Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורולה 98' - סיכום 240,000 ק"מ


orankohn
שימו לב! השרשור הזה בן 5404 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל חברי הפורום ! :-)

 

לכבוד הגיעתה למספר ק"מ נאה של 240,000 ק"מ אסכם קורותיה בקצרה. מסקנה - בסוף...

 

מדובר בטויוטה קורולה אוטומטית TERRA CLASS 1998 . הרכב ברשותי מעל 9 שנים החל מ - 68,000 ק"מ.

 

קניתי את הרכב מאדם פרטי - בבדיקה הקורולה היתה ללא רבב - ספר טיפולים מסודר ללא תקלות קודמות.

 

ומה אצלי ?

 

טיפולים / תקלות / עלויות (ק"מ כחול - טיפול שוטף , אדום - תקלה , ירוק - בלאי שוטף )

 

מה שלא צויין אחרת - בוצע במוסך מורשה טויוטה.

 

70,000 ק"מ - טיפול קטן שמן + מסנן שמן - 211 ש"ח.

 

80,000 ק"מ - טיפול גדול , כולל החל' סנדלי בלם אחוריים (אחרי 80 K מקוריים) , החל' מגבים - 1543 ש"ח.

 

90,000 ק"מ - טיפול קטן - 290 ש"ח.

 

החלפת 4 הצמיגים המקוריים - 1270 ש"ח ( קלבר 185/65/14).(אצל פנצ'ריה).

 

97,000 ק"מ - תיקון שעון דיגיטלי - קצר, החל' מנורה אחורית - 146 ש"ח.

 

100,000 ק"מ - טיפול גדול - כולל החלפת 3 רצועות (תחזוקה שוטפת) - 756 ש"ח.

 

105,000 ק"מ - מצבר חדש - 300 ש"ח.(אצל חשמלאי זול).

 

110,000 ק"מ - טיפול קטן , כולל החלפת נורה קטנה - 353 ש"ח.

 

118,000 ק"מ - החל' מסנן מזגן וגומי פנס ראשי - 320 ש"ח .

 

120,000 ק"מ - טיפול גדול , כולל החלפת ידית פתיחה חיצונית דלת שנשברה - 1361 ש"ח.

 

130,000 ק"מ - טיפול קטן - 100 ש"ח . (בתחנת סיכה).

 

140,000 ק"מ - טיפול גדול כולל החלפת רצועת טיימינג + מיסב טיימינג + 2 מחזירי שמן גל זיזים + מיסב מותח מזגן +

אומים וגוזונים לגלגלים + החל' בלמים קדמיים - רפידות וצלחות + 2 מנורות - 3240 ש"ח.

 

150,000 ק"מ - טיפול קטן - 460 ש"ח.

 

160,000ק"מ - טיפול גדול - 638 ש"ח - אוטו דיפו.

 

168,000 ק"מ - מצבר חדש - 415 ש"ח.

 

172,000 ק"מ - טיפול קטן - 171 ש"ח - אוטו דיפו.

 

185,000 ק"מ - טיפול גדול - 738 ש"ח - כולל החלפת רפידות וחריטת צלחות בלמים קדמיים - אוטו דיפו.

 

200,000 ק"מ - טיפול קטן - 130 ש"ח -תחנת סיכה.

 

206,000 ק"מ - החלפת 2 גומיות ציריות - 280 ש"ח - מוסך מורשה. (עקב כשלון גומיה אחת בטסט)

 

210,000 ק"מ - טיפול גדול - כולל החלפת בלמים אחוריים , החלפת ציריה שמאלית קידמית , החלפת 3 רצועות , החלפת

מכסה מצנן מים. - 2990 ש"ח.

 

215,000 ק"מ - החלפת 4 צמיגים - אונירויאל - 930 ש"ח.

 

220,000 ק"מ - טיפול קטן - 490 ש"ח.

 

225,000 ק"מ - החלפת מצבר 680 ש"ח.

 

החלפת זוג בולמים אחוריים (KYB מקורי) + כיוון ציר אחורי. - 1620 ש"ח. - מוסך מורשה.

 

230,000 ק"מ - טיפול גדול - 400 ש"ח (מבצע) - אוטו דיפו.

 

הערות שונות :

 

* פרטתי לעיל את כל העלויות / אחזקה , למעט נושא אחד :

מלכתחילה המנוע צורך שמן בעיקביות של חצי ליטר לכל 2000 -5000 ק"מ , כתלות באופי הנסיעה. (כנראה טבעי למנוע הזה).

 

* אחרי 200,000 ק"מ (לפני 4 שנים )החלטתי למכור ("לפני שיתחילו הבעיות") - מבוגר שהתעניין לקח לבדיקה - התוצאה הייתה מפתיעה ומצויינת - אך המבוגר הציע 15% מתחת למחירון - "בגלל הקילומטראז'" - התחרטתי מלמכור ונתתי את הרכב לבני שבדיוק השתחרר.

 

* הקורולה לא נתקעה אף פעם (למעט קשיי התנעה עקב מצבר ישן וחלש).

 

* רוב המערכות והמכלולים מקוריות ללא אף תקלה או נגיעה (למעט תחזוקה שוטפת) - מנוע, גיר, מערכת קירור , משאבות שונות (מים, בלמים, ה"כ), צינורות , חיווט וכבלים , מערכת מיזוג (ללא אף תקלה או טיפול , למעט פילטר , ומקררת מעולה), אלטרנטור , חיישנים ועוד.

 

* לקראת טיפול 240,000 בשבוע הבא - קיבלתי הצעת מחיר ממוסך טויוטה לטיפול גדול , לפי מפרט יצרן , כולל טיימינג מלא - 2900 ש"ח.

 

* צריכת דלק - בעיר 1:10 , בינעירוני 1:15 , משולב - 1:12

 

מסקנה : אמינה ויעילה , אך משעממת.

21-june-cars 003x.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה זמן עבר בערך בין החלפת המצבר הראשון (105000) לשני (240000) ?

 

זה הדבר היחידי שהפריע לי - חוצמזה,אחלה סיכום! :)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת אחלה סיכום, ממש מפורט .

 

אבל לפי דעתי היית צריך כבר למכור לקראת ה - 200,000 או קצת לפניי.

 

עכשיו לא יהיה הכי משתלם למכור את הרכב, כמו שדיברת על המבוגר שרצה 15 אחוז מתחת, אז באמת עדיף להשאיר.

פאולאנר- זאת הבירה שלי! ואין לה מחליפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כחובב יפניות מושבע המחזיק שתי יפניות -דיהטסו YRV03,

וגם מזדה לנטיס 99-1800 עם 170000 ק"מ, נהניתי לקרוא ,ואף די הזדהתי.

למכוניות היפניות קמו בארצנו הרבה מתנגדים ושוללים:

לא נוחות,אפורות ומשעממות,פחנועים,ועוד כהנה וכהנה השמצות.

גם אתה כתבת אמינה יעילה -אך משעממת.

גם מזדה לנטיס ,וגם טיוטה קורולה מאותם שנים נתפסות כך

אבל-היות ובמדינת ישראל מחירי המוסכים החלפים, ושעות העבודה מרקיעים

לגבהים בלתי אפשריים ,אנחנו בסופו של דבר צוחקים כל הדרך לבנק(ויש עוד המון יפנולוגים כמונו).

אוטו שעשה 240,000 לו היה צרפתי איטלקי או אפילו גרמני היית צריך להחליף בו

מכלולים עיקריים רבים: גיר ,מנוע (אולי לא בכולם)רדיאטור, חיישני חמצן ,צמות חיווט

מיסבי פולי ועוד כהנה וכהנה דברים,שלפעמים אין לי מושג על מה הם מדברים:-)

לכן מה שאני אומר -למי שיש הרבה כסף ,כח ועצבים-שיקנה מכונית ארופאית.

למי שאין שיסתכל על הרשימה וישנה פאזה בראש ויעבור "ליפנית מושמצת"...

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לטויוטה ולשאר היפאניות, צריך לזכור שהפרופיל של הרוכש הממוצע הוא בד"כ אדם שנמצא לפחות בשנות ה-30 לחייו, אשר רוכש את הרכב למטרת התניידות נטו, בעוד שבקרב רוכשי האירופאיות יש לא מעט אנשים אשר רוכשים אותן במטרה מוצהרת לנהוג חזק ומהר בכבישים מאתגרים. אין ספק שהדבר מוביל לבלאי מואץ במכוניות אלה.

זה דווקא יכול להיות מעניין לערוך השוואה בין מכוניות אשר ננהגו בדיוק תחת אותם תנאים. אני די בטוח שאם וכאשר תוצאות מחקר הזה תתפרסמנה, לא מעט גבות יורמו.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אלעד

אין ספק שלמכוניות הארופאיות יש יתרונות בשטחים מסוימים על המכוניות היפניות.

בודאי שלא אשווה את התאוצה של הלנטיס שלי לאלפא שלך-אין ספק.

גם רנו מגאן מאותם שנים יתכן ונוחה מהלאנטיס-בסדר.

הבעיה היא שאתה נכנס למוסך-כאן מחכך בעל המוסך את ידיו בהנאה ,

ואומר לעמו " הנה הגיעה היומית שלי" .

בכל מבחני האמינות (ואם תרצה תקבל קישורים)המכוניות היפניות

מובילות בגדול אפילו על המכוניות הגרמניות שפעם נחשבו לשיא האמינות(החיפושית המיתולוגית)

לכן אני טוען בסעיף האמינות-אין ליפניות מתחרות!!!

ואם אתם מסתכלים על הרשימה תבינו על מה אני מדבר!

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שהמוסכניק שלי בעיקר מקבל חררה כשהוא רואה אותי מתקרב. הוא מעדיף לעבוד על אסייתית פשוטה וקלה מאשר לעבוד על אלפא מסובכת שמתכנניה ממש לא לקחו בחשבון שאיזה מוסכניק מסכן יצטרך מידי פעם גם לטפל ברכב הזה...

להסתכל רק על נתון התאוצה זאת טעות, ולו רק מפני שיש לא מעט יפאניות שיכולות להאכיל את האלפא שלי אבק.

הדרך הנכונה להסתכל על רכב היא באמצעות בחינת מכלול של תכונות, שהאצה היא רק אחת מהן. עוד שיקולים שיש לקחת בחשבון הם הנאה (סובייקטיבי), עיצוב (כנ"ל), עלויות אחזקה (אובייקטיבי), וכן עוד שאר קריטריונים שכל אדם בוחר בעצמו.

כשאני באופן אישי עורך את הבחינה הזאת, התוצאה שאני מקבל היא ברורה מאוד, ואני מניח שאני לא צריך לספר לך מה היא :wink:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך 146, לא?

 

תקן אותי בבקשה אם אני טועה, אבל זה לא נחשב בדיוק לרכב הכי מהנה לנהיגה שיצא אי פעם משערי אלפא, יתרה מזאת, הרכבים מאותם שנים נחשבים לדי משעממים, ומבוססים המון על הבראבו/בראבה?

 

אני גם זוכר המון ביקורת על היצרן בתקופה הזאת (וגם לפני), שהתאושש רק עם הצגת ה-156.

 

לא תמיד הסמל הוא סימן להנאה.

כמו שסמל של סיטרואן זה לא תמיד סימן לנוחות (C4) או סמל של שברולט לאמריקאית עתירת מומנט (דייהולט).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ezuf שאל :

 

כמה זמן עבר בערך בין החלפת המצבר הראשון (105000) לשני (240000) ?

 

מצבר הוחלף שלוש פעמים : 105,000 ק"מ - 11/2001 , 168,000 ק"מ - 10/2004 , 225,000 ק"מ - 11/2008.

 

 

בעניין הדיון על השוואת אמינות תוצרת יפאנית לאירופאית :

 

אין , לדעתי, אפשרות לקביעות נחרצות וחד משמעיות . המציאות אפורה ולא שחור - לבן.

 

לדוגמא, דווקא קורולות במודלים 1998 - 2000 מוצלחות ואמינות במיוחד, דגם ה - VVTi מעט פחות מוצלח, ודגמי 2003 -2005 סבלו בחלקם מבעיות אמינות מנועים (בוצה) וממירים כושלים.

 

היתה לי 12 שנה סיטרואן AX 1.4 - אמינות מכנית מעולה , עם מעט בעיות חשמל.

 

היות ואחרי שנות הקורולה המשעממות רציתי רכב מעניין ומספק יותר עברתי לרכב אירופאי - ניתן לראותו בפינה השמאלית העליונה של תמונת הקורולה שצירפתי. תקלות היו פה ושם , אבל הרכב הזה נתן את התמורה - הייתי מעורב בתאונת סנדוויץ' - הרכב טוטאל לוס -

ואני יצאתי מהרכב ללא שריטה ! (מדובר בחברה שבטיחות בראש מעייניה ) - אני בטוח שלו הייתי יושב בקורולה - הייתי שוכב

באורטופדית, אם לא יותר גרוע....

 

כעת אני נוהג ברכב נוסף מאותה פירמה - אמנם בשנה אחת לא מעט הוצאות - פעמיים גרר למוסך על בעיות חיישנים ואלקטרוניקה , מספר מכלולים שהחליטו לשבות (מיסב פולי שהתפרק, משאבת מתזים שבתה מפעולה ) אבל אני נהנה מחוויית נהיגה יחד עם בטיחות פסיבית מירבית ובטיחות אקטיבית נדירה (הטורבו מספק יכולת עקיפה פנומנלית). לדעתי , שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד.

 

תיקח את ההונדה סיווק שננהגו בפראות לצורך השוואה.

 

ותגלה שלהאוטו הזה אין סוף תקלות.

 

לא יודע למה אבל אנשים חושבים שהאוטו הזה ספורטיבי במיוחד הקטנות יותר ההאצ'בק.

 

יפניות מכוניות אמינות בסך הכוך אין בהם יותר מידי טכנולוגיה אולי בגלל זה.

 

אך הם אמינות אך רק למשפחה ולאנשים שנוסעים בהם רגוע.

 

נ.ב

 

ברשותי רכב יפני סוזוקי בלאנו אשר מראה אמינות מפחידה.

ולחבר יש הונדה סיווק אשר מבלה הרבה מאוד במוסכים והוחלף בה מנוע ומלא מכלולים בסביבות ה10 אלף שקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך 146, לא?

 

תקן אותי בבקשה אם אני טועה, אבל זה לא נחשב בדיוק לרכב הכי מהנה לנהיגה שיצא אי פעם משערי אלפא, יתרה מזאת, הרכבים מאותם שנים נחשבים לדי משעממים, ומבוססים המון על הבראבו/בראבה?

 

אני גם זוכר המון ביקורת על היצרן בתקופה הזאת (וגם לפני), שהתאושש רק עם הצגת ה-156.

 

לא תמיד הסמל הוא סימן להנאה.

כמו שסמל של סיטרואן זה לא תמיד סימן לנוחות (C4) או סמל של שברולט לאמריקאית עתירת מומנט (דייהולט).

אכן יש לי 146. TI. נהגת פעם בכזאת?

אני יודע שהיא לא הדגם המהנה ביותר שאלפא יצרו. מצד שני, הבוס עדיין לא מאפשר לי לקחת הלוואה כדי לרכוש את ה-75 מילאנו שאני חולם עליה כל כך הרבה זמן.

הביקורת על היצרן נבעה בעיקר מכך שהתקופה ההיא התאפיינה בקיפאון, וזאת לעומת תקופות עבר שבהן הוא נהג לשחרר דגמים שהציבו רף גבוה. שים לב: זה עדיין לא אומר שה-146 זה דגם רע, זה פשוט אומר שהוא לא עמד בציפיות.

ולפני שאתה ממשיך להאשים, אני מציע לך לעשות שיעורי בית, מכיון שה-146 מבוססת על הרצפה של הטיפו, ובערך בנקודה הזאת נגמר הדימיון בינהן. ההגה שונה, המתלים שונים, וגם המנועים אלפיסטיים למהדרין (המנוע הספציפי שלי המשיך גם לדגמי ה-156, 147 וגם ניתן למצוא אותו בכמה 166 בודדות שהגיעו ארצה). אה רגע, מתגי האיתות והמגבים די דומים בשני הדגמים. שיט, נפלה לי התיאוריה... NOT!

בקיצור: הסמל הוא באמת לא תמיד סימן להנאה, אבל לא במקרה הזה.

אין , לדעתי, אפשרות לקביעות נחרצות וחד משמעיות . המציאות אפורה ולא שחור - לבן.

 

לדוגמא, דווקא קורולות במודלים 1998 - 2000 מוצלחות ואמינות במיוחד, דגם ה - VVTi מעט פחות מוצלח, ודגמי 2003 -2005 סבלו בחלקם מבעיות אמינות מנועים (בוצה) וממירים כושלים.

 

היתה לי 12 שנה סיטרואן AX 1.4 - אמינות מכנית מעולה , עם מעט בעיות חשמל.

 

היות ואחרי שנות הקורולה המשעממות רציתי רכב מעניין ומספק יותר עברתי לרכב אירופאי - ניתן לראותו בפינה השמאלית העליונה של תמונת הקורולה שצירפתי. תקלות היו פה ושם , אבל הרכב הזה נתן את התמורה - הייתי מעורב בתאונת סנדוויץ' - הרכב טוטאל לוס -

ואני יצאתי מהרכב ללא שריטה ! (מדובר בחברה שבטיחות בראש מעייניה ) - אני בטוח שלו הייתי יושב בקורולה - הייתי שוכב

באורטופדית, אם לא יותר גרוע....

מילים כדורבנות!

ובכלל, יופי של בחירה אירופאית עשית. אומנם מעולם לא היתה בבעלותי אחת, אבל ממה שהצלחתי להבין, הבעיה הגדולה עם סאאב היא השירות הגרוע של היבואן. אם מצאת מוסך טוב לטפל בה, כנראה שבאמת זכית ברכב מיוחד ומעניין.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד.

 

תיקח את ההונדה סיווק שננהגו בפראות לצורך השוואה.

 

ותגלה שלהאוטו הזה אין סוף תקלות.

 

לא יודע למה אבל אנשים חושבים שהאוטו הזה ספורטיבי במיוחד הקטנות יותר ההאצ'בק.

 

יפניות מכוניות אמינות בסך הכוך אין בהם יותר מידי טכנולוגיה אולי בגלל זה.

 

אך הם אמינות אך רק למשפחה ולאנשים שנוסעים בהם רגוע.

בראבו! על זה בדיוק אני מדבר!

:ok:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רכב ספורטיבי ולא כלום,זה רכב אמין ,שקט,זריז על הכביש,ואמין גם למי שלא נוסע כ"כ רגוע.

זה רכב עם 0 תקלות, ועובדה,יש לנו 3 טויוטות במשפחה,משנתונים שונים ולעולם לא קראה תקלה באף אחת מהשלושה,טיפולים שוטפים,מצבר,צמיגים,ברקסים, אולי בולמים נקודה חלשה של הרכב הזה,אבל מעבר כלום, ובזה נגמר העניין.אפילו שנת 93 שיש לו 16 שנה על הכביש שסובל התעללויות של הזנחות וכאלה עדיין.....אין תקלות!

קרינה אוטו 93,קורולה אוטו 2000, ולי עצמי יש ראנאיקס 2003 גיר רגיל.

אגב, במידה ותרצה למכור יש להם שוק רצח.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, יפה על ההשקעה ועל הפירוט שבהם כתבת.

 

דבר שני,

לפני מס' שנים היתה לנו בבית ZX 1.4. הרכב הזה היה אמין (ואני מדבר עליו בסימן עבר כי הוא עבר תאונה טוטל-לוס אצל הבעלים שקנו אותו מאתנו :x:evil:) מאוד. במשך כמה שנים שהיה אצלנו הוא נכנס למוסך רק לטיפולים שוטפים. כשריצנו להחליף אותו עשינו לו טיפול ראש מנוע בגלל שכבר החלו הבעיות (אבל הרכב המשיך לנסוע כאילו כלום), אצל הבעלים שלקח אותו מאיתנו הוא עבר הזנחה קשה... החל מהתחממות (פעמיים) בגלל שנסעו בלי מים והלאה עד נסיעה בלי שמן (הוא היה אבל ממש מעט).

הרכב הזה היה ממש אמין אבל הקסנטיה שבאה אח"כ לא היתה.

התקלקלה כל הזמן, עשתה בעיות ובסוף החלפנו אותה מוקדם מהצפוי. ההבדל העיקרי הוא שה ZX היה אצל נכה שנסע אליו ממש בזהירות ואח"כ אצל אדם בגיל ה-20 לחיו שלא עשה לו חיים קשים ורק אז הגיע אלינו.

קסנטיה- נכה שלא שמר כלכך על הרכב ואז חברה שאומנם טיפלה ברכב טוב (אפילו טוב מאוד) אבל האדם כנראה לא שמר אליה בנסיעה.

הכל תלוי איך התנהגו לרכב, רכב שמור ומטופל היטב יהיה אמין ורכב לא שמור לא יהיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5404 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...