Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לאדריכל הפורום


proxima
שימו לב! השרשור הזה בן 5368 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כי פה הצמנט יותר זול מברזל

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וטוב שכך(?) אחרת גנבי הברזל היו גם גונבים לנו את הבית

ד"א, שאלות ופניות למנהלי הפורום- בה"פ :-D

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה למה לא בונים גם בניני מגורים (4 קומות ומעלה) משלד ברזל כמו בגורדי השחקים בארה"ב וקירות מחומרים מתמחזרים

כמו עץ או חומר קל אחר.

השיטות האלטרנטיביות והאקולוגיות לא ניתנות ליישום בבניני מגורים ? רק בבתים פרטיים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה אתה שואל.

גם בארץ בונים בניינים עם שלד פלדה (לא ברזל), בעיקר כשמדובר במבנים גבוהים וגורדי שחקים.

קירות מעץ לא שימושיים בבנייה למגורים - בניין מגורים בונים לכמה עשרות שנים, אף אחד לא רוצה לחדש את קירות הבית שלו אחת לכמה שנים. עץ גם גם דליק ולכן מגדיל את הסכנה במקרה של שריפה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי פה הצמנט יותר זול מברזל

זו התשובה הנכונה.

בעולם, בעיקר בארה"ב, בונים גורדי שחקים משלד מתכת.

השלד נושא את הבנין, הקירות הן מילואה בלבד, וכך נולדו גורדי השחקים העשויים שלד מתכת וקירות מסך מזכוכית.

ישנם מגדלים שנבנו משלד פלדת אל-חלד (ניירוסטה), או אפילו ארד, בתחילת המאה הקודמת בארה"ב.

 

היתרון של המתכת - בניה מהירה מאוד. (ומכירה / השכרה של הנכס הגמור וקבלת תשואה מוקדם).

החסרון - בארצנו - המתכת מיובאת, יקרה מאוד, והבטון זול.

 

מגדלי עזריאלי למשל, פרוייקט שבכל מקום אחר בעולם היה נבנה בשלד מתכת - נבנה בארץ בבטון. לצורך הפרוייקט הענק נבנה מפעל בטון בסמוך לאתר.

כנראה שהיזם עשה חשבון, וגילה שעדיף לו לעבוד יותר זמן, להקים מפעל בטון באתר, ולבנות מגדלים באיטיות, מאשר ליייבא ולבנות במתכת.

 

יש לא מעט מגדלים חדשים, הנבנים בארץ עם שלד מתכת. כנראה העלות הגבוהה בבניה מתקזזת עם זמן הבניה הקצר, ומכירה / השכרה מוקדמת.

 

לענין שאלתך בבנית עץ - בניה זו נפוצה בעיקר בצפון ארה"ב / קנדה, שם העץ בזול ובשפע, ומיושמת בעיקר לבניה פרטית, ולא לבנייני ציבור / גורדי שחקים.

 

הכוונה למה לא בונים גם בניני מגורים (4 קומות ומעלה) משלד ברזל כמו בגורדי השחקים בארה"ב וקירות מחומרים מתמחזרים

כמו עץ או חומר קל אחר.

בניה כזו בארץ יקרה בהרבה, וכדאית בעיקר בגורדי שחקים, ופחות בבניה פרטית ובתי דירות קטנים.

בבניה המסורתית בארץ, שלד בנין ייבנה בד"כ בבטון, הקירות יבנו ב"בלוק שחור" או בלוק איטונג (מחומר גלם המצוי באץ בשפע) - והגמר יהיה טיח - העשוי גם מאותו חומר גלם זול (חול ו"דבק").

כדי להרוויח את היתרון של בניה מהירה במתכת, כדאי כבר לבנות גם את הקירות מחומרים קלים (לוחות מתכת / קירות מסך מזכוכית / פנלים למינהם) היקרים מאוד, ולא משתלמים בבנית מגורים בהיקף קטן.

 

דרך אגב, גם בבניה המסורתית בארץ בשלד בטון - נעשה שימוש רב בברזל בבנין - מדובר בברזל השקוע ביציקות הבטון.

עמודי / קורות / תקרות מבטון בלבד בעלות חוזק בלחיצה בלבד, (והיו בשימוש כבר לפני 2000 שנה, עוד ע"י הרומאים).

שילוב הברזל בבטון (בטון מזויין) מקנה לו עמידות גם במתיחה, ובזכות שילוב זה מתאפשרת הבניה שאתה מכיר היום - בה הקירות של הבית אינם נושאים בעומס השלד, אלא משמשים מילוי / מחיצות בלבד, והשלד כולו נתמך על עמודים / קורות / תקרות מבטון מזויין.

 

למה לא בונים בניני מגורים משלד פלדה , קירות עץ , חלונות זכוכית ומסגרות אלומיניום?

אז לסיכום - שלד פלדה כן בונים - בעיקר בגורדי שחקים.

קירות עץ יקרים, ולא מתאימים לאקלים המקומי. יש צורך לבצע בהם צביע בלכה נגד מיים, שאינה שורדת את תנאי האקלים החם בקיץ. תחזוקה יקרה + מחיר התחלתי גבוה.

חלונות זכוכית - כן בונים. תמיד. יש שימוש מזערי בחלונות שאינם זכוכית, וכמעט ולא קיים בבניה רגילה.

סגרות אלומניום - זו המסגרות הנפוצה לחלונות. מסגרות ברזל ("בלגי") לחלונות טובה פחות, אינה אוטמת באותה מידה, אינה מבודדת, וייצורה יקר (נעשית בעבודת יד ואינה מתועשת).

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התכוונתי לבניה המסורתית בצפון אמריקה כשכל המבנה קורות+מילואה מעץ.

נבנה פעם בחו"ל מבנה משלד פלדה ומילואה מעץ ?

לא יודע למה , אבל קשה לי להאמין שהיזם בעזריאלי חסך כסף , עם כל העלויות העצומות של שכר העובדים לאורך כל התקופה +הקמת מפעל בטון .

אלא אם כן הפועלים עבדו בהתנדבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו אם אפשר לעשות את זה, זה לא משנה.

בלוקים זה יותר זול מעץ בארץ, ולמעשה יש להם כמעט רק יתרונות (בידוד, חוזק).

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנס, היתרון היחידי הוא המחיר.

העץ מבודד לא פחות.

אין צורך בחוזק. לקיר בלוקים אין חשיבות בנשיאת שלד הבנין, הוא מילוי / מחיצה בלבד ולא נושא עומס.

 

הוא פשוט זול, נפוץ. חומר מקומי.

 

יכול להיות שבפורום מכוניות עכשיו בקונה באוף טופיק יש שרשור ששואל למה לא בונים שם בבלוקים.

 

בכל מקום האדריכלות וטכניקות הבניה מופשעות מחומרי הגלם המקומיים.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יבוא הוריקן או טורנדו, אני מעדיך להימצא בבית בנוי מבטון ולא מעץ או גבס.



 

להשוואה:

 

תוצאות טורנדו באוקלהומה שבארה"ב, איפה שרוב הבתים בנויים מעץ וגבס:

 

pitcher-oklahoma-tornado-md.jpg

 

ותוצאות טורנדו בקראסנוזבודסק, רוסיה, איפה שרוב הבתים בנויים מבטון ולבנים:

 

1_001.jpg

 

כפי שרואים, הבתים הרוסיים שרדו יפה מאוד את הטורנדו.

 

 

עוד סיבה - אם יתנו לקבלנים בארץ לבנות מעץ וגבס, אז עם הרצון העז לקצץ עלויות יבואו קירות נושאים מפלסטיק וחלונות ניילון נצמד. תודה, עם פלקל כבר למדנו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פגודה ששרדה 400 שנה של רעידות אדמה וטייפונים

"

המסורת האדריכלית במערב תמיד עסקה עם בנייה מחומרים קשיחים כמו אבן, לבנים או בטון. נבנו קירות, אשר היו מסוגלים לעמוד בכל פגיעה מבלי לזוז. אם הקירות היו זזים, כל הבניין היה נהרס.

 

הגישה של הבנאים העתיקים ביפן הייתה שונה. בגלל רעידות אדמה תקופות ביפן העתיקה לא בנו בניינים קשיחים מאבן. הם בנו בניינים מעץ, אשר היו אמורים לזוז ביחד עם האדמה ובו בזמן לשמור על שיווי משקל.

 

כל 5 קומות של הפגודה מחוברים לעמוד גדול במרכז הבניין אבל הם לא מחוברים אחת אל השנייה. בזמן רעידת אדמה בניין כזה מתנדנד כמו עץ גדול, אך תמיד חוזר למצב יציב.

 

הבנאים העתיקים של יפן פיתחו את השיטות של בנייה מעץ אשר משמשים השראה לבנייה המודרנית. הפגודה הזאת עולה על כל מה שאנחנו מסוגלים לבנות היום. "

 

25_3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לראות שיניחו באותה הפגודה תשתיות חשמל, מים, ביוב, טלפון, מיזוג אוויר וכו', ושהתשתיות האלה גם ישרדו את אותה רעידת אדמה.



ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך בחוזק. לקיר בלוקים אין חשיבות בנשיאת שלד הבנין, הוא מילוי / מחיצה בלבד ולא נושא עומס.

 

לא מדויק. לקיר יש חשיבות רבה בעמידות בפני רעידות אדמה, אם בונים כראוי ( כלומר לא כמו בטורקיה)

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...