Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עשן שחור ומנוע נכבה בסל"ד נמוך


car4u
שימו לב! השרשור הזה בן 5417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בראבה 2001 1600 אוט'

עשן שחור (תערובת עשירה) ומנוע נכבה בסרק או בתחילת נסיעה בסל"ד נמוך לאחר עצירה.

אין עליות וירידות בסל"ד (כלומר כנראה לא לכיוון של מנוע צעדים ו/או חיישן מצערת)

המנוע סוחב מעולה

נעשה טיפול לפני 3 חודשים שמן/נוזל קירור/פלגים/פילטרים הכל מקורי פיאט

חיישן חמצן הוחלף לפני 3 חודשים.

חיישן MAP הוחלף, היות ולא הציג 1 בהעדר ואקום, החדש מתפקד טוב.

עדיין, בבדיקת מחשב בסרק נמצא ואקום נמוך בסעפת היניקה, 14, (כנראה במקום 20), שאומת גם עם שעון לחץ.

 

כדי למצוא את הסיבה לואקום הנמוך בסרק, נבדקו:

- קומפרסיה, נמצאה מאד גבוהה ב-4 הצילינדרים 260-280 (ייתכן מסתימות פיח, לחץ כזה?) מה המשמעות?

- טיימינג, אולי קפצה שן ויש זיוף ביניקה? נמצא תקין

- אגזוז, (פורק לפני הממיר), נמצא לא סתום, כי עדיין ואקום נמוך

- צינור אוויר שנכנס לבית המצערת, פורק מפילטר האוויר ונסתם ביד, המנוע כבה ולא נראתה דליפת אוויר מאטם סעפת יניקה.

- כמובן יש עדיין לבדוק שוב ביסודיות בריחת ואקום מכל רכיב /צנרת אפשריים שצורכים ואקום

ואחרי זה אולי הבעיה בשסתומים שלא נסגרים/נפתחים היטב עקב הצטברות בוצה שמנונית וכו אך זה מחייב פתיחת ראש מנוע,

פעולה שברצוני להימנע ממנע כמובן. (המנגנון הידראולי ואינו דורש כיוון)

אשמח לכל רעיון, כרגע האוטו מושבת כך שזה דחוף.

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבדיקה עם מחשב/סורק אבחון צריך לבדוק את כל נתוני חיישני מע' ניהול המנוע שהם תואמים את מה שאמור להיות ולדוגמא, חיישן טמפ' מנוע, חיישן חמצן וכו'.

ניתן לראות אם זמן ההזרקה נכון או ארוך מדי ולפי כל הנתונים האלו להסיק מה הגורם למצ הקיים שהנו העשרת דלק (תערובת דלק עשירה מדי).

דבר נוסף שחשוב לבדוק זה את לחץ משאבת הדלק ולשים לב אם צנורית הואקום מחוברת היטב אל ווסת לחץ הדלק

(אם הצנורית מנותקת מווסת לחץ הדלק, אז לחץ הדלק אל המזרקים יהיה גבוה מדי והואקום יהיה נמוך כי הצנורית פתוחה).

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחץ דחיסה של 280 PSI הוא לחץ גבוה לחץ זה יכול לגרום להפרעה לניצוץ .

וממה שהבנתי שיש לחץ נמוך בסעפת היניקה בסרק דבר שמעיד על חסימה של אויר עוקף בסרק.

האם שופץ ראש מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבדיקה עם מחשב/סורק אבחון צריך לבדוק את כל נתוני חיישני מע' ניהול המנוע שהם תואמים את מה שאמור להיות ולדוגמא, חיישן טמפ' מנוע, חיישן חמצן וכו'.

ניתן לראות אם זמן ההזרקה נכון או ארוך מדי ולפי כל הנתונים האלו להסיק מה הגורם למצ הקיים שהנו העשרת דלק (תערובת דלק עשירה מדי).

דבר נוסף שחשוב לבדוק זה את לחץ משאבת הדלק ולשים לב אם צנורית הואקום מחוברת היטב אל ווסת לחץ הדלק

(אם הצנורית מנותקת מווסת לחץ הדלק, אז לחץ הדלק אל המזרקים יהיה גבוה מדי והואקום יהיה נמוך כי הצנורית פתוחה).

בברכה - רפי לין :-)

 

ראשית תודה לשניכם על התגובה המהירה!!!

במוסך טוענים שהבעיה המרכזית היא להבין מדוע יש ואקום כל כך נמוך, 14, בסרק בסעפת יניקה!!!

וכמובן שהקומפרסיה הגבוהה מאד אינה תקינה.

בדקו בריחת ואקום מכל צרכני הואקום:

ה- EGR קניסטר, ווסת לחץ דלק, שסתום בית ארכובה, בוסטר בלמים, אטם סעפת יניקה גם בעזרת ספריי מזרקים וגם בדיקת צנרת.

 

בנוסף בדקו:

בדקו טיימינג תיקנו חצי שן, והבעיה לא נפתרה.

חיישן חום מנוע תקין ך שהמחשב לא מעשיר את התערובת בטעות.

שאין בעיית טעינת יתר שאולי עלולה להפריע לסנכרון המזרקים

כמו כן ניתוק המצבר זה מין איפוס למחשב וגם זה בוצע.

לגבי האם נעשתה פתיחת ראש בעבר, איני יודע, ייתכן שכן ושהלחץ הוא עקב שיוף יתר של הראש

ו/או פשוט גדולה של הצטברות פיח.

בדקו חיישן חמצן - תקין. בדקו חיישן מצערת בעזרת סקופ כי אין בתפריט של הסורק - תקין (וכן אין עליות וירידות בסלד בסרק!)

לגבי חיישן נקישות אינם יודעים אם יש כאן אך בכל מקרה זה לא יסביר ואקום נמוך בסרק בסעפת יניקה כי גם אם יש והוא תקול המחשב אמור להגביר ואקום כברירת מחדל למצב חירום.

לדבריהם הבעיה מכאנית ומקורה בשסתומים. בעיית פתיחה/סגירה בגלל קאמשאפט ו/או מרימים וזה מחייב פתיחת ראש.

אגב האם בעיית שסתומים בלבד, תגרום לעשן שחור, (תערובת עשירה)?

לא אמרו לי שבדקו במחשב זמני הזרקה ארוך/קצר אך אמרו שאין בריחת ואקום משם! (אולי פשוט בדקו דליפה ולא זמני הזרקה? ייתכן)

 

אודה מאד על תגובה מהירה שוב

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר נוסף:

1- אם יש בעיית ואקום נמוך בסרק, (אומתה בשעון לחץ),האם ניתן לצפות לזמני הזרקה תקינים?

2- לגבי הקומפרסיה הגבוהה איני יודע מתי החלה, אך הרכב נסע היטב ללא בעיות כיבוי ועשן שחור. (לפני 3 חודשים הלך חיישן חמצן אז קרה דבר דומה, הוחלף והסתדר) כך שהאם ניתן לצפות לזמני הזרקה תקינים כאשר הקומפרסיה כה גבוהה?

3- הקפאתי את פתיחת ראש המנוע עד לייעוץ.

בנסיעה מהמוסך היום, הרכב המשיך לעשן שחור כקודם אך לא נכבה כל הדרך? יש הסבר, או שזו יד המקרה?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאללה חברה תנו יד... הצבתי אתגר

מסרתי את כל הנתונים

בנוסף :

1. האם סביר שהבעייה במנגנון פתיחת/סגירת שסתומים כלומר קאמשאפט או מרימים או קפיצים? שהרי אין עשן לבן/כחול אלה שחור, המרמז דווקא על מערכת הדלק.

2. ולמה ואקום נמוך בסעפת יניקה למרות שכל הבדיקות תקינות?

3. לפני 3 חודשים עשן שחור וכיבוי בסרק נפתר ע"י החלפת חיישן חמצן. אז לא היה צורך בבדיקות מקיפות כולל קומפרסיה במנוע וואקום בסעפת.

 

 

העניין דחוף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

לפותח האשכול יש עדכון?

 

אם הבעיה עדיין קיימת:

 

אם ברכבך קיים מפלג אז שיבדקו כיוון הצתה, אם ההצתה מאוחרת הוואקום יהיה נמוך.

 

האם המחט של השעון וואקום הייתה יציבה על 14 או שהיא רעדה, צריך לפרט בדיוק איך המחט של השעון הייתה בזמן הבדיקה, כל תזוזה של המחט מעידה על משהו אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב ששורש הבעיה טמון בדלק, אם התערובת עשירה ואני מתכוון לעשירה מידי ברמות מוגזמות זה עלול לגרום לקומפרסיה הגבוהה (נוזל לא ניתן לדחיסה), וזה מסביר את הלחץ יניקה הנמוך כי הדלק תופס את רוב החלל.

 

לחליפין אולי זאת הקומפרסיה ולחץ יניקה לא קשורים ומדובר בסתימה בצנרת ונזילת שמן חזקה לתוך הצילינדרים.

 

איך הצריכת דלק מאז תחילת התופעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...