Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רגעים קטנים של אושר...


Casper
שימו לב! השרשור הזה בן 5564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

נ.ב. השרשור הזה באמת יצא מכלל שליטה, צריך פה קצת היגויי נגדי.

 

או שאולי הוא צריך יותר גז :-P

 

משום מה אני מוצא את עצמי מגיב רק לנ.ב-ים שלך...

 

נ.ב. בשבועיים האחרונים, שיחקתי קצת בעדינות עם הצעצוע החדש שלי, על כבישים חלקים בטמפרטורה קרה, והבנתי מהר מאוד שאני צריך דחוף למצוא מגרש גדול וריק בשביל ללמוד קצת איך להתנהג עם הנעה אחורית לפני שאני נותן יותר מרבע גז בסיבובים.

פעם אחת גמרתי את הנסיון בחצי ספין - מהסוג שאתה בודק מהר מסביב לבדוק שאף אחד לא ראה את הפאדיחה, ופעם אחרת היו לי יותר מדי תיקונים הלוך ושוב לפני שהתיישרתי.

אבל הפוטנציאל שם.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 120
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא בושה להגיד שאתה לא יודע.

 

אז הנה, אני לא יודע ואין לי מושג.

 

ג'רמי - קח מדריך. זה עולם אחר, בטח עם ענתיקה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשגרים באירופה, לא חייבים מדריך בשביל אימון ממוקד.

יש פה מסלולים אמיתיים, פתוחים וסגורים, ואני די בטוח שבמקרה של ג'רמי זה יספיק.

 

ברגע שיש לנהג הבנה לגבי הפיזיקה והדינמיקה של הרכב, את השאר ניתן ללמוד ע"י

ניסוי וטעייה, כל עוד נשארים במסלול סגור ובתנאים מבוקרים.

 

ובנימה אישית, אני חייב לומר שכל ההתנהלות של השרשור הזה נראית די מגוכחת...

עם כל הכבוד להדרכות של דרייב ארט או כל בי"ס אחר (ואני עשיתי 3 כאלה, אז יש לי

מושג טוב לגבי מה שלומדים שם), זה לא מתקרב לנהיגה ספורטיבית אמיתית, וכל עוד

ההדרכות ימשיכו להתקיים במגרשי חנייה, זה ישאר כך. כשאני רואה את ההודעות של

קונדסון ומדריכים אחרים ש"מביאים לנו את הבשורה", אני נזכר באמרה אחת ששמעתי

מעמיתיי הבלגים: "בכפר של עיוורים, זה שרואה בעין אחת הוא המלך". לדעתי, לא יזיק

לכל אותם מדריכים מהוללים להיכנס קצת לפרופורציות, לרדת מהעץ ולהפסיק עם הפוזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשגרים באירופה, לא חייבים מדריך בשביל אימון ממוקד.

יש פה מסלולים אמיתיים, פתוחים וסגורים, ואני די בטוח שבמקרה של ג'רמי זה יספיק.

 

ברגע שיש לנהג הבנה לגבי הפיזיקה והדינמיקה של הרכב, את השאר ניתן ללמוד ע"י

ניסוי וטעייה, כל עוד נשארים במסלול סגור ובתנאים מבוקרים.

 

אני לגמרי לא מסכים איתך.

 

לימוד בניסוי וטעייה הוא רנדומלי ואין למלמד את עצמו שום כלים לבדוק האם הוא מתקדם. הייתי בקורסים עם מדריכים מקצועיים, עם ניסיון מירוצים וגם הם היו יוצאים מקורסים עם תובנות חדשות, אם לגבי טכניקה ואם לגבי שיטות הדרכה. דווקא מי שיש לו ניסיון וגישה יפיק מקסימום תועלת מכמה שעות הדרכה מקצועית ממוקדת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DERISH, צודק כל כך

יש פה לא מעט אנשים שחושבים שהם יודעים תאוריה כל כך טוב, אך לא יודעים לקשר בין הדברים וטוענים דברים שגויים לחלוטין. פשוט מגעיל, ואז גם קושרים את זה למה שאון וליאור מלמדים.

און וליאור יודעים לנהוג ולא פעם ולא פעמיים הייתי איתם באירועים,אבל אין שום קשר לטענות של קונדסון ואיך שהוא רואה את זה בתאוריה, כנראה שהוא אף פעם לא נגע בהגה ורק קרא ספרים של לא יודע מי...

ודי עם השחצנות הזו,באמת...

אם אין לחלק מהאנשים כאן את הידע הנכון - נא אל תגיבו, אל תטעו את שאר הקוראים וחבל באמת שזה האנשים שמלמדים.

הניסוי וטעיה בשביל נהג כמו ג'רמי זה הכי טוב, כי זה הדבר שהוא צריך לפתח:

נסיון ורפלקסים, כל השאר יבוא לבד :)

וזה בסדר שבהתחלה יש פישטיילים וכו', עם קצת אימונים זה מתחיל להיות אוטומטי ובלי לחשוב [כי במצבים שאתה לא מצפה להיגוי יתר - לא מספיק זמן לחשוב,צריך להגיב ואז רק להתפלא ממה שידיים עשו לבד ועשו נכון]

תתחדש ג'רמי על רכביך החדש :)

 

בטח עכשיו יהיו עוד תגובות "אני לא מסכים" וכו מכל מיני אנשים שחושבים שהם יותר חכמים מכולם,אך מה - רק בתאוריה:)

בלי לפגוע באף אחד, תנו כבוד לאנשים עם נסיון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

י

הם יודעים לנהוג ולא פעם ולא פעמיים הייתי איתם באירועים,אבל אין שום קשר לטענות של קונדסון ואיך שהוא רואה את זה בתאוריה, כניראה שהוא אף פעם לא נגע בהגה ורק קראה ספרים של לא יודע מי.

 

אתה צוחק, נכון?

לקונדסון יש המון ניסיון, גם בתיאוריה וגם בנהיגה מציאותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העברת משקל חריפה ע"י עזיבת גז וקצת הגה פנימה, הזנב יוצא מהר וחזק יחסית, כמעט נעילה נגדית עם ההגה ואפילו בלי גז הקליאו מתיישרת.

יש עוד הרבה סיבוב, אפשר עוד פעם!

חוזר לדוושת התאוצה, עכשיו כבר לא צריך פרובוקציה עם הגה, השיפוע השלילי מסייע פה.

הקליאו נכנס לסחיפה ארוכה עם קצת היגוי יתר, שום דבר שקצת גז לא יכול לשמר בטווח הבטוח...

אני יוצא מהר מה- 270 מעלות של מיני גן עדן.

 

זאת לא היתה הדרך המהירה ביותר לצלוח את הסיבוב הזה, אבל היא לבטח המהנה יותר.

 

עכשיו אתם, נגנו עכשיו...

 

אלדר, שים לב לקטעים המודגשים באדום.

 

עכשיו, בוא אני אלמד אותך שיעור על התנהלות בקהילה וירטואלית (ולא רק וירטואלית)...

עכשיו אני לא באמת משוכנע שאתה צריך שיעור כזה, אבל מאחר ואתה בטוח שכולם פה צריכים ללמוד ממך נהיגה (אולי כן) אז אני מרשה לעצמי לשחק באותו מגרש.

 

בנאדם (במקרה הזה אני) בא וכתב פה על חווית הבוקר שלו.

אתה יודע איך זה...חוויה של כיף.

לפעמים קצת מגזימים

לא תמיד מדייקים בכל פרט ופרט

לא באים ללמד איך לנהוג

 

אף אחד לא יקח מהחוויה הזו רשמים לנהיגה מתקדמת

סתם סיפור כזה של fun על הבוקר

fun בלתי אמצעי ללא כוונה נסתרת

תאורים כאלו הם מה שנקרא "צבע"

לא עובדות יבשות ולא שיעורי נהיגה, קצת צבע לחיים...

(בדוק קצת את תאורי החוויות של תומר הדר, מובטחת לך הנאה)

 

שים לב גם לסיום של ההודעה שלי,

היא מזמינה אחרים לחלוק חוויות דומות.

זאת מטרת השרשור.

 

עכשיו שים לב לתגובה הראשונה שלך בשרשור:

 

 

א. נשמע כמו חוויית בוקר איכותית.

 

ב. היגוי יתר מתקנים עם המצערת ולא עם ההגה, תיקון עם ההגה יכול להוביל לתיקון יתר וההמשך ידוע.

 

ברור לי שאתה מודע לסעיף ב', אבל צריך להדגיש נקודה זו בכל זאת, למען עמותת מחבקי הגדרות שמתאספת בסיבוב הזה לא מעט.

 

עכשיו הרשה לי להשתמש בשפה קצת פחות אקדמית...

בחייך יא ראבאק!!!!

אם הייתי צריך דוגמא להגדרה "הודעה של נאד נפוח", זאת עושה את זה הכי טוב!

עכשיו לא יודע אם אתה נאד נפוח, אולי כן ואולי לא.

אבל זאת נראית לך תגובה מתאימה לרוח השרשור?

מה ניסית להשיג בתגובה הזאת?

להראות שוב פעם שאתה עוסק למחייתך בהדרכת נהיגה? (תכתוב את זה בחתימה שלך כולל מספר טלפון אישי, יש לך אישור ממני)

סתם להיות טרחן?

אתה לא רואה באיזה אור זה שם אותך?

 

בקיצור, אני מקווה שהבנת מה ניסיתי להגיד לך פה, מקווה אך גם קצת פסימי.

קצת ניהול רושם בקהילה בה אתה נמצא, זה לא יזיק לך.

 

שא ברכה וסע בדרכים טובות.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'רמי, אני מזדהה אתך. במעט השנים שבהם ביליתי מאחורי ההגה נסעתי רק על 2 הנעות אחוריות ורצה הגורל ועם 2 המכוניות עשיתי פאשלות:

1) נהג חדש עם אופל אומגה, סיבוב קבוע ליד הבית (מכיר אותו כמו את כף היד), מרגיש גבר מספיק לכבות את הבקרת אחיזה, עוזב גז באמצע הסיבוב, הזנב פוסע לו החוצה, עושה תיקון חד לצד השני וחוטף את הפיש טייל של החיים, מסיים עם 2 גלגלים קדמיים על המדרכה. כמובן שדאגתי שלא יהיו רכבים באזור, לרכב גם לא נגרם כמעט נזק (מיסב אחד התחיל להרעיש והוחלף במסגרת האחריות).

2) נסיעה ראשונה במנטה B שלי, האוטו עדיין עם גיר אוטומט והמנוע עובד על 3 צלינדרים. הצמיגים ראו ימים יפים יותר ומתחיל טיפה לטפטף. אני ברוב טיפשותי מחליט ללחוץ בפניה מהלונה פארק לכיוון מגרשי הטניס בדרך חזרה מהמפגש. כנראה שלא הערכתי את כוחו האימתני של המנוע של המנטה (למרות העובדה שהוא עבד רק על 3 צלינדרים) כי ברגע שעזבתי את הגז הזנב התחיל לעקוף אותי וסיימתי עם חצי ספין והפוך לכיוון התנועה. גם פה לקחתי מקדם בטחון גדול והספקתי לעשות רוורס ולחזור לסוע לכיוון הנכון של התנועה הרבה לפני שהגיעו רכבים אחרים.

 

בקיצור, אלו היו בשבילי "רגעים של אי אושר" ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הנה, אני לא יודע ואין לי מושג.

 

ג'רמי - קח מדריך. זה עולם אחר, בטח עם ענתיקה.

 

אני מנסה עכשיו לבדוק אופציות מקומיות למשהו בסיסי עם הדרכה. אני אכן מעדיף בהתחלה לקבל כיוון ממישהו עם נסיון בהנעה אחורית. ניסוי וטעייה זה טוב ויפה וכיף, אך מדריך בהחלט יכול לקצר תהליכים וליצור עקומת למידה יעילה יותר.

 

הקטע של ה"ענתיקה" באמת מעניין.

לאלפא 156 1.8 שלי יש ביצועים על הנייר שהם קרובים מאוד לאלה של הפורשה.

לפורשה יש (או לפחות פעם היו) 10 כ"ס יותר.

האלפא שוקל איזה 200 ק"ג יותר.

יחסי ההעברה באלפא קצרים יותר.

המנוע בפורשה גמיש יותר.

הצמיגים במידות דומות מאוד (האלפא צרות יותר ב 10 מ"מ, ועם חתך 55 לעומת 60 בפורשה)

 

באלפא חווית הנהיגה יותר טובה מרוב המשפחתיות המודרניות. היגוי זריז מאוד, בלמים חזקים, מנוע שאוהב סל"ד גבוה, בקרת משיכה ו ABS.

בפורשה הבלמים צריכים הפעלה של הרבה יותר כוח, אבל יש להם המון רגש ולכן עובדים מצויין גם בלי ABS.

הפורשה שלי בלי הגה כוח, ולכן ההגה הוא איטי למדי, אבל התחושות שהוא מעביר פשוט מדהימות - וזה עם צמיגים שהם לא בדיוק חוד החנית.

 

יש לי תחושה שאם אני אקח את 2 המכוניות למקום כמו הנורדשלייף, יש סיכוי סביר שעם הפורשה אני לא אהיה מהיר יותר מאשר באלפא - בטח לא בהפרש משמעותי, אבל למרות זאת, הנהיגה ב- 944 היא הדבר האמיתי. צריך לעבוד בשביל לקבל תמורה. אין הגנה מטעויות, ולכן גם הסיפוק בנהיגה הרבה יותר גדול (לפחות בשבילי).

 

עם בוא האביב אני מתכוון להגיע ל Trackdays ולרינג, ואני בהחלט חושב שכדאי שיהיו לי עד אז כמה תובנות ונסיונות רלוונטיים עם האוטו.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1) נהג חדש עם אופל אומגה, סיבוב קבוע ליד הבית (מכיר אותו כמו את כף היד), מרגיש גבר מספיק לכבות את הבקרת אחיזה, עוזב גז באמצע הסיבוב, הזנב פוסע לו החוצה, עושה תיקון חד לצד השני וחוטף את הפיש טייל של החיים, מסיים עם 2 גלגלים קדמיים על המדרכה. כמובן שדאגתי שלא יהיו רכבים באזור, לרכב גם לא נגרם כמעט נזק (מיסב אחד התחיל להרעיש והוחלף במסגרת האחריות).

 

קרה לי בדיוק אותו הדבר לפני שבוע רק שאני סיימתי עם מכה חזקה בצד שמאל של האוטו(מהמדרכה) ו 2 ג'אנטים שבורים

 

לא נעים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי להיכנס לויכוח הטכני שלכם (שהוא מבורך) , נסחפתם קצת עם הביקורות , וכבר ממזמן ספין הוריד אתכם לשוליים כשגלשתם לפסים אישיים .

כמו ש-Casper אמר , הוא רק סיפר על אחת מחוויות הנהיגה שלו , ולא בא ללמד אף אחד לנהוג או להרצות על סגנונות נהיגה .

לגבי קונדסון , על מה המהומה?

אני בעצמי נותן לחברים שלי ביקורות על הנהיגה שלהם בכל פעם שאני מרגיש שיש צורך , ובאותה המידה אני מבקר את עצמי בפניהם כשאני טועה בנהיגה שלי (גם אם הם לא היו עולים על הטעות שלי והייתי יכול לטאטא אותה מתחת לשטיח , למשל כשאתה מתכוון לקחת את הפנייה מהר ככל האפשר ובסוף מסיים בדריפט מרשים כי פישלת היכן שהוא עם ההערכות או עם העברת המשקלים) , אתם יודעים למה?

לא מתוך שחצנות , ובטח שלא כדי להפחית בערכם של אחרים , אלא מתוך דאגה לגיטימית לחלוטין .

אני מאמין שבתור מדריך נהיגה , מבעד לראות עיניו של קונדסון הצורך להאיר (ולא דווקא להעיר) אינסטינקטיבי פי כמה וכמה .

הוא לא ביקר לא את רמת הנהיגה ולא את רמת הידע של Casper היקר ("ברור לי שאתה מודע לסעיף ב'...") , הוא רק עשה את אותה פעולת הלימוד האינסטינקטיבית עבורו , במקרה הזה להדגיש את הצד הפחות בטוח שעלול להסתיים ב-Fish Tail ("...צריך להדגיש נקודה זו בכל זאת...") .

בחיי שאני לא הסנגור של קונדסון , אבל זה עניין ששווה את ההתייחסות העמוקה הזו , בייחוד אחריי שהוא הגיע לרמות כאלה של ביקורות אישיות .

לא הדוגמא המוצלחת ביותר אבל זה מה שעולה לי בראש כדי להמחיש :

נראה לכם שאם משתמש מסוים יכתוב שהוא נכנס לתת היגוי וכדי לצאת ממנו הוא ביצע העברת משקל קדימה (לא משנה אם הוא עזב את הגז ו\או בלם ו\או זרק את הנוסעים שבמושב האחורי וכו' , ובבקשה אל תכנסו איתי לדיון טכני שהעברת משקל זה לא מספיק וצריך גם ליישר את ההגה במידה כלשהי , נניח שאי אפשר ליישר , יש תהום מ"מ מהצמיג הקדמי החיצוני לפנייה) , ומשתמש אחר ירגיש שיש צורך לציין (לא דווקא בפנייה אישית כלפיי אותו המשתמש שקרה לו התת היגוי , אלא באופן כללי כמו שקרה כאן) שהעברת משקל חריפה מידי עלולה לגרום לאיבוד אחיזה בסרן האחורי והתרחישים האפשריים מכך , צריך להוציא דברים מפרפורציות ולפתח דיון כמו זה עם ביקורות וגלישה לפסים אישיים? אל תתחכמו , ברור לכם שלא .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי להיכנס לויכוח הטכני שלכם (שהוא מבורך) , נסחפתם קצת עם הביקורות , וכבר ממזמן ספין הוריד אתכם לשוליים כשגלשתם לפסים אישיים .

כמו ש-Casper אמר , הוא רק סיפר על אחת מחוויות הנהיגה שלו , ולא בא ללמד אף אחד לנהוג או להרצות על סגנונות נהיגה .

לגבי קונדסון , על מה המהומה?

אני בעצמי נותן לחברים שלי ביקורות על הנהיגה שלהם בכל פעם שאני מרגיש שיש צורך , ובאותה המידה אני מבקר את עצמי בפניהם כשאני טועה בנהיגה שלי (גם אם הם לא היו עולים על הטעות שלי והייתי יכול לטאטא אותה מתחת לשטיח , למשל כשאתה מתכוון לקחת את הפנייה מהר ככל האפשר ובסוף מסיים בדריפט מרשים כי פישלת היכן שהוא עם ההערכות או עם העברת המשקלים) , אתם יודעים למה?

לא מתוך שחצנות , ובטח שלא כדי להפחית בערכם של אחרים , אלא מתוך דאגה לגיטימית לחלוטין .

אני מאמין שבתור מדריך נהיגה , מבעד לראות עיניו של קונדסון הצורך להאיר (ולא דווקא להעיר) אינסטינקטיבי פי כמה וכמה .

הוא לא ביקר לא את רמת הנהיגה ולא את רמת הידע של Casper היקר ("ברור לי שאתה מודע לסעיף ב'...") , הוא רק עשה את אותה פעולת הלימוד האינסטינקטיבית עבורו , במקרה הזה להדגיש את הצד הפחות בטוח שעלול להסתיים ב-Fish Tail ("...צריך להדגיש נקודה זו בכל זאת...") .

בחיי שאני לא הסנגור של קונדסון , אבל זה עניין ששווה את ההתייחסות העמוקה הזו , בייחוד אחריי שהוא הגיע לרמות כאלה של ביקורות אישיות .

לא הדוגמא המוצלחת ביותר אבל זה מה שעולה לי בראש כדי להמחיש :

נראה לכם שאם משתמש מסוים יכתוב שהוא נכנס לתת היגוי וכדי לצאת ממנו הוא ביצע העברת משקל קדימה (לא משנה אם הוא עזב את הגז ו\או בלם ו\או זרק את הנוסעים שבמושב האחורי וכו' , ובבקשה אל תכנסו איתי לדיון טכני שהעברת משקל זה לא מספיק וצריך גם ליישר את ההגה במידה כלשהי , נניח שאי אפשר ליישר , יש תהום מ"מ מהצמיג הקדמי החיצוני לפנייה) , ומשתמש אחר ירגיש שיש צורך לציין (לא דווקא בפנייה אישית כלפיי אותו המשתמש שקרה לו התת היגוי , אלא באופן כללי כמו שקרה כאן) שהעברת משקל חריפה מידי עלולה לגרום לאיבוד אחיזה בסרן האחורי והתרחישים האפשריים מכך , צריך להוציא דברים מפרפורציות ולפתח דיון כמו זה עם ביקורות וגלישה לפסים אישיים? אל תתחכמו , ברור לכם שלא .

 

כתבת הרבה דברים נכונים.

רק לא לקחת פרט אחד בחשבון.

אף אחד לא היה מתקומם על ביקורת בונה, נכונה או לא (זה לא העניין).

הבעיה היא ממי מגיעה הביקורת.

לא יודע כמה אתה עוקב אחרי הפורום הזה, אבל תאמין לי שההתנהלות של קונדסון היא זאת שמביאה לתגובות כלפיו.

יכול להיות שבחיים האמיתיים הוא אחלה מדריך נהיגה שבעולם, אני רק מקווה שהוא "עובר מסך" טוב יותר אצל המודרכים האמיתיים שלו מאשר הוא עובר מסך פה בפורום.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קספר - הכל התחיל שאמרת ששמעת זוהר תוך כדי....:shock:

הקמת עלייך את כל הפרידמנים באיזור!

 

איזה אשכנזי אתה, אתה לא יודע שאומר זהר ולא זוהר?

בכל מקרה, זה היה ישי לוי :-)

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או! שלום!

זה -ה-סיבוב.

רק צריך להזהר מהגבשושית בנתיב השמאלי.

בזמנו הסיבוב הזה עורר הרבה מאוד עיניין בפורום מטופש אחר.

 

כן הא מעניין

בפורום המטופש ההוא אמרת שלקחת את הסיבוב הזה ב 120 קמ"ש

בואי ונראה אם גם בפורום הזה מישהו לקח את הסיבוב הזה ב120 קמ"ש ואז נראה מי המטופש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...