Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6354 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למה צריך שברכב משפחתי למהדרין תהיה האופציה לניתוק ESP? אם רכב אינו מיועד לנהיגה ספורטיבית וגם אינו בנוי לכך, אז למה לרצות לנתק מערכת שרק יכולה לעזור? לעומת זאת, רכב ספורטיבי שאין בו את האפשרות לנתק את המערכת (יש בכלל רכבי ספורט שכאלה?) יגרום לחובבי הנהיגה (כגון "סנדרה" פה :)) לא לכייף בכלל.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
שמר

 

הנהג הוירטואלי הוא לא על הדוושות- הוא על כל גלגל.

יודע, זה לא משנה את הרעיון הבסיסי.

 

 

 

ושוב- השאלה היא האם יש עדיפות לרכב עם מערכת כזאת על פי רכב בלי מערכת כזאת, בהנחה שמגבלות האחיזה שלהם זהים?

 

לא, כי המערכת אינה באה לשפר את הרכב, אלא למנוע טעויות של הנהג. אין הבדל מבחינתה אם למכונית יש אחיזה של סובארו טנדר עמוס עם טונה וחצי על הסרן האחורי, או לוטוס F1 עם אפקט קרקעי. היא פועלת כדי למנוע מעבר על מגבלות האחיזה, בכפוף חוקי הפיזיקה, כמובן.

פורסם

bagira,

 

אכן הסרטון של FIFTH GEAR מדהים. לא פעם ראשונה שאני רואה אותו ועדיין נדהם מה המערכת הזו יכולה לעשות.

 

אני חושב שמערכת כזו חייבת להיות מותקנת בכל מכונית. במכוניות שהן ספורטביות (או לפחות כאלו שאנין סטנדרטיות) צריך להיות כפתור לניתוק של המערכת.

פורסם

בהדרכות שאני מדריך, אני נוהג לכנות את מערכת בקרת היציבות בשם אחר.

 

"מערכת המאפשרת לנהג לטעות ולהישאר בחיים".

 

מאחר וכולנו בני אדם וככאלה אנו מבצעים טעויות (בנהיגה - לפחות אחת בכל דקה, לפי מחקר שנעשה בחו"ל), המערכת מאפשרת לשרוד גם את הטעויות הבעייתיות יותר בשלום. כמובן שאין מדובר על השתוללות או נהיגה מטופשת שמכניסה את הנהג למצבים בלתי אפשריים במודע - כמו לשחק "צ'יקן" עם נהג משאית שבאה ממול.. אלא מצבי אובדן שליטה ברכב כאשר נדרשת מיומנות נהיגה גבוהה בכדי להחזיר את השליטה, אך לנהג אין אותן.

 

אני אחדד אפילו יותר, ברכב המצויד במערכת כזו, כאשר נהג ממוצע מאבד שליטה על הרכב - הוא אינו נדרש לעשות לבצע שום פעולה מתקנת על מנת להחלץ מהמצב. המערכת תחזיר לידיו את השליטה והוא ימשיך לכוון את ההגה לכיוון אליו ירצה להגיע.

 

אמנם ה-ESP אינה מסוגלת לייצר אחיזה שאינה קיימת, אך נכון יהיה לומר שהמערכת מסוגלת להערים על חוקי הפיזיקה ולייצר מצבים שונים ברכב אשר אינם נמצאים שם באופן טבעי.

 

דוגמה אחת היא כמובן היכולת לבלום כל גלגל בנפרד, דוגמה אחרת היא היכולת להסיט את הזנב החוצה (לייצר היגוי-יתר) בכדי להתגבר על תת-היגוי. כאן המקום לציין שבנושא זה (תת-היגוי) המערכות מצטינות פחות מאשר בהיגוי-יתר ולו משום שבכדי להתגבר על ההחלקה נדרשת בלימה של גלגל אחורי פנימי אשר תחת כוחות פניה קיצוניים מאבד את מרבית אחיזתו (ואף מתרומם באוויר בחלק מן המכוניות).

 

לדעתי המערכת חייבת להיות בכל מכונית, קטנה כגדולה.

 

דני G.

 

נ.ב. רמת הבטיחות הגבוהה ביותר מושגת בשילוב עם מערכות נוספות, כגון: EBD, BAS, ועוד..

פורסם

סליחה שאני נדחף, אבל בקשר לבקרת יציבות יש לי שאלה קטנה.

קניתי גולף GTI ויש לי שם כפתור של ESP אבל כששאלתי את המוכר הוא אמר לי ללחוץ על זה רק בחורף או בגשם כי בכללי ה ESP עובד גם בלי שלוחצים על הכפתור מרוב ש"המחשב של הרכב חכם", אבל לפעמים בגשם צריך ללחוץ על זה.

הוא בלבל לי את השכל? או שמה שהוא אומר זה נכון?

כי אם זה לא נכון מה שהוא אמר, אני משער שזה כפתור להפעיל או לכבות את ה ESP, שזה מעולה בשבילי.

אשמח אם תענו לי.

פורסם
סליחה שאני נדחף, אבל בקשר לבקרת יציבות יש לי שאלה קטנה.

קניתי גולף GTI ויש לי שם כפתור של ESP אבל כששאלתי את המוכר הוא אמר לי ללחוץ על זה רק בחורף או בגשם כי בכללי ה ESP עובד גם בלי שלוחצים על הכפתור מרוב ש"המחשב של הרכב חכם", אבל לפעמים בגשם צריך ללחוץ על זה.

הוא בלבל לי את השכל? או שמה שהוא אומר זה נכון?

כי אם זה לא נכון מה שהוא אמר, אני משער שזה כפתור להפעיל או לכבות את ה ESP, שזה מעולה בשבילי.

אשמח אם תענו לי.

 

המוכר אידיוט, כי הכפתו לא מדליק את ה-ESP, אלא מכבה אותו (גם לא לגמרי, אבל מרחיק את הנקודה בה הוא נכנס לפעולה). העצה שקיבלת היא הפוכה מהמצב בפועל ומסוכנת.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
סליחה שאני נדחף, אבל בקשר לבקרת יציבות יש לי שאלה קטנה.

קניתי גולף GTI ויש לי שם כפתור של ESP אבל כששאלתי את המוכר הוא אמר לי ללחוץ על זה רק בחורף או בגשם כי בכללי ה ESP עובד גם בלי שלוחצים על הכפתור מרוב ש"המחשב של הרכב חכם", אבל לפעמים בגשם צריך ללחוץ על זה.

הוא בלבל לי את השכל? או שמה שהוא אומר זה נכון?

כי אם זה לא נכון מה שהוא אמר, אני משער שזה כפתור להפעיל או לכבות את ה ESP, שזה מעולה בשבילי.

אשמח אם תענו לי.

 

המוכר נראה לי בעצמו לא יודע מה הוא עושה, זה אמור להיות כפתור ניתוק כי לא שמעתי מקרה כזה עדיין, בקרת יציבות אמורה להיות ברירת מחדל.

פורסם

גם לדעתי כל רכב ספורטיבי חייב להיות מצוייד במערכת בקרת אחיזה.

 

אפילו רכבים יציבים מאוד, יכולים ליפול חלל לתנאים גרועים (שמן, מים), טעות נהג חמורה (סיבוב מתהדק במהירות גבוהה, תמרון חד מדי)או שילוב בין השניים. בקרת אחיזה מצליחה מניסיוני לפתור 98% מהבעיות הנ"ל.

 

לפני כשנה נסעה אישתי על המיאטה ונכנסה למצב חרום שלא באשמתה (הבחור הנתיב ליד לא שם לב שלפניו בלמו והוא נכנס לנתיב שלה באגרסיביות) המיאטה נזרקה מצד לצד עקב התימרון החד (וצמיגי הדריפט שהיו מאחורה) אבל בזכות בקרת האחיזה - הרכב תיקן את הזריקות והטעויות של אישתי ושניהם יצאו בשלום - ללא המערכת - ללא ספק הייתה תאונה.

 

בקרת אחיזה בכל רכב !

פורסם

מערכת ששומרת על נהגים מטומטמים, בארצנו שיש בה יותר מדיי כאלה, היא תוספת ברוכה וחיונית.

אישית אני לא רוצה למצוא את עצמי בסיטואציה שאיזה ילד אדיוט חשב שהוא בסרט דריפטים דל תקציב עם העונדה המשווברת שלו ונכנס בי מהצד כי האוטו "ברח" לו.

גם אם המערכת לא תציל את חיי האדיוט שנוהג, היא אולי תציל את חייהם של השאר.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

המערכת רק שומרת על נהגים גרועים , היא שומרת מפניהם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
סליחה שאני נדחף, אבל בקשר לבקרת יציבות יש לי שאלה קטנה.

קניתי גולף GTI ויש לי שם כפתור של ESP אבל כששאלתי את המוכר הוא אמר לי ללחוץ על זה רק בחורף או בגשם כי בכללי ה ESP עובד גם בלי שלוחצים על הכפתור מרוב ש"המחשב של הרכב חכם", אבל לפעמים בגשם צריך ללחוץ על זה.

הוא בלבל לי את השכל? או שמה שהוא אומר זה נכון?

כי אם זה לא נכון מה שהוא אמר, אני משער שזה כפתור להפעיל או לכבות את ה ESP, שזה מעולה בשבילי.

אשמח אם תענו לי.

 

לא ברור לי למה שהמוכר יגיד דבר כזה, שהוא מנוגד לכל הגיון, לא מגובה בשום הסבר כתוב בשום מקום, ואין שום סיבה לכך שהפעלת מערכת כה חשובה שמתערבת בשעת חירום תצריך הפעלה ידנית.

 

לגבי התערבות המערכת כאשר היא כבויה -

ישנם מכוניות שבהן ביטול המערכת באמצעות הכפתור אכן מבטל את פעולת המערכת לגמרי, דוגמה - מיאטה.

ישנן מכוניות שבהן ביטול המערכת באמצעות הכפתור מבטל את פעולת המערכת אך בעת שימוש בבלמים המערכת תתערב, דוגמה - מכניות מקונצרן פולקסוואגן (וזה המקרה שלך).

ישנן מכוניות שבהן ביטול המערכת באמצעות הכפתור מבטל את פעולת המערכת באופן חלקי ומאפשר החלקות עד גבול מסוים, דוגמה - מרצדס.

ישנן מכוניות שבהן ביטול המערכת באמצעות הכפתור מבטל את פעולת המערכת באופן חלקי ואילו לחיצה ארוכה (8 שניות) מבטל אותה כליל, דוגמה - BMW.

ישנם מכוניות שבהן המערכת כ"כ מתירנית ואפשר להחליק כל כך הרבה גם כשהמערכת מופעלת, שלמעט ביצוע PowerSlides, אין שום צורך לבטלה, דוגמה - פורשה.

ויש גם מכוניות שבהן לחיצה ראשונה מבטלת את בקרת המשיכה, לחיצה שניה מבטלת את בקרת המשיכה וגם בקרת היציבות, דוגמה - אימפרזה STI החדשה.

 

דני G.

פורסם

מעניין איך בנויה המערכת שיודעת לקוון את הספק הדרוש, הזמן העצה.

זה נעשה ע"י מין מצמד מבוקר שיודע להחליק בכל גלגל בניפרד ברגע הנכון או ע"י מחשב ניהול מנוע?

פורסם

ושוב- השאלה היא האם יש עדיפות לרכב עם מערכת כזאת על פי רכב בלי מערכת כזאת, בהנחה שמגבלות האחיזה שלהם זהים?

 

בטחותית?

בוודאי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
מעניין איך בנויה המערכת שיודעת לקוון את הספק הדרוש, הזמן העצה.

זה נעשה ע"י מין מצמד מבוקר שיודע להחליק בכל גלגל בניפרד ברגע הנכון או ע"י מחשב ניהול מנוע?

זה לא מצמד לכל גלגל ,זה בולם את הגלגל הסורר או פשוט סוגר את המצערת. במערכות יותר מתקדמות עם הנעה כפולה המערכת גם יכולה לשחק בהעברת הכוח קדימה\אחורה איפה שיש יותר אחיזה.

...Our necessities are few but our wants are endless


×
×
  • תוכן חדש...