקסימום 25 ש"ח?

תשלם 100 ש"ח, כי תוספת של 80,000 כלי רכב לתוך המתחם תקפיץ את מחירי החניות כמו נדל"ן ברוסיה.

ההשקעה הבטוחה.

 

מעוניין לנהוג בכביש, כאשר הגדול אוכל את הקטן, עם סיכוי שיהיו כמה קטנים ממך?

לא שווה לך שהם יהיו קיימים סביבך?

 

מעוניין שחברך למשרד יזרוק מעטפה בשבילך רגע לדואר כי לו יותר קל ובשבילך זה להוציא את המכונית מהחניון ולעמוד באדום לבן ורגע רגע לרוץ פנימה לדואר ולצאת כדי לראות שהפקח כבר החל לרשום 270 ש"ח על שמשת רכבך?

לא שווה לך קיום של האופנוע?

 

ביום שאחרי מחר, כולנו נתגעגע לאופנוע ולא נבין איך לא היו יותר ממנו.

שימו לב, השאיפה של המפקח על הביטוח היא להגיע למחיר ביטוחי עד 10,000 ש"ח בשנה.

כיוון שגם לאחר הרפורמה של ה-1 בינואר, עדיין הכיסוי של האופנועים באופן תיאורתי יעמוד רק על 75% כיסוי.

 

לא נגמרה החפירה, גם קצת מספרים:

חברות הביטוח מציגות כיום רווח תיאורתי של 1.2 מיליארד ש"ח בשנה.

סה"כ הסכום הנגבה מכלל תשלומי פוליסות האופנוענים עומד כיום על 100 מיליון ש"ח.

אך גביית הכיסויים הרפואיים פלוס הפיצויים נמדדים בכ-400 מיליון ש"ח בשנה.

מהרווח של חברת הביטוח נא להוריד 300 מיליון ש"ח בשנה על מנת לשלם עבור פציעותיהם, שכאמור 80% מתוכן נגרמו מאשמת האחר.

חברות הביטוח מרוויחות סך של 900 מיליון ש"ח רווח מעשי לאחר ההפחתה.

תמורת 300 מיליון ש"ח רווח, המפקח על הביטוח מוכן למחוק ענף תעסוקה שלם, ומאוד נחוץ לישראל.

אין זה מעיניינו הנזקים שיקרו לכם ולנו תוך כדי, מעיניינו אך ורק החור שבמטבע הביטוח ולהרוויח יותר.

ועוד לא ציינתי את מעגל האבטלה שיגדל עקב עוסקי ענף דו-גלגלי מפוטרים. וממש לא יעניין אותו כמו שלא מעניין אותו עכשיו שרוכבים ללא ביטוח עקב מחירו הלא הגיוני, שכן מי שלא משלם, אין לו זכות לגבות ולכן הוא יורד מהעיניין של המפקח ונשלח אל החברה בישראל.

שם זה כבר לא מעניין אף אחד.

 

במדינה קפיטליסטית, כמו שאנו כיום, אין חשיבות לאזרחים ולצורכיהם, אך ורק לכספם.

 

"מהכיס שלך אל הכיס שלי ולעולם לא בכיוון הנגדי" כך הם אומרים בחדרי החדרים שבממשלת ירושלים לישראל הסוציאלית לשעבר.

 

אתם רוצים שיהיו אופנועים, אתם רק עוד לא יודעים עד כמה אתם רוצים אותם.

 

שלכם, על החתום: הקטנוען!

6615_134392908899_569518899_3279609_2304502_n.jpg

אופנוען

פורסם

אתה כנראה צודק בעניין התאונה החזיתית אבל אתה מפספס את הנקודה שהקטנועים מזגזגים הרבה יותר ומשם נוצר כל הבלגאן.

פורסם

הקטנועים לא מזגזגים הרבה יותר. הבעיה היא בנהגי המכוניות שאין להם מושג מה קורה מסביבם, עוברים נתיבים בלי להסתכל ובלי לאותת ומתעסקים באלף ואחד דברים בזמן הנהיגה.

emotion of motion


×
×
  • תוכן חדש...