Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו מגאן 2002 ידני, מנוע 1.4


ronaldo17
שימו לב! השרשור הזה בן 5389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מחפש כבר די הרבה זמן רכב חדיש יותר במקום הג'אסטי 92 (שעדיין נוסעת מעולה אבל יאללה, צריך להשתדרג),

בקיצור מצאתי מגאן לבנה 100 אלף ק"מ, יד שנייה פרטית בשני הידיים, ידנית, מנוע 1400.

ממה שאני מבין הרכב נחשב לבטיחותי, אך חסר לי מידע נוסף עליו: האם הרכב חסכוני, האם הרכב אמין,

מה יהיו עלויות האחזקה שלו, וכדומה.

אשמח לשמוע תגובות על הרכב הזה, אגב המוכר דורש מחיר מחירון ולא מוכן לרדת שקל, האמת שראיתי את האוטו והאוטו באמת נראה ונשמע כמו חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה במשפחתי מגאן 1400 סמ"ק.

מכונית מאוד נוחה (גם לא אחרי ג'אסטי :lol: ), בטיחות טובה ( במיוחד אחרי ג'אסטי), מרווחת מאוד.

המנוע 1400 סמ"ק 98 כ"ס - בהחלט מספיק לנסיעות בשפלה, אמין למדי.

אחד המנועיים היותר מוצלחים (ודי חזק ביחס לנפח).

המלצה שלי - למצוא מוסך שמכיר את הרכב (לא מוסכי יבואן) כדי שהטיפול לא יהיה כואב לכיס.

הביטוחים בין הזולים (גם המקיף).

המחירון של הרכב הזה ממש נמוך יחסית לשנתון, אני חושב שהתמורה שהרכב הזה נותן ביחס למחיר שלו בין הטובות (אם לא הכי טובה).

האם יש תיעוד של הטיפולים בהטעם לקילומטראז' ? כך תוכל לאמת את ה 100 אלף ק"מ וגם אופן הטיפול ברכב.

תבדוק גם את כל מה שקשור למערכת חשמל , מזגן .

לקרובי משפחה שלי לא היו תלונות לבעיות האמינות במגאן ידנית 1400 סמ"ק.

בהצלחה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המגאן הזאת עשויה להיות קניה כדאית במיוחד, משום שהיא משלבת בהצלחה ביצועים ברמה של אחותה הגדולה (1.6) עם חסכון של מנוע 1.4. באופן כללי, המגאן דור ראשון הוא רכב מוצלח למדי ואף מהנה לנהיגה. הדגמים שאחרי מתיחת הפנים (99-03) נחשבים למוצלחים אף יותר, משום שבהם כבר התגברו על מחלות הילדות האופייניות.

 

במגאנים הישנים חשוב מאד לוודא שיש היסטוריית טיפולים סדירה. לא חייב להיות מוסך מורשה, אבל צריך לבדוק שטיפולים נעשו בזמן ושהק"מ הצטבר באופן עקבי. המחירון שלהם מלכתחילה לא גבוה, לכן לא הייתי מתעקש על הורדה במחיר. קח בחשבון שמה שנקנה בזול בסופו של דבר גם ימכר בזול, לכן זה לא רכב שהייתי ממליץ לקנות לשנה-שנתיים, אלא לתקופה ארוכה יותר.

 

אם אתה מתכנן לטפל ברכב באזור חיפה, יהיה לך קושי מסויים למצוא מוסך. יש שם כמה מוסכים מורשים טובים, אך יקרים. יש מוסך בכרמיאל עם מוניטין טובים ונסיון עם רנו, אבל מעולם לא ביקרתי בו בעצמי, לכן לא אוכל להעיד בוודאות אם הוא יתאים לך. בדוק את הנושא הזה לפני הקניה (חיפוש בפורום אמור לעזור בכך), כי גם אם לא תזדקק למוסך לעיתים קרובות, עדיין חשוב לשמור על שגרת טיפולים קפדנית ולקבל שירות אך ורק ממכונאים שמכירים את הדגם היטב.

 

בשורה התחתונה: בהתחשב במחיר, בגודל, בתכונות הדינמיות ובבטיחות שהמגאן מעניקה, מדובר באחת העסקאות הטובות ביותר בשוק היד השניה בארץ. במחיר של סופר מיני מקבלים רכב משפחתי מודרני, חסכוני ומאובזר. עם אחזקה נכונה וגיר ידני, גם האמינות לא אמורה להיפגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ספר טיפולים והיסטוריה מסודרת. השאלה שלי היא כזו:

מה אמור להיות המחיר של טיפולים שגרתיים (החלפת שמן, פילטר שמן, בדיקת ברקסים)?

אני שומע מהרבה אנשים שאומרים שלהכנס עם רנו למוסך זה פשיטת רגל, האם זה אכן כך? האם על כל תקלה קטנה אני אצטרך להוציא אלפי שקלים?

כלומר מצד אחד הרכב שמור ומטופל אך מצד שני ברכב בן 7 שנים תמיד יהיו בעיות ואני חושש מכך שאצטרך לשלם הרבה כסף על טיפולים!

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד משהו... בקשר לצריכת הדלק שלה, מישהו יודע כמה הרכב זולל בנסיענ עירונית בחיפה( עליות רבות)?

אשמח לשמוע עוד חוות דעת על הרכב הזה בכל מה שקשור אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיפולים השגרתיים אינם יקרים. טיפול 10K במוסך אמור לעלות בגבולות ה-500 ש"ח, או שתוכל לקנות את החלקים ב-200 ש"ח בכל מוסך מורשה ולעשות את הטיפול בעצמך. במקרה של תקלה, מחירי החלפים יהיו לפעמים גבוהים מאלה של רכב יפני/קוריאני ממוצע ולפעמים נמוכים יותר. ליתר בטחון, קח בחשבון הפרש מקסימלי של כ-30%.

 

לגבי צריכת הדלק, קשה לי לומר, כי המגאן שלי הייתה 1.6 עם מנוע 8 שסתומים. במצב כזה, נסיעה בעליות של חיפה הייתה מביאה אותי לצריכת דלק של כ- 1:12. אני מאמין שבמקרה שלך הנתון יהיה טוב יותר. בכל אופן, לא הייתי מוותר על נסיעת מבחן בשביל להבין ולהרגיש עד כמה הרכב מתאמץ בסוג הנסיעות שאתה מתכנן לו. מן הסתם, אם אתה מרגיש שהוא עובד בסל"ד גבוה או לא מתמודד היטב עם המשימה, כדאי לרדת מהעניין, אבל אני בספק אם תיתקל בבעיה כזאת.

 

למידע שימושי נוסף על המגאן, לחץ כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של מגאן (אומנם קבריולט ו 1600) מזה מספר שנים ובמקביל ניסן אלמרה ידנית לאישה - זו לא ניסן

 

אבל במקביל זו לא ממש בעיה, אל תצפה לאחזקה של הג'סטי, אבל לא הרבה יותר מזה.

 

אני לא מכיר בעיות אמיתיות, הרכב אמין מאוד,לא נתקעתי איתו למרות שהוא בן 10 ולמרות שאני נסעתי עליו כ 60,000 בשנתיים.

 

הטיפולים במרכזי-רצח, טימינג ביקשו ממני 3,500 - לפני שהרכב עולה על הליפט (הגדרה שלהם), במוסך לא מורשה - 1000 ש"ח כולל משאבת מיים, ברקסים אחוריים (תוף כמובן) הדרם והרפידות החלפתי השבוע 250 ש"ח כולל עבודה תחליפי כמובן.

בקיצור חלקים זולים- מנוע מיבוא בסביבות 4000 ש"ח כולל עבודה (בירור שערכתי).

 

רצוי להחליף משאבת מיים וטימינג בקניה, חובהלהשתמש במיים יעודיים לרדיטור, הרכב טוב מאוד נוח מאוד מהנה מאוד בנהיגה.

 

למה לא 1600? נראה לי טוב יותר, ונפוץ יותר.

 

צריכת הדלק שלי, נסיעה רגילה תמהיל עיר ומחוץ לעיר חצי חצי , וחצי חצי גג פתוח , 1:12 בנסיעה לאילת(גג סגור) גם 1:15...

 

אני ממליץ אבל מעדיף את ה 1600.

 

בהצלחה

מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למגיבים, מבירור שערכתי עם המוכר נעשה ברכב טיפול גדול של 1000 ש"ח לפני חצי שנה.

הבעייה כרגע זה שהמחירון לפי לוי יצחק זה 26,000 ש"ח ולפי יד 2 זה 23.500 והמוכר מתעקש על 26 ולא מוכן להוריד שקל,

מצד אחד הרכב נראה ל י מאוד אבל מצד שני לשלם מחירון ועוד המחירון היקר יותר לא נראה לי הוגן וגם די מגביל אותי מבחינת התקציב. אמרתי לו שאני מוכן לשלם 24000 ש"ח לכל היותר והמוכר לא מתגמש אפילו בשקל אחד, מה עוד שלרכב נגמר הטסט בספטמבר. מה הייתם עושים במקומי, אני בהתלבטות די רצינית ולא יודע מה לעשות?!

אשמח לשמוע הצעות, המלצות!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא המחירון הוא עניין בעייתי בתרבות הישראלית, שני הצדדים חושבים שמגיע להם משהו ולא מבינים שמדובר ברעיון פשוט של ביקוש והיצע. בעקרון, רכב שמור יכול להימכר גם מעל המחירון, ואין סיבה להיאחז בו כל כך. עם זאת, כשמדובר ברכב שנמכר שבועיים לפני הטסט, המחיר הגבוה אכן לא מצודק, ובכלל כל העניין נראה חשוד ביותר.

 

במידה ואתה לא לחוץ בזמן ויכול להרשות לעצמך חיפוש של רכב נוסף, הייתי ממליץ להקפיא את ההליכים עם המוכר הזה. אתה יכול לשוב ולדבר איתו בספטמבר, לאחר שהוא יעשה את הטסט. אולי בינתיים תמצא משהו טוב יותר - במקרה של המגאן זה לא אמור להיות כ"כ קשה, יש הרבה אקזמפלרים שמורים בשוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיפולים במרכזי-רצח, טימינג ביקשו ממני 3,500 - לפני שהרכב עולה על הליפט (הגדרה שלהם), במוסך לא מורשה - 1000 ש"ח כולל משאבת מיים, ברקסים אחוריים (תוף כמובן) הדרם והרפידות החלפתי השבוע 250 ש"ח כולל עבודה תחליפי כמובן.

בקיצור חלקים זולים- מנוע מיבוא בסביבות 4000 ש"ח כולל עבודה (בירור שערכתי).

3500 ש"ח לטיימינג זו שחיטה ,שילמתי במוסך מורשה של היבואן 2400 ש"ח (1.6 16V ) לטיימינג מלא כולל משאבת מים

ועל הדרך רצועת אביזרים.

לגבי הרכב הנ"ל והמחירון, מחירון יד 2 לא מעניין אף אחד כל עוד חברות הביטוח מבטחות לפי לוי יצחק.

אם הרכב במצב מושלם ללא הוצאות קרובות הייתי שוקל לרכוש.

אם אתה לא לחוץ מאוד לקנות רכב והרכב לא מושלם הייתי עובר הלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעייה נוספת - הרבה אומרים לי שהרכב לא אמין, כל שני וחמישי יגיע למוסך, לא לגעת ברכב צרפתי וכו'...

עכשיו השאלה האם רכב שמור (והרכב הזה באמת שמור גם חיצונית וגם מכנית, טיפולים בזמן, חלפים מקוריים, הכל מודר עם חשבוניות) עם מעט ק"מ ויד ראשונה מבן אדם מבוגר יהה אמין או לא?

כי כרגע אני נוסע על ג'אסטי 92 ומבחינת אמינות אני מבסוט 0 תקלות, לא רואה מוסך בכלל, אבל להתקדם לרכב חדש ולבלות במוסך כל שני וחמישי לא ממש מתחשק לי.

אז מה אתם מציעים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להיות רגוע, לא תבקר במוסך כל שני וחמישי. בדרך כלל מגאן 1400 סמ"ק מתקלקלות בשלישי ושישי האחרון של החודש.

 

אף אחד לא יכול להבטיח לך אמינות מקסימלית מכל רכב משומש שתרכוש. אם אמינות היא הדאגה העיקרית שלך אז עדיף שתישאר עם הרכב הישן והמוכר שלך שכבר הוכיח את עצמו ואת אמינותו המופלגת.

באופן כללי - אתה הולך להשתדרג מעגלת סופר ממונעת לרכב מודרני ואיכותי. זה בהכרח אומר שיהיו ברכב עוד מערכות חשמליות ומכאניות שיכולות להתקלקל. זה גם אומר שברגע שהם יתקלקלו הם יהיו יקרות יותר לתיקון.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב לבדוק במשרד הרישוי שגם היד הראשונה פרטית. (האם ברישיון מופיע בעלים קודמים 01?)

 

רוב המכוניות האלו (מגאן 1.4 ידני) שירתו בחברות ליסינג.

 

אגב, אני חושב שבשילוב גיר ידני מנוע 1.4 מודרני (כמו זה שבמגאן, שמנפק 98 כ"ס, או כמו זה שבסיוויק) דוקא עדיף על 1.6, בעיקר מבחינת צריכת הדלק והעובדה שרכב משפחתי יסתדר איתו מצויין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשיון רשום בעלים קודמים - 00 כך שהמוכר הוא יד ראשונה, אז סביר להניח שהרכב לא היה בליסינג או משהו כזה.

כמו כן, בנסיעה שעשיתי על הרכב הוא סחב מועלה (כולל את העליות של חיפה), אמנם אני לא נהגתי אלא המוכר נהג אך ניכר שהרכב מפגין ביצועים טובים, נוח ושקט בנסיעה.

אני עדיין בהתלבטות!!! המחיר קצת גבוהה, אם היה יורד 2000 ש"ח סביר שכבר היום הייתי בעליו הגאה של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...