Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתי - אחזקת קסארה 98' ידנית, 1800 16V


gorenziv
שימו לב! השרשור הזה בן 5445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

לאור יוזמה שלקח פה בעל טמפרה - החלטתי גם אני לרשום סיכום שנתי של הקסארה, לשימוש המתעניינים (אם יש..)

 

נרכשה ב09/07/08 בעבור 22,000 ש"ח.

57,000 על השעון (לא ברור האם המדובר ב145,000 או 210,000 יש אובדן מידע של החלפת לוח שעונים, הבאתי את הרשום בספידומטר)

 

עברה טסט מיד אחרי הרכישה (שולם ע"י הבעלים הקודמים) ללא תקלות.

 

11/07/08 - 57,000 ק"מ מזל נאחס של יומיים אחרי הקניה: פולי מנוע. (בלאי טבעי לדעתי)

על הדרך, כדי להיות על הצד הבטוח, טיפול 10,000 וסט ברקסים מלא 2113 ש"ח.

 

11/08/08 - 59,500 ק"מ - טעות שלי וחוסר תשומת לב הפגישו אותי עם עמוד חניה.

על הדרך החלפת מנוע צעדים שזייף. 676 ש"ח.

 

25/08/08 - 61,870 ק"מ - כבל קלאץ' שהלך לעולמו. רצה המקרה ובדיוק חניתי ליד אולם התצוגה פיג'ו סיטרואן בירושלים.

508 ש"ח.

 

12/08 להרגשתי, הרכב תמיד התחמם. הונחיתי ע"י המוסך המטפל "להתעלם" כי זו בעיית חיישן ואפשר להחליף לוח שעונים.

הבעיה נפתרה במידת מה ע"י הרכבת הארקה. 100 ש"ח.

 

בינואר נסעתי לאילת. בדקתי מים / שמן לפני היציאה חזרה והכל היה תקין. במהלך הדרך, המדחום טיפס לקו האדום ונשאר שם.

מאחר וקיבלתי הנחיה ברורה מהמוסך כי המדובר בחיישן ומאחר והמים היו בסדר לפני 50 ק"מ - התעלמתי באלגנטיות ונסעתי לי לרחובות בלב לא שקט, אך סומך על בעלי מקצוע שלא ראו אותי שוב מאז.

 

למחרת הרכב נכנס למוסך מורשה לתיקון החיישן. המסתבר שזה לא החיישן, אלא משאבת מים ומנוע שבדרך נס לא הזיז לו שאין ממש משאבה מתפקדת במערכת. על הדרך ביקשתי שיחליפו כל מה שדורש החלפה, כי לא סמכתי כבר על מה שנאמר לי במוסך הקודם. הפירוט:

 

19/01/09, 71,531 ק"מ.

משאבת מים, כמובן שעל הדרך טימינג ומותחנים, טרמוסטט ונוטזל קירור ייעודי, משולשים, תותבים למוט פיתול, משאבת מתזים (הכי מרגיז כשזה הולך), מסנן חלקיקים למזגן (שמישהו פשוט הוציא ומעולם לא החזיר). 6221 ש"ח.

 

15/03/09 - מישהו ריסק לי את המראת צד נהג. אז החלפתי - 290 ש"ח.

 

08/04/09 - חזרתי מחו"ל בארבע בבוקר וכנראה מישהו לא אהב את זה, כי הוא חתך לי שני צמיגים. אז החלפתי את הרביעיה לברידג'סטון שיש לי כרגע. 1840 ש"ח.

 

15/05/09 - נהיה קיץ. בדקית מערכת מזגן ומילוי גז, החלפת מייבש וכל האטמים וקשקושיאדה - 750 ש"ח.

 

22/06/09 - 84,430 ק"מ - כנראה עקב בור בכביש, או השד יודע מה, הרכב משך לו ימינה. החלפת תפוח פתרה את הסוגיה. על הדרך, תיקון של המחבר של כריות האוויר מתחת לכיסא הנוסע שמישהו פעם הלחים באופן רופף. - 419 ש"ח.

 

וזהו, לטסט שבוע הבא.

 

סה"כ הרכב אצלי 30,000 ק"מ שזה די הרבה לרכב בגיל הזה, עם המנוע הזה, אופי הנהיגה שלי ומנוע שלא ברור האם עבר 150,000 או 210,000.

להבנתי, הטיפולים כאן כולם הם בלאי סביר, ואם לא היה קורה היום, יקרה מחר ורק בגלל מזל מתנדנד לא קרה אתמול.

הרכב משרת אותי בצורה יוצאת דופן, ולמרות שהוא התגלה כתחליך לא לגמרי ראוי לוולקן מבחינת יכולות - בחבילה הכוללת זה רכב פנטסטי. אין לי תלונות על אמינות, שוב, כי אני לא מצפה מרכב בן 11 להיות רכב בן שנתיים ואני מקווה שה13,000 שהושקעו בו השנה, יתנו לי שקט יחסי בשנה הבאה (כשאי"ה יפסקו מעשי הואנדליזם)

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הפירוט, היה מעניין לקרוא.

 

הרושם שלי הוא שניסת לחסוך את יישור הקו הראשוני וקיבלת אותו הפוך על הפוך בנזקים שנגמרו יקר והיו יכולים להגמר הרבה יותר יקר במקרה של נזק למנוע.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לוקח אחריות מלאה על מה שאתה אומר ומסכים לחלוטין.

 

למרות זאת, רשמתי בהודעה המקורית ומחקתי רגע לפני הפרסום - הרכב שהה במוסך שסמכתי עליו וטיפלתי בו באופן שוטף בוולקן שלי - קרוב לארבע שעות בכדי לקבל מידע מדויק יותר מ"צלצולים בשסתומים".

בדקו אותו, חפרו אותו, דיברו אל המחשב שלו ובסוף היום באו ואמרו לי: "אין שום דבר שאנחנו יכולים להמליץ לך להוריד את מחיר הרכב עבורו. הרכב מטופל לחלוטין ואין שום דבר שאנחנו יכולים להצביע שצריך לעשות ברכב, אולי חוץ מטיפול 10,000 כדי ליישר קו. אם אתה ממש ממש ממש מתעקש, אתה יכול להוריד לבעל הרכב משהו על מנוע צעדים שאולי מזייף, אבל גם את זה לא היינו עושים כרגע".

 

על סמך חוות דעת זו, מאנשים שסמכתי עליהם (ושרבים וטובים אחרים עודם סומכים עליהם) גם שילמתי (משמעותית ובחפץ לב לאור המציאה) מעל המחירון וגם נסעתי בלב שקט.

 

אחרי שרכשתי את הרכב, ואחרי שהלך הפולי מנוע, חזרתי עם אותה בקשה - תעברו על הרכב, תחליפו כל מה שדורש החלפה. ואכן הוחלף מנוע צעדים. (וואו!)

 

שוב, אין לי טענות (למרות שהניסוח נשמע כמו טענה ארוכה...) מלבד כלפי עצמי - אבל זה היה שיעור טוב להבא ומוסך שאני מקפיד לא להפנות אליו אנשים יותר.

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין בהלם שהמשכת לנסוע עם מחוג חום בקו האדום :-P.

בדיעבד,אתה מצטער על ההחלפה של הוולקן?

 

ד"א,אולי כדאי שתפרסם את שם המוסך?

 

וסחטיין על ההשקעה של החברה שמפרסמים סיכום שנתי כזה. זה נותן איזשהו מושג לגבי עלויות אחזקה של רכב מסויים.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן חד משמעי וברור - אני לא מצטער על ההחלפה.

הרכב טוב יותר כחבילה שנועדה ליום-יום ומשרת אותי נאמנה יותר, אני מרגיש בטוח יותר לנהוג בו הן מבחינת בטיחות והן מבחינת תקלות (למרות שמתוקף ההרגל, עדיין יש מוסך שלם בבגאז')

למרות שאני נוסע על הרכב בצורה לא כלכך עדינה, אני לא מתגרזן על כל פניה וכיכר - כך שבשקלול הסופי, אני מעדיף את הרכב הזה שמצד אחד שקט באופן מופתי (יחסית לוולקן כמובן, שב3500 אתה לא שומע את עצמך חושב) ומצד שני מספק כיף של ממש.

 

זה נכון שברכב הבא אני אחזור לכיוון הספורטיבי כי זה קצת חסר לי כאן - אבל שוב - האם אני מצטער על ההחלפה? בשום אופן לא. הקסארה משובחת.

עד כדי שהמחשבה השכיחה ביותר בראשי בימים אלו היא האם אני רוצה להשאר עם הקסארה ופשוט לשפר אותה, או באמת ברכב הבא למצוא לי חתיכה ספורטיבית יותר.

 

לגבי שם המוסך, אם אקבל הוראה / בקשה מהמנהלים לפרסם, אפרסם. אם לא, ה"פ בלבד.

 

אני כן יכול לומר שמאז שהחלפתי מוסך, הרכב מטופל אך ורק במרום הצמרת ואני שקט לחלוטין ומבסוט ממה שהולך שם - למרות שייתכן וזה מסביר עלויות גבוהות מעט :)

 

*אגב - לגבי העריכה שלך, אני לא חושב שזה נותן מושג לגבי האחזקה השנתית של רכב מסוים, כי הרבה דברים שהוחלפו כאן (צמיגים, טיימינג, פולי מנוע) הם לא החלפה כל שנה.

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...